Hofland overwoog te stoppen met profvoetbal
11/07/2009 11:23
Feyenoord-verdediger Kevin Hofland heeft vorig seizoen overwogen zijn loopbaan te beëindigen. De zevenvoudig inernational werd vorig seizoen door supporters en media als een van de hoofdschuldigen aangewezen voor het ontslag van trainer Gertjan Verbeek.
'Ik heb overwogen te stoppen, voorgoed', aldus Hofland in het AD. 'Dat was een serieuze gedachte, geen korte oprisping.' De verdediger werd tot twee keer toe thuis bedreigd. 'Die bedreigingen kwamen thuis binnen op ons privénummer. Ik heb mezelf meerdere keren afgevraagd of dit het allemaal wel waard was. Het gaat wel om je kinderen, hè.'
Hofland begrijpt wel dat de supporters afgelopen seizoen teleurgesteld waren in de selectie van Feyenoord. 'Wij presteerden niet, klaar. Dan hebben supporters recht op hun woede. Voor kritiek of frustratie ben ik nog nooit weggelopen, maar dit ging vele malen verder. Er zijn dagen geweest dat ik mijn kinderen liever niet naar school had laten gaan.'
Wel opvallend op zich dat hij niet gewoon weer in Veldhoven gaat wonen, daar gebeuren hem en zijn kinderen niks.
Voor Feyenoord was het natuurlijk een goedkope oplossing geweest. Nu zitten ze er nog 2 seizoenen mee opgescheept
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".