abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63876771
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:05 schreef johan555 het volgende:
Ze sluiten die zaak niet ze zijn veel te bang dat er dan helemaal geen toeristen overblijven .
Er komen nu al 65 % minder cruiseschepen en de verwachting is 25 /30 % minder toeristen volgend jaar .
ik zie een gat in de toeristenmarkt, en een bezigheid voor alle toeristen die als verbrandde kreeften een dag uit de zon moeten blijven , 1 dag van hun week vacantie in een openbus de puzzel JORAN en de verdwijning van een meisje. stops: bij CnC even rondkijken en natuurlijk een alcoholische drank , daarna drie keer rond rijden allemaal na twee rondjes hun veiligheidsriemen aan laten doen en op twee wielen door de bocht naar choose a name, daar staan wat nep arubanen die hollandse wiet aanbidden , de bus tocht gaat vervolgens door naar VAN DER SLOOT huis, daar verteld de gids hoe alles werd vernieuwd in de zomer van 2005, het liefdesnestje van joran wordt een hoorspel opgevoerd. de toer gaat terug naar de hotel en even langst het lighthouse waar men een prijs kan winnen als men een haai in de baai ontdekt , bij fishershut moet indereen uitstappen , krijgt een schop en emmer en mogen schat gaan graven , men moet langst de zee lopen naar mariot hotel , waar de bus weer klaar staat. als laatste halte is een bezoek aan kalpoe's huis , waar een glas mierenzoette siroop als afscheiddrankjes wordt geschonken, deze trip kan u aangeboden worden voor 60 euro pp

[ Bericht 0% gewijzigd door duikkie op 09-12-2008 13:30:11 ]
pi_63876955
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:24 schreef duikkie het volgende:ik zie een gat in de toeristenmarkt, ........................................................deze trip kan u aangeboden worden voor 60 euro
LOL je moest eens weten hoeveel taxichauffeurs al niet verdiend hebben aan het laten zien van de Natalee sights.
Maar jij bent de eerste die het zo georganiseerd aanpakt
I stand with the happy Island.
pi_63877211
Nu de SP achter Brinkman staat zal ook de VVD wel aansluiten en Verdonk .
Dus Ballin zal er werk van moeten gaan maken .
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63877267
Er zal ook wel een "KIA "sight komen als het clubje achter slot en grendel zit .
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63877447
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:21 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Nee dat is toch donderdag en die vergadering is nu inderdaad verlengd tot 3 uur, inderdaad zullen financien en de RTC aan de orde komen maar ik zie geen enkele link naar justitie op Aruba (behalve het hof) en al helemaal niet naar de zaak Holloway.
toch morgen hoor, dat Balkenende erbij is:
http://www.minaz.nl/Actueel/Openbare_agenda_minister_president
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/per_commissie/details.jsp?parlisnummer=2008A02090&dayofweek=&his=
en donderdag verder met alleen Bijleveld, dat debat is opgeschaald naar een groter zaal trouwens.

maar de link naar justitie kan zijn die uitspraken van Rudy Croes, ook een racistiche (verdekte) opmerking naar een Nederlandse Minister (Ballin?Remkes?Donner?).
verder is Aruba niet akkoord met consensus Rijkswet, terwijl die wet wel over Aruba gaat.
quote:
Het wetsvoorstel berust op consensus tussen Nederland en de Nederlandse Antillen in verband met de nieuwe staatkundige verhoudingen. Ten aanzien van Aruba berust het op de bevoegdheid bij Rijkswet regels te stellen ter waarborging van de rechtszekerheid. Daarvoor is immers het Gemeenschappelijk Hof van Justitie onmisbaar.
http://www.minbzk.nl/actueel/nieuws--en/116114/rijksministerraad
hier wordt dus een Rijkswet voorgesteld zonder consensus van Aruba, maar met aan aantekening dat ze dat kunnen doen om de rechtszekerheid te waarborgen (ik weet dat de nieuwe staatkundige verhoudingen alleen over de Antillen gaan - maar het is wel een Rijkswet - als één land daar niet mee eens is, is dat problematisch. er moet ook nog over die Rijkswet worden gestemd in de Staten/Parlement - Aruba stemt tegen zo lijkt het nu).
hier moet Aruba wel pissig over zijn. en dan nog Brinkman er overheen. en ze krijgen hun Hof dus niet.
kàn vuurwerk opleveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 09-12-2008 13:54:39 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63877481
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:10 schreef duikkie het volgende:

[..]

gaat er niet om of je goed americaans ken om te weten dat iets corrupt is.

verder waarom moeten wij als nederlands toch altijd in de taal van het land spreken ???

japanner wel eens zien doen ? , americaan ?? duitser alleen half belgie is zo aardig
kortom eigenlijk moeten we meer trots zijn , zet er maar een vertaler tussen.

er is ook wel wat overschatting bij nederlander o dat engels spreken dat ken ik wel, niet dus
of buitenlanders zijn zo vriendelijk of lui , maar klinkt naar mijn oren vresselijk, het zelfde hebben we hier met ingeburgerde duitsers claus was er zo een, of engelse die man die in tita tovenaar ( weet even zijn naam niet) . het klinkt nog steeds niet
Amerikaans bestaat niet en ik ben het met je eens dat er regelmatig wat zelfovershatting aan te pas komt als Nederlanders goed Engels proberen te praten.

Ze spreken over het algemeen redelijk Engels, maar het probleem is dat ze zelf vinden dat ze goed Engels spreken.
Dan gaan ze bijvoorbeeld Nederlandse spreekwoorden proberen te vertalen.

Een tip: NOOIT doen.
Spreekwoorden zijn alleen toepasbaar op je eigen land.

Ik moet nou denken aan dat boekje, The Undutchables dat er alweer heel wat edities op heeft zitten. Ik zag laatst alweer de -geloof ik - 30e editie in deboekenzaak liggen (Bruna).

Een Nederlandse vrouw moest ooit eens verklaren in het buitenland wat voor beroep ze uitoefende.

Ze was hondenfokster.

Weet je wat ze zei tegen die buitenlander: "I fuck dogs."

Echt waar! Really happened!

Link:
http://www.undutchables.com/
http://www.undutchables.com/reviews.html

At an informal get-together, a Dutch woman introduced herself to a British woman. When asked what her profession was, the Dutch woman tried to translate "Ik fok honden" (I breed dogs) - into English. Unfortunately, rather than "breed" she used the English vulgar cognate of the Dutch verb "fokken." Calmly, she informed her shocked companion that her working relationship with her animals was extremely intimate.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63877536
Coming soon to a TV near you

"Your own Father"

And your brother too

[ Bericht 6% gewijzigd door observer777 op 09-12-2008 13:58:38 ]
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_63877537
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:38 schreef johan555 het volgende:
Nu de SP achter Brinkman staat zal ook de VVD wel aansluiten en Verdonk .
Dus Ballin zal er werk van moeten gaan maken .
Keep on dreaming johan, die schreeuwlelijk Hero daar brandt niemand in Den Haag z'n vingers aan, er is simpelweg nu eenmaal geen meerderheid voor zijn voorstellen (whatever die ook zijnin deze) te verkrijgen.
pi_63877618
Greta: "What is it that you state- and those are your words- that Aruba is corrupt as Hell?"

Hero: "Because we all know, that ehm..eh...we all know, that...that Aruba is corrupt."
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63877786
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:46 schreef Caesu het volgende:
toch morgen hoor, dat Balkenende erbij is:
http://www.minaz.nl/Actueel/Openbare_agenda_minister_president
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/per_commissie/details.jsp?parlisnummer=2008A02090&dayofweek=&his=
en donderdag verder met alleen Bijleveld, dat debat is opgeschaald naar een groter zaal trouwens.

maar de link naar justitie kan zijn die uitspraken van Rudy Croes,
Aha dus nu komt Balkie maar 3 kwartier en neemt de staatssecretaris het daarna over, thanks

Enige link met justitie is dus inderdaad zoals ik al zei het gemeenschappelijk hof, geen enkele link met de onzin van Croes, het geschreeuw van Hero Brinkman en de zaak NH dus.
pi_63877800
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:59 schreef johan555 het volgende:
Reactie van Harrie van Bommel (SP) :
Hero vind ik niet zo boeiend, echter kan ik wel degelijk sympathie opbrengen voor Harry van Bommel eerlijk gezegd.

Hero heeft wel gelijk dat Aruba een bananenrepubliek is.

Tja, ze wilden zichzelf zo graag bedruipen, zonder hulp van grote broer Holland, dusja...

Chavez kan wel even wachten, hoor.
pi_63877850
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:53 schreef observer777 het volgende:
Thats a bunch of BS on Lorenzo Van Rijn...They have been protecting this guy since the beginning.
What exactly is BS?

That he isn't Paul's son?
pi_63877977
Let maar op alle partijen zullen instemmen met een uitgebreid onderzoek !
Ze kunnen niet anders meer !

Onderzoek van Maurice de Hond :
50% van de Nederlanders willen van de Antillen AF !!

Zo ook bij de VVD. Van de liberalen pleit 58 procent daar voor

Helft Nederlanders wil af van Antillen

Nederlanders zijn zeer kritisch over de band tussen ons land en de Nederlandse Antillen. Bijna de helft (49 procent) wil de band met de overzeese gebiedsdelen helemaal doorsnijden. Een ruime meerderheid (60 procent) wil dat als de Antillen per se bij Nederland willen blijven horen, ons land de eis stelt dat de eilanden onder direct Nederlands bestuur komen te staan. Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van DAG werd uitgevoerd door Maurice de Hond.

Daar komt verder uit naar voren dat 39 procent van de bijna 1500 ondervraagden de relatie met de Antillen als negatief of zelfs zeer negatief ervaart. Slechts 18 procent zegt daar positief of zeer positief over te zijn.

Momenteel bezoekt een delegatie van Nederlandse parlementariërs de Antillen om te praten over de toekomst van het Koninkrijk. Zoals het ernu naar uitziet, worden de kleine eilanden Bonaire, Saba en Sint Eustatius in de toekomst een soort gemeenten onder Nederlands bestuur. Curaçao en Sint Maarten gaan een nieuw land vormen, een status die Aruba al heeft. Die eilanden mogen dan eigen wetgeving maken, behalve op het gebied van defensie en buitenlandse zaken – deze worden binnen het koninkrijk geregeld.

De gesprekken tussen de partijen verlopen tot nu toe uiterst moeizaam. Antilliaanse politici boycotten het overleg omdat Tweede Kamerlid Hero Brinkman (Partij voor de Vrijheid) de Antillen aan de vooravond van het overleg een ‘corrupt boevennest’ noemde, dat het beste maar via Marktplaats kon worden verkocht. Brinkmans achterban steunt hem: van de ondervraagde PVV-stemmers wil maar liefst 78 procent van de Antillen af.

De achterban van de grote regeringspartijen staat daar lijnrecht tegenover. Bij PvdA en CDA wil maar 33 procent de banden verbreken. Mirjam Sterk, Kamerlid voor het CDA en een van de delegatieleden die momenteel op de Antillen verblijft, is dan ook niet voor het doorsnijden van de banden. ‘We kunnen het Statuut voor het Koninkrijk, waarin de verhoudingen tussen de landen geregeld zijn, niet eenzijdig opzeggen. Daarnaast is het de vraag of het wenselijk is. Maar dat sommige dingen hier anders moeten is duidelijk. Er moet minder corruptie komen, criminelen moeten daadwerkelijk worden vervolgd en de financiële huishouding moet op orde worden gehouden.’

John Leerdam, een van de PvdA- deelnemers aan het overleg, wijt de uitslag van het onderzoek aan gebrek aan kennis bij de Nederlandse bevolking. ‘Veel mensen weten niet eens wat de band tussen Nederland en de Antillen inhoudt. De Antillen horen langer bij Nederland dan Limburg. En we hebben in 1954, toen het Statuut werd opgesteld, zelf aangestuurd op de vorm die het nu heeft.’

Onder rechts-conservatieve stemmers klinkt de roep om het loskoppelen van Nederland en de Antillen het hardst. Zo ook bij de VVD. Van de liberalen pleit 58 procent daar voor. Toch is ook de VVD tegen een volledige scheiding. Frank van Kappen, als VVD- senator aanwezig bij de gesprekken: ‘De afspraak is dat we bij elkaar horen, for better and for worse. Het is leuk om te roepen dat we eenzijdig willen opzeggen, maar dat kan echt niet. Er er is nu eenmaal die historische lotsverbondenheid.’

pi_63878000
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:30 schreef JoBuster het volgende:

[..]

LOL je moest eens weten hoeveel taxichauffeurs al niet verdiend hebben aan het laten zien van de Natalee sights.
Maar jij bent de eerste die het zo georganiseerd aanpakt
Tuurlijk, een Joran-tour.

Voor de mensen die écht veel geld hebben:

Joran Tour:

Arnhem -> Aruba -> Amerika -> Rotterdam -> Drachten (nah geintje, dat was maar een gerucht dus ik bespaar je dat kutdorp) -> Thailand -> ?

Neem je zwemkleding, schepje, pillendoosje en condoom mee - you may need it.
pi_63878073
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:02 schreef bolsena het volgende:

[..]

What exactly is BS?

That he isn't Paul's son?
Well Happy Tuesday to you as well

Pretty much anything that Anita or her friend Rene say. Go look at the research and read all of it. The Arubans already confirmed that he is Paul VDS son as far as I am concerned. But that doesnt matter because he's really close to Joran and you know it.

Just a few quotes from Jossy Mansur who looked into Jorans relationship with Lorenzo Van Rijn
"Joran thinks of him as a brother" "They were seen together often" "My Reporters have already confirmed LVR is PVDS son"

[ Bericht 16% gewijzigd door observer777 op 09-12-2008 14:16:41 ]
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_63878126
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:00 schreef bolsena het volgende:

[..]

Hero vind ik niet zo boeiend, echter kan ik wel degelijk sympathie opbrengen voor Harry van Bommel eerlijk gezegd.

Hero heeft wel gelijk dat Aruba een bananenrepubliek is.

Tja, ze wilden zichzelf zo graag bedruipen, zonder hulp van grote broer Holland, dusja...

Chavez kan wel even wachten, hoor.
Brinkman schreeuwt natuurlijk vooral.
maar het geduld van Den Haag met Aruba (maar vooral St. Maarten, Curaçao begint wel op te raken).
Bijleveld waarschuwt de eilanden daar ook voor.
als de Rondetafelconferentie op 15 december geen succes wordt, kan het geduld wel eens op zijn.
quote:
Veel Nederlanders zijn het met Brinkman eens dat Nederland 'van de Antillen af moet'. Dat wil de staatssecretaris niet negeren, maar ze wil duidelijk maken dat dat niet mogelijk is en dat het ook om mensen gaat: "Het lijkt wel of hij niet ziet dat er mensen aan de andere kant in het Koninkrijk wonen." Bijleveld wil bovendien ook graag de positieve punten benoemen: "Dat wil hij niet zo graag horen."

Toch ziet ook Bijleveld de problemen die er zijn, zoals niet-deugdelijk bestuur en corruptie, en daarover praat ze met de bestuurders op de Antillen. "Met elkaar werken we naar een andere situatie, want dat is in het belang van de bevolking en dat moet voorop staan." Verder maant ze de Antilliaanse bestuurders tot snelheid bij de hervorming: "Ze moeten zich realiseren dat in Nederland het klimaat harder wordt."
http://antilliaans.caribi(...)5_brinkman-bijleveld
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63878190
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:13 schreef Caesu het volgende:
Brinkman schreeuwt natuurlijk vooral.
maar het geduld van Den Haag met Aruba (maar vooral St. Maarten, Curaçao begint wel op te raken).
Bijleveld waarschuwt de eilanden daar ook voor.
als de Rondetafelconferentie op 15 december geen succes wordt, kan het geduld wel eens op zijn.
Dat is allemaal leuk en aardig maar wat heeft het te maken met de zaak NH??
pi_63878310
Er moet geloof ik volgend jaar Weer 2 miljard naar toe !
pi_63878353
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:15 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig maar wat heeft het te maken met de zaak NH??
quote:
Aruba
‘Rudy Croes bevlekt ministerspost’
6 Dec, 2008, 14:47 (GMT -04:00)

ORANJESTAD — Een ministerspost is een verantwoordelijke baan in een land, maar minister van Justitie Rudy Croes maakt er een potje van met zijn recente uitspraken over de Natalee Holloway-zaak. Dat is de opvatting van Andin Bikker van de buitenparlementaire partij Partido Democracia Real (PDR).

De partijleider vindt dat de minister zijn ontslag moet indienen.
Aanleiding is de beschuldigingen die Rudy Croes donderdag nationaal en internationaal uitte over de eerste onderzoeksleider van de Holloway-zaak, oud-politiecommissaris Jan van der Straten. Laatstgenoemde zou zijn ‘vriend’ en destijds rechter in opleiding, Paul van der Sloot, hebben geholpen in de eerste dagen van het onderzoek naar het vermiste Amerikaanse meisje. Dit nadat diens zoon Joran als verdachte was aangemerkt, stelde minister Croes.
“De uitspraken over vriendjespolitiek en corruptie hebben de PDR totaal verrast”, heeft Bikker in een persbericht geschreven. “Hoe kan het dat minister Rudy Croes pas na zoveel jaar hiermee naar buiten komt. Publiekelijk geeft hij toe, dat hij van deze feiten over het grootste politieonderzoek dat we hebben gekend in de historie van ons land, tijdens zijn ministerschap perfect op de hoogte was. Hij doet ernstige beschuldigingen die hun weerslag op hem als verantwoordelijke minister hebben. Deze informatie is ook bij de internationale pers terechtgekomen wat schade toebrengt aan ons land in een tijd dat het toerisme door een turbulente tijd gaat. Het lijkt me nu het beste dat hij zich terugtrekt, anders zal hij door het parlement moeten worden ontslagen,”
Volgens Bikker maken de beschuldigingen van Croes het ook mogelijk dat ‘het Koninkrijk’ op basis van artikel 43 van het Statuut ingrijpt.
http://www.amigoe.com/artman/publish/printer_50203.php
quote:
Artikel 43

1. Elk der landen draagt zorg voor de verwezenlijking van de fundamentele menselijke rechten en vrijheden, de rechtszekerheid en de deugdelijkheid van het bestuur.
2. Het waarborgen van deze rechten, vrijheden, rechtszekerheid en deugdelijkheid van bestuur is aangelegenheid van het Koninkrijk.
http://nl.wikisource.org/(...)rijk_der_Nederlanden

misschien is de tijd wel aangebroken dat Art. 43 lid 2 weer eens wordt toegepast.
dat Aruba dan als voorbeeld dient voor de nieuw te vormen landen Curaçao en St. Maarten.
maar Nederland wil niet als koloniale macht overkomen dus is heel zuinig met het toepassen van Art. 43 lid 2.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 09-12-2008 14:28:32 ]
pi_63878434
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:07 schreef johan555 het volgende:
Let maar op alle partijen zullen instemmen met een uitgebreid onderzoek !
Ze kunnen niet anders meer !
Een onderzoek naar WAT johan??

Het bericht dat je er onder plaatst gaat over het afschaffen van de staatkundige band en zoals daar uit blijkt is een meerderheid van de 2e kamer daar tegen.
Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?
pi_63878631
Dit onderzoek waar brinkman het over heeft natuurlijk :

Hij wil een volledig nieuw onderzoek naar wat er is gebeurd met de Amerikaanse tiener die in mei 2005 spoorloos van het eiland verdween. "Het is een schande dat de eerste tien dagen van het onderzoek zo is gehinderd door de vriendschap tussen politiecommissaris Jan van der Straten en Paul van der Sloot"

En 33 % van de PvdA en CDA wil de banden ook verbreken.
Wat mij betreft kan de geldkraan meteen dicht !!
pi_63878649
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:22 schreef Caesu het volgende:
misschien is de tijd wel aangebroken dat Art. 43 lid 2 weer eens wordt toegepast.
Allemaal leuk en aardig voor een topik over staatkundige hervormingen en de Antillen, maar het heeft geen fok te doen met NH en daar ging het hier toch over?
pi_63878902
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:34 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig voor een topik over staatkundige hervormingen en de Antillen, maar het heeft geen fok te doen met NH en daar ging het hier toch over?
quote:
Aanleiding is de beschuldigingen die Rudy Croes donderdag nationaal en internationaal uitte over de eerste onderzoeksleider van de Holloway-zaak, oud-politiecommissaris Jan van der Straten.
stel je eens voor dat Hirsch Ballin nu opeens doodleuk komt vertellen dat hij al jaren zeker weet dat de klusjesman (Deventer moordzaak) iets met de moord op de weduwe Wittenberg te maken heeft.
dan zou Ballin toch op kunnen stappen?
maar op Aruba werkt dat anders allemaal.
misschien dus tijd voor Nederland om in te grijpen.
Rijksrechereche er naar toe bijvoorbeeld om onderzoek naar justitie zelf daar te gaan doen.
maar Aruba en Nederland houden elkaar allebei in een houdgreep. allerlei politiek komt er bij kijken.
vandaar dat er tot nog toe geen schot in de zaak zit.
pi_63878980
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:33 schreef johan555 het volgende:
Dit onderzoek waar brinkman het over heeft natuurlijk :

Hij wil een volledig nieuw onderzoek naar wat er is gebeurd met de Amerikaanse tiener die in mei 2005 spoorloos van het eiland verdween. "Het is een schande dat de eerste tien dagen van het onderzoek zo is gehinderd door de vriendschap tussen politiecommissaris Jan van der Straten en Paul van der Sloot"
Daar was ik al bang voor, je gebruikt een oude enquete van Maurice de H. over het staatkundig loskoppelen van de Antillen, als steunbewijs voor een onderzoek dat Hero Brinkman wil naar het NH onderzoek.

Dat is niet misleidend maar heel dom johan, dat slaat als een koe op Dirk, het een heeft niets met het ander van doen.
quote:
En 33 % van de PvdA en CDA wil de banden ook verbreken.
Beste johan het spijt me je te moeten mededelen dat mensen die in enquetes van Maurice de H. stemmen, NIET dezelfde mensen zijn als die het voor het zeggen hebben in de diverse partijen en in de 2e kamer.

Zoals uit het artikel blijkt zijn de partijen PvdA, CDA en VVD tegen staatkundige loskoppeling.
Dus dat is een utopie en heeft bovendien niets te maken met de NH zaak of denk jij dat bij een onafhankelijk Aruba Natalee ineens weer boven water komt?
pi_63879027
Ze zijn bang in den Haag dat de snoepreisjes dan niet meer doorgaan .
Er vertrekt om de 2 dagen een delegatie naar de Antillen voor meer dan 1 week .
180 delegaties per jaar .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')