Thanx!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dit haal ik zo snel even uit de CAO tex (toch handig toegang tot alle cao's op je werk).
Zolang die woensdag en vrijdag samen niet meer dan de helft van je normale uren zijn zie ik niet wat je werkgever voor zwaarwegende belangen aan zou kunnen voeren om andere dagen te kunnen eisen van je.
[..]
Ze mogen het volgens de wet niet weigeren!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:34 schreef texelonia het volgende:
[..]
Thanx!
"4. De werknemer stelt de werkgever 2 maanden voor de gewenste
ingangsdatum van het verlof schriftelijk op de hoogte van het voornemen
om verlof op te nemen onder opgave van de periode, het aantal
uren per week en de eventuele spreiding daarvan over de week."
Betekent dit dan dat ze dit ook moeten toekennen? Er staat verder niks over "in goed overleg" ofzow toch?
Als jij verlof op neemt op een dag dat jij als enige werkt terwijl de rest van de dagen er 5 anderen werken, dan denk ik dat ze wel een reden hebben, maar dat is niet het geval bij texquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ze mogen het volgens de wet niet weigeren!
Oh je bedoelt de door jouw gewenste dagen waarschijnlijk zeker?
Nogmaals ik zie niet in op wat voor gronden ze het zouden willen weigeren.
Zeker waar. Mijn antwoord slaat ook alleen op de specifieke situatie van Tex. Sorry was vergeten de disclaimer toe te voegenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Als jij verlof op neemt op een dag dat jij als enige werkt terwijl de rest van de dagen er 5 anderen werken, dan denk ik dat ze wel een reden hebben, maar dat is niet het geval bij tex
Nou ja in principe werk ik in het vergadercentrum en werken we daar met 4 vaste mensen. Twee vroeg en 2 laat en dat elke week omgewisseld. Tot nu toe werkten we allemaal 5 dagen. Als ik 3 dagen ga werken, is het makkelijker voor hen als ik op woensdag en vrijdag vrij ben omdat het dan vaak rustig is en het minder vaak nodig zal zijn om vervanging te regelen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Als jij verlof op neemt op een dag dat jij als enige werkt terwijl de rest van de dagen er 5 anderen werken, dan denk ik dat ze wel een reden hebben, maar dat is niet het geval bij tex
Bij ons 07.15 (of 07.30 misschien, ik kom nooit zo vroeg)-16.30.quote:Op woensdag 10 december 2008 08:36 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een heerlijke openingstijden heb je in Nederland. Bij ons is de opvang open van 7.15 - 16.15 en vanaf volgend jaar voor mijn oudste van 8.00 - 16.00. En dat noemen ze hier al lange dagen.
nee ze kunnen het ook opzeggenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:15 schreef huuphuup het volgende:
Dus dan zou ze vanaf augustus dit jaar automatisch een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen.
ja ik wilde net je andere post quoten en zeggen ja dat jaquote:
quote:Een arbeidscontract voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege en mag tweemaal verlengd worden. Dit betekent dat de werkgever jou drie bepaalde tijdscontracten kan aanbieden, maar elk van de verlengde contracten voor bepaalde tijd loopt automatisch af.
Als je na je derde contract mag blijven werken heb je dezelfde rechten als vaste medewerkers en kan je werkgever je niet meer zomaar ontslaan en kan je contract ook niet meer op een bepaalde datum aflopen. Zit er tussen twee contracten een tussenpoze van drie maanden of meer dan begint de reeks van opeenvolgende contracten voor bepaalde tijd opnieuw te lopen
Zoals ik het lees heb je nu een jaarcontract die afloopt op 31 augustus. Dat zou dan het eind zijn van het maximaal aantal verlengingen. (da's een raar woord zeg?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:09 schreef miss_sly het volgende:
OK, omdat ik nog steeds geen antwoord heb op mijn werk, heb ik even gekeken in mijn overeenkomst hoe het beschreven is mbt de duur van de ovk.
Dit is de letterlijke tekst;
Werkneemster treedt bij werkgever(s) in dienstbetrekking in de functie van financieel administratrice / office manager, zulks voor de duur van 12 maanden, ingaande op 01 september 2006 en derhalve van rechtswege eindigende op 31 augustus 2007. Daarna zal de arbeidsovereenkomst stilzwijgend voortbestaan als wederom een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden, tenzij voordien een nieuwe arbeidsovereenkomst wordt overeengekomen.
Hoe lezen jullie dit? Heb ik nu een onbepaald of nog steeds bepaald contract?
de tekst is toch best vaag, ik zou een rechtswinkel oid bezoeken. want je kunt het ook lezen als dat er maar 1 verlenging in zit en dan zou je nu in feite al een vast contract hebben. het is aan te vechten iig.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:16 schreef miss_sly het volgende:
OK, maar dat wil zeggen dat ze dus miv 1 september zonder meer van me af kunnen? Geen ontslagvergunning, gewoon niet meer verlengen, want die 3 dagen in de week komt niet uit?
Precies, dat is dus mijn probleem, dat het ook zo te lezen is. Ik weet wel hoe het zit met de regels mbt jaarcontracten, maar dit is zo vaag.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:20 schreef Belana het volgende:
[..]
de tekst is toch best vaag, ik zou een rechtswinkel oid bezoeken. want je kunt het ook lezen als dat er maar 1 verlenging in zit en dan zou je nu in feite al een vast contract hebben. het is aan te vechten iig.
Ik denk dat het ondervangen is doord e 12 maanden expliciet te noemen. En "een ander contract". Maar de rechtswinkel is echt geen slecht idee.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, dat is dus mijn probleem, dat het ook zo te lezen is. Ik weet wel hoe het zit met de regels mbt jaarcontracten, maar dit is zo vaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |