Om de verslaggeving nog leesbaarder te maken ( en voor het nageslacht te behouden) is op verzoek van de stream-verslaggevers dit begeleidende topic geopend, datspeciaal voor dit soort zaken is bedoeld.
dus heb je......
-specifieke vragen aan de verslaggevers
-commentaren op de inhoud van de verslaggeving
-moeilijkheden met de intrepretaties van de soms cryptische woorden van de bewoners(of verslaggevers)
-aanvullingen met informatie van elders
-steunbetuigingen aan, en aansporingen op, de verslaggevers
-vragen over hoe de streams te verslaan, wat te gebruiken en wanneer
Dan zijn jow reracties hier van harte welkom
laten we een mooi stukje geschiedenis mooi houden ( en onthoud...het is VRIJWILLEGERSWERK)
Ik zag dat we bij deel 7 aan de 50 zitten, dus bij zo vrij geweest deel 8 te openen, of is dit alleen aan voyeur voorbehouden? In dat gevel excuus.
[Dit bericht is gewijzigd door mimi (Datum 09 December 1999).]
Hoe kom jij toch aan die perfecte plaatjes? Als ik het al kan zien, is het altijd korrelig.
quote:
op 12-09-1999 om 12:23 PM schreef amappa het volgende:
Oliebol, even uit pure nieuwsgierigheid:
Hoe kom jij toch aan die perfecte plaatjes? Als ik het al kan zien, is het altijd korrelig.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<
[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]
quote:
op 12-09-1999 om 12:57 PM schreef oliebol2000 het volgende:
...Karin haalt twee matrassen op uit de mannekamer en brengt deze naar het drooghok (voormalig meidenkamer), waarom is me nog even onduidelijk...
Komt ie: Oliebol(Margot)2K: Mag ik vragen wat je IRL voor 'beroep' hebt? Ik ken namelijk helemaal niemand die +/- 16uur per dag naast 'tv' kijken, helemaal 'niks' te doen heeft.......
Ik hoop dat ik geen impertinente vraag stel!
Dit zag ik zojuist op de streams, getikt door Oliebol. Maar als het goed is hebben ze dat bananenlied maar 1 keer gehoord, en dat was de donderdag dat anouk (?) weg ging, toen stonden die lui buiten te spelen. Kunnen ze het nu nog neurien dan?? Ok, het blijft wel in je kop zitten natuurlijk
bogus.
quote:
op 12-09-1999 om 02:05 PM schreef smallsister het volgende:
Ik heb een vraag die mij al een tijdje op de lippen brandt. Hoewel het volledig niet mijn zaak is, ben ik toch benieuwd (en een beetje jaloers). Komt ie: Oliebol(Margot)2K: Mag ik vragen wat je IRL voor 'beroep' hebt? Ik ken namelijk helemaal niemand die +/- 16uur per dag naast 'tv' kijken, helemaal 'niks' te doen heeft.......
Ik hoop dat ik geen impertinente vraag stel!
quote:
op 12-08-1999 om 09:12 AM schreef oliebol2000 het volgende:
[QUOTE]op 12-08-1999 om 09:07 AM schreef mimi het volgende:
Oliebol, dan nog maar even een serieuze vraag geheel off topic. Waar haal je de tijd vandaan voor al die streamverslagen ?
In ieder geval doe ik het (nog) met veel plezier!![/quote]
Smallsister zo hopelijk genoeg geantwoord op jou vraag en geloof me, jaloers hoef je echt niet te zijn.
------------------
van heel erg harte beterschap, echt! Mijn excuus voor de wat 'ongevoelige' opmerking aangaande jaloezie.....
Ik stel het vreselijk op prijs wat je allemaal doet, nogmaals mijn hartelijke dank.
Smallsis.
quote:
op 12-09-1999 om 02:44 PM schreef oliebol2000 het volgende:
ik ben Verpleegkundige van beroep, dat zijn de verveelste patienten zeggen ze wel eens
Daar kan ik me wat bij voorstellen
Je weet tenslotte hoe het (goed) moet gebeuren......
Gelukkig heb je iets om je bezig te houden
Succes ermee!
quote:
op 12-09-1999 om 02:25 PM schreef bogus het volgende:
**Ze neurien samen het bananenlied**
Dit zag ik zojuist op de streams, getikt door Oliebol. Maar als het goed is hebben ze dat bananenlied maar 1 keer gehoord, en dat was de donderdag dat anouk (?) weg ging, toen stonden die lui buiten te spelen. Kunnen ze het nu nog neurien dan?? Ok, het blijft wel in je kop zitten natuurlijk
bogus.
quote:
op 12-09-1999 om 03:03 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Oliebol, vanmorgen schreef je ook al dat maurice zich aan het scheren was. !
Is het echt heel veel werk of zou er een aparte topic met screengrabs (met zoals in bad met de bewoners (screenshots) niet al te veel moeite zijn? Ik zou daar erg in geinteresseerd zijn (hoewel de paar screenshots in de streamverslagen de boel ook enorm opleuken). Het is maar een ideetje.
Verder, weer eens: hartelijk bedankt voor jullie kundige verslaggeving, Oliebol2k, Q, Quenda, Kierewiet en een ieder streamverslaggeefster/gevers.
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 09 December 1999).]
quote:
op 12-09-1999 om 04:00 PM schreef JayBee het volgende:Verder, weer eens: hartelijk bedankt voor jullie kundige verslaggeving, Oliebol2k, Q, Quenda, Kierewiet en een ieder streamverslaggeefster/gevers.
Laat ik me hier maar bij aansluiten, Allemaal een dikke
Groetjes, Casey
quote:
op 12-09-1999 om 03:11 PM versloeg Q de streams als volgt:
Nog steeds gezellig aan het puzzelen. het lijkt erop dat ze hem vandaag af gaan krijgen."9 in 45 minuten!" roept ruud. Dat geeft zo'n beetje het puzzeltempo aan
45 minuten gedeeld door 9 stukjes is per stukje 5 minuten. De puzzel is 3000 stukjes, dus dan zou 3000 stukjes keer 5 minuten een totale tijdsbesteding van 15000 minuten geven. 15000 minuten is 250 uur. 250 uur gedeeld door 5 bewoners is dus per bewoner een tijdsbesteding van 50 uur. Voor een weekopdracht hebben de bewoners 5 dagen dus dat is per dag, voor elke bewoner een tijdsbesteding van 10 uur.
Dat is te doen, maar ik schat in dat het puzzeltempo gemiddeld over de bewoners over deze afgelopen 3 dagen hoger lag dan deze door Ruud geleverde indicatie omdat ze al zo ver vorderen. (Als ik de streamverslagen goed begrijp.)
P.S. Ik heb toch wel goeie aannamen gedaan, right? Ze krijgen de weekopdracht zondag te horen en mogen de gehele maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag tot 12 uur 's middags werken. Of is het van maandag 12 uur 's middags tot vrijdag 12 uur 's middags? Dan is het 12 1/2 uur per bewoner per dag puzzeltijd.
SPAN=-Bottom+Top
Part1=Span*Fraction1/(1+10^(X-LogEC50_1))
Part2= Span*(1-Fraction1)/(1+10^(X-LogEC50_2))
Y=Bottom + PART1 +PART2
uhmmmm ongeveer om 7 uur klaar
Met die HTML Help Image Editor kun je met de muis een frame aanklikken die je gecaptured wilt hebben. Om vervolgens het plaatje redelijk sociaal van grootte te krijgen geef ik een eerste een scale van 60%, en dan save_as in jpg formaat met een flinke compressie ratio.
De workshop zelf is een programmeursgereedschap, dus voor de meesten niet echt interessant, de bijbehorende editor is dus wel voor een ieder handig om te gebruiken (wel alleen engelstalig).
Met kansberekening is ook een leuke berekening te maken over hoe lang een puzzel zal gaan duren. Ga ik niet doen. Hebben ze bij Veronica ook echt niet gedaan om een beetje zicht te krijgen op hoe zwaar deze weekopdracht zou zijn. Hoe rijk zijn die bewoners trouwens ondertussen? Al die weekopdrachten gaan als een speer de laatste tijd. (Ik geloof dat ik nu weer off-topic zit).
quote:
op 12-09-1999 om 04:00 PM schreef JayBee het volgende:
Is het echt heel veel werk of zou er een aparte topic met screengrabs (met zoals in bad met de bewoners (screenshots) niet al te veel moeite zijn? Ik zou daar erg in geinteresseerd zijn (hoewel de paar screenshots in de streamverslagen de boel ook enorm opleuken). Het is maar een ideetje.
In de streamverslagen beperk ik tot max. drie meer moeten het er ook niet worden, maar een aparte topic wil ik rustig aan meewerken.
------------------
Als er een topic mee gevuld zou gaan worden, dan is kwaliteit weer net iets minder van belang dan kwantiteit. Zo lang je het zelf maar leuk blijft vinden Oliebol2k, en niet het gevoel hebt dat je ergens toe verplicht bent.
Ik hoop dat er dan ook weer voldoende hulp is met screengrabben. Ik heb wel eens eerder screenshots aangeboden, ik help zo af en toe wel rond middernacht met wat plaatjes dan.
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 09 December 1999).]
Groetjes, Casey
quote:
op 12-09-1999 om 05:40 PM schreef JayBee het volgende:
Zo lang je het zelf maar leuk blijft vinden Oliebol2k, en niet het gevoel hebt dat je ergens toe verplicht bent.
Afijn ik hoor het nog wel
------------------
quote:
op 12-09-1999 om 06:14 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Misschoien wel een goed idee dat eerst met Danny te overleggen, want voor veel plaatjes moet hij wel ruimte en capaciteit hebben. Als dat niet het geval is ligt de boel in no time op zijn gat !
maar wat een fantastische titel heb je gekozen voor dit topic. Toen ik gisterenavond al die stoom in de tuin zag kwam ik ook al op het idee maar je was me voor..
Wil degene die deel 9 opent het weer terugzetten. Het is één keer leuk
De reden dat ik schrijf: je laatste plaatje in de avondverslagen van vanavond geeft bij mij alleen een kruisje te zien,
verder lijkt het me erg leuk als er een topic met streamshots komt, dus als je er zin in hebt: doen!
quote:
op 12-09-1999 om 12:57 PM schreef oliebol2000 het volgende:
...Karin haalt twee matrassen op uit de mannekamer en brengt deze naar het drooghok (voormalig meidenkamer), waarom is me nog even onduidelijk...
Dat mag nu na de avondstreams duidelijk zijn. Karin wist al dat ze neit meer op de grond hoefde te slapen. Of ze zou zelf weggaan, of ze zou het bed van één van de mannen kunnen gebruiken. Ze is niet blij dat nu vlak bij de voeten van Ruud komt te liggen, geloof ik.
Leuk om nu al te kunnen "zien" hoe het er op dit moment in het huis aan toe gaat m.b.t. het naderende vertrek van Maurice.
[Dit bericht is gewijzigd door Q (Datum 09 December 1999).]
quote:
M: moet ik van jullie nog iemand bellen
R: bellen?.. wat is dat ook alweer?
R: zal ik je het nummer geven vanne..
M: ja ik ken het niet uit mijn hoofd
K: mischien is het nummer wel veranderd
B: dat 2 weken zo snel kan gaan he
K: komt door de opdrachten
K: volgende week lego-en ( weten ze dit al dan?)
B zegt: dat 2 weken zo snel kan gaan.
Twee weken terug vertrok Anouk, heeft die hier misschien iets mee te maken? Just fishing
Of Karin die 10 weken terug al op bericht van Wim wachtte.....
RE, echt ontzettend bedankt voor je bijdrage vanmiddag. Het was gewoon een spannend boek. Ik snap ook niet dat er hier niet al 1500 mensen zijn over gevallen. In de streamverslagen van vlak voor Maurice's vertrek worden heel veel vage dingen gezegd.
Oja, en bijkomstig voordeel is dat je fotootje (dit is me al eerder opgevallen) een perfecte videoclip is voor mijn Squarepusher LP. Uniek
bogus.
the fear is here.
quote:
op 12-09-1999 om 10:21 PM schreef Q het volgende:
als iemand weet hoe dit te omzeilen is, hoor ik het graag.
ik ben het helemaal met je eens je kunt die reclame omzeilen door als die reclame in de buffer wordt gezet om dan op "vorige" te klikken ( |<< ) dan wordt meteen de stream geopend. Ik hoop dat je me begrijpt, zoniet kan iemand anders het misschien beter uitleggen.
groetjes
beppie
Wat betreft een screenshots-topic: ik ben dus voor!
Nu ik dit 2 uur heb zitten aankijken ben ik erg benieuwd naar hoe het morgen wordt verknipt. Want knippen zullen ze wel moeten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 10 December 1999).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |