abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63779622
Er schoot me opeens iets te binnen.
Ik vroeg me af of dit in juridisch kader zou kloppen.

Kan je als werkgever je werknemers een gasmasker op hun kop zetten, zodat zei hun rookvrije werplek hebben, waarna de normale mensen weer gewoon kunnen paffen op hun werk?

Zelfde lijkt me ook toepasbaar op de horeca.

Alle medewerkers en klanten die zich storen aan rook een gasmasker opzetten.
Zodat de meerderheid wordt ontzien, dan kunnen ze binnen weer roken.

Zo krijgt iedereen toch een rook (vrije) plek waneer die dat wil?

Wat vinden julie ervan?
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:03:42 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63779654

Zie je het serieus al voor je?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:04:03 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_63779663
Sfeerverhogend is het iig niet. Maar ik ben benieuwd
pi_63779690
Drink ook lekker koffie door die gaten ja
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:05:20 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63779694
Welkom bij bedrijf X, waarmee kan ik u van dienst zijn?

pi_63779722
Nee, de werkplek blijft met rook zitten. Je creeert alleen een mogelijkheid tot ademen, maar je verandert geheel niks aan de werkplek.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:08:09 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_63779761
Dit wordt weer een klassieker, dus die wil ik wel volgen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_63779773
Ik heb nog een veel beter idee....

Als we nou de rokers lekker onder een gasmasker laten roken vang je een hele stapel vliegen in één klap!
- Niemand heeft er meer last van
- De roker krijgt nog veel meer van zijn heerlijke teer en nicotine binnen
- Geen vieze gordijnen meer
- Geen luchtverversingssysteem nodig

Zo krijgt iedereen rookvrije werkplekken behalve degenen die dat niet willen. En die kunnen nog veel meer van hun rook genieten dan anders!
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:09:36 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63779804
dat is al geprobeerd en dat mag dus niet.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:10:21 #10
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_63779810
TS is zeker 16 jaar, net klaar met vmbo, en rookt 3 pakjes per dag?

Get real.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:10:35 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63779822
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:02 schreef voetballeh het volgende:

Kan je als werkgever je werknemers een gasmasker op hun kop zetten, zodat zei hun rookvrije werplek hebben, waarna de normale mensen weer gewoon kunnen paffen op hun werk?
Die is ook mooi.
pi_63779829
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:08 schreef Croga het volgende:
Ik heb nog een veel beter idee....

Als we nou de rokers lekker onder een gasmasker laten roken vang je een hele stapel vliegen in één klap!
- Niemand heeft er meer last van
- De roker krijgt nog veel meer van zijn heerlijke teer en nicotine binnen
- Geen vieze gordijnen meer
- Geen luchtverversingssysteem nodig

Zo krijgt iedereen rookvrije werkplekken behalve degenen die dat niet willen. En die kunnen nog veel meer van hun rook genieten dan anders!
Dit vind ik een prima idee!
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:11:09 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63779834
Zo. En nu gaat dit normaal mens roken. Onder een afdakje.
pi_63779868
"normale mensen" ... "de meerderheid"

Volgens mij pas je de verkeerde termen toe op de verkeerde groep mensen .
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:13:00 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_63779882
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:11 schreef Copycat het volgende:
Zo. En nu gaat dit normaal mens roken. Onder een afdakje.
Heb je er geen terrasverwarmer bij, lekker stoken bij het roken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63779918
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:02 schreef voetballeh het volgende:
Er schoot me opeens iets te binnen.
Ik vroeg me af of dit in juridisch kader zou kloppen.

Zelfde lijkt me ook toepasbaar op de horeca.

Alle medewerkers en klanten die zich storen aan rook een gasmasker opzetten.
Zodat de meerderheid wordt ontzien, dan kunnen ze binnen weer roken.

Zo krijgt iedereen toch een rook (vrije) plek waneer die dat wil?

Wat vinden julie ervan?
Goed.... Dus omdat de meerderheid last heeft van de rook (misschien niet direct, maar meeroken is gewoon slecht) moet deze meerderheid met een gasmasker op gaan zitten?

Ik stel voor dat je als roker een aquarium over je hoofd heen zet en daar lekker in gaat roken
pi_63779970
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:06 schreef Trannellius het volgende:
Nee, de werkplek blijft met rook zitten. Je creeert alleen een mogelijkheid tot ademen, maar je verandert geheel niks aan de werkplek.

okay, als je hiervanuit gaat, de 'werkplek' beperkt zich blijkbaar niet tot de longen die ( samen met mischien ook ogen) last hebben van de rook.

Mischien is het dan een idee om met een soort van full body condoms te gaan werken. Die trek je dan over jezelf en je bureau/pc (je werkplek dus!) heen, zodat je lekker rookvrij kan werken.

Zelfde is denk ik ook toepasbaar voor de horeca.

Mensen die liever niet naar de rook stinken of deze rook inademen, kunnen bij de garderobe een full body condom krijgen en deze aandoen.

Nog een bijkomend voordeel is dat je niet bang hoeft te zijn dat er bier wordt gemorst over je kleren. dit houdt de condom tegen.

Ook wordt je beschermd tegen vieze bacterien van andere mensen, die bv. verkouden zijn.

Nog een voordeel van de full body condom, tegenover een gasmasker, is dat je er minder debiel bijloopt en makkelijker met andere mensen kan praten in de disco.

Kwa lucht heb ik het ook al uitgewerkt, in de condoom zal wel een luchtbel zitten waar je een kwartier tot een halfuur mee kan ademen, zodra de lucht ijl begint aan te voelen moet je gewoon even naar buiten bijvullen.

Is dit dan niet de ideale oplossing, zowel in pratisch als juridish opzicht?

[edit]

en mensen die claimen dat de meerderheid niet wil roken:

voer dit als test in, mensen die echt bang zijn voor die oooh zo slechte rook zullen massaal kiezen om een in een body condom of met een gasmasker op rond te gaan lopen.

Echter slaat dit idee niet aan, dan is de conclusie: rokers zijn in de meerderheid blijkbaar.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:17:09 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_63779994
Volgens mij kan je dat beter andersom doen, voor rokers zo'n condoom. Die zijn toch in de minderheid.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:18:59 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63780038
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:16 schreef voetballeh het volgende:

[..]

okay, als je hiervanuit gaat, de 'werkplek' beperkt zich blijkbaar niet tot de longen die ( samen met mischien ook ogen) last hebben van de rook.

Mischien is het dan een idee om met een soort van full body condoms te gaan werken. Die trek je dan over jezelf en je bureau/pc (je werkplek dus!) heen, zodat je lekker rookvrij kan werken.

Zelfde is denk ik ook toepasbaar voor de horeca.

Mensen die liever niet naar de rook stinken of deze rook inademen, kunnen bij de garderobe een full body condom krijgen en deze aandoen.

Nog een bijkomend voordeel is dat je niet bang hoeft te zijn dat er bier wordt gemorst over je kleren. dit houdt de condom tegen.

Ook wordt je beschermd tegen vieze bacterien van andere mensen, die bv. verkouden zijn.

Nog een voordeel van de full body condom, tegenover een gasmasker, is dat je er minder debiel bijloopt en makkelijker met andere mensen kan praten in de disco.

[ afbeelding ]

Kwa lucht heb ik het ook al uitgewerkt, in de condoom zal wel een luchtbel zitten waar je een kwartier tot een halfuur mee kan ademen, zodra de lucht ijl begint aan te voelen moet je gewoon even naar buiten bijvullen.

Hoe moet je dan je biertje drinken? En gaat dat ding niet enorm beslaan aan de binnenkant?
The love you take is equal to the love you make.
pi_63780048
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:14 schreef spineshank het volgende:

[..]

Goed.... Dus omdat de meerderheid last heeft van de rook (misschien niet direct, maar meeroken is gewoon slecht) moet deze meerderheid met een gasmasker op gaan zitten?

Ik stel voor dat je als roker een aquarium over je hoofd heen zet en daar lekker in gaat roken
Nee, voor hem rookt de meerderheid en hebben ze overlast van de niet-rokende minderheid.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:20:32 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63780068
Mooi is dat, dus bij giftige stoffen mag een gasmasker wel en bij sigarettenrook niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63780092
In een discotheek bij mij ouders in het dorp staan staan ze met gasmaskers achter de bar
Xbox Live: koenpijl
pi_63780115
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe moet je dan je biertje drinken? En gaat dat ding niet enorm beslaan aan de binnenkant?

alcohol is ook slecht voor je lichaam,

past precies in het straatje van die niet-rokers toch?
pi_63780138
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:16 schreef voetballeh het volgende:

en mensen die claimen dat de meerderheid niet wil roken:

voer dit als test in, mensen die echt bang zijn voor die oooh zo slechte rook zullen massaal kiezen om een in een body condom of met een gasmasker op rond te gaan lopen.

Echter slaat dit idee niet aan, dan is de conclusie: rokers zijn in de meerderheid blijkbaar.

De werkplek (voor horeca) is de kroeg/discotheek waar je werkt, niet de omliggende halve vierkante meter om je heen.
Verder zou ik als ik jou was enkele colleges logica gaan volgen, daar ga je profijt van hebben bij een volgende discussie. Er is namelijk een verschil tussen niet rokers en mensen die daadwerkelijke rook. En de niet rokers die er niet als een mongool bij willen lopen zijn toch echt in de meerderheid t.o.v. de rokers.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:24:08 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_63780166
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:21 schreef voetballeh het volgende:

[..]

alcohol is ook slecht voor je lichaam,

past precies in het straatje van die niet-rokers toch?
Kansloze redenatie natuurlijk. Alsof alle niet-rokers hetzelfde zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')