Nee, het was ook een vraag. Enfin, ik doe het op deze manier, wat eenieder daarvan vindt moet ie zelf weten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef Sjeen het volgende:
Zei ik dat? Het was alleen een constatering dat mijn salaris van 2008 lager ligt... waarschijnlijk ook na het terugrekenen
Volgens mij bij ons niet.... maar aangezien ik al een paar weken niet meer ben geweest, weet ik niet wat het beleid nu is geworden. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden in de CAO Rijk.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:53 schreef PM-girl het volgende:
Wat ik overigens ook begrepen heb is dat de termijn waarop je als ouder recht hebt voor je ouderschapsverlof weliswaar verdubbeld is naar 26 weken (bij wet geregeld), maar dat het doorbetalen van salaris door de werkgever (wat bij CAO geregeld is en niet bij wet) niet automatisch 'meerekt'.
Wij krijgen bijvoorbeeld 13 weken de helft doorbetaald, dus bij 26 weken 25%.
Ik weet niet of dit bij alle cao's zo is.
Ouderschapsverlof mogen ze toch niet weigeren?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Tijdens dat gesprek waarin ik aangaf dadelijk naar dagen te willen, eerst dmv ouderschapsverlof, later door aanpassing contract, bleek het ineens wel moeilijk. Of het met de recessie te maken heeft, weet ik niet, maar ze wilden nu toch wel eerst even overleggen of 3 dagen wel interessant was voor het bedrijf.
Jullie hebben dus meer dan 10 werknemers. Want er betaat een recht op deeltijd werk zoals Belana als schrijft, maar daar zitten voorwaarden aan. informatiequote:Ik heb natuurlijk gezegd dat dat prima is want dat is het uiteindelijk ook, dat recht hebben ze immers , en dat ik het wel afwacht. En uiteraard dat ik eea wel op tijd wil weten, want als ze niet akkoord gaan met 3 dagen, ik op tijd uit wil gaan kijken naar een andere baan.
Volgens mij hoor je een nieuw contract voor bepaalde tijd te krijgen, als ze 'm ook voor bepaalde tijd willen verlengen. Als er stond 'verlengd kan worden' voor bepaalde tijd, is dat dus niet zeker en heb je zonder nieuw contract automatisch een contract voor onbepaalde tijd.quote:Er is ook nog onduidelijkheid over mijn contract, in ieder geval bij mij. Ik ben daar in 2006 begonnen met een jaarcontract waarin stond dat het een keer met dezelfde termijn verlengd kon worden. Volgens mij, maar dat moet ik nog even opzoeken, stond er echt 'een keer'. Dat zou willen zeggen dat na het tweede jaar ik nu een contract voor onbepaalde tijd heb. Dat staat echter niet zwart op wit, en feitelijk zit ik in mijn derde jaar, wat dus wettelijk gezien mijn derde en laatste tijdelijke contract zou mogen zijn.
quote:Hebt u een bedrijf met minder dan 10 werknemers dan kunnen de werknemers geen aanspraak maken op de WAA.
U bent wel verplicht om een eigen regeling te treffen. In deze eigen regeling mag de mogelijkheid van minder werken niet worden uitgesloten. Wel kunt u de bepaling voor minder werken een eigen inhoud geven.
en dat je er niet meer wilt werken als het negatief moet dat snap ik helemaal hoor, dat zou ik ook wel hebben.quote:Ouderschapsverlof
Werknemers met kinderen tot 8 jaar kunnen gebruik maken van onbetaald ouderschapsverlof. In principe kunt u dit verlof niet weigeren.
quote:Artikel 70
Ouderschapsverlof
1. De werknemer die als ouder in familierechtelijke betrekking staat tot
een kind heeft recht op verlof zonder behoud van loon. Genoemde
verlofmogelijkheid bestaat tevens voor degene die blijkens verklaringen
uit het bevolkingsregister op hetzelfde adres woont als het kind
en duurzaam de verzorging en opvoeding van dat kind als eigen kind
op zich heeft genomen.
2. a. Het verlof wordt per week opgenomen gedurende een aaneengesloten
periode van ten hoogste 6 maanden.
b. Deeltijd werken is ook mogelijk gedurende de periode genoemd
in lid 2a.
c. In afwijking van het onder 2a vermelde kan de werknemer de
werkgever verzoeken om verlof voor een langere periode dan zes
maanden. De werkgever stemt in met dit verzoek tenzij gewichtige
redenen zich daartegen verzetten.
3. Voormeld recht bestaat voor werknemers met een kind tot de leeftijd
van 8 jaren.
4. De werknemer stelt de werkgever 2 maanden voor de gewenste
ingangsdatum van het verlof schriftelijk op de hoogte van het voornemen
om verlof op te nemen onder opgave van de periode, het aantal
uren per week en de eventuele spreiding daarvan over de week.
5. De gevolgen van de ontstane pensioenbreuk worden door de werkgever
gedragen. Betrokken werknemer dient na hervatting van het
dienstverband nog minimaal 6 maanden werkzaam te zijn in de
onderneming om aanspraak te kunnen maken op de pensioenrechten
van de eerste 6 maanden. Wanneer de werknemer langer dan één
maand onbetaald verlof neemt, heeft dat consequenties voor het verzekerd
zijn ingevolge ZW, Ziekenfonds en dergelijke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |