abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64611962
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:43 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je ziet de ernst er inderdaad niet van in, en daarnaast loop je ook te liegen.
Het roken van tabak bestaat wel duizenden jaren.
De overheid is weldegelijk actief bezig om elke individuele burger te volgen. Door middel van kentekenscanners en RFID-scanners in elke binnenstad, die registreren wanneer jij met je nieuwe ID-pas langsloopt.

Overheid beschouwt ons als melkkoe-slaven, niets meer.

Ze gaan oogsten wat ze zaaien . Gelukkig .
In een ideale wereld zou je gewoon gelijk hebben. Maar helaas is het verre van dat. Na de sixties dacht iedereen dat de wereld wel af was en dat we nu eindelijk in vrede verder zouden kunnen gaan. De zuilen werden omver gegooid en het land werd liberale, progressiever en socialer. Heel mooi allemaal. Maar wat je zag wat een toename van allerhande criminaliteit die tijdens de verzuiling stelselmatig de kop in werd gedrukt. Wij hadden gewoon niet zo snel alle rechten moeten vergeven gelimiteerd aan iedereen, simpelweg omdat er mensen zijn die niet klaar zijn voor die vrijheden. Een kleine groep verpest het altijd voor de meerderheid.

Verder zijn er nog een paar dingen geweest die ervoor gezorgd hebben dat wij nooit op dezelfde voet konden verder gaan als in de jaren zeventig: de veranderende buitenlandse politiek, met name met betrekking tot het Midden Oosten. Ik doel op terreur. Mocht het waar zijn dat je door de ID-plicht inderdaad kunt voorkomen dat hier iets gebeurd dan ben ik daar zeker voor. Verder is het wel handig tijdens uitgaansavonden om bezopen tuig snel te kunnen identificeren.

Verder is de bevolkingssamenstelling in de jaren 80 veranderd waardoor we zitten met een groep mensen wiens kinderen geïnspireerd lijken door het Nederlandse klootjesvolk. Die kinderen kunnen niet -net als veel autochtonen kids- met hun vrijheden overweg, zoveel is duidelijk. Ik vraag me af hoe je als overheid kan ingrijpen zonder het voor de rest ook een minder prettig te maken. Volgens mij heeft niemand daar een antwoord op.

Overigens is het natuurlijk allemaal helemaal niet zo erg als men je doet geloven in dit land. Ik geloof dat criminaliteit op de meeste fronten al jarenlang af neemt maar je toch met een gevoel van onveiligheid blijft zitten. Daar hebben we natuurlijk een zondebok voor: de media, en dan met name de populistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')