abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:56:55 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_63815269
Ik heb een stukje hulp nodig.

Ik heb drie katten, en die produceren een onmeunige hoop stront We hebben een grote open kattenbak, omdat mijn oudste poes niet met gesloten kattenbakken kan omgaan (ze snapt het niet en houdt dan dus gewoon 3 dagen d'r behoefte op, tot het ergens mis gaat). Maar de stank is gewoon niet te houden. We hebben de kattenbak in de hal staan maar de stank verspreidt zich overal heen (ook als we elke dag verschonen). We gebruiken Catsan kattenbakvulling, meerdere soorten geprobeerd maar met dit merk is de stank het minst erg. Maar toch nog te erg
Ik wil dus van die stank af! en ik ben benieuwd hoe andere katteneigenaren dit hebben opgelost
disclaimer
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:59:27 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_63815331
- Edit: Post even normaal

[ Bericht 40% gewijzigd door senesta op 07-12-2008 14:15:50 ]
pi_63815343
Luikje naar buiten en buiten dan een zandhoop, heb je er binnen geen last meer van.
  zondag 7 december 2008 @ 00:01:29 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_63815392
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:59 schreef Deliah het volgende:
Luikje naar buiten en buiten dan een zandhoop, heb je er binnen geen last meer van.
Mijn katten komen vanwege een vermoedelijke kattenmepper dus niet buiten...
disclaimer
pi_63815432
Wat voor voer krijgen ze? Kan ook veel schelen
En anders die Silica-kattenbakvulling eens proberen?
pi_63815439
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn katten komen vanwege een vermoedelijke kattenmepper dus niet buiten...
  zondag 7 december 2008 @ 00:04:22 #7
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_63815443
Kattenmepper? Werkt dat net als een vliegenmepper? Waar haal ik zo'n ding?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zondag 7 december 2008 @ 00:05:08 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_63815455
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:03 schreef Piles het volgende:
Wat voor voer krijgen ze? Kan ook veel schelen
En anders die Silica-kattenbakvulling eens proberen?
Eh, ze krijgen van alles, ik probeer ze niet aan 1 merk te laten wennen namelijk
Maar ze krijgen 's avonds van die natte derrie en voor de rest gewoon droge brokken en af en toe wat rauw vlees.
disclaimer
  zondag 7 december 2008 @ 00:05:50 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_63815464
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:04 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ja, er verdwijnen verdacht veel katten hier in de buurt, en ik durf dat dus niet aan
disclaimer
pi_63815520
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Eh, ze krijgen van alles, ik probeer ze niet aan 1 merk te laten wennen namelijk
Maar ze krijgen 's avonds van die natte derrie en voor de rest gewoon droge brokken en af en toe wat rauw vlees.
Ik weet van Whiskas dat dat enorm kan stinken, en dat kan met andere (goedkope) merken ook best zo zijn. En van het natvoer zou ook nog kunnen. Geef je goedkoop supermarktvoer, of betere brokken?
  zondag 7 december 2008 @ 00:48:45 #11
217940 _HackG_
en dat ruim
pi_63816191
- Edit: Oy post even normaal zeg.

[ Bericht 90% gewijzigd door senesta op 07-12-2008 14:17:15 ]
ZELF!
pi_63816204
- Edit: Reactie op geeditte post

[ Bericht 91% gewijzigd door senesta op 07-12-2008 14:17:44 ]
  zondag 7 december 2008 @ 00:54:08 #13
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_63816284
- Edit: Ook reactie op geeditte post

[ Bericht 59% gewijzigd door senesta op 07-12-2008 14:18:09 ]
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_63816337
Geen blikvoer geven. Hebben zo ook niet nodig trouwens.

Wereld van verschil.
You must be out of your brilliant mind.
pi_63816388
Nou met brokjes stinken die beesten nog zo intens!
Waarom stinken katten zo erg?
Tis echt absurd walgelijk!
ik kan er ook niet mee omgaan
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63816405
-Edit: Oh grappig!

[ Bericht 36% gewijzigd door senesta op 07-12-2008 14:19:52 ]
pi_63816509
Me broer heeft 2 jonge katjes en die hebben ook periodes dat die meuren als de pest. Al meerdere dingen geprobeerd, andere kattenbakvulling en voer. Uiteindelijk scheelde het voer ontzettend veel. Nu volgens mij goedkope aldi voeding ofzo en meurt het niet meer zoveel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_63818828
Die brokjes kunnen weleens de boosdoener zijn.

Hier huizen 4 katten; ze eten hoofdzakelijk droge brokken van Royal Canine of Hills. Kosten ongeveer 38 cent per kat per dag, waarvan 1 op struvietvoorkomend dieetvoer zit.

1 Kattenbak voor 3 katten is echt te weinig, ik gebruik er 3 voor 4 katten, waarvan ze 1 gebruiken voor de plasjes, 1 voor de poepjes en 1 als reserve(die eigenlijk niet wordt gebruikt).

1 kattenbak hier is een 2-persoons hobbykunstofbak, 1 een eveneens open kunstofbak en de derde een overdekte, die nauwelijks gebruikt wordt.

Ik gebruik meestal als kattenbakgrind Biokat Natural klontvormend, dat werkt perfect en absorberend. Ook Ah-huismerk, klontvormend werkt goed.
1 kattenbak staat in de hal, 1 in de keuken en 1 in de bijkeuken.
Elke dag 1 of 2x scheppen is voldoende.

En nee hier zijn geen luchtjes.
Ligt aan het voer en aan het soort grind wat je gebruikt.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zondag 7 december 2008 @ 14:02:43 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63823179
Jazz meurt ook als een idioot van Whiskas en ander natvoer. Nu krijgt ie alleen Royal Canin brokken, en Litter Pearls in de kattenbak.

Af en toe poep scheppen en de korrels wat omscheppen wil ook nog wel eens helpen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 14:13:53 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63823398
Even een opruimslotje
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 14:26:13 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63823727
Zo even opgeruimd en wat bagger verwijderd misschien dat er nu weer normaal gereageerd kan worden
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_63824377
Heb je wel eens overwogen een elektrische kattenbak te kopen? Het kost wel veel, maar dat kan het volgens mij echt waard zijn.

x minuten na ieder plasje en poepje gaat er een hark door het grit om de bolletjes in een bakje ernaast te kieperen. Dat bakje regelmatig legen is stukken minder werk dan echt schoon moeten scheppen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_63824950
Bij mijn kat heeft het voer een enorm verschil gemaakt. Je kan eens overwegen om wat andere soorten voer te proberen.

Mijn kat krijgt Carnibest en ik ruik bijna niets van de ontlasting. Helaas ruik je de urine nog wel steeds, maar dat is ook wat minder geworden dan met de brokken die hij hiervoor kreeg.
pi_63825095
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:30 schreef Hekates het volgende:
Helaas ruik je de urine nog wel steeds, maar dat is ook wat minder geworden dan met de brokken die hij hiervoor kreeg.
En daar schijnen die Litter Pearls weer goed tegen te helpen
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je wel eens overwogen een elektrische kattenbak te kopen? Het kost wel veel, maar dat kan het volgens mij echt waard zijn.
Ik zou het probleem liever bij de bron aanpakken
  zondag 7 december 2008 @ 16:06:53 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63825865
Jaaaa, Litter Pearls.

Maar elke dag even een drol eruit scheppen en de rest door elkaar husselen helpt ook al heel veel hoor. Niet het leukste werk maar het is zo gebeurd.

Ik ken verder ook geen natvoer waar ze niet van gaan stinken trouwens,
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 december 2008 @ 16:29:53 #26
163650 Greys
pi_63826589
Bij ons ruikt de kattenbak ook helemaal niet.
(Ook nog even eerlijk gevraagd aan mensen die van buiten naar binnen komen en die hier dus niet wonen, misschien was ik er zelf aan gewend namelijk ).
Een paar keer per dag schep ik de poepjes en klontjes er uit. Verder eet de kat brokjes, af en toe een paar theelepeltjes Gourmet en stukjes rauw vlees.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63846512
Dat komt van het natvoer.
  maandag 8 december 2008 @ 11:17:20 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63846579
Dat ligt echt aan het voer. Mijn kat Taco stonk ook altijd toen 'ie nog supermarktvoer kreeg, maar sinds hij speciaal voer krijgt (ivm blaasgruis) zit 'ie 1) veel minder vaak op de bak en 2) hij stinkt veel minder.
Niet meer actief op Fok!
pi_63847610
De peos van mijn schoonzuster stonk ook altrijd zo erg die kreeg tom poes, nu zit ze aan de carocat en het is een stuk minder geworden, en 1 kattenbak is veels te weinig.
Mijn katten stinken gelukkig niet
Grit is van kitty friendly (groene zak) en die gooi ik 1 keer in de 4 dagen helemaal leeg ( ik ben geen schepper)
pi_63847797
Mijn katten(bakken) stinken ook niet.
Ik heb vier katten en twee kattenbakken gevuld met AH klontvormende vulling Extra Hygiëne.
Wordt elke dag uitgeschept.
Als voer krijgen ze de luxere (premium?) brokjes van Aldi, AH of C1000.
Elke avond delen ze een blikje goedkoop voer met zijn vieren.

Ik heb twee aanloopkatten en die stonken eerst wel.
Nu ze een tijdje hier wonen niet meer, dus ik denk dat het echt aan het voer ligt.
pi_63851737
Japs: voer.

Mijn ene kat krijgt Carocat en die ruik je nauwelijks. Mijn andere kat is over moeten stappen op nierdieet en omdat ze daarvan het droge voer niet blieft krijgt ze natvoer (Royal Canin). En dat merk je in de hoeveelheid drollen en de geur. Het ruikt nu een stuk meer als ik het niet bijhoud.
Verder gebruik ik silicaatkorrels: 1 zak, 1 kat, 1 maand. En dan stinkt het nauwelijks, op de drollen na, die moet ik snel eruit scheppen.

Met meerdere katten, en zeker als ze niet buiten kunnen, zijn meerdere kattebakken echt een aanrader. Als je ene kat de gesloten bak niet snapt, zet er dan nu een gesloten bak (of 2) bij, kunnen de anderen die gebruiken en heb je hopelijk binnenkort nog maar één kat die in de open lucht stinkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_63852815
Hier 1 kat en 1 kattenbak. Ze krijgt Royal Canin te eten, niet specifiek een bepaalde soort, want mevrouw is snel uitgekeken, dus iedere 1 á 2 weken krijgt ze weer een andere. Verder krijgt ze ;s avonds nog een portie natvoer omdat ze het zo lekker vindt. Ik heb na de eerste paar weken dat ze hier was veel last van stank gehad (ze kwam als zwervertje hier binnen, dus ik wil niet eens weten op wat voor voer ze daarvoor leefde), ik had toen ook gewone kattenbakkorrels. Nadat ik door die zak heen was ben ik overgegaan op siliconenkorrels, en of het daar aan ligt, of aan het voer weet ik niet, maar je ruikt maar heel weinig. Zelfs de drollen ruik ik niet, waardoor ik wanneer ze ze goed begraven heeft, niet eens doorheb dat ik weer moet scheppen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63854861
Eén kattenbak voor 3 katten is ook erg weinig, je zou er minimaal 1 bij kunnen zetten.

En katten reageren sterk op verandering van voer, dus als je ze constant ander voer geeft, moeten ze daar weer aan wennen, wat kan zorgen voor slechte ontlasting en (dus) veel stank. Blijf gewoon bij 1 soort voer, dat zal al een hoop (whehehe) schelen. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_63859838
Onze kat kregen wij toen hij 7 jaar was. Hij wist ook niet hoe hij om moest gaan met een kattebak met luikje. Maar zonder deksel op de kattebak lag heel de kamer vol met grid als hij begon te graven.
Dus heb ik het luikje uit de deksel gesloopt. Eerst was het nog wat onwennig, maar hij moest zo nodig dat hij er toch maar op ging. Dus in een keer goed
Wat wel een grappig gezicht is dat hij er soms met zijn kop uitsteekt terwijl hij aan het poepen is!

Hij krijgt alleen maar droge brokken en ik heb gehoord dat dat heel veel verschil uitmaakt. We ruiken hem bijna niet tenzij Mr. Aoraki hem al 3 dagen niet verschoond heeft. We hebben ook de klontvormende korrels van AH huismerk.
pi_63869561
Misschien kan je eens ander voer proberen? Ik heb me laten vertellen dat 'duurdere' brokjes meestal meer voedingswaarde hebben en ze dus minder nodig hebben hiervan en dus minder poepen. Verder heb ik de kattenbakken (3 stuks voor 2 katten) boven in een aparte kamer staan, ik ruik 'm eigenlijk alleen als ik 'm schoonmaak

Ik merk overigens dat wanneer de bakken niet schoon zijn (na een weekendje weg), de katten ook niet de moeite nemen om 't in te graven omdat het 'toch al stonk'.

Wat ook zou kunnen helpen is ander kattengrit. Sommige grit trekt het vocht uit de uitwerpselen, waardoor de geur vrij snel weg is; zelf heb ik Gimpet (zonder dat parfum) en dat werkt prima...

Succes
Oh, you can't help that, we're all mad here.
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:44:06 #36
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63872707
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:33 schreef Aoraki het volgende:
Onze kat kregen wij toen hij 7 jaar was. Hij wist ook niet hoe hij om moest gaan met een kattebak met luikje. Maar zonder deksel op de kattebak lag heel de kamer vol met grid als hij begon te graven.
Dus heb ik het luikje uit de deksel gesloopt. Eerst was het nog wat onwennig, maar hij moest zo nodig dat hij er toch maar op ging. Dus in een keer goed
Wat wel een grappig gezicht is dat hij er soms met zijn kop uitsteekt terwijl hij aan het poepen is!

Hij krijgt alleen maar droge brokken en ik heb gehoord dat dat heel veel verschil uitmaakt. We ruiken hem bijna niet tenzij Mr. Aoraki hem al 3 dagen niet verschoond heeft. We hebben ook de klontvormende korrels van AH huismerk.
Inderdaad Iker kijkt echt altijd zo van: WTF zit jij me aan te loeren, ik zit te schijten

Iker's bak stinkt zelden. Wij halen elke avond de drollen en de plas'bollen' grit eruit met een schepje. Scheelt een heleboel
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63873336
Goed dat je de katten binnen houd.
Dan hebben de buren jouw probleem tenminste niet in hun tuin.
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:18:53 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63873603
Toiletverfrisser naast de bak zetten? .
KuikenGuppy
pi_63873734
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:18 schreef Burdie het volgende:
Toiletverfrisser naast de bak zetten? .
Er zijn genoeg toiletdeo's op de markt voor kattenbakken. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_63879167
Hier ook geen last van stank. 1 bak met biokat premium (klontvormend) iedere dag scheppen, iedere dag Royal Canin 33 Sensible (van de fit 32 ging Toshi aan de schijt en stonk ook erg) en om de dag een blikje gourmet erbij.

Ideaal zou 2 bakken zijn, maar de ruimte hier is vrij klein en 2 bakken naast elkaar lijkt me overbodig.

We hebben overigens 2 katten.
pi_63879662
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:44 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Inderdaad Iker kijkt echt altijd zo van: WTF zit jij me aan te loeren, ik zit te schijten

Herkenbaar, maar zolang het krengetje ook met mij wandelt naar de wc om naar mij te gaan kijken vind ik dat ik mag.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63879665
Gebruik hier ook silicakorrels met twee katten in huis. Met een zak van 5 liter doen ze bijna twee weken. En je ruikt er zo goed als niks van. Ik bestel die dingen online, is veel goedkoper dan in de 'normale' dierenwinkel.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_63881400
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:11 schreef As_33 het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar zolang het krengetje ook met mij wandelt naar de wc om naar mij te gaan kijken vind ik dat ik mag.
Toshi moet altijd precies op de bak als ik sta te scheppen. Dan graaft ie een holletje en gaat dan op zn gemak plassen met een suffe kop erbij. Ik help hem daarna altijd effe en zitten we samen zijn pies te begraven
pi_63881556
Dat doet een van mijn kittens ook zodra je aan het scheppen gaat duikt ie die bak in om wat te doen, al moet ie keihard persen, hij moet en zal er wat op doen als jij er mee bezig bent en dan trekt ie zo'n verstoord koppie van, do you mind

Hij doet het trouwens ook als de andere kitten op de bak zit, dan wringt ie zich er bij en gaat ie vervolgens boos kijken dat die andere in de weg zit

Overigens twee bakken hier, hij doet het echt om te plagen. Ben benieuwd hoe lang het blijft kunnen. Die andere gaat nu al op de bak met zn kop er uit om te proberen hem er uit te houden als ie bezig is, maar ze zijn nog te klein... Uiteindelijk zal het zichzelf wel oplossen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:20:42 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63883254
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:16 schreef Dipkip het volgende:
Dat doet een van mijn kittens ook zodra je aan het scheppen gaat duikt ie die bak in om wat te doen, al moet ie keihard persen, hij moet en zal er wat op doen als jij er mee bezig bent
Dat doet de mijne ook .
KuikenGuppy
pi_63902291
Ik heb kattengrit met een geurtje... dat maskeert wel een hoop. Wat niet wegneemt dat als er net een verse drol in ligt, die ze niet hebben begraven, je het nog steeds ruikt.
Ze stinken wel meer van natvoer dan van droge brokjes. Van natvoer gaan die van mij ook scheten laten
Kleur buiten de lijntjes.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:45:29 #47
81894 godigita
Trollercoaster
pi_63904364
Nadat ik ben overgestapt naar Orijen(eerst Hill's), stinken mijn katten echt een stuk minder. Ik heb nu ook Biokat fresh kattenbakvulling, dat werkt ook als een tierelier. Het is niet zo goed klontvormend als de classic-variant, maar het stinkt een stuk minder. De katten deden het vroeger ook nogal eens naast de bak, ook al had ik twee kattenbakken en deed ik mijn best om de ontlasting er gelijk uit te halen. Sinds ik geswitcht ben, geen ongelukjes meer en ik hoef ook niet gelijk klaar te staan met de poepschep.

Dat werkt goed hier dus.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:21:04 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_63906854
Hoi, sorry voor de late reactie, ben een paar dagen niet online geweest. Bedankt voor alle tips!
Meerdere kattenbakken, da's nog niet eens in me op gekomen, waarschijnlijk omdat ik het idee zou hebben dat ik de stank uitsmeer i.p.v. oplos. Maar goed, we hebben nog een oude (gesloten) bak staan, dus proberen kan nooit kwaad.
Wat betreft voer: tsja, de stank was er niet "ineens", die hadden ze ook al toen ze nog consistent hetzelfde kregen en nog geen natvoer kregen. Ze gedijen prima met het iets goedkopere voer, ze vreten het graag en zijn supergezond, dus voor mij is alleen een beetje meur geen reden om maar meteen vier keer zo dure brokken te gaan kopen.
(best gek, maar mijn raskatten meuren minder dan mijn vuilnisbak-kat, zou dat ook een factor kunnen zijn? )
disclaimer
pi_64041246
Onze kattenbak stinkt inderdaad niet echt, zoals Damzkie al zegt, maar als Iker heeft zitten poepen ruikt het echt niet fris hoor. Wat hier heel goed helpt is zo'n ambi-pur luchtverfrisser in het stopcontact (wel hoog genoeg zodat poes er niet bij kan). Daardoor ruikt het altijd fris en dat overtroeft de geur uit de kattenbak
pi_64055916
Naar mijn mening werkt helemaal niets zo goed als silica-korrels. En ze zijn, mits je via internet besteld, nog eens relatief goedkoop ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')