Jep. Alleen ben ik woensdag vrijdag en zaterdag altijd de hele dag beschikbaar. Ik heb de laatste tijd wel steeds vast de vrijdag van 9 tot 18quote:Op maandag 8 december 2008 16:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik voor mijn gevoel een tegenvaller...
Zijn ze bij jullie ook zo achterlijk hard een urenbesparing door de strot aan het duwen?
Word er gek van
Iddquote:
Wat eigenlijk niet rechtvaardig isquote:
hoe zit dat met obv, ik weet alleen dat het onbetaald verlof is, maar in principe krijg je dan niets?quote:
Bij mij kwamen ze drie weken na afloop van mijn oude contract pas met een nieuw contract aankakken. Zolang ze je op het rooster blijven zetten, zit je goed.quote:Op maandag 8 december 2008 23:20 schreef Bokita het volgende:
Morgen maar eens informeren naar mijn contract, want dat loopt volgende week dinsdag af en ik heb er nog niets over gehoord, al ga ik er wel vanuit dat ik gewoon kan blijven.
dan moet je gwoon zeggen dat je je contract uren wil werken... je hebt een 8urig contract, dus moet je ook gwoon minimaal zoveel werken..quote:Op maandag 8 december 2008 20:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Idd
Btw, ik heb een 8-uren contract (per week)
Als ik (zoals de laatste tijd wel vaker) maar 6,5 uur sta ingepland (ik weet het) krijg ik dan toch 8 uur uitbetaald per week?
Maar dan zeggen ze dat ik de afgelopen maanden zoveel uren boven mijn contract heb gewerkt dat ze het daar van af halen, mag dat?quote:Op dinsdag 9 december 2008 07:50 schreef zuivelman het volgende:
[..]
dan moet je gwoon zeggen dat je je contract uren wil werken... je hebt een 8urig contract, dus moet je ook gwoon minimaal zoveel werken..
Ze zijn wettelijk verplicht je contracturen uit te betalen, ongeacht of je werkt. Dat jij in de voorgaande maanden meer hebt gewerkt, doet niets af aan dit feit. Het gaat voor de wet om een aantal per maand, niet per jaar.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Maar dan zeggen ze dat ik de afgelopen maanden zoveel uren boven mijn contract heb gewerkt dat ze het daar van af halen, mag dat?
hahaha... ik heb 'm vandaag gehadquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:53 schreef Webgangster het volgende:
Heb hier nog geen kerstpakketen voorbij zien komen.....
Ik vond het een beter pakket dan de afgelopen jaren. Dit jaar niet echt een landen thema. Maat gewoon etenswaar die wij zowat allemaal lusten. Ik weet nog wel een pakket waar de sushimatjes enzo inzaten. Nou dat pakket heb ik aan een zwerver gegeven!quote:Op woensdag 10 december 2008 18:51 schreef waterreus23 het volgende:
Misschien een beetje kritisch
Vond dit jaar ook het kerstpakket wat tegenvallen, allerlei dingen waarvan je 'echt' moet houden.
Ben jaloers op wat mijn neefje die bij Bart Smit werkt voor een kerstpakket werkt
Of je vrienden moeten ergens anders gaan werken.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wij krijgen tenminste een kerstpakket
Er zijn vrienden van me die in winkels werken waar ze:
1 geen winstdeling krijgen
2 geen kerstpakket krijgen
3 een lager loon per uur krijgen
dus: niet zo klagen
Dat is jouw visiequote:Op donderdag 11 december 2008 23:23 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Of je vrienden moeten ergens anders gaan werken.
Als je niet tevreden bent met een kerstpakket mag je dat best zeggen. Het betekent namelijk niet meteen dat je ondankbaar bent.
Wanneer was dat dan?????quote:Op donderdag 11 december 2008 08:21 schreef ruud_de_vries het volgende:
[..]
Ik vond het een beter pakket dan de afgelopen jaren. Dit jaar niet echt een landen thema. Maat gewoon etenswaar die wij zowat allemaal lusten. Ik weet nog wel een pakket waar de sushimatjes enzo inzaten. Nou dat pakket heb ik aan een zwerver gegeven!
Ja, dan ben je idd wel de sjaak met dit pakketquote:Op zaterdag 13 december 2008 08:34 schreef morgane het volgende:
Je zou maar eens allergisch zijn voor chocola
Wij moesten ze na afloop ook opruimenquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:35 schreef Rikketik het volgende:
Ik vond die kraampjes maar vervelend. We hebben al zo'n klein filiaal en dan staan die krengen ook op elk druk kruispunt geparkeerd. Op de vrijdagavond ook nog, drukste avond van de week qua vulling.
Lol, werk jij in Heerlen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:03 schreef Atlasvlinder het volgende:
EUR 1498 loon met 12 uur per week (leve de te verrekenen uren)
Ook TopShop-taart (beste stijger winkelgroep, yeuh)
Dudequote:Op vrijdag 12 december 2008 18:07 schreef Webgangster het volgende:
Inmiddels hier ook 7 containers met kerstpakketen binnen gekomen.
Neem hem morgen maar even mee
Ik ben dan niet allergisch voor chocola, maar ik geef er echt niks om. Zo af en toe gewoon wit, maar verder niet. Maar ach, mijn ouders en zusje vinden het lekker, waardoor gelijk de helft van m'n kerstpakket weg is.quote:Op zaterdag 13 december 2008 08:34 schreef morgane het volgende:
Je zou maar eens allergisch zijn voor chocola
Werd in ons filiaal een half jaar geleden gedaan. Wat een werk! De winkel zelf valt nog wel mee omdat zowat iedere werknemer meehelpt. Maar zodra het gros naar huis is moet nog wel het magazijn er doorheen... Ik kon de eerste weken er na geen restantenkrat meer zien.quote:Op zondag 14 december 2008 10:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo vannochtend balansen met 60 man, hele winkel geteld. Blijft toch wel grappig al dat tellen maar wat een klus zeg!
Wel een leuke klusquote:Op zondag 14 december 2008 10:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo vannochtend balansen met 60 man, hele winkel geteld. Blijft toch wel grappig al dat tellen maar wat een klus zeg!
het dubbelequote:Op zondag 14 december 2008 23:34 schreef morgane het volgende:
Moet zondag 8-5 werken geloof ik, dat tikt wel lekker aan.
Dat ze dat nog geven aan mensen :squote:Op maandag 15 december 2008 23:36 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben met kerst vrij!![]()
Dan zit ik lekker in Portugal!![]()
Is bij ons ook. Ach, verdiend toch lekkerquote:Op zondag 14 december 2008 18:48 schreef Rikketik het volgende:
Hoe zit het eigenlijk bij jullie met Kerstmis? Of eigenlijk de aanloop naar kerst. Bij ons moet er een heel stel vakkenvullers (ongeveer 2/3 van het totaal) volgende week zondagochtend komen opdraven om te vullen. De winkel gaat verder niet open of zo, dus de reden ontgaat me een beetje.
Goh, dat mag geen enkele normale winkel in principe toch..quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Geen enkele AH mag open zijn op 1e kerstdag en op nieuwjaarsdag
quote:Op maandag 15 december 2008 16:05 schreef zuivelman het volgende:
De kerstproeverij/ Ah on ice was echt super
zaterdag tot in de vroege uurtjes in touw gweest.. ff naar huis,slapen en de volgende morgen ook weer vroeg beginnen.. maar heb me er wel vermaakt tot 7uur
ik had alleen wel het idee dat er echt harstikke teveel was besteld.. en aan het aantal bezoekers zal het denk ik niet gelegen hebben.. maar goed, kan beter te veel dan te weinig hebben
dan zal ik het maar niet over de winterrollade hebben, lijkt wel warme appeltaart!quote:Op woensdag 17 december 2008 16:05 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij![]()
We kregen eergisteren de restanten van AH on Ice.
We kunnen geen kerststol meer zien
quote:Op woensdag 17 december 2008 21:59 schreef wiillie het volgende:
[..]
dan zal ik het maar niet over de winterrollade hebben, lijkt wel warme appeltaart!
fijn de spirituele leider weer aanwezig te hebben.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:03 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Ik zie dat Willie de vertrouwde FOK weg weer heeft gevonden
Goh, wij wel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Geen enkele AH mag open zijn op 1e kerstdag en op nieuwjaarsdag
quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:29 schreef zuivelman het volgende:
[..]
fijn de spirituele leider weer aanwezig te hebben.
oewww.. dat is niet tofquote:Op zondag 21 december 2008 14:42 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Onze Spirituele leider is volgens mij aan het bijkomen van de body-check (niet express) die ik hem gaf
Laatste loon was 8 december, ik weet eigenlijk niet waarom je toen niks hebt gehad. Misschien even navragen bij de bedrijfsleider?quote:Op maandag 22 december 2008 17:09 schreef Lauraaaa het volgende:
Kan iemand mij vertellen wanneer ik mijn loon krijg van de appie?
Want ik werk er sinds eind november ofzo en ik heb nog geen loon gehad!
Dat is 1000 meer dan ons maximum aantal colli'squote:Op dinsdag 23 december 2008 11:08 schreef sir_DERFEL het volgende:
Wij hadden gisteravond maar 1800 colli
en toch moest ik extra komen werken
Vorige zaterdag waren er 4500, en toen hoefde ik gelukkig niet te werkenquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:21 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Dat is 1000 meer dan ons maximum aantal colli's
Klopt, maar als je over een jaar of drie met een paar collega's uit-die-tijd in de kroeg zit, dan zijn het de mooiste. Weet je nog, die kerstquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blimps are pretty pimp!
quote:Op woensdag 24 december 2008 14:52 schreef sir_DERFEL het volgende:
dat zelfs de scouting club helpt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisterenavond van 19:00 tot 21:00 moeten werken. Was ook behoorlijk druk, veel op en neer moeten lopen, maar ik werd er alleen maar vrolijk van.![]()
3.87 p.u.quote:Op woensdag 24 december 2008 23:03 schreef GasTurbine het volgende:
Wat verdient een 17jarige eigenlijk gemiddeld?
Lul nietquote:Op woensdag 24 december 2008 18:20 schreef Webgangster het volgende:
Vandaag hadden we de eerste 2 uur dat we open waren al 50.000 euro omzet![]()
En zijn we ook dit jaar weer de grootste/beste enz enz winkel van de regio 426![]()
Is te doen.quote:
Let wel, dit is als verkoper A zijnde.quote:
Het is serieus zo.quote:Op donderdag 25 december 2008 01:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Lul niet
Ik weet niet in wat voor giga winkel jij dan werkt in wat voor grote stad, maar wij draaiden gister (met abnormale drukte) over de hele dag 66.000, dus binnen 2 uur al op 50.000 zitten lijkt me stug
Ga er maar vanuit dat je de komende jaren geen verkoper B word.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Let wel, dit is als verkoper A zijnde.
Als je al 16-jarige bent beginnen en je werkt er een jaar, dan krijg je verkoper B status en dan verdien je +- 4,20 p.u. als 17 jarige
en dus gooien ze de oudjes eruit, en verhogen ze het loon voor de jonkies zodat het voor hun aantrekkelijker wordt om er te werken.quote:Op donderdag 25 december 2008 11:43 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je de komende jaren geen verkoper B word.
Albert Heijn gaat in 2009 bezuinigen.
ja krijg jequote:Op donderdag 25 december 2008 21:15 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand of ik eigenlijk de uren dat ik normaal op vrijdagen werk(al maanden lang) uitbetaald hoor te krijgen hoewel ik sowieso al boven mijn contract werk.
Normaal werk ik namelijk vrijdag 8-16:00...
4,64 is het.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Let wel, dit is als verkoper A zijnde.
Als je al 16-jarige bent beginnen en je werkt er een jaar, dan krijg je verkoper B status en dan verdien je +- 4,20 p.u. als 17 jarige
Er waren 2 mensne op groente ziek, dus ben ik voor de afprijzing gezet. Teringquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:31 schreef Ace1 het volgende:
Gekkenhuis vanmorgen...
stapels prijswijzigingen....bijna 3/4 rol afgeprezen! en nieuwe acties
Het is kerst he..quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:41 schreef Renesite het volgende:
Woensdag was het best goed te doen3 dagen lang zaterdag drukte. Ga maar na, maximale omzet per uur ligt bij ons op 14k.
Lijkt me overigens sterk dat je per uur 25k draait, ofwel: 18 kassas?
Wij zijn een 5 met maar 9 kassa'squote:Op zondag 28 december 2008 20:07 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Het is kerst he..
Spullen bij de appie zijn niet goedkoop
Omdat spullen niet goedkoop zijn koopt niet iedereen veel maar sommige ook wel.
Klanten genoeg.
Dus weg scannen met 12 kassa's
Maar wat ook mogelijk is natuurlijk dat onze mensen achter de kassa gewoon de snelste zijn
Weet niet of er nog meer mensen op fok zijn die in een filiaal 5 grootte werken of XL.
Die kunnen mijn bevindingen denk ik ook ondersteunen.
2 week?quote:Op maandag 29 december 2008 08:22 schreef GasTurbine het volgende:
Straks sollicitatieformulier inleveren. Hoelang duurde het bij jullie tot ze contact met jullie opnamen?
Twee dagen.quote:Op maandag 29 december 2008 08:22 schreef GasTurbine het volgende:
Straks sollicitatieformulier inleveren. Hoelang duurde het bij jullie tot ze contact met jullie opnamen?
Ben de laatste 3 weken als 16-jarige begonnen, toen werd ik 17 en nu 18, maar kreeg na een jaar automatisch verkoper B statusquote:Op maandag 29 december 2008 18:59 schreef Bokita het volgende:
[..]
Twee dagen.Ze hadden me nogal nodig. Paar dagen daarna een sollicitatiegesprek en toen twee dagen erna begonnen.
Overigens, op iets van twee pagina's terug: Ben als 16-jarige begonnen bij AH, werk er nu anderhalf jaar, maar ben verkoper A (En verdien dus 3,87). Of moet je nog een bepaald aantal uur werken om voor verkoper B in aanmerking te komen?
Iets met 'Open een KLB-topic'..quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:59 schreef ruben3123 het volgende:
In Rosmalen bij de AH vond ik het afgelopen maandag ook nogal druk, het leek wel een zaterdagmiddag. Kwam nog wat bakjes vlees tegen dat afgelopen zaterdag op moest zijn..... Heb er maar even een verkoopster op gewezen....
Voor de rest vond ik het ook opvallend dat ze nog maar 15 of wat normale losse bananen hadden van Chiquita. Normaal staan er tientallen trossen, maar nu dus bijna niets meer. Misschien een massale verkoop of een paar dozen te weinig besteld?
Ook waren allerlei diepvrieskerstproducten voor de halve prijs te kopen, heb ik mooi die Rudolf Rendierijsjes gekocht.
Meid wat een gekkenwerkquote:Op woensdag 31 december 2008 15:44 schreef Rikketik het volgende:
Nou, ik kwam er nog genadig af vandaag. Het was wat ik verwachtte: er waren totaal geen restanten meer om bij te vullen. Maar wat wilde het toeval: Om 10.00 uur kwam er een deelzending met veel frisdrank erbij.
De volgende keer dat alle cola uitverkocht is, haal ik jou erbij, oké? Kun je mooi de klanten het slechte nieuws vertellen.quote:
Hmmm Ik wou zeggen dat je deze moest vragen: http://forum.fok.nl/user/history/51878 maar die is pretty inactive.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:14 schreef schatje het volgende:
In de Geldermalsen komt een tweede AH. Betekent dit dat die ander gaat sluiten?
bronquote:2e Albert Heijn op Marijkeweg
GELDERMALSEN - Op de Prinses Marijkeweg komt een tweede Albert Heijn supermarkt. Donderdagmiddag 29 mei geeft wethouder Arie van Doorn het officiële startsein met het slaan van de eerste paal.
De nieuwe Albert Heijn wordt gebouwd als vervanging voor de Golff-supermarkt aan de Willem de Zwijgerweg. Het plan is dat het pand in het voorjaar van 2009 geopend wordt. De familie Van Walderveen, eigenaren van het pand waarin thans de Golff-supermarkt is gevestigd, laten in samenwerking met aannemer Hans van Kessel de nieuwe supermarkt bouwen. De nieuwe winkel is nodig omdat de oude locatie niet meer voldoet aan de moderne eisen van de consument die graag winkelt in een overzichtelijke, ruimtelijke supermarkt. Daarnaast zijn op de oude locatie de laad- en losmogelijkheden van de goederenvrachtwagens niet optimaal, waardoor veiligheid niet altijd gegarandeerd kan worden. De nieuwe supermarkt zal door de grotere omvang en betere ligging zorgen voor een plezierige winkelervaring en een meer efficiënte aanvoermogelijkheid voor goederen. Er komen ruim honderd parkeerplaatsen, waarvan een deel voor de bewoners is bestemd.
Om de nieuwe supermarkt op deze locatie te kunnen bouwen was het noodzakelijk vooraf de Fietscross Club Geldermalsen te verplaatsen. Jan Willem en Petra van Doorn, ondernemersechtpaar van de Golff-supermarkt, zullen ook in het nieuwe pand als Albert Heijn franchisers de winkel persoonlijk managen met alle inzet en motivatie die zij in het verleden hebben getoond. Boven de nieuwe winkel worden 8 woningen gebouwd, deze zijn al aangekocht door Woningstichting Betuws Wonen en worden na oplevering verhuurd.
Het is de bedoeling de Albert Heijn supermarkt op Achter ‘t Veer gewoon open blijft, deelt bedrijfsleider Verhoogt desgevraagd mee.
quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:57 schreef morgane het volgende:
Zijn de loondata voor dit jaar al bekend?
kan veel makkelijker!quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:46 schreef Webgangster het volgende:
Was bij ons gisteren weer choas.
Voor het eerst dat er bijna geen wijn en geen chips te verkrijgen was!
Mooi moment om alle min (-) voorraden van de chips en wijn even aan te passen
En nog erger,,,, geen melba toast !!![]()
Je bedoeld zeker via automatisch nul-tellen ?quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:44 schreef zuivelman het volgende:
[..]
kan veel makkelijker!maar leg ik je nog een keer uit.
oudjaarsdag was bij ons niet echt extreem druk.. de gebruikelijke stromen waarin je niets meer kan doen..
en paar lastige ventjes..m'n sm geloofde overigens niet dat dick boer bij jullie langs was geweest
voor zover ik de berichten in de pers lees ist best een sympathieke man..
anyway, morgenochtend weer vroeg beginnen. lang leve de hamsters
Als je aangeeft wat er precies aangepast moet worden dan fix ik het.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:46 schreef Simsfan88 het volgende:
5 januari al! Eerder dan verwacht, netjes
Lastig, ik kan de OP niet meer aanpassen![]()
_o-quote:Op zondag 4 januari 2009 14:25 schreef Webgangster het volgende:
Denk dat de belastingdienst weer rijk van mij gaat worden morgen
Dan moet jij zeggen dat je contract aangepast wilt zien omdat je altijd buiten je contract werkt.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:14 schreef Endness het volgende:
Wanneer komt er weer een personeelskortinkje op m'n loonstrook? Of hebben we die net gehad en heb ik er overheen gekeken?
Stelletje honden zijn 't ook trouwens. 8 uur contract, plannen ze me alleen op zaterdag in: 14.30 - 20.15. De tijden moeten ook niet gekker worden. En dan kan je dr donder op zeggen dat ze vragen of ik langer blijf, zoals elke week 't geval is. Toppie.
Hmmm, mogelijk. Ik had ruim 400 knikkers...quote:Op maandag 5 januari 2009 15:16 schreef Rikketik het volgende:
Best veel nog wel. Ben benieuwd of het geld van je pasje er bij zit.
Heerlijke data!quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:02 schreef waterreus23 het volgende:
Speciaal voor ons Spiritueel Leider Willem (en voor ieder ander) de exacte loondata + extra's.
Misschien dat iemand deze in de OP kan zetten:
Loondata's
05-01-2009
02-02-2009 + Personeelskorting
02-03-2009
30-03-2009
27-04-2009 + Personeelskorting + Vakantiegeld
25-05-2009
22-06-2009
20-07-2009 + Personeelskorting
17-08-2009
14-09-2009
12-10-2009 + Personeelskorting
09-11-2009
07-12-2009 + Winstuitkering
04-01-2010 + Personeelskorting
Hmmm. Ik heb een contract van minder dan 12 uur (10). Ben benieuwd. Maar ik werk ook wel meer dan 12 uur. Wat je bedoelt met extra's ben ik benieuwd naar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 01:49 schreef schuilnaampje het volgende:
een all-in loon als je minder dan 12 uur werkt. zo verdient je per uur meer, en geen extras.
krijg je vast nog meer informatie over
Zit ik ook niet echt op te wachtenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:11 schreef Renesite het volgende:
Nou, niet graag. Ik heb daar geen belang bij!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:00 schreef ruud_de_vries het volgende:
@Waterreus,
je bent nog een deel winstuitkering vergeten die wij nog krijgen. Dit deel staat volgens mijn bron bij de OR op 43 %, volgens mij krijgen wij die gelijk met het salaris en het vakantiegeld.
Inderdaad, zo stellen vakantiegeld en winstdeling en overige dingen niets meer voor maar wordt het 'gewoon'quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:18 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Zit ik ook niet echt op te wachten...
iedereen met een contract van minder dan 12 uur.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:52 schreef morgane het volgende:
Wordt dit nou binnenkort voor iedereen ingevoerd ofzo?
Hoe slecht het ook gaat de winstuitkering is altijd 42,5%quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:23 schreef uitje4life het volgende:
Er is toch geen vast deel winstuitkering? Volgens mij was die vorig jaar rond de 80% en nu 70.... dus wat is dan het vaste deel?
Tja dat zeg jij toch is het in devrandstad zeer moeilijk personeel te krijgen om dat veel bedrijven wel met all-inclusive loon werken. Moeilijk concureren dus. Ik heb altijd gezegt dat degene die nu bij ons werken dit misschien minder vinden omdat ze toch al bij ons werken en het zo meestal goed vinden, maar dat er misschien wel meer nieuwe collega's mee worden aangetrokken.....quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Inderdaad, zo stellen vakantiegeld en winstdeling en overige dingen niets meer voor maar wordt het 'gewoon'
We hebben al een hoog uurloon voor een supermarkt... hoger hoeft dit niet te worden met deze gevolgen
Denk de tl's wel maar misschien mocht het nog niet bekend worden ofzoquote:Op zondag 11 januari 2009 03:01 schreef finsdefis het volgende:
Hoi mede-AH mensjesMomenteel werk ik ook 8 uur in de week met een 8 uur contract. Het jammere aan dat all-in loon is dat je je contracturen niet uitbetaald krijgt als je minder werkt hoorde ik vanmiddag (geen idee of het helemaal klopt). Eerst kreeg ik altijd -ongeacht of ik minder werkte- m'n contracturen uitbetaald, maar helaas gaat dat niet meer door
crap. Het voordeel is (voor mensen ouder dan 20) dat je je overuren wel meteen uitbetaald krijgt dus.
Heerlijke communicatie bij ons filiaal trouwens altijd, niemand wist ervan bij ons.
quote:Op zondag 11 januari 2009 03:01 schreef finsdefis het volgende:
Hoi mede-AH mensjesMomenteel werk ik ook 8 uur in de week met een 8 uur contract. Het jammere aan dat all-in loon is dat je je contracturen niet uitbetaald krijgt als je minder werkt hoorde ik vanmiddag (geen idee of het helemaal klopt). Eerst kreeg ik altijd -ongeacht of ik minder werkte- m'n contracturen uitbetaald, maar helaas gaat dat niet meer door
crap. Het voordeel is (voor mensen ouder dan 20) dat je je overuren wel meteen uitbetaald krijgt dus.
Heerlijke communicatie bij ons filiaal trouwens altijd, niemand wist ervan bij ons.
We worden weer flink genaaid iddquote:Op zondag 11 januari 2009 17:10 schreef Michel. het volgende:
Geen hoger contract kunnen krijgen omdat we als filliaal sinds 1 januari 60 uren minder in de week moeten draaien![]()
volgens mij is het nog steeds zo dat als je meer dan 3 maanden structureel boven je uren zit je mag eisen dat je die op contract ook krijgt. ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad als ik meer werkte dan het aantal uren waar ik eerst op stond om m'n uren dan opgeschroeft te krijgen. maar goed, weet het niet helemaal zeker, want dr zijn volgens mij wel aardig wat dingen veranderd qua cao. denk dat je het beste eens met je sm/asm kan praten en de zaak ophelderen. zijn er vast niet op uit je expres dwars te zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:01 schreef Babbatuur het volgende:
Ik had een even een vraag/probleem!:
In juni werk ik al 4 jaar bij Albert Heijn en nu weet ik al sinds er enkele maanden terug een nieuwe bedrijfsleider + assistent en een nieuwe vulploegleider is gekomen dat dit niet verlengt gaat worden.
Ik werk al sinds augustus 2007 alleen op zaterdagen omdat ik doordeweeks in Groningen zit ivm studie. Toentertijd heb ik de afspraak gemaakt om iedere zaterdag van 13:00-20:00 uur te werken. Dit was niet conform mijn contracturen die 12 in de maand bedragen.
Nu had ik al weken voordat de kerstvakantie begon aangegeven zowel mondelijk als schriftelijk dat ik gedurende 4 weken fulltime beschikbaar was. Nu ben ik nauwelijks ingepland. En nu wordt ik de komende weken zelfs maar 3(!) uur ingepland op zaterdag van 17:00-20:00 uur.
Dat vind ik voor een beginner niet erg, maar ik werk al zolang en heb absoluut niet genoeg aan het loon dat ik dan opstrijk, ik heb ook gewoon vaste lasten en die betaal ik mede met dit geld. Inmiddels heb ik al 3 maand een andere baan, waarbij ik echter niet volgens contracturen werk en afhankelijk ben van het aanbod dat er is. Hier kan ik dus geen volle weken draaien, maar kan ik mezelf wel inplannen, ik verdien aardig en heb toch min of meer een standaard inkomen.
Nu heb ik doordat ik zo weinig in werd gepland bij de AH er voor gekozen aankomende zaterdag te gaan werken deze baan en mijn uren te laten innemen door een collega. Nu ga ik dus onder mijn contracturen werken en laat het nu net zo zijn dat ik 2 maand geleden al mijn vakantieuren uitbetaald heb gekregen en ik straks dus in de min beland qua vakantie uren en deze dus straks nog terug zou moeten betalen ook.
Ik ben hier behoorlijk pissig over mede omdat ik deze maand ook veel extra kosten heb moeten betalen en dus erg krap zit. Maandag ga ik bellen of ik ga donderdag even langs, iemand die kan adviseren te handelen?
Hoorde ook iets over dat als je 10 weken (?) heb gewerkt van bijv. 13:00-20:00 uur je het recht hebt dit ook in volgende weken te krijgen.
Alvast erg bedankt!
De laatste tijd kom ik ook regelmatig 1 of 2 uren te kort per week.. Al klus ik die er invallenderwijs er wel eens bij.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:21 schreef morgane het volgende:
Hmm ik haal ook niet altijd mn contracturen geloof ik...dus zou wel echt stom zijn!
Nouja, de CAO kan natuurlijk niet de wet uitsluiten. Dus als hij 3 maanden structureel boven zijn contracturen heeft gewerkt, kan hij dit gewoon opeisen.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:22 schreef zuivelman het volgende:
[..]
volgens mij is het nog steeds zo dat als je meer dan 3 maanden structureel boven je uren zit je mag eisen dat je die op contract ook krijgt. ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad als ik meer werkte dan het aantal uren waar ik eerst op stond om m'n uren dan opgeschroeft te krijgen. maar goed, weet het niet helemaal zeker, want dr zijn volgens mij wel aardig wat dingen veranderd qua cao. denk dat je het beste eens met je sm/asm kan praten en de zaak ophelderen. zijn er vast niet op uit je expres dwars te zitten.
Ik heb aankomende zaterdag al 3 uur die van mijn 5,4 vakantieuren afgaat. Heb nu een soort van compromis weten te maken dat ik een x in de 2 weken 6 uur werk op de zaterdag. Nog steeds verre van ideaal, maar het is om de andere collega's aan hun contracturen te helpen. Nu heeft steeds iedereen van die teamleiders de mond vol over hoe slecht deze wel niet zijn, maar ze hebben klaarblijkelijk wel een contract.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, de CAO kan natuurlijk niet de wet uitsluiten. Dus als hij 3 maanden structureel boven zijn contracturen heeft gewerkt, kan hij dit gewoon opeisen.
Los daarvan, geld terugbetalen wordt natuurlijk nog een leuke zaak
Zou ook wel eens tijd worden eigenlijk...quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:39 schreef waterreus23 het volgende:
Gaat Albert Heijn na de hamsterweken nu eindelijk iets met de Eredivisie doen
http://www.dumpert.nl/med(...)ongekend_talent.html
Ach, AH belde op een gegeven momentquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:06 schreef morgane het volgende:
Ik heb het laatst ook een keer gehad ja. Ik werd op een gegeven moment gebeld met 'waar blijf je nou', terwijl ik pas nog op de planning had gekeken en ik gewoon vrij had. Nu bleek dus dat we 2 planningen hebben, niet alleen bij de kluisjes waar ik altijd kijk maar ook op de bakkerij zelf, en ze hadden me per ongeluk maar op 1 die laatste opgeschrevenmaar goed, ik ben dus mooi thuisgebleven, had niet eens tijd.
lekker dan.. hoorde al iets over 60 klanten voor de deur toen jullie open gingen..quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:13 schreef ruud_de_vries het volgende:
Zuivelman,
ja vertel mij wat wij mochten eerst alleen maar met de reguliere maandelijkse koopzondag open maar nu dus elke zaterdag!
Super druk in de 5 uur dat wij open zijn, maar wel lekker hoor 200%.
Trouwens deze week tot nu toe 7 diefstallen weten te voorkomen, bij elkaar goed voor zo'n 400 euri!
altijd leuk werken in een stadswinkel met vele junken, zwervers, alcoholisten en andere diefjes!!
Erg leuk inderdaadquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:31 schreef Michel. het volgende:
Leuke reclame, kan er om lachen, Ron Jans achter de schoonmaakmachine!
10% korting op je boodschappen. Wordt bij je salaris bijgeschreven. Maximaal 75 euro per kwartaal (geloof ik).quote:
helemaal goed gedachtquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:40 schreef Rucebo het volgende:
[..]
10% korting op je boodschappen. Wordt bij je salaris bijgeschreven. Maximaal 75 euro per kwartaal (geloof ik).
Dat vakantieuren en winstdeling in het uurloon gaat zitten?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:18 schreef Renesite het volgende:
Er kwam nu wel een poster te hangen over minder dan 12 uur per week contract enzo!
oke en heb je daar een pasje voor nodig ofzo?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:40 schreef Rucebo het volgende:
[..]
10% korting op je boodschappen. Wordt bij je salaris bijgeschreven. Maximaal 75 euro per kwartaal (geloof ik).
Als het goed is krijg ik binnenkort een 12 urencontract, dus dan zou ik daar sowieso geen last van krijgen. Zal morgen eens kijken, want heb nog steeds niks gezien/gehoord...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:18 schreef Renesite het volgende:
Er kwam nu wel een poster te hangen over minder dan 12 uur per week contract enzo!
Ja, een medewerkersvoordeelpas. Krijg je automatisch vlak na indiensttreding, als het goed is...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:21 schreef Lauraaaa het volgende:
[..]
oke en heb je daar een pasje voor nodig ofzo?
Ik heb 'm ook zien hangen. Flink kut, ja. Ik zit helaas net op de tien uur per week.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:18 schreef Renesite het volgende:
Let wel, na je proefperiode. Na acht weken dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:49 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ja, een medewerkersvoordeelpas. Krijg je automatisch vlak na indiensttreding, als het goed is...
Ja, zo heb ik er ook tegenaan gekeken maar waar is het speciale dan van je winstdeling en vakantiegeld?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:05 schreef joriszss het volgende:
Voor iedereen die in zijn maag zit met het nieuwe "alles in 1 loon".
Kijk even wat verder dan je neus lang is:
1. Normaliter heb je alleen recht op een winstuitkering wanneer je tussen bepaalde data staat ingeschreven bij AH. Stop je in augustus, dan krijg je dus niks. Maar door dit bedrag te spreiden over het jaar krijg je toch altijd nog een gedeelte van de winstuitkering, ook al stop je eerder. (tenminste als ik het goed heb).
2. Economie, jaar 1, de tijdswaarde van geld. Hoe eerder je je geld hebt, des te beter. Je kan nu al rente ontvangen over je geld dat je normaal veel later zou krijgen (simpel gezegd).
Oftewel, het alles in 1 loon is ok.
En voor diegene die zegt dat hij liever 1 maal in het jaar zijn vakantie geld heeft. Maak maandelijks het betreffende bedrag naar mij over, en ik zorg dat je in mei in een keer dat bedrag op je rekening krijgt (en als nou veel mensen dat doen hoef ik niet meer te werken maar kan ik op vakantie van de rente).
de reden waarom ze het doen voor <12 uur/week is omdat dat meestal de jeugd is die snel wil cashen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, zo heb ik er ook tegenaan gekeken maar waar is het speciale dan van je winstdeling en vakantiegeld?
Ik bedoel, als ik van 5,17 naar pakweg 6 euro ga dan is dan in het begin happy happy joyjoy, maar na een maand is het 'normaal' geworden en is je budget er al helemaal op aangepast.
Vakantiegeld is toch geen vakantiegeld als je het het hele jaar door krijgt
Sorry hoor, maar hoe je het ook wendt of keert, ik ben er NIET blij mee
Waarom alleen de < 12 contracten trouwens? Als het toch zo fijn is, doe het dan ook bij iedereen...
Maarja, ze zullen wel weer de doelgroep zijn 'wat niets te zeggen heeft'
Klopt en dat gaat ook gebeuren, hoorde zelfs meer als een euro...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 08:11 schreef Renesite het volgende:
Dan moet er een flinke euro in het uur bij wil je mijn vakantiegeld en de winstdeling recht breien.
Of nietquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:31 schreef waterreus23 het volgende:
Ahold heeft in het laatste kwartaal 13% meer winst gemaakt ten opzichte van vorig jaar.
Dus dat wordt nog een leuk extra deeltje winst uitkering
max 180uur zonder belasting, de rest is overwerk, en gaat een groot gedeelte belasting af inderdaad....quote:Op zondag 18 januari 2009 00:20 schreef FerdiV het volgende:
Hallo, mijn eerste post op het fok forum
Goed, ik werk nu bijna 4 jaar bij de AH en ben bijna nooit op vakantie geweest. Hierdoor heb ik 191 vakantie-uren staan (dat is toch het getal dat in de rij Vakantierechten en kolom Opneembaar staat?).
Nu omdat we per maand onze vakantie-uren krijgen uitbetaald hoorde ik dat bij mijn komende salaris alle vakantie-uren worden uitbetaald. Ik verdien 6,77 per uur.
Mijn vraag is nu, wat houdt ik daarvan over want volgens mij gaat er meer dan de helft belasting vanaf
Bedankt voor je antwoord!quote:Op zondag 18 januari 2009 00:27 schreef zuivelman het volgende:
[..]
max 180uur zonder belasting, de rest is overwerk, en gaat een groot gedeelte belasting af inderdaad....
maar ze willen alles in 1periode uitbetalen?lijkt me niet echt verstandig (A)
misschien je asm/sm/om voorstellen om ze verspreid uit te betalen?? tijdelijk contract verhogen naar 160/periode.. en als je al 40uur/week werkt regelen dat ze max. 20uur extra per periode uitbetalen.
voor AH is het uitbetalen in 1x wel gunstig, want dat is belastingtechnisch beter. (vandaar ook winstuitkering+vakantiegeld samen) waarom het voor je filiaal minder is.. is omdat je in 1 week echt superver boven je budget uitkomt..quote:Op zondag 18 januari 2009 00:39 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord!
Mmm uh ik begrijp nooit zo veel van dit soort dingen, maar ik zal je proberen te volgen.
Ik heb een vast contract en die staat echt laag, maar 4 uur per week (16 per periode). Ik wilde deze sowieso al gaan verhogen omdat ik eigenlijk 15/16 uur per week werk.
Maar jij zegt dat ze me contract moeten verhogen naar 160 per periode (40 per week) totdat de 191 uren op zijn.
Nu zijn het ongeveer 65 per periode (heb een strook voor me: 53,75 gewerkt, 3,25 BCD en 9,50 toeslaguren, whatever ze betekenen) dan is het dus 160-65=95). Du na ongeveer 2 keer zijn de 190 op.
Sorry dat ik veel niet begrijp, maar ben niet zo goed met geldzaken.
Maar wat zit hier voor voordeel voor hun in? Als ik naar ze toeloop moet ik toch kunnen zeggen van waarom ik dit wil en waarom het beter voor hun is.
EDIT: Waarom is het uitbetalen in één keer niet verstandig? Voor zowel hun als mij.
Wat kan je dan terugkrijgen, en waarom? En het belangrijkste: Hoe?quote:Op zondag 18 januari 2009 09:03 schreef ruud_de_vries het volgende:
Als je dit nooit gedaan hebt, is dit een mooi moment omdat maar eens te gaan doen. Voor 1 april ingeleverd is voor juli geld ontvangen(dit komt nog beter uit ook, dan heb je toch nog een soort van vakantiegeld, maar nu echt in de zomermaanden).
Dit klopt niet helemaal wat je zegt.... bij B mag het max 1/3 deel zijn. En laat 1/3 deel van een jaar nou net 4 maanden zijn! Dus in principe mogen ze t/m april 1/3 deel van het vakantiegeld in je uurloon stoppen, dan moeten ze in mei de rest doen. En zou je daarna weer je oude loon gaan verdienen tot januari, niet echt logisch maarjaquote:Op zondag 18 januari 2009 16:55 schreef Atlasvlinder het volgende:
In mijn contract staat: Aanstelling geschiedt onder de volgende voorwaarden: ... -Vakantietoeslag, vakantie- en ADV-dagen volgens CAO"
Dan ga in in de CAO kijken, daar staat:
"Eenmaal per jaar, uiterlijk in de maand mei, zal de werkgever aan de werknemer een vakantietoeslag uitbetalen ter grootte van 8% van het voor hem in het voorafgaande
jaar verdiende loon." Als ik de letter lees van de CAO staat daar:
a. Eenmaal per jaar, uiterlijk in de maand mei, zal de werkgever aan de werknemer een
vakantietoeslag uitbetalen ter grootte van 8% van het voor hem in het voorafgaande
jaar verdiende loon.
b. Ten hoogste een derde deel van deze vakantiebijslag mag desgewenst op een
vroeger tijdstip in hetzelfde vakantiejaar worden uitbetaald.
Dus bij a (dit is niet 1x per jaar) en bij b (dit is meer dan een derde deel wat vroeger wordt uitbetaald).
Dus om Van Gaal te citeren: Ben ik nou zo slim of is Albert Heijn nou zo dom?
ben wel beniewd hoe ze dat allemaal gaan regelen dan..quote:Op maandag 19 januari 2009 00:30 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal wat je zegt.... bij B mag het max 1/3 deel zijn. En laat 1/3 deel van een jaar nou net 4 maanden zijn! Dus in principe mogen ze t/m april 1/3 deel van het vakantiegeld in je uurloon stoppen, dan moeten ze in mei de rest doen. En zou je daarna weer je oude loon gaan verdienen tot januari, niet echt logisch maarja
Wat kan je dan terugkrijgen, en waarom? En het belangrijkste: Hoe? (geef nou antwoordquote:Op zondag 18 januari 2009 09:03 schreef ruud_de_vries het volgende:
Als je dit nooit gedaan hebt, is dit een mooi moment omdat maar eens te gaan doen. Voor 1 april ingeleverd is voor juli geld ontvangen(dit komt nog beter uit ook, dan heb je toch nog een soort van vakantiegeld, maar nu echt in de zomermaanden).
Wordt de loonheffing er niet automatisch afgehouden bij de Appie?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:36 schreef Weemz het volgende:
Nou ja zeg. Normaal gesproken kan ik elk jaar mijn loonheffing netjes terugvragen en dan krijg ik het ook terug. Vul ik net de belasting aangifte in, moet ik ineens gaan bijbetalen! Heb hem dus nog maar niet opgestuurd... Heeft AH ineens wat veranderd ofzo dat er te weinig belasting is betaald?
Ja dat klopt. En die kan je terugkrijgen van de belasting. En dat kreeg ik ook altijd. Behalve nu dus...quote:Op maandag 19 januari 2009 13:16 schreef Simsfan88 het volgende:
Wordt de loonheffing er niet automatisch afgehouden bij de Appie?
Wat meer verdiend als afgelopen jaren?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:43 schreef Weemz het volgende:
[..]
Ja dat klopt. En die kan je terugkrijgen van de belasting. En dat kreeg ik ook altijd. Behalve nu dus...
wat schrijf jij netjes ineens?quote:Op zondag 18 januari 2009 09:03 schreef ruud_de_vries het volgende:
Alles in een keer uitbetalen en hierover een groot gedeelte belasting betalen is natuurlijk niet fijn, maar je kunt toch ook weer je loonbelasting terugvorderen van de belasting. Als je dit altijd gedaan hebt blijft dit bedrag hetzelfede alleen gebeurt dat nu in een keer! Als je dit nooit gedaan hebt, is dit een mooi moment omdat maar eens te gaan doen. Voor 1 april ingeleverd is voor juli geld ontvangen(dit komt nog beter uit ook, dan heb je toch nog een soort van vakantiegeld, maar nu echt in de zomermaanden).
De aanvullende winstuitkering is op het maximale gezet. Hierdoor beuren wij nog 43 % met je salaris van april. Afgelopen december 78 % en dan nog 43% komt toch neer op bijna 5 weken loon extra!!
je uren aan laten passen(contract verhogen)( gaat nu echt niet gebeuren hoor e je vakantieuren en adv uren verspreid uit laten betalen kun je ook wel vergeten!
toeslaguren zijn uren die je niet alleen savonds krijgt hoor na 2100 uur en zaterdag na 2000 uur (geloof ik), maar ook als je smorgens voor 7 uur werkt.
Hoe kan je dat terugkrijgen dan? Bij mij is de loonheffing op m'n loonstrook altijd 0, daar staat geen bedrag bij.... Ben benieuwd hoe dat bij jullie zit..quote:Op maandag 19 januari 2009 14:43 schreef Weemz het volgende:
[..]
Ja dat klopt. En die kan je terugkrijgen van de belasting. En dat kreeg ik ook altijd. Behalve nu dus...
Hopelijk gaat het idd niet door, vind het gewoon vervelend want na een poosje ben je alweer gewend aan je hoger salaris en laat mij nou net een 10 uurs contract hebbenquote:Op maandag 19 januari 2009 17:14 schreef arj1o1 het volgende:
Overigens betreffende het all-in loon:
'Albert Heijn leeft cao niet na'
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/01/19/R153.htm
Komt bij de volgende als ik me niet vergis. Ik hoop het iig, want ik heb hem best hard nodig.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:53 schreef donald_dick het volgende:
Zat de jaaropgave bij dit loonstrookje of moet ie nog komen?
Wat kan je daarmee doen dan?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:41 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Komt bij de volgende als ik me niet vergis. Ik hoop het iig, want ik heb hem best hard nodig.
Je kan ook gewoon je loonstrookje van periode 13 gebruikenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:41 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Komt bij de volgende als ik me niet vergis. Ik hoop het iig, want ik heb hem best hard nodig.
Daar heeft het dus inderdaad mee te maken. Je hebt veel verdiend en er is geen bijzondere belonings% over je winstuitkering en vakantiegeld geheven waardoor je te weinig belasting hebt betaald, volgend jaar zal je waarschijnlijk wel weeer te veel hebben betaald.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:16 schreef Weemz het volgende:
Tja, hangt denk ik van soort contract, leeftijd e.d. af... Denk dat het nu niet kan omdat ik inderdaad meer gewerkt heb... Moest ook al mijn stufi eerder stopzetten vanwege de 'magische\ 12.196 grens...
Hopelijk gaat het niet door. Zitten zo te lezen alleen maar nadelen aan voor de werknemerquote:Op maandag 19 januari 2009 17:14 schreef arj1o1 het volgende:
Overigens betreffende het all-in loon:
'Albert Heijn leeft cao niet na'
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/01/19/R153.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |