quote:
Op zondag 7 december 2008 11:29 schreef rockky het volgende:[..]
sex heeft in dat opzicht idd niets met geloof te maken, maar ik denk dat de bedoeling achter "geen sex voor het huwelijk" is dat sex iets tussen 2 personen is die elkaar eeuwig trouw beloven. Ik weet dat sommige van jullie dat dom vinden maar ik vind wel dat het zo hoort. Je kunt niet zomaar met iedereen maar lopen noiken omdat het de "ware" bedoeling ervan wegneemt. Vandaar dat ik dan ook liever w8 tot ik de ware heb gevonden.
Beste,
Ik zag het vroeger ook zo (ben 29 en nog steeds single, met ook maar een - nog niet eens heel serieuse - relatie achter de rug). Mij hebben ze (mijn ouders) dat ook aardig ingedramd, totdat ik bijna al een geval voor de psychiatrie was. Ik durfte geen vrouw aan te spreken. Laat staan aan te raken (heb ik vandaag nog problemen mee.) Gelukkig heeft me drie jaar geleden een goede vriend een keer bij gepraat. Hij kon me van een heel belangrijk feit overtuigen:
LIEFDE EN SEKS ZIJN TWEE APARTE DINGEN EN HEBBEN OOK ABSOLUUT NIKS MET ELKAAR TE MAKEN!
Zeker ga je met iemand seks hebben van wie je heel erg houdt. Dat is dan alleen een bevestiging voor de relatie. Maar er is absoluut niets slechts aan ook met een dame naar bed te gaan die je gewoon leuk vindt, maar waar de kans bestaat haar nooit meer terug te zien.
Volgens mij is jouw instelling gewoon tegelijkertijd oorzaak van jouw probleem. Je begint flauw te worden omdat je bij elke meid, die je leuk vindt begint te denken: "Is het wel de ware? Wat als het niks wordt en ik heb al met haar geslapen?" En dan komen de standaard vragen zoals "Vindt ze me wel leuk? etc." nog eens bij. En die zijn al lastig genoeg.
Jij zet jezelf daarmee ENORM onder druk de ware te vinden. Zo erg dat je het lichamlijk begint te voelen.
Een feit blijft dat bijna 50 % van de huwelijken stuk gaan, andere 30 % blijven gehuwd, maar het is hel op aarde, ze doen het voor de kinderen of om welke redenen dan ook. Dat zijn maar 20 % van de mensen die echt maar een partner hebben en met hem ook een hele leven gelukkig zijn. Denk daar maar eens goed over na. Het is gewoon niet voor iedereen weggelegd.
Aan eerste plaats moet jezelf staan. Dat je gelukkig wordt, ook al is jouw leven niet precies zo als zich jouw dominee dat voorsteld. En je kunt met heel veel mensen gelukkig worden en maar heel zelden in je leven kom je iemand tegen die perfect is. En het bestaat de mogelijkheid dat je dan al 60 bent. In jouw plaats zou ik me afvragen: ben ik echt bereid om zo lang te wachten? En hoe groot is de kans, dat diegene ook nog maagd is? Heel klein, geloof me dat maar!
Ook al heb je met andere vrouwen geslapen, als jij de moeite doet, dan kun je ook later de "ware" laten merken, dat het iets bijzonders is. Wat ik zo van vriendinnen heb begrepen is een maagd alleen hinderlijk in bed: zenuwachtig, weet niet wat men moet doen, geen flauw idee wat leuk is of niet en erg onhandig.
Je wilt toch ook dat deze ervaring mooi wordt voor jouw toekomstige? Of niet? Dus zou ik zeggen: ga maar alvast oefenen!
“The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.”