Jij kan er wel om gaan lachen en grapjes over makenquote:Op zondag 7 december 2008 01:00 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het maar een beetje stom, "Allah" kan toch nooit hebben gewild dat er elk jaar een x tiental/hondertal mensen dood gaan omdat ze vertrapt worden.
Stel stel stel.. waar wil je naartoe eigenlijk met stel.quote:Op zondag 7 december 2008 01:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Stel dat de aliens ons weer komen bezoeken en per ongeluk in Mekka belanden tijdens de Hadj. Zouden ze dan niet denken dat ze voor het lapje gehouden worden?
Maar, er zijn 1,3 miljard moslims. En er zijn 3 nu niet meer dan 3 miljoen. Je zou eerder 20 a 30 miljoen moslims verwachten, aangezien iedereen minstens één keer moet tijdens zijn leven. Zijn zoveel moslims zo arm, of drukken ze zich?quote:Op zondag 7 december 2008 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kan er wel om gaan lachen en grapjes over maken
Maar voor de Moslims is dit een serieuze zaak. Dit is een van de 5 pilaren van de Islaam en iedereen die er in staat is en financieel in orde moet een keer in zijn leven hadj doen.
S. Arabie stelt per land een maximum van bedevaartgangers per land. dit is vanwege organisatie hotels en het veiligheid o.a.quote:Op zondag 7 december 2008 01:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar, er zijn 1,3 miljard moslims. En er zijn 3 nu niet meer dan 3 miljoen. Je zou eerder 20 a 30 miljoen moslims verwachten, aangezien iedereen minstens één keer moet tijdens zijn leven. Zijn zoveel moslims zo arm, of drukken ze zich?
Welke steen ??quote:Op zondag 7 december 2008 01:09 schreef mirved het volgende:
Moslims leven onder een steen het blijkt maar weer
Makkah Mouqaramah is heel anders dan Makkum.quote:Op zondag 7 december 2008 01:09 schreef zhe-devilll het volgende:Makkum dat is toch in Friesland??????
Eg nie!!!!!!!!!quote:Op zondag 7 december 2008 01:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Makkah Mouqaramah is heel anders dan Makkum.
Beetje lullig wel… want dan worden er best wel veel moslims uitgesloten van de mogelijkheid tijdens hun leven de Hadj te doen.quote:Op zondag 7 december 2008 01:08 schreef Meki het volgende:
S. Arabie stelt per land een maximum van bedevaartgangers per land. dit is vanwege organisatie hotels en het veiligheid o.a.
Als er geen maximum per land was.. dan was het nu geen 3 miljoen maar 30 miljoen bedevaartgangers
Nee hoor om Hadj in goede banen te laden.. hebben ze per land een maximum gesteld.quote:Op zondag 7 december 2008 01:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Beetje lullig wel… want dan worden er best wel veel moslims uitgesloten van de mogelijkheid tijdens hun leven de Hadj te doen.
Ik probeer dit soort dingen te begrijpen. Maar ik kom er nooit uit en de aliens zullen het met me eens zijn dat het uiteindelijk allemaal bullshit is. Zij hebben immers het geloof al miljoenen jaren opzij geschoven ten bate van de zuivere wetenschap.quote:Op zondag 7 december 2008 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Stel stel stel.. waar wil je naartoe eigenlijk met stel.
Bullshit. Ga lekker op Marokko.nl je leugens verspreiden.quote:Dit is de allergrootste bedevaart van alle religies.
Maar met 3 miljoen per jaar duurt het 430 jaar voordat je 1,3 miljard moslims op de Hadj hebt gehad. Maar dat van die intentie is wel makkelijk.quote:Op zondag 7 december 2008 01:13 schreef Meki het volgende:
Nee hoor om Hadj in goede banen te laden.. hebben ze per land een maximum gesteld.
Dit doen ze met o.a. visums verstrekken.
Geen enkele Moslim wordt uitgesloten hiermee want het gaat om je intenties van de Islaam.
Dit is geen traditie geen cultuur maar juist een van de 5 pilaren van een Moslimzijnde.quote:Op zondag 7 december 2008 01:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik probeer dit soort dingen te begrijpen. Maar ik kom er nooit uit en de aliens zullen het met me eens zijn dat het uiteindelijk allemaal bullshit is. Zij hebben immers het geloof al miljoenen jaren opzij geschoven ten bate van de zuivere wetenschap.
Meki, tradities, trots en religie.. .dat is wat ons naar de klote helpt. Alsjeblieft onthouden, niet vergeten.. nooit!
Moeten, moeten, het lijkt verdomme wel een sekte!quote:Op zondag 7 december 2008 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij kan er wel om gaan lachen en grapjes over maken
Maar voor de Moslims is dit een serieuze zaak. Dit is een van de 5 pilaren van de Islaam en iedereen die er in staat is en financieel in orde moet een keer in zijn leven hadj doen.
in 1950 gingen er 10.000 mensen naar Makkahquote:Op zondag 7 december 2008 01:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar met 3 miljoen per jaar duurt het 430 jaar voordat je 1,3 miljard moslims op de Hadj hebt gehad. Maar dat van die intentie is wel makkelijk.
quote:Op zondag 7 december 2008 01:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Moeten, moeten, het lijkt verdomme wel een sekte!
Die box in het midden lijkt wel die occulte hellraiser kubus.quote:
Een mens kan best zonder lijkt me. Kijk maar naar mij. Ik doe geen mens kwaad en ik ben zo atheïstisch als de pest. Bovendien is het altijd sneekheet in die woestijnlanden.quote:Op zondag 7 december 2008 01:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit is geen traditie geen cultuur maar juist een van de 5 pilaren van een Moslimzijnde.
Bedevaart is verplicht voor gezonde volwassen moslims, die het ook nog eens financieel kunnen permiteren. Voor mensen met gezondheidsproblemen of mensen die niet genoeg geld hebben, is het niet verplicht.quote:Op zondag 7 december 2008 01:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar met 3 miljoen per jaar duurt het 430 jaar voordat je 1,3 miljard moslims op de Hadj hebt gehad.
Zoals al gezegd is dit niet waar, de Kumbh Mela van de Hindoes is veel groter. Die trekt 60–70 miljoen mensen. Maar is niet jaarlijks. Dus misschien dat er je er even allergrootste jaarlijkse bedevaart van moet maken.quote:Op zondag 7 december 2008 00:55 schreef Meki het volgende:
Dit is de allergrootste bedevaart van alle religies.
Ik voorzie toch enige logistieke problemen zo rond de Kaaba met 20 miljoen mensen.quote:Op zondag 7 december 2008 01:21 schreef Meki het volgende:
in 1950 gingen er 10.000 mensen naar Makkah
nu 2008 meer dan 3.000.000 moslims naar Makkah
en het wordt vanzelf meer en meer.de organisatie is nu perfect en nu zijn er 100.000 veiligheidsagenten in Makkah en Minna
Zeg dat de helft dan afvalt. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om het uit te stellen totdat je 80 bent en dan te zeggen ‘oh ja, nu ben ik oud, nu kan het niet meer‘. Maar voor de meeste mensen zal er toch wel een groot gedeelte van hun leven zijn waarin ze in principe qua gezondheid wel kunnen gaan. Vooral als de welvaart toeneemt kan ik me voorstellen dat de limiet van 3 miljoen per jaar tamelijk problematisch wordt. Alleen al heel Indonesië zal dan bijna 70 jaar duren als er 3 miljoen per jaar mogen! En ondertussen groeit de Moslimbevolking maar door.quote:Op zondag 7 december 2008 01:27 schreef zarGon het volgende:
Bedevaart is verplicht voor gezonde volwassen moslims, die het ook nog eens financieel kunnen permiteren. Voor mensen met gezondheidsproblemen of voor mensen die niet genoeg geld hebben, is het niet verplicht.
Zelfs op dit punt zijn de moslims niet origineel. Het vereren van een kubusvormige huis was al een gebruik in het zoroastrisme.quote:Op zondag 7 december 2008 01:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die box in het midden lijkt wel die occulte hellraiser kubus.
Echt? en dat zeg je nu pas. Ik verdomme helemaal naar Makkum afgereisd opzoek waar het zich nu afspeelde en ik zag maar niemand.quote:Op zondag 7 december 2008 01:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Makkah Mouqaramah is heel anders dan Makkum.
India is nationaal en Makkah is internationaal.quote:Op zondag 7 december 2008 01:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zoals al gezegd is dit niet waar, de Kumbh Mela van de Hindoes is veel groter. Die trekt 60–70 miljoen mensen. Maar is niet jaarlijks. Dus misschien dat er je er even allergrootste jaarlijkse bedevaart van moet maken.
[..]
Ik voorzie toch enige logistieke problemen zo rond de Kaaba met 20 miljoen mensen.
Het is geen wedstrijd Meki...quote:Op zondag 7 december 2008 01:33 schreef Meki het volgende:
[..]
India is nationaal en Makkah is internationaal.
en Makkah is jaarlijks en op een kleine gebied terwijl India het hele land ervoor heeft.
Jou keuze en als je dat goed vindt prima toch:Pquote:Op zondag 7 december 2008 01:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Een mens kan best zonder lijkt me. Kijk maar naar mij. Ik doe geen mens kwaad en ik ben zo atheïstisch als de pest. Bovendien is het altijd sneekheet in die woestijnlanden.
Geen enkel geloof is origineel. Geloof draait dan ook niet om originaliteit.quote:Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef AryaMehr het volgende:
Zelfs op dit punt zijn de moslims niet origineel. Het vereren van een kubusvormige huis was al een gebruik in het zoroastrisme.
Jep. En dan heb je mensen die er een paar keer naartoe gaan.quote:Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zeg dat de helft dan afvalt. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om het uit te stellen totdat je 80 bent en dan te zeggen ‘oh ja, nu ben ik oud, nu kan het niet meer‘. Maar voor de meeste mensen zal er toch wel een groot gedeelte van hun leven zijn waarin ze in principe qua gezondheid wel kunnen gaan. Vooral als de welvaart toeneemt kan ik me voorstellen dat de limiet van 3 miljoen per jaar tamelijk problematisch wordt. Alleen al heel Indonesië zal dan bijna 70 jaar duren als er 3 miljoen per jaar mogen! En ondertussen groeit de Moslimbevolking maar door.
Verandert niets aan het feit dat de Islamitische bedevaart niet de grootste is.quote:Op zondag 7 december 2008 01:33 schreef Meki het volgende:
[..]
India is nationaal en Makkah is internationaal.
en Makkah is jaarlijks en op een kleine gebied terwijl India het hele land ervoor heeft.
Ach al die moslims drinken ook gewoon alcohol.quote:Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zeg dat de helft dan afvalt. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om het uit te stellen totdat je 80 bent en dan te zeggen ‘oh ja, nu ben ik oud, nu kan het niet meer‘. Maar voor de meeste mensen zal er toch wel een groot gedeelte van hun leven zijn waarin ze in principe qua gezondheid wel kunnen gaan. Vooral als de welvaart toeneemt kan ik me voorstellen dat de limiet van 3 miljoen per jaar tamelijk problematisch wordt. Alleen al heel Indonesië zal dan bijna 70 jaar duren als er 3 miljoen per jaar mogen! En ondertussen groeit de Moslimbevolking maar door.
Sorry.. dacht dat ik het had gewijzigdquote:Op zondag 7 december 2008 01:34 schreef IHVK het volgende:
iblis dit ìs niet de eerste keer en natuurlijk zijn er problemen. dat is ook wel te verwachten. Meki verkeerd plaatje, dat is de berg Ararat in Turkije. die opmerking over marokko.nl is btw kinderachtig.
dus?quote:Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zelfs op dit punt zijn de moslims niet origineel. Het vereren van een kubusvormige huis was al een gebruik in het zoroastrisme.
Hoe ziet de duivel er eigenlijk uit volgens de Islam?quote:Op zondag 7 december 2008 00:55 schreef Meki het volgende:
De dagen erna zullen alle bedevaartgangers naar Mina terugkeren voor het gooien van stenen naar pilaren, die de duivel voorstellen.
knorretjequote:Op zondag 7 december 2008 01:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoe ziet de duivel er eigenlijk uit volgens de Islam?
'Origineel'.quote:Op zondag 7 december 2008 01:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet de eerste keer is, maar m.i. is het streven dat elke moslim die ertoe in staat is het ook ooit moet doen simpelweg niet haalbaar vanwege het grote aantal moslims op de wereld en een beperkt aantal keren dat de Hadj is en een beperkt aantal toegelaten bezoekers.quote:Op zondag 7 december 2008 01:34 schreef IHVK het volgende:
iblis dit ìs niet de eerste keer en natuurlijk zijn er problemen. dat is ook wel te verwachten. Meki verkeerd plaatje, dat is de berg Ararat in Turkije. die opmerking over marokko.nl is btw kinderachtig.
De duivel kan je heel veel kwaad doen,maar hij kan dat alleen d.m.v. zijn influisteringen;quote:Op zondag 7 december 2008 01:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoe ziet de duivel er eigenlijk uit volgens de Islam?
Wel sprookjesquote:Op zondag 7 december 2008 01:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Origineel'..
Kijk, mijn geloof is lekker origineel. Ik ben Christen en Christendom was eerder dan de Islam. Hahaha, * wijst, jij bent lekker niet origineel..
Kom op zeg, het is geen kinderspel.
Zou kunnen maar ik denk het niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |