abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63816318
Islamitische tocht der tochten gaat van start ANP
06 dec 2008

MEKKA (ANP) - Bijna drie miljoen moslims beginnen zaterdag aan de hadj, de jaarlijkse bedevaart naar de voor hen heilige plaatsen in Saudi-Arabië, om zich van zonden te ontdoen. Vijftig jaar geleden deden nog geen tienduizend pelgrims mee aan de islamitische tocht der tochten.

Door welvaartsgroei en massatransport kunnen steeds meer moslims zich de hadj veroorloven. De pelgrims, gehuld in het wit, wandelen of reizen zaterdag per bus naar de vallei van Mina, ongeveer vijf kilometer ten oosten van Mekka. Vanaf zonsopkomst trekken velen naar de Arafat-berg. Daar vindt het hoogtepunt van de hadj plaats. Het gaat om een ritueel dat als een voorproefje beschouwd wordt voor de dag des oordeels, wanneer volgens de islam iedere moslim zich voor god moet verantwoorden voor zijn daden.

De dagen erna zullen alle bedevaartgangers naar Mina terugkeren voor het gooien van stenen naar pilaren, die de duivel voorstellen. De regering van Saudi-Arabië heeft dit jaar meer dan honderdduizend beveiligingsbeamten paraat. In het verleden hebben ongelukken of gewelddadige incidenten honderden pelgrims het leven gekost.

http://deweekkrant.nl/art(...)chten_gaat_van_start

100.000 veiligheidsagenten. dat is 30 man per agent.
De 3 miljoen Moslims moeten allemaal op een dag naar berg Arafat en daar de duivel stenigen.
Dit is de allergrootste bedevaart van alle religies.

Waar miljoenen mensen tegelijkertijd kunnen bidden. bij de Vrijdagsgebed eergister waren er 2 miljoen moslims aan het bidden.

Het HADJ begint morgenochtend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Meki op 07-12-2008 01:36:58 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63816399
Stel dat de aliens ons weer komen bezoeken en per ongeluk in Mekka belanden tijdens de Hadj. Zouden ze dan niet denken dat ze voor het lapje gehouden worden?
pi_63816410
Ik vind het maar een beetje stom, "Allah" kan toch nooit hebben gewild dat er elk jaar een x tiental/hondertal mensen dood gaan omdat ze vertrapt worden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63816440
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:00 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het maar een beetje stom, "Allah" kan toch nooit hebben gewild dat er elk jaar een x tiental/hondertal mensen dood gaan omdat ze vertrapt worden.
Jij kan er wel om gaan lachen en grapjes over maken
Maar voor de Moslims is dit een serieuze zaak. Dit is een van de 5 pilaren van de Islaam en iedereen die er in staat is en financieel in orde moet een keer in zijn leven hadj doen.
pi_63816449
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Stel dat de aliens ons weer komen bezoeken en per ongeluk in Mekka belanden tijdens de Hadj. Zouden ze dan niet denken dat ze voor het lapje gehouden worden?
Stel stel stel.. waar wil je naartoe eigenlijk met stel.
  zondag 7 december 2008 @ 01:05:43 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63816475
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar voor de Moslims is dit een serieuze zaak. Dit is een van de 5 pilaren van de Islaam en iedereen die er in staat is en financieel in orde moet een keer in zijn leven hadj doen.
Maar, er zijn 1,3 miljard moslims. En er zijn 3 nu niet meer dan 3 miljoen. Je zou eerder 20 a 30 miljoen moslims verwachten, aangezien iedereen minstens één keer moet tijdens zijn leven. Zijn zoveel moslims zo arm, of drukken ze zich?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63816520
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar, er zijn 1,3 miljard moslims. En er zijn 3 nu niet meer dan 3 miljoen. Je zou eerder 20 a 30 miljoen moslims verwachten, aangezien iedereen minstens één keer moet tijdens zijn leven. Zijn zoveel moslims zo arm, of drukken ze zich?
S. Arabie stelt per land een maximum van bedevaartgangers per land. dit is vanwege organisatie hotels en het veiligheid o.a.

Als er geen maximum per land was.. dan was het nu geen 3 miljoen maar 30 miljoen bedevaartgangers
  zondag 7 december 2008 @ 01:09:18 #8
167595 mirved
Infobesitas
pi_63816530
Moslims leven onder een steen het blijkt maar weer
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_63816535
Makkum dat is toch in Friesland??????
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63816539
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:09 schreef mirved het volgende:
Moslims leven onder een steen het blijkt maar weer
Welke steen ??
je brult maar wat
pi_63816548
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Makkum dat is toch in Friesland??????
Makkah Mouqaramah is heel anders dan Makkum.
pi_63816558
-edit- Nee, deze post voegt iets toe

[ Bericht 92% gewijzigd door paddy op 08-12-2008 11:00:33 ]
pi_63816567
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Eg nie!!!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 7 december 2008 @ 01:12:14 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63816576
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:08 schreef Meki het volgende:
S. Arabie stelt per land een maximum van bedevaartgangers per land. dit is vanwege organisatie hotels en het veiligheid o.a.

Als er geen maximum per land was.. dan was het nu geen 3 miljoen maar 30 miljoen bedevaartgangers
Beetje lullig wel… want dan worden er best wel veel moslims uitgesloten van de mogelijkheid tijdens hun leven de Hadj te doen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63816601
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Beetje lullig wel… want dan worden er best wel veel moslims uitgesloten van de mogelijkheid tijdens hun leven de Hadj te doen.
Nee hoor om Hadj in goede banen te laden.. hebben ze per land een maximum gesteld.
Dit doen ze met o.a. visums verstrekken.

Geen enkele Moslim wordt uitgesloten hiermee want het gaat om je intenties van de Islaam.
pi_63816607
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Stel stel stel.. waar wil je naartoe eigenlijk met stel.
Ik probeer dit soort dingen te begrijpen. Maar ik kom er nooit uit en de aliens zullen het met me eens zijn dat het uiteindelijk allemaal bullshit is. Zij hebben immers het geloof al miljoenen jaren opzij geschoven ten bate van de zuivere wetenschap.

Meki, tradities, trots en religie.. .dat is wat ons naar de klote helpt. Alsjeblieft onthouden, niet vergeten.. nooit!
pi_63816657
Daar ook al wachtlijsten.
We zijn echt met teveel.

Hangt er al een webcam?
  zondag 7 december 2008 @ 01:17:45 #18
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63816659
quote:
Bullshit. Ga lekker op Marokko.nl je leugens verspreiden.
  zondag 7 december 2008 @ 01:17:52 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63816661
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:13 schreef Meki het volgende:
Nee hoor om Hadj in goede banen te laden.. hebben ze per land een maximum gesteld.
Dit doen ze met o.a. visums verstrekken.

Geen enkele Moslim wordt uitgesloten hiermee want het gaat om je intenties van de Islaam.
Maar met 3 miljoen per jaar duurt het 430 jaar voordat je 1,3 miljard moslims op de Hadj hebt gehad. Maar dat van die intentie is wel makkelijk.
pi_63816673
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik probeer dit soort dingen te begrijpen. Maar ik kom er nooit uit en de aliens zullen het met me eens zijn dat het uiteindelijk allemaal bullshit is. Zij hebben immers het geloof al miljoenen jaren opzij geschoven ten bate van de zuivere wetenschap.

Meki, tradities, trots en religie.. .dat is wat ons naar de klote helpt. Alsjeblieft onthouden, niet vergeten.. nooit!
Dit is geen traditie geen cultuur maar juist een van de 5 pilaren van een Moslimzijnde.
  zondag 7 december 2008 @ 01:19:05 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63816676
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Moeten, moeten, het lijkt verdomme wel een sekte!
pi_63816720
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar met 3 miljoen per jaar duurt het 430 jaar voordat je 1,3 miljard moslims op de Hadj hebt gehad. Maar dat van die intentie is wel makkelijk.
in 1950 gingen er 10.000 mensen naar Makkah
nu 2008 meer dan 3.000.000 moslims naar Makkah

en het wordt vanzelf meer en meer.de organisatie is nu perfect en nu zijn er 100.000 veiligheidsagenten in Makkah en Minna
pi_63816744
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:19 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Moeten, moeten, het lijkt verdomme wel een sekte!

Sekte hahaha.
Nee fout wij zijn Moslims waar Allah ons 5 zuilen aan ons heeft gegeven die we moeten uitvoeren.
1. Erkenning
2. Gebed
3. Armenbelasting
4. Ramadan
5. Hadj
pi_63816781
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:55 schreef Meki het volgende:
afbeelding
Die box in het midden lijkt wel die occulte hellraiser kubus.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63816789
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit is geen traditie geen cultuur maar juist een van de 5 pilaren van een Moslimzijnde.
Een mens kan best zonder lijkt me. Kijk maar naar mij. Ik doe geen mens kwaad en ik ben zo atheïstisch als de pest. Bovendien is het altijd sneekheet in die woestijnlanden.
pi_63816811
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar met 3 miljoen per jaar duurt het 430 jaar voordat je 1,3 miljard moslims op de Hadj hebt gehad.
Bedevaart is verplicht voor gezonde volwassen moslims, die het ook nog eens financieel kunnen permiteren. Voor mensen met gezondheidsproblemen of mensen die niet genoeg geld hebben, is het niet verplicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2008 01:30:12 ]
  zondag 7 december 2008 @ 01:27:55 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63816812
quote:
Zoals al gezegd is dit niet waar, de Kumbh Mela van de Hindoes is veel groter. Die trekt 60–70 miljoen mensen. Maar is niet jaarlijks. Dus misschien dat er je er even allergrootste jaarlijkse bedevaart van moet maken.
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:21 schreef Meki het volgende:
in 1950 gingen er 10.000 mensen naar Makkah
nu 2008 meer dan 3.000.000 moslims naar Makkah

en het wordt vanzelf meer en meer.de organisatie is nu perfect en nu zijn er 100.000 veiligheidsagenten in Makkah en Minna
Ik voorzie toch enige logistieke problemen zo rond de Kaaba met 20 miljoen mensen.
  zondag 7 december 2008 @ 01:31:15 #28
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63816865
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:27 schreef zarGon het volgende:
Bedevaart is verplicht voor gezonde volwassen moslims, die het ook nog eens financieel kunnen permiteren. Voor mensen met gezondheidsproblemen of voor mensen die niet genoeg geld hebben, is het niet verplicht.
Zeg dat de helft dan afvalt. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om het uit te stellen totdat je 80 bent en dan te zeggen ‘oh ja, nu ben ik oud, nu kan het niet meer‘. Maar voor de meeste mensen zal er toch wel een groot gedeelte van hun leven zijn waarin ze in principe qua gezondheid wel kunnen gaan. Vooral als de welvaart toeneemt kan ik me voorstellen dat de limiet van 3 miljoen per jaar tamelijk problematisch wordt. Alleen al heel Indonesië zal dan bijna 70 jaar duren als er 3 miljoen per jaar mogen! En ondertussen groeit de Moslimbevolking maar door.
  zondag 7 december 2008 @ 01:31:44 #29
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63816870
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die box in het midden lijkt wel die occulte hellraiser kubus.
Zelfs op dit punt zijn de moslims niet origineel. Het vereren van een kubusvormige huis was al een gebruik in het zoroastrisme.
  zondag 7 december 2008 @ 01:33:20 #30
167595 mirved
Infobesitas
pi_63816894
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Echt? en dat zeg je nu pas. Ik verdomme helemaal naar Makkum afgereisd opzoek waar het zich nu afspeelde en ik zag maar niemand.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_63816899
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zoals al gezegd is dit niet waar, de Kumbh Mela van de Hindoes is veel groter. Die trekt 60–70 miljoen mensen. Maar is niet jaarlijks. Dus misschien dat er je er even allergrootste jaarlijkse bedevaart van moet maken.
[..]

Ik voorzie toch enige logistieke problemen zo rond de Kaaba met 20 miljoen mensen.
India is nationaal en Makkah is internationaal.
en Makkah is jaarlijks en op een kleine gebied terwijl India het hele land ervoor heeft.
pi_63816909
iblis dit ìs niet de eerste keer en natuurlijk zijn er problemen. dat is ook wel te verwachten. Meki verkeerd plaatje, dat is de berg Ararat in Turkije. die opmerking over marokko.nl is btw kinderachtig.
pi_63816923
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:33 schreef Meki het volgende:

[..]

en Makkah is jaarlijks en op een kleine gebied terwijl India het hele land ervoor heeft.
Het is geen wedstrijd Meki...
pi_63816929
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Een mens kan best zonder lijkt me. Kijk maar naar mij. Ik doe geen mens kwaad en ik ben zo atheïstisch als de pest. Bovendien is het altijd sneekheet in die woestijnlanden.
Jou keuze en als je dat goed vindt prima toch:P
pi_63816938
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is geen wedstrijd Meki...
Zeg ik ook niet !
pi_63816957
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef AryaMehr het volgende:

Zelfs op dit punt zijn de moslims niet origineel. Het vereren van een kubusvormige huis was al een gebruik in het zoroastrisme.
Geen enkel geloof is origineel. Geloof draait dan ook niet om originaliteit.
pi_63816960
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zeg dat de helft dan afvalt. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om het uit te stellen totdat je 80 bent en dan te zeggen ‘oh ja, nu ben ik oud, nu kan het niet meer‘. Maar voor de meeste mensen zal er toch wel een groot gedeelte van hun leven zijn waarin ze in principe qua gezondheid wel kunnen gaan. Vooral als de welvaart toeneemt kan ik me voorstellen dat de limiet van 3 miljoen per jaar tamelijk problematisch wordt. Alleen al heel Indonesië zal dan bijna 70 jaar duren als er 3 miljoen per jaar mogen! En ondertussen groeit de Moslimbevolking maar door.
Jep. En dan heb je mensen die er een paar keer naartoe gaan.
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Verandert niets aan het feit dat de Islamitische bedevaart niet de grootste is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2008 01:37:42 ]
pi_63816965
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ach al die moslims drinken ook gewoon alcohol.
Gewoon negeren die lui.
pi_63816968
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:34 schreef IHVK het volgende:
iblis dit ìs niet de eerste keer en natuurlijk zijn er problemen. dat is ook wel te verwachten. Meki verkeerd plaatje, dat is de berg Ararat in Turkije. die opmerking over marokko.nl is btw kinderachtig.
Sorry.. dacht dat ik het had gewijzigd
pi_63816998
quote:

[..]

dus?
  † In Memoriam † zondag 7 december 2008 @ 01:40:23 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63817016
quote:

De dagen erna zullen alle bedevaartgangers naar Mina terugkeren voor het gooien van stenen naar pilaren, die de duivel voorstellen.
Hoe ziet de duivel er eigenlijk uit volgens de Islam?
pi_63817045
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

knorretje
pi_63817046
quote:

[..]

'Origineel'. .

Kijk, mijn geloof is lekker origineel. Ik ben Christen en Christendom was eerder dan de Islam. Hahaha, * wijst, jij bent lekker niet origineel.

.

Kom op zeg, het is geen kinderspel.
pi_63817071
@ 925, je posts horen nog altijd wat toe te voegen, dus kap eens met het topic proberen te laten ontsporen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2008 01:44:41 ]
  zondag 7 december 2008 @ 01:43:40 #45
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63817078
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:34 schreef IHVK het volgende:
Ik weet dat het niet de eerste keer is, maar m.i. is het streven dat elke moslim die ertoe in staat is het ook ooit moet doen simpelweg niet haalbaar vanwege het grote aantal moslims op de wereld en een beperkt aantal keren dat de Hadj is en een beperkt aantal toegelaten bezoekers.

Er wordt altijd zo makkelijk geroepen dat ‘elke moslims die ertoe in staat is het moet doen’, maar daarvoor moet je 20 miljoen moslims per jaar toelaten – en dat gaat nooit werken.
pi_63817079
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De duivel kan je heel veel kwaad doen,maar hij kan dat alleen d.m.v. zijn influisteringen;
wanneer u,of jij iets goeds wilt doen voor iemand,bijvoorbeeld boodschappen voor je moeder doen,terwijl er een goede voetbalwedstrijd,of een film op tv is.Je hebt 2 stemmetjes in jezelf,eentje van jezelf die het goede wilt doen,in dit geval de boodschappen voor je moeder doen,en eentje die is van de duivel,de sheytaan,die zegt:''hey joh,kijk die actie van Ronaldinho,je gaat die acties van hem toch niet missen omdat je even boodschappen moet gaan doen voor je moeder'' ?
Jij gaat dan nadenken,maar je instinct die je hebt gekregen van Allah zegt altijd dat je het goede moet doen,maar veel mensen die onderdrukken dit gevoel en dat is een echt slechte zaak,want je doet het slechte,en je laat het goede.

Plus een duivel is djin een geest
pi_63817092
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

'Origineel'. .

Kijk, mijn geloof is lekker origineel. Ik ben Christen en Christendom was eerder dan de Islam. Hahaha, * wijst, jij bent lekker niet origineel.

.

Kom op zeg, het is geen kinderspel.
Wel sprookjes [/flame]
  † In Memoriam † zondag 7 december 2008 @ 01:45:44 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63817102
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:42 schreef 925 het volgende:

knorretje
Zou kunnen maar ik denk het niet.
pi_63817107
Lijkt me best mooi om een keer bij te zijn Meki. Heb jij al plannen gemaakt voor een bedevaart?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_63817112
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:45 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wel sprookjes [/flame]
nou kom, leg eens uit, waarom is het toch een sprookje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')