Goh, dat jij toch zomaar op Maurits z'n site mag komen, Alex.quote:Op maandag 8 december 2008 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Nu van Oenema, foto genomen in Heeenveen.
quote:Op de achtergrond een Turkse chauffeur die net een voor Qbuzz Friesland bestemde MAN A78 vanuit Ankara in drie dagen naar Nederland bracht. 's Nachts sliep men op de rolstoelplek met een slaapzakje.
quote:Op maandag 8 december 2008 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat Alkmaar nu ook met Integro's gaat rijden op 350 heeft als voordeel dat 's avonds alleen de sjoofs nog van bus hoeven te wisselen.
Dat kon eerder, met die Volvo's, ook al natuurlijk. Sterker nog, 't gebeurde ook, eind 2006 toen dequote:De bussen staan 's nachts dan afwisselend in Leeuwarden in Alkmaar over.
Want?quote:Is makkelijk totdat je een vervangende bus in moet zetten![]()
die bus heeft nogal wat relaties gehadquote:Op maandag 8 december 2008 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
De VP-61-YN is de ex-Fram, ex-VEONN, ex-NoordNed, ex-Arriva 4632
En het kenteken onder de foto klopt niet![]()
quote:Op maandag 8 december 2008 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
@BeefRWijker: Dit bericht over de Volvo's voor lijn 350 komt uit de Busfotomailgroep en is van Remy den Hartog:
[Het gaat om 3 wagens die uit Zoetermeer gaan komen...]
Mja, dan krijg je meer rondzwevend materieel.quote:Op maandag 8 december 2008 16:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat kon eerder, met die Volvo's, ook al natuurlijk. Sterker nog, 't gebeurde ook, eind 2006 toen de
concessie starte. De Alkmaarse sjoofs waren daar echter niet blij mee en toen is het teruggedraaid.
[..]
Want?
Ik zie 't verschil niet zo. Dat had je nu ook al als een bus van Fryslân in Alkmaar te barsten ging of andersom.quote:Op maandag 8 december 2008 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan krijg je meer rondzwevend materieel.
Al een echte slettebak, met slechts 16 jaartjes jong.quote:Op maandag 8 december 2008 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die bus heeft nogal wat relaties gehad![]()
Bron?quote:Op maandag 8 december 2008 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
Die Integro's worden van Alkmaar,
Niet als ze van Alkmaar zijn.quote:maar uitwisselen met Fryslân wordt dan wat makkelijker.
Dan heb je dus ook een probleem, als ze van Alkmaar zijn. Het gaat om het nummertje, niet de soort.quote:Bij ander mat kan het zijn dat het opeens een andere dienst in gaat, zie bijvoorbeeld bij de NS
Oh, stond het er bij?quote:Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Goh, dat jij toch zomaar op Maurits z'n site mag komen, Alex.
Volvo's zaten ook in Alkmaar en de Integro's zijn ter vervanging er van. En zelfde soorten bussen uitwisselen is makkelijker dan als dat ook nog verschilt.quote:Op maandag 8 december 2008 18:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Niet als ze van Alkmaar zijn.
Wat ik heb begrepen is dat lijn 350 naar de concessie Fryslân is gegaan of dat de Volvo's in Fryslânquote:Op maandag 8 december 2008 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volvo's zaten ook in Alkmaar en de Integro's zijn ter vervanging er van.
Niet als je er dus niet genoeg reserve van hebt (aan Alkmaarse kant).quote:En zelfde soorten bussen uitwisselen is makkelijker dan als dat ook nog verschilt.
Eelke Hendrik?quote:Op maandag 8 december 2008 21:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Yup. Ook dat Eelke 'm genomen heeft.
quote:Op maandag 8 december 2008 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eelke Hendrik?Daar toeter ik altijd even naar als ik door De Wilp cross
![]()
Misschien omdat ie niet van z'n plaats komt?quote:Dezelfde bus is overigens op dezelfde plek door marcel1970 op de foto gezet,
Dat kan je wel zeggen, want op Busfoto is ie ook net nieuw opgedokenquote:en toevallig vandaag op BB gepost(Oenema topic)
Kijk je ook dagelijks op OVinBoskoop.nl?quote:Op maandag 8 december 2008 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eelke Hendrik?Daar toeter ik altijd even naar als ik door De Wilp cross
Dezelfde bus is overigens op dezelfde plek door marcel1970 op de foto gezet, en toevallig vandaag op BB gepost
(Oenema topic)
En ook Hermes neemt de Social Seats over. Best wel een mooi motief voor op de stoelen, scheelt een hoop stickers.quote:Op maandag 8 december 2008 21:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Hermes 3448 Interieur
Dus zo ziet een MAN met staande motor er van binnen uit.
En zo te zien leven ze alleen op water.quote:Op maandag 8 december 2008 16:30 schreef Gnittoo het volgende:
[Op de achtergrond een Turkse chauffeur die net een voor Qbuzz Friesland bestemde MAN A78 vanuit Ankara in drie dagen naar Nederland bracht. 's Nachts sliep men op de rolstoelplek met een slaapzakje.]
Die Turk zal wel vast bijgetankt hebben of iets uit eigen zak gekocht hebben bij meerdere tankstations.quote:Op maandag 8 december 2008 23:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En zo te zien leven ze alleen op water.
quote:Transit 2000 geleed
Samen met de twee reeksen Transit 2000 die in 1999 besteld werden, werd ook een reeks gelede bussen van dit type besteld. Deze werden gebouwd op het Volvo B10MA chassis. Hierdoor hebben deze bussen nog een hoge vloer, dit wellicht omdat ze bedoeld werden om vooral op lange lijnen te rijden en men hiervoor meer zitcapaciteit nodig had. Daarnaast valt het op dat de derde deur helemaal naar achter verhuisde. Deze reeks van 25 bussen ( 3986-4010) rijdt enkel in de entiteit Antwerpen.
Het is dan wachten tot Busworld 2003. Tijdens deze editie stelt VDL-Jonckheere haar nieuwe gelede Transit 2000 voor. Deze keer gaat het om een integraalbouw, gebouwd op het eigen Jonckheere 115 chassis, met DAF motor en componenten. Deze keer is de vloer vlak gehouden; wel zijn er enkele tredes na de derde deur.
Het meest opvallende van het design is wellicht de "bult" langs de chauffeurszijde. Hierin bevindt zich de koeling van de motor, die tussen de beide assen van de trekker staat.
Van dit type nam De Lijn twee reeksen af. Reeds in 2004 kwam de reeks 4405-4459 in dienst, gevolgd door reeks 4902-4963 in 2006. Deze tweede reeks is ook al verder uitgewerkt, het chassistype wordt hier als 115010 aangeduid.
Ook de SRWT bestelde van dit type. Eind 2005, begin 2006 kwamen bij drie entiteiten in totaal 22 bussen van dit type in dienst. De TEC Namen-Luxemburg heeft er 14 (reeks 4.350-4.363), vijf rijden bij de TEC Henegouwen (reeks 3.591-3.595), en de laatste drie stuks kwamen bij de TEC Charleroi terecht (reeks 7131-7133). De drie reeksen verschillen redelijk qua afwerking (type film, aantal zitjes, ...).
Het is de Jonckheere Transit 2000 G.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Jack Oosterbosch op OVBoskoop
Nog zo'n rare kameel, dit keer van Jonckheere (denk ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |