Op het emailadres in je profiel,quote:Op woensdag 10 december 2008 23:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ga ik meteen even doen. Welk adres? Hopelijk wel de kramtried...
Ja, was ik al bang voor, die is dood, en nog niet aangepastquote:Op donderdag 11 december 2008 14:59 schreef xenos het volgende:
[..]
Op het emailadres in je profiel,
zou je me anders toe willen voegen op msn, of mailen op het volgende adres?:
gysbertbergsma apenstaart live puntje nl
Je wilt weer negatief commentaar geven op die Boss zeker? Maar daar ligt het dus niet aan... Het is de versterker waarvan bijna geen knopjes het nog doen als je iets in de effect loop zet. Is dat normaal danquote:
Marshall Valvestate 8280. Maar ik ben al iets verder, heb de GT-8 nu met de "4 cable method" aangesloten (zoals in dit filmpje: ) en nu krijg ik inderdaad al een beter geluid. Moet dit wel voor elke patch dan instellen op de GT-8. Kan zo alleen helaas de stereo effect loop niet gebruiken. Maar nu doen het scheurkanaal en de equalizer het nog niet, de chorus vreemd genoeg ineens welquote:Op donderdag 11 december 2008 21:13 schreef Witchfynder het volgende:
Nog nooit van gehoord, zo iets. Wat is het voor versterker?
Volgens mij heeft het met de routering van je signaal te maken. Effectsloop zit volgens mij altijd na de preamp, dus het is logisch dat je dan geen scheur hebt, want die wordt in je voorversterker gemaakt.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Marshall Valvestate 8280. Maar ik ben al iets verder, heb de GT-8 nu met de "4 cable method" aangesloten (zoals in dit filmpje: ) en nu krijg ik inderdaad al een beter geluid. Moet dit wel voor elke patch dan instellen op de GT-8. Kan zo alleen helaas de stereo effect loop niet gebruiken. Maar nu doen het scheurkanaal en de equalizer het nog niet, de chorus vreemd genoeg ineens welOok moet ik de versterker nu maximaal op standje 1 zetten wil ik mijn buren niet terroriseren, maar dat is eventueel nog aan te passen op de GT-8.
Als ik alles gewoon via de normale input van de versterker doe, dan functioneert alles gewoon goed...
Ik copy+paste dit ff naar ons forumpje. Wat was er met de draad dan? Ben je er doorgeen gesoldeerd toen je moest niezen ofzo?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:35 schreef The_Dean het volgende:
Hey Daan, heb even geen tijd/geld/mogelijkheid om het fretboard te poetsen. Snaren zitten er wel op, alsmede de Crunchy Pat in de brug, andere chrome covered in de nek (iets met de draad), nieuwe potmeters en bedrading. Hoop dat hij het niet erg vind
Hehe nee, te kort. Is brug element, dus kortere draadquote:Op donderdag 11 december 2008 23:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik copy+paste dit ff naar ons forumpje. Wat was er met de draad dan? Ben je er doorgeen gesoldeerd toen je moest niezen ofzo?. We hebben hem zondag een Dunlop Guitar Polish kitje gegeven, dus poetsen doet hij lekker zelf maar.
.
Maar het signaal gaat op deze manier toch ook gewoon door je preamp, of zie ik dit nu verkeerd? Gitaar naar input GT8, GT8 fx send naar amp input, amp fx send naar GT8 fx return en vervolgens GT8 output naar amp return.. Dan ga je toch ook gewoon door je preampquote:Op donderdag 11 december 2008 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het met de routering van je signaal te maken. Effectsloop zit volgens mij altijd na de preamp, dus het is logisch dat je dan geen scheur hebt, want die wordt in je voorversterker gemaakt.En je eq ook volgens mij.
Dus...quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar het signaal gaat op deze manier toch ook gewoon door je preamp, of zie ik dit nu verkeerd? Gitaar naar input GT8, GT8 fx send naar amp input, amp fx send naar GT8 fx return en vervolgens GT8 output naar amp return.. Dan ga je toch ook gewoon door je preamp
Is goed, en anders sms je maar even. En ja, die komt meequote:Op vrijdag 12 december 2008 00:10 schreef Witchfynder het volgende:
En dan hebben ze al een kilometer draad.
Komt goed joh!.
We moeten nog ff afspreken hoe en waar voor zondag. Ik ben morgen in de vroege avond weg, maar daarna en zaterdag ben ik er wel. Komt je zus nog mee?
.
Of een échte baanquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:41 schreef Witchfynder het volgende:
Ok.
Wat post Dribbel_ weinig de laatste tijd. Hij spamt me ook niet meer op MSN. Zou hij weer een chickie gevonden hebben?.
Ik kloot wat rondquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:41 schreef Witchfynder het volgende:
Ok.
Wat post Dribbel_ weinig de laatste tijd. Hij spamt me ook niet meer op MSN. Zou hij weer een chickie gevonden hebben?.
Stand up comedian niet iets voor jouquote:
ik wou eigenlijk de 4 kabel methode aanraden, totdat ik me bedacht dat ik er zelf niet uitkwamquote:Op donderdag 11 december 2008 22:31 schreef Witchfynder het volgende:
Goh, apart. Nou ja, misschien dat Ares het weet..
Die laatste methode had ik dus eerst geprobeerd, maar dat klinkt dus voor geen meter en daarbij, dan werkte de equalizer en kanaal 2 nog niet. Het voordeel van die eerste methode is dus dat je compleet vrij bent om de volgorde van je effecten in te stellen.Zie ook dat Youtube filmpje dat ik eerder heb gepost. Sommige effecten zijn juist beter om voor de preamp te zetten, andere kun je beter erna zetten. Het klinkt ook wat levendiger op die manier, maar ik blijf het vreemd vinden dat dan de equalizer en de distortion van de amp niet werkt zowel op de mono effects loop, als op de stereo effects loop. Volgens mij gebruik ik de preamp dat gewoon van de versterker, of maak ik hier een denkfoutquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dus...
Gitaar -> GT8 -> Amp -> GT8 -> Amp.
In god's name, why?!
Waar mijn eerwaarde collega vanuit ging was denk ik: Gitaar -> pre-amp -> GT8 -> poweramp.
Wat zou het nut moeten zijn van jouw pingponginstallatie?.
Ja, dat dacht ik dus ook. Zo staat het eigenlijk ook in de handleiding van de versterker die ik op internet gevonden heb. Toch werkt het niet... Zou er dan iets fout zijn in mijn versterkerquote:Op vrijdag 12 december 2008 08:14 schreef Aresdreams het volgende:
nee, ik had in gedachte dat je dan de preamp van je amp gebruikt, en daar dan de eq en overdrive/distortion kanaal van kan gebruiken... maar ken je amp niet, en heb zo'm opstelling nog niet zelf geprobeerd...(ga ik waarschijnlijk ook niet meer doen, omdat de M13 op de fx-loop van de gt-8 zit, en de H&K warp factor op de fx-loop van de M13 zit).
Die heb ik nog niet gelezen, maar het lijtk me eerlijk gezegd sterk. De GT-8 heeft geen invloed op de knopjes van een versterker. Als alles digitaal was, kon ik me daar iets bij voorstellen, maar via analoge audiokabels kan dat niet...quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:44 schreef Aresdreams het volgende:
circuit foutje?
ik zou het niet weten waar het fout gaat dan...
staat er niet iets in de handleiding van de GT-8 daarover?
Leuk ding, mooie prijs... Maar ik heb genoeg gitaren voorlopig...quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:33 schreef matjuhhh007 het volgende:
Yamah Pacifica 112 XJ te koop + Joe satriani guitar strap+ Zoom G1 effecten pedaal= ¤175
Nee, ik weet zeker van niet. Ik ga het toch echt eens navragen bij de lokale muziekzaak... Misschien dat die het weet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:33 schreef Aresdreams het volgende:
true, maakt het wel vager inderdaad dat het nu niet goed werkt op de versterker...
niet toevallig een kabel ergens verkeerd gestoken?
Daar ben ik ook voor aan het sparenquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:09 schreef Goover het volgende:
[..]
Leuk ding, mooie prijs... Maar ik heb genoeg gitaren voorlopig...
Het enige wat ik nog zou willen is een leuke western gitaar voor bij een kampvuurtje ofzo.
Hoeveel dingen heb jij nu wel niet aan elkaar hangen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 08:14 schreef Aresdreams het volgende:
nee, ik had in gedachte dat je dan de preamp van je amp gebruikt, en daar dan de eq en overdrive/distortion kanaal van kan gebruiken... maar ken je amp niet, en heb zo'm opstelling nog niet zelf geprobeerd...(ga ik waarschijnlijk ook niet meer doen, omdat de M13 op de fx-loop van de gt-8 zit, en de H&K warp factor op de fx-loop van de M13 zit).
Mooi spul.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:24 schreef matjuhhh007 het volgende:
Nieuw speeltje: Marshall Valvestate 8040.
Kleinere broertje van mijn 8280. Ik zou 'm graag inruilen voor een Peavey Valveking halfstack, maar ik denk dat mijn buren het daar niet mee eens gaan zijn... Dus dan laat ik het maar even zo.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:24 schreef matjuhhh007 het volgende:
Nieuw speeltje: Marshall Valvestate 8040.
Een GT-8 waar een enkele footswitch aanhangt, een M13 op aangelsoten is, en op de M13 is een H&K warp factor aangesloten. en verder hangt het aan 1 amp :-Pquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hoeveel dingen heb jij nu wel niet aan elkaar hangen?
Die H&K warp heb je voor je distortion toch?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Een GT-8 waar een enkele footswitch aanhangt, een M13 op aangelsoten is, en op de M13 is een H&K warp factor aangesloten. en verder hangt het aan 1 amp :-P
dus het valt toch nog wel mee?
misschien een keer een expresie pedaaltje voor de M13 kopen.
Ik ben niet zo'n een van Peaviequote:Op vrijdag 12 december 2008 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kleinere broertje van mijn 8280. Ik zou 'm graag inruilen voor een Peavey Valveking halfstack, maar ik denk dat mijn buren het daar niet mee eens gaan zijn... Dus dan laat ik het maar even zo.
nah, me amp zou kunnen, maar daar heb ik niet genoeg tijd voor om uit te zoeken en af te stellen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die H&K warp heb je voor je distortion toch?
Kan je zowel uit je amp, je boss en je m13 geen distortion halen die zo goed klinkt dat je 1 pedaaltje minder kan gebruiken?
Met andere woorden.. te koop? Zoja, wat vraag je er ongeveer voor? Wil nu toch echt wel eens een andere versterkerquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mooi spul.
Ik heb hier nog steeds een Valvestate VS100 top staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |