abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63832144
quote:
JERUZALEM - De waarnemend premier van Israël, Ehud Olmert, schaamt zich voor de gewelddaden die extremistische Joodse kolonisten deze week pleegden tegen Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. Olmert zei dat zondag in de marge van de wekelijkse ministerraad.

‘Als Jood heb ik me geschaamd voor de taferelen van Joden die het vuur openden op onschuldige Arabieren in Hebron’, aldus Olmert. ‘Er is geen andere definitie dan de term ‘pogrom’ om te beschrijven wat ik heb gezien.’

Israëlische veiligheidstroepen ontruimden donderdag een door ultraorthodoxe Joodse kolonisten bezet pand in de stad Hebron. De kolonisten koelden hun woede daarop op Palestijnen en hun bezittingen. Auto's en woningen gingen in vlammen op en zeker drie Palestijnen raakten gewond door kogels.

Olmert refereerde aan de vele pogroms uit de gechiedenis, waarbij Joden het slachtoffer waren. ‘Wij zijn zonen van een natie die weet wat de betekenis van een pogrom is, en heb pas besloten dit woord te gebruiken na diep nadenken.’

De Israëlische premier zei verder dat hij zijn minister van Defensie Ehud Barak en de relevante overheidsdiensten opdracht heeft gegeven om alles te doen om herhaling te voorkomen.

De politiek en het leger in Israël maken zich steeds meer zorgen over het extremisme onder de kolonisten, zeker nu steeds vaker het leger ook het doelwit is. De kolonisten verzetten zich op religieuze gronden fel tegen een mogelijke ruil van land voor vrede. Op de Westelijke Jordaanoever inclusief Oost-Jeruzalem wonen meer dan 500.000 Israëli's tussen circa 2,5 miljoen Palestijnen.
Gedurfde en moedige uitspraken van de heer Olmert. Als er aan beide kanten meer mensen waren die dit soort problemen echt durfden te benoemen en aan te pakken zou men echt een heel stuk verder komen.

Er is ook een ander prijzenswaardig Israëlisch initiatief trouwens, waardoor dit soort dingen juist aan het licht zijn gekomen. Het uitdelen van camera's aan Palestijnen door een Israëlische mensenrechtenorganisatie. Sinds het uitdelen van de camera's is er veel vooruitgang geboekt.
pi_63832332
Yep, die kolonisten werden al steeds meer de paria's van Israël. Dit soort incidenten doet de publieke opinie binnen Israël tegen hun keren.
Nu inderdaad van beide kanten redelijkheid, en er valt wat te bereiken.
Van de kant van de Israëli's openstaan voor het ontruimen van bezette gebieden, en van de kant van de Palestijnen een beetje tevredenheid in plaats van de honger naar meer.
pi_63837787
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:32 schreef Westerling het volgende:
Yep, die kolonisten werden al steeds meer de paria's van Israël. Dit soort incidenten doet de publieke opinie binnen Israël tegen hun keren.
Nu inderdaad van beide kanten redelijkheid, en er valt wat te bereiken.
Van de kant van de Israëli's openstaan voor het ontruimen van bezette gebieden, en van de kant van de Palestijnen een beetje tevredenheid in plaats van de honger naar meer.

Geheel eens.
Olmert is dapper.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63850497
Waar kan je de film zien ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63850535

diezelfde kolonisten deden het ook met Human right werkers
pi_63850591

Hier zie je het LIVE gebeuren
van dichtbij
  maandag 8 december 2008 @ 16:38:35 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63854698
En gelijk heeft hij !

Fijn dat hij het hardop durft te zeggen, die kolonisten maken het veel te bar. Dit hebben ze maar te laten, stelletje vandalen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 8 december 2008 @ 16:41:16 #8
111528 Viajero
Who dares wins
pi_63854785
Goede uitspraak van Olmert

In gerelateerd nieuws: Ismael Haniye nog steeds trots op terroristen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 8 december 2008 @ 17:12:57 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63855648
Goede uitspraak. De gematigde figuren aan beide kanten moeten het voor het zeggen krijgen!
pi_63857195
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:12 schreef Pool het volgende:
Goede uitspraak. De gematigde figuren aan beide kanten moeten het voor het zeggen krijgen!
Dat lijkt me een utopie.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63857312
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat lijkt me een utopie.
Moeilijk maar noodzakelijk.
Ik maak me sterk dat de gematigden gewoon in de meerderheid zijn, aan beide kanten. En bovendien is het extremisme een doodlopende weg.

Uiteindelijk, uiteindelijk is er geen andere mogelijkheid dan praten en onderhandelen.
Of je moet echt genocide een optie vinden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63857482
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Moeilijk maar noodzakelijk.
Ik maak me sterk dat de gematigden gewoon in de meerderheid zijn, aan beide kanten. En bovendien is het extremisme een doodlopende weg.

Uiteindelijk, uiteindelijk is er geen andere mogelijkheid dan praten en onderhandelen.
Of je moet echt genocide een optie vinden.
Ken je de docu van Bud Wichert? Waar hoger opgeleide Israëlische en Palestijnse jongeren aan het woord komen. Meerdere Israëli's geven aan dat ze als buren willen leven met de Palestijnen, terwijl alle Palestijnse jongeren vertellen dat alle joden op moeten rotten naar Amerika, Rusland en Europa. Mede daarom denk ik dat het nog decennia zal duren voordat er ook maar een Palestijnse progressieve elite ontstaat die bereid is Joden als buren en mensen te zien i.p.v. als imperialistische varkens die van de aardbodem moeten verdwijnen.

Hier te zien: http://www.rtvgelderlandarchief.nl/index.php?onderwerp=israel+love&programma=&maand=05&jaar=2008&search=1
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63861511
Kudo's voor Olert. Zeer moedige uitspraak! Zeer terecht ook.

Ik hoop niet dat hij Rabin achterna gaat...
Ik vind van niet
pi_63861961
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ken je de docu van Bud Wichert? Waar hoger opgeleide Israëlische en Palestijnse jongeren aan het woord komen. Meerdere Israëli's geven aan dat ze als buren willen leven met de Palestijnen, terwijl alle Palestijnse jongeren vertellen dat alle joden op moeten rotten naar Amerika, Rusland en Europa. Mede daarom denk ik dat het nog decennia zal duren voordat er ook maar een Palestijnse progressieve elite ontstaat die bereid is Joden als buren en mensen te zien i.p.v. als imperialistische varkens die van de aardbodem moeten verdwijnen.

Hier te zien: http://www.rtvgelderlandarchief.nl/index.php?onderwerp=israel+love&programma=&maand=05&jaar=2008&search=1
Ah, mooi. Ik zal eens kijken als ik thuis ben en tijd heb (wordt overmorgen vrees ik.)
Ik vermoed, dat het flink zou helpen als de Palestijnen wat fatsoenlijker behandeld werden. Ze krijgen amper de gelegenheid om een elite te ontwikkelen.
De arbeiders in Nederland zijn ook steeds toleranter tegenover de bazen geworden, naarmate ze meer verdienden en zich meer luxe konden veroorloven.
pi_63861976
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nou nou nou kijk aub naar deze 2 video's boven jou.. en zie het verschil
Maar jij als pro-israel gelooft alles wat tegen de rechtvaardigheid is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')