abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63817518
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Helaas kan je op dit momet niemand meer vertrouwen.
Het gaat om de hadj en helaas kunnen er ook zulke dingen gebeuren.

de reisbureau heeft 4 maanden alle verzekeringen stopgezet. stopgezet bij KVK.
maar tot november kon hij nog geld stelen van arme mensen en is nu gevlucht met 3 miljoen
krijgt die gast ook 72 maagden of wordt het eentje minder.
pi_63817524
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:03 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon eens stoppen met rare verklaringen voor onverklaarbare dingen proberen te verzinnen.

Maarja, het geloven opzich is voor mij persoonlijk gewoon onbegrijpelijk. Het heeft niet eens nut, aangezien het meer vragen opvraagt dan antwoorden beantwoord.
Mijn docent filosofie zei nog recent dat 1 + 1 = 2 niets meer dan een afspraak is, maar het waarschijnlijk empirisch nooit volledig te bewijzen zal zijn omdat niets vooralsnog kan bepalen wat 1 / één is. Termen als 'raar' en 'nut' zijn niets meer dan menselijke waarden wat jij toevoegt aan dingen die jij tegenkomt. Proberen af te doen als sprookje of 'onverklaarbaar' lekker makkelijk ook.
  zondag 7 december 2008 @ 02:13:15 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63817536
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:03 schreef AryaMehr het volgende:
Ik haal het onderwerp originaliteit aan om simpelweg duidelijk te maken dat de gebruiken binnen het geloof (islam) gewoon gestolen zijn uit andere geloven. Hoe kan je prediken dat jouw geloof het ware is, als al je gebruiken die je van god moet uitvoeren niet eens origineel zijn. Niet een beetje tegenstrijdig vind je?
Dat geldt voor elk geloof. Christenen nemen Joodse rituelen over, zetten kerstbomen neer (gejat), Joden hebben in het OT weer verhalen uit de mythologie van andere mesopotamische volkeren gejat, zoals het vloedverhaal. Al die zaken zijn een kwestie van leentjebuur spelen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63817544
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het aardig min om, als iemand zich als Nederlander identificeert, daar dan commentaar op te leveren als zou iemand ‘er toch niet bij horen’ omdat hij ergens ouders in Marokko heeft. Wees er blij om. Altijd gedoe en gezeur over integratie, en dan noemt iemand zich Nederlander, en dan is het nog niet goed.
dat zijn afkomst Nederlands is prima.. maar ik vroeg wat de afkomst van zijn ouders is, toen zij hij ook Nederland.. dat noem ik verloochenen.
  zondag 7 december 2008 @ 02:14:23 #105
181126 MouzurX
Misschien?
pi_63817553
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het aardig min om, als iemand zich als Nederlander identificeert, daar dan commentaar op te leveren als zou iemand ‘er toch niet bij horen’ omdat hij ergens ouders in Marokko heeft. Wees er blij om. Altijd gedoe en gezeur over integratie, en dan noemt iemand zich Nederlander, en dan is het nog niet goed.
Maar heeft Meki een dubbel paspoort? Zoja, dan moet hij nederlander/marokkaan zeggen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 7 december 2008 @ 02:14:39 #106
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63817555
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat geldt voor elk geloof. Christenen nemen Joodse rituelen over, zetten kerstbomen neer (gejat), Joden hebben in het OT weer verhalen uit de mythologie van andere mesopotamische volkeren gejat, zoals het vloedverhaal. Al die zaken zijn een kwestie van leentjebuur spelen.
Iets wat ik ook niet ontken.
pi_63817561
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef leodiablo het volgende:

[..]

dat zijn afkomst Nederlands is prima.. maar ik vroeg wat de afkomst van zijn ouders is, toen zij hij ook Nederland.. dat noem ik verloochenen.
Mekis afkomst of die van zijn ouders, noch zijn persoon staan niet ter discussie in dit topic, dus zou je aub dan ook willen kappen.
  zondag 7 december 2008 @ 02:16:10 #108
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63817574
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:14 schreef AryaMehr het volgende:
Iets wat ik ook niet ontken.
Nou, dan is het dus open deuren intrappen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 7 december 2008 @ 02:17:13 #109
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63817586
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:13 schreef leodiablo het volgende:
Ik identificeer me ook niet met mijn Nederlandse geboortestreek omdat ik er niet lang heb gewoond. Heeft niets met verloochenen te maken.
  zondag 7 december 2008 @ 02:18:45 #110
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63817606
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:14 schreef MouzurX het volgende:
Maar heeft Meki een dubbel paspoort? Zoja, dan moet hij nederlander/marokkaan zeggen
En Kennedy mocht ook niet ‘Ich bin ein Berliner’ zeggen, want hij had geen Duits paspoort.
  zondag 7 december 2008 @ 02:19:03 #111
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63817612
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, dan is het dus open deuren intrappen.
Nee, gewoon de feiten benoemen. Maar ik had al wel verwacht dat er iemand zou komen die het meteen moet bagatelliseren.
  zondag 7 december 2008 @ 02:19:55 #112
181126 MouzurX
Misschien?
pi_63817618
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn docent filosofie zei nog recent dat 1 + 1 = 2 niets meer dan een afspraak is, maar het waarschijnlijk empirisch nooit volledig te bewijzen zal zijn omdat niets vooralsnog kan bepalen wat 1 / één is. Termen als 'raar' en 'nut' zijn niets meer dan menselijke waarden wat jij toevoegt aan dingen die jij tegenkomt. Proberen af te doen als sprookje of 'onverklaarbaar' lekker makkelijk ook.
Onverklaarbaar -> wat er gebeurt na de dood. Wordt dit beantwoord door de koran ? Ja. Levert dit nog 10 miljoen vragen op als je zou nadenken? Ja.

Sprookjes -> De verhalen zijn handig om je kinderen manieren aan te leren(eigenlijk net als hoe de wet is) gij zult niet doden etc, maar dat is het dan ook.
pi_63817646
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:19 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Onverklaarbaar -> wat er gebeurt na de dood. Wordt dit beantwoord door de koran ? Ja. Levert dit nog 10 miljoen vragen op als je zou nadenken? Ja.

Sprookjes -> De verhalen zijn handig om je kinderen manieren aan te leren(eigenlijk net als hoe de wet is) gij zult niet doden etc, maar dat is het dan ook.
Alle vragen worden door de Koran beantwoordt.
De Koran komt rechtstreeks van Allah in jou ogen god.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63817656
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, gewoon de feiten benoemen. Maar ik had al wel verwacht dat er iemand zou komen die het meteen moet bagatelliseren.
Je hebt anders nog geen antwoord gegeven op Triggershot's post.
  zondag 7 december 2008 @ 02:24:02 #115
181126 MouzurX
Misschien?
pi_63817668
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Alle vragen worden door de Koran beantwoordt.
De Koran komt rechtstreeks van Allah in jou ogen god.

Die meki toch.

edit:
En dat rechtstreeks van Allah is natuurlijk ook een lachertje
  zondag 7 december 2008 @ 02:24:21 #116
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63817670
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je hebt anders nog geen antwoord gegeven op Triggershot's post.
En jij nog niet op mijn post.
pi_63817689
quote:

[..]

Onverklaarbaar? In de meeste religiën en mythologische ideeën was het idee van een leven na de dood prima te verklaren, oorspronkelijk ging het namelijk niet om wat er gebeurt na de dood, maar het doel was om in deze wereld, deze leven je goed te gedragen. Er werd gedreigd met de hel zodat je in deze wereld geen maatschappelijke taboe's zou doorbreken. De meeste mensen wat we nu profeten noemen waren sociologische hervormers, de meeste dingen die we nu zonden noemen waren toen maatschappelijke taboe's. Het gaat niet om de waarheid van zulke verhalen, maar wat ze betekenen, wat voor zingeving ze aan je huidige leven geven.
quote:
Je kijkt er veel te zwart wit naar. Buiten de metafysica is het meer een evolutie van moraal en humanistische traditie van wat we goed en wat we fout gaan noemen.
  zondag 7 december 2008 @ 02:27:43 #118
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63817722
quote:

[..]

Geloven in een sprookje dus. Vind het altijd lachwekkend wanneer volwassenen kleine kinderen betichten van onvolwassenheid wanneer ze geloven in sprookjes, terwijl de gelovigen die volwassen zijn net zo naïef zijn.
pi_63817742
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:24 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En jij nog niet op mijn post.
Zie Triggershot's antwoord.
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik haal het onderwerp originaliteit aan om simpelweg duidelijk te maken dat de gebruiken binnen het geloof (islam) gewoon gestolen zijn uit andere geloven. Hoe kan je prediken dat jouw geloof het ware is, als al je gebruiken die je van god moet uitvoeren niet eens origineel zijn. Niet een beetje tegenstrijdig vind je?
Geeft Triggershot een mooi antwoord op waar ik het mee eens ben.
quote:
En ik weet niet wat jij verstaat onder ‘vereren’, maar de moslims ‘vereren’ wel degelijk allerlei stompzinnigheden. En mij betichten van onwetendheid, terwijl jij diegene bent die gelooft in sprookjes.
Zoals welke stompzinnigheden? Je kan best wat concreter zijn. En mijn beschuldigingen zijn, zoals je vast al gemerkt hebt, terug te leiden naar antwoorden waaruit duidelijk blijkt dat jij foutieve aannames hebt.

En dat wijzen naar sprookjes mag je best achterwege laten. Als je al niet openstaat voor een discussie, omdat je het afwijst als een sprookje, heeft het verder weinig zin om een discussie met jou aan te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2008 02:31:53 ]
pi_63817745
Zucht... een houding als 'you are wrong, therefore i am wright' is net zo dogmatisch, irrationeel en een product van je fantasie als de meeste geloven.
pi_63817758
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:27 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Geloven in een sprookje dus. Vind het altijd lachwekkend wanneer volwassenen kleine kinderen betichten van onvolwassenheid wanneer ze geloven in sprookjes, terwijl de gelovigen die volwassen zijn net zo naïef zijn.
In wat geloof jij dan ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 7 december 2008 @ 02:32:10 #122
181126 MouzurX
Misschien?
pi_63817770
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onverklaarbaar? In de meeste religiën en mythologische ideeën was het idee van een leven na de dood prima te verklaren, oorspronkelijk ging het namelijk niet om wat er gebeurt na de dood, maar het doel was om in deze wereld, deze leven je goed te gedragen. Er werd gedreigd met de hel zodat je in deze wereld geen maatschappelijke taboe's zou doorbreken. De meeste mensen wat we nu profeten noemen waren sociologische hervormers, de meeste dingen die we nu zonden noemen waren toen maatschappelijke taboe's. Het gaat niet om de waarheid van zulke verhalen, maar wat ze betekenen, wat voor zingeving ze aan je huidige leven geven.
Zoals ik al zei, voor mij heeft het gewoon totaal geen nut om te geloven dat er een god is wanneer deze niet al mijn vragen kan beantwoorden.

ps: en ga nou niet zeiken over het woord "nut" want je snapt best wat ik bedoel
  zondag 7 december 2008 @ 02:33:38 #123
181126 MouzurX
Misschien?
pi_63817781
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:29 schreef Triggershot het volgende:
Zucht... een houding als 'you are wrong, therefore i am wright' is net zo dogmatisch, irrationeel en een product van je fantasie als de meeste geloven.
Das het mooie ervan, ik heb de houding "you are wrong, nobody can know what's right"
  zondag 7 december 2008 @ 02:34:15 #124
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63817786
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:31 schreef Meki het volgende:

[..]

In wat geloof jij dan ??
Ik geloof in geen enkele god.
pi_63817795
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:32 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, voor mij heeft het gewoon totaal geen nut om te geloven dat er een god is wanneer deze niet al mijn vragen kan beantwoorden.

ps: en ga nou niet zeiken over het woord "nut" want je snapt best wat ik bedoel
Ik ga niet moeilijk doen over woorden zoals 'nut' omdat iedereen er een eigen interpretatie aangeeft en daar 6 miljard antwoorden op kan zijn. Als jij dan zegt koud bestaat niet, er is alleen een gebrek aan hitte dan zeg ik dat is waar. Als jij zegt religie is een sprookje, gelovigen volgen een sprookje, dan zeg ik dat je uit subjectiviteit en generalisatie spreekt zonder in iemand anders schoenen te lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2008 02:37:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')