abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:34:12 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65571377
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dit haal ik zo snel even uit de CAO tex (toch handig toegang tot alle cao's op je werk).
Zolang die woensdag en vrijdag samen niet meer dan de helft van je normale uren zijn zie ik niet wat je werkgever voor zwaarwegende belangen aan zou kunnen voeren om andere dagen te kunnen eisen van je.
[..]

Thanx!

"4. De werknemer stelt de werkgever 2 maanden voor de gewenste
ingangsdatum van het verlof schriftelijk op de hoogte van het voornemen
om verlof op te nemen onder opgave van de periode, het aantal
uren per week en de eventuele spreiding daarvan over de week."

Betekent dit dan dat ze dit ook moeten toekennen? Er staat verder niks over "in goed overleg" ofzow toch?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:35:05 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_65571402
Nee, dat staat er inderdaad niet. dat staat er bij ons wel in, maar wij krijgen dan ook gedeeltelijk doorbetaald, wellicht dat dat het verschil is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65571495
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:34 schreef texelonia het volgende:

[..]

Thanx!

"4. De werknemer stelt de werkgever 2 maanden voor de gewenste
ingangsdatum van het verlof schriftelijk op de hoogte van het voornemen
om verlof op te nemen onder opgave van de periode, het aantal
uren per week en de eventuele spreiding daarvan over de week."

Betekent dit dan dat ze dit ook moeten toekennen? Er staat verder niks over "in goed overleg" ofzow toch?
Ze mogen het volgens de wet niet weigeren!
Oh je bedoelt de door jouw gewenste dagen waarschijnlijk zeker?
Nogmaals ik zie niet in op wat voor gronden ze het zouden willen weigeren.

Gewoon indienen en als ze moeilijk gaan doen vragen naar wat voor zwaarwegende bedrijfsbelangen ze hiervoor aan willen voeren en dan kan je altijd nog hulp van buitenaf inschakelen om je gelijk te halen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:39:51 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_65571605
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ze mogen het volgens de wet niet weigeren!
Oh je bedoelt de door jouw gewenste dagen waarschijnlijk zeker?
Nogmaals ik zie niet in op wat voor gronden ze het zouden willen weigeren.
Als jij verlof op neemt op een dag dat jij als enige werkt terwijl de rest van de dagen er 5 anderen werken, dan denk ik dat ze wel een reden hebben, maar dat is niet het geval bij tex
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65571688
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Als jij verlof op neemt op een dag dat jij als enige werkt terwijl de rest van de dagen er 5 anderen werken, dan denk ik dat ze wel een reden hebben, maar dat is niet het geval bij tex
Zeker waar. Mijn antwoord slaat ook alleen op de specifieke situatie van Tex. Sorry was vergeten de disclaimer toe te voegen
The way you rock'n'roll
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:44:33 #156
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65571796
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou ja in principe werk ik in het vergadercentrum en werken we daar met 4 vaste mensen. Twee vroeg en 2 laat en dat elke week omgewisseld. Tot nu toe werkten we allemaal 5 dagen. Als ik 3 dagen ga werken, is het makkelijker voor hen als ik op woensdag en vrijdag vrij ben omdat het dan vaak rustig is en het minder vaak nodig zal zijn om vervanging te regelen.

Als ik op maandag en donderdag vrij wil, is dat voor hen dus lastiger. Maar het is niet alsof het een klein bedrijf is dat hierdoor serieuze problemen zou krijgen. Dus ik mag toch aannemen dat ze het niet zomaar kunnen weigeren....
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65571929
Ze weten ruim van te voren om welke dagen het gaat en voor hoe lang dus vervanging regelen lijkt me niet een hele grote opgave dan in de bedrijfssituatie die jij hier schetst.

Dien het verzoek gewoon in en wacht eerst de reactie even af.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:54:28 #158
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65572132
Nou ja ik wilde graag vantevoren weten wat mijn rechten e.d. zijn voordat ik allemaal kansloze verzoeken ga indienen En ook dat ALS hij straks zegt ja sorry maar dat komt ons echt niet uit, ik mijn mond open durf te trekken omdat ik wéét dat ze het niet zomaar mogen weigeren (ik ben niet zo mondig over het algemeen, zeker niet als ik niet zeker weet of hij ongelijk heeft/ik gelijk heb)
©Dumbo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:42:52 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65573580
Mijn zegt hierover altijd heel droog: als ik onmisbaar ben, dan mogen ze dat wel laten merken door me daar ook naar te betalen...

En het is nou niet dat je onvervangbaar bent tex op je werk dan, dus je baas zal met heel goede argumenten moeten komen volgens mij...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:47:10 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65573668
Het enige probleem nu nog is dat ik van 5 dagen van 6 uur, naar 3 dagen van 8 uur wil. Of valt dat onder hetzelfde en mogen ze dat ook niet zomaar weigeren?

In het ergste geval wordt het dan 3 dagen van 6 uur, maar dan wordt het financieel wel vrij krap denk ik...
©Dumbo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:48:25 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65573694
Die opmerking van je lief vind ik wel een goeie trouwens, moet ik onthouden
©Dumbo
pi_65597598
WHOOEHOOEE!!!

Mijn verlof is ingegaan! Lekker een paar maanden met kindje thuis!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 14:08:33 #163
45833 crew  Fogel
pi_65730938
quote:
Op woensdag 10 december 2008 08:36 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een heerlijke openingstijden heb je in Nederland. Bij ons is de opvang open van 7.15 - 16.15 en vanaf volgend jaar voor mijn oudste van 8.00 - 16.00. En dat noemen ze hier al lange dagen.
Bij ons 07.15 (of 07.30 misschien, ik kom nooit zo vroeg)-16.30.
Ik breng de kinderen er meestal rond 0830 heen en haal ze rond 16u op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:12:50 #164
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65731126
Ons kinderdagverblijf is geopend van 06:30 tot 18:30 uur...
Make love, not war ☮
pi_65993032
Er is over gesproken door de beide heren directeuren, maar er is nog geen besluit.

Ik heb wel onlangs nog aan een van beiden mijn visie voorgelegd (iemand zoeken die me 4 maanden fulltime wil vervangen en die daarna samen met mij deze functie wil invullen), want dat was er tijdens het eerste gesprek niet van gekomen. Ik heb het idee dat de ene dat wel een prima idee vindt, of in ieder geval wil proberen, maar de ander niet. Kan dus nog beide kanten op. Ik heb gezegd dat ze sowieso snel moeten beslissen, want of ze nou wel of niet met mij verder gaan, er zal per 3 juli een ingewerkte kracht moeten zijn. Deze kracht heeft toch echt wel minstens een maand, maar misschien wel meer, nodig om fatsoenlijk ingewerkt te worden.

Dus ik wacht nog maar even af...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:14:55 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65998600
Ik vind het een heel goed voorstel Miss_Sly! Ook sterk dat je zelf met suggesties komt. Ik hoop voor je dat ze het een goed idee vinden en dat ze het snel gaan oppakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 februari 2009 @ 13:19:27 #167
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66116711
Ik ben dus nog steeds druk met het vinden van werk (mijn huidige werk is volgende week voor het laatst) en ik ben niet erg succesvol. In mijn eigen branche kan ik het gewoon goed vergeten (zoals ik al eerder ergens heb gezegd in dit topic geloof ik) dus ik moet wat anders.

Nu heb ik nog een secretaressediploma, maar daar krijg ik geen werk meer mee omdat ik al te lang geen werk als secretaresse heb gehad . Nu ben ik het zat en wil ik écht iets heel anders. Zijn er hier vrouwen die via het CWI een omscholingstraject of iets dergelijks hebben gedaan? En hoe gaat dan in zijn werk? heb binnenkort een afspraak bij het CWI, maar was even nieuwsgierig naar persoonlijke ervaringen
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 16 februari 2009 @ 13:29:30 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66117011
Is Ynske niet met zoiets bezig? Coaching van daaruit?
  maandag 16 februari 2009 @ 13:57:47 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_66117858
KIm, dat heb ik wel gedaan, maar dat is alweer 10 jaar terug het beviel me verder wel toen trouwens, ben omgeschoold en daarna aan een baan gekomen
Als je afspraak al staat bij het CWI is dat een goed begin natuurlijk en ik zou meteen aankaarten dat je omgeschoold wilt worden, zodat je zo snel mogelijk een dergelijk traject in kan.
succes!
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 februari 2009 @ 15:32:51 #170
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66121634
Hoe zat dat toen? Moest je -net als bij een detacheringsbureau- een aantal uren voor het CWI werken om de cursus terug te betalen? Ging je eerst op cursus en plaatsten zij je daarna bij een opdrachtgever die aansloot bij de cursus? Of moest je daarna zelf werk zoeken? Help! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 11:09:29 #171
5428 crew  miss_sly
pi_66645817
OK, omdat ik nog steeds geen antwoord heb op mijn werk, heb ik even gekeken in mijn overeenkomst hoe het beschreven is mbt de duur van de ovk.

Dit is de letterlijke tekst;

Werkneemster treedt bij werkgever(s) in dienstbetrekking in de functie van financieel administratrice / office manager, zulks voor de duur van 12 maanden, ingaande op 01 september 2006 en derhalve van rechtswege eindigende op 31 augustus 2007. Daarna zal de arbeidsovereenkomst stilzwijgend voortbestaan als wederom een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden, tenzij voordien een nieuwe arbeidsovereenkomst wordt overeengekomen.

Hoe lezen jullie dit? Heb ik nu een onbepaald of nog steeds bepaald contract?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:12:23 #172
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66645911
Daarna zal de arbeidsovereenkomst stilzwijgend voortbestaan als wederom een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden, tenzij voordien een nieuwe arbeidsovereenkomst wordt overeengekomen.

Nog steeds een jaarcontract miss sly, tenminste, zo lees ik het. Dit mogen ze overigens niet ongelimiteerd doen, maar 2 of 3 keer ofzo.
O! Ik weet niet of dat in alle sectoren zo is, in mijn CAO wel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:13:03 #173
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66645938
Ik lees het als een contract voor bepaalde tijd (12 maanden) met uitzicht op verlenging met eenzelfde termijn als er niets raars gebeurt. maar ik ben geen expert op contract gebied

Maar daar was toch iets mee? Na 2 of 3 jaarcontracten is men toch verplicht om je een contract voor een langere termijn te geven ofzo? Of bestaat dat niet meer?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:14:26 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_66645965
Maximaal 3 tijdelijke contracten met een maximum van drie jaar, daarna automatisch onbepaalde tijd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 11:14:40 #175
5428 crew  miss_sly
pi_66645972
Ik ben begonnen op 1 september 2006. Ik ben het er mee eens dat er sowieso een verlenging is een keer, dus op 1 september 2007. Maar hoe zit het met het contract dat inging op 1 september 2007? Op 1 september 2007 zal de vok voortbestaan als wederom een jaar, maar op 1 september 2008?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')