We zijn gestopt, sinds 1 december of laterquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:53 schreef Apekoek het volgende:
Hoe kom ik hier in godsnaam van af! Het lijkt op nagelbijten maar dat is het niet. het gaat om het vlees dat om de nagels zit waar ik constant aan knabbel. het is vies en lelijk en pijnelijk. maar in 10 jaar tijd is dit een tik geworden zo dat ik er niet zo maar van af kom, het gaat automatisch niet eens meer bewust. iemand die het probleem kent en tips heeft?
Nagelriemolie?quote:Op zondag 7 december 2008 16:04 schreef warrel het volgende:
De eerste nagelriemen komen weer terug.. Maar dan wel als van die harde die ik er normaal zo weer af zou trekkenIk wil mooie zachte..
Als je net zo pietluttig bent in het stoppen..quote:
Die krappe week vertraging zal je zelf moeten terugverdienen. Geen optie om nog wat te smokkelen dusquote:
Geen schaartje of knipper! Maar gewoon een vijltje. De nagelknipper is de grootste vijand van mijn velletjes. Ik peuterde al veel, maar als ik dan de knipper er bij had werd de schade vele malen erger..quote:Op maandag 8 december 2008 13:46 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ben na bijna 20 jaar (begon al met bijten toen ik een kleuter was) en talloze pogingen eindelijk gestopt met nagelbijten. Nu ga ik vanaf vandaag (8 december 2008) ook stoppen met velletjes. Ik verwacht dit ongeveer vijf minuten vol te kunnen houden, maar zet mijn naam toch maar op de lijst
Ik denk dat ik dezelfde truck ga gebruiken als voor nagelbijten: een keiharde grens trekken. Of bijt op je velletjes, of bijt helemaal niet. Het grootste gevaar is denk ik zeggen "ik trek alleen dit ene kleine irritante velletje eraf, verder niets!". Je weet dan zelf ook wel dat het echt niet bij dat ene velletje zal blijven. Geen gedoogbeleid meer dus
*gaat maar eens crème en een heel scherp nagelschaartje kopen voor vervelende velletjes*
In plaats van te bijten heb ik me met mijn nagels tot bloedens toe gekrabd.quote:Op maandag 8 december 2008 13:35 schreef Re het volgende:
rottige van het laten groeien van mijn nagels is dat ik er weer een paar trekwapens bij heb
Dan heb je straks nette handen/vingers maar kom je 10 kilo aan door de lolliesquote:Op maandag 8 december 2008 19:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik probeer de laatste tijd altijd lollies bij me te hebben, om te zorgen dat ik niet ga knagen!
Bedoel je korstjes? Daar kan ik ook niet vanaf blijven. Maar waarom zou je gaan knagen aan je vingers?quote:Op maandag 8 december 2008 19:32 schreef sigme het volgende:
Black Tulip, ken je wel de harde randjes rond (genezende) wondjes? Die krijg je ook op je vingers als je daarin hebt geknaagd. Vooral als je ophoudt met knagen. Terwijl die harde velletjes dan weer heerlijk knaag / lostrekmateriaal zijn. En dan liggen er weer hele lappen af. Die weer harde randjes krijgen..
dat zijn nou juist ook die velletjes die wij bedoelen.. het eraf trekken en dan een rode huid krijgen of juist trekken tot er bloed te zien is. maakt niet uit of je trekt met je tanden of je vingers.quote:Op maandag 8 december 2008 22:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Bedoel je korstjes? Daar kan ik ook niet vanaf blijven. Maar waarom zou je gaan knagen aan je vingers?
Ik heb wel eens losse velletjes aan mijn vingers, maar die trek ik gewoon los. Dat bloedt dan misschien een beetje en ziet het rood, maar het is weer weg voordat ik er erg in heb eigenlijk.
Ik heb nu een rood plekje op mijn middelvinger waar ik een velletje heb los getrokken. Maar verder merk ik niet wat daar mee gebeurt, hoor. Alleen dat na een tijd het er niet meer is en mijn vinger gewoon weer gaaf isquote:Op maandag 8 december 2008 22:22 schreef Bobooo het volgende:
[..]
dat zijn nou juist ook die velletjes die wij bedoelen.. het eraf trekken en dan een rode huid krijgen of juist trekken tot er bloed te zien is. maakt niet uit of je trekt met je tanden of je vingers.
Hoe kun je velletje eraf vijlen?quote:Op maandag 8 december 2008 14:26 schreef warrel het volgende:
[..]
Geen schaartje of knipper! Maar gewoon een vijltje. De nagelknipper is de grootste vijand van mijn velletjes. Ik peuterde al veel, maar als ik dan de knipper er bij had werd de schade vele malen erger..
Goed zoquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:13 schreef sigme het volgende:
Ik heb erg spijt van die lelijke actie van gister. Bijna had ik vandaag uit kwaaiigheid de andere duim stukgemaakt, maar het lukte mezelf te weerhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |