abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_63771164
Anderhalve maand geleden heb ik mijn iPhone 3G uit mijn handen laten vallen, met als gevolg een gebarsten scherm.

Het toestel zag er zo uit na de val:

Het toestel was niet verzekerd. Ik heb contact opgenomen met T-Mobile voor reparatiemogelijkheden. Het toestel zou opgestuurd worden naar een ander bedrijf, waarna ik een factuur zou krijgen met de mogelijke kosten. Eventuele kosten volgens de medewerker lag tussen de 150 - 200 euro.

Weekje later de prijsopgave binnengekregen. Het bedrijf bleek Solid Vision te zijn. Het betrof "val stoot- of drukschade". Reparatiekosten: 428,40 euro. Onderzoeks/verzendkosten: 42,50 euro. Een totaalbedrag van 470,90 euro. Een te hoog bedrag voor mij.

€ 470,90. !

Verder was er niets mis met het toestel. Geen problemen met bellen, muziek luisteren, internetten enzovoort. Touchscreen bleef ook functioneren, maar dat was alleen niet gezond voor mijn vinger.

Ik vroeg hierna in DIG of het elders goedkoper kon... Ik had na het aanmaken van dat topic de prijsopgave teruggestuurd.

Er werden een paar bedrijven geopperd in dat topic. Ik wilde mijn zaken fysiek afhandelen en niets via de post regelen. Ik woon in Delft, dus hoe dichter bij mij in de buurt, hoe beter. Mailtje gestuurd naar de volgende bedrijven:
  • iPod-Service.nl: 101,50 euro, binnen 1 dag klaar. Viel af, omdat het pand gevestigd is in Noord-Brabant.
  • Fixsupport.nl: 150 euro, inclusief BTW en verzending. 3 maanden garantie.

• iPodrepair.nl: Ongeveer 145 euro. 3 dagen later een mailtje, laat maar zitten.
  • Tiptoets.nl: 99 euro, glas vervangen. Nam contact op via de mail, vroeg hoeveel het mij zou kosten. Kreeg een mail terug met daarin een link naar een pagina waar alle prijzen op staan. Ik moest doorvragen. Lekker klantvriendelijk, geef mij dan meteen de informatie die ik nodig heb. Maar ook: "Hoewel wij uiterst voorzichtig en met veel vakkennis te werk gaan, staan wij niet garant voor defecten die tijdens de de- en montage van de iPhone optreden. Het risico van reparatie blijft ten allen tijde voor de klant." Ook geen Tiptoets.nl voor mij.
  • Macrepair.nl: kreeg 3 dagen later een mailtje. Nam ik niet meer serieus.
  • PDATech.nl: 119 euro (bleek later 99 euro te zijn), reparatietijd van 20 - 25 minuten, gevestigd in Den Haag en zeer snelle respons op mailtje.

Uiteindelijk gekozen voor PDATech.nl, omdat het bedrijf in de buurt was, ik tijdens de reparatie gewoon mee kon kijken, de reparatietijd minder dan een half uurtje is, mijn mail snel werd beantwoord.

Ik zou een telefoontje van T-Mobile krijgen wanneer ik mijn ongerepareerde telefoon weer op zou kunnen halen. Na anderhalve week niets gehoord te hebben, gisteren naar de T-Mobile winkel gegaan om meer te weten over de status van zaken. Bleek dat mijn telefoon al terug was bij T-Mobile. Meteen meegenomen dus.

Ik was al in Den Haag, dus kon ik net zo goed meteen mijn scherm laten vervangen. PDATech.nl gebeld, ik kon meteen langskomen (hij herkende mij meteen toen ik hem belde). Adresgegevens en dergelijke opgezocht en maar eens gegaan naar het pand. Het is geen bedrijfspand, maar iemand die in zijn huis telefoons repareert. Je loopt samen naar zijn werkkamer, hij gaat achter zijn bureau zitten en jij neemt plaats tegenover hem.

Ik kreeg te horen dat hij in z'n mail had gezegd dat het 119 euro zou kosten, maar dat de prijzen nu omlaag waren gegaan en dat hij het scherm nu zou vervangen voor 99 euro.

Ik vertelde kort over mijn probleem, gaf de telefoon aan hem. Telefoon werd voor mij gerepareerd, alles wat hij deed kon ik volgen en vragen over stellen. Het was een gezellig gesprekje. In ieder geval, hij schroeft de iPhone open, neemt het scherm onder handen en verwijdert al het glas van het scherm (dat moet gebeuren zodat het nieuwe glas dat geplaatst wordt, goed past). Nadat al het glas dat gebarsten was verwijderd was, pakt hij nieuwe glas achter zich. Hij vertelt en laat zien dat het nieuwe onderdeel een originele van Apple is: er is een 3D barcode sticker op het scherm en op de kabels van het glas staat precies hetzelfde tekst. Vervangt de glas, schroeft alles weer dicht, maar komt erachter dat er iets blauws zichtbaar is achter het scherm. Was blijkbaar een blauw (plastic?) stukje dat normaal gesproken tussen het scherm en de rest zit. Schroeft alles weer open, werkt het blauwe mooi weg, schroeft alles weer dicht.

Batterij was leeg, dus de batterij werd opgeladen en nadat het was opgeladen kon ik even kijken of alles goed was gegaan. Ik zag verder geen sporen van de reperatie en mijn scherm functioneerde zoals het doen moest; alles werkte.

• 99 euro in plaats van 119 euro.
  • Alles wordt voor mijn ogen gedaan, ik kan er zelfs vragen over stellen.
  • Na het vervangen bleek dat er een blauw stukje achter het glas zat, werd opgemerkt door hem en meteen weggewerkt, zonder dat ik daar iets over moest zeggen.
  • Nadat alles weer dicht was geschroefd, werd mij de mogelijkheid gegeven om alles even te testen of alles wel goed functioneert.

Goede service, .

Ik kreeg tijdens het gesprek zelfs te horen dat ik dit op het internet had geplaatst (alleen geplaatst op FOK!) en dat ik meerdere bedrijven had gemaild. "Van wie kreeg je het snelste antwoord terug?". . Het is in ieder geval iemand met verstand van zaken, je kon in het gesprek duidelijk horen dat hij er verstand van had en wist waar hij mee bezig was.

Foto's na de reparatie:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2008 23:52:28 ]
  • pi_63771202
    Mooi, die naam moet ik onthouden.
      donderdag 4 december 2008 @ 23:52:32 #3
    132185 Biogarde
    Neef van Bassie.
    pi_63771282
    Voor die ¤470 heb je een nieuwe

Wat een bedrijf dat Solid
    Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
      Boks-Chick donderdag 4 december 2008 @ 23:54:41 #4
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_63771321
    hele nuttige info!
    Helemaal aangezien ik in Den Haag woon
    lolwut
      vrijdag 5 december 2008 @ 00:04:49 #5
    158491 Broekpaling
    Plons is water.
    pi_63771545
    Oeh, nice!
    0 topics op naam. 14.gif
    pi_63771565
    Je foon ziet er ook weer strak uit. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      vrijdag 5 december 2008 @ 00:08:56 #7
    61387 ne0n
    Geile Beer.
    pi_63771640
    he kijk, dat is nou nog is leuk nieuws knap werk van die man!
    Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
    pi_63772377
    Bij het ophalen van mijn telefoon bij T-Mobile had ik ook meteen een beschermhoesje gekocht. Om dit een volgende keer te voorkomen...

Was voor 8 euro geloof ik. In ieder geval aan te raden om met een hoesje rond te lopen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2008 07:32:29 ]
      vrijdag 5 december 2008 @ 01:05:21 #9
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_63772699
    Goede ervaring, nice to know voor het geval dat
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_63776581
    Maar zodra je iphone weer op het glas valt zal dat hoesje niet superveel werken.

Goed topic, goede tips. Danku
    pi_63778869
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 23:52 schreef Biogarde het volgende:
    Voor die ¤470 heb je een nieuwe

Wat een bedrijf dat Solid
    Inderdaad,
    pi_63802291
    Zie nu wel dat kleine bedrijfjes ook heel goed service kunnen verlenen.
      Redactie Frontpage zondag 7 december 2008 @ 21:59:09 #13
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_63835086
    99 euro, netjes
    pi_63839987
    Misschien iets wat in dit topic past.

http://www.ipodreparatie.nl/

een site die allerlei vervangmateriaal verkoopt voor je oude of nieuwe ipod/iphone

Goedkoop en makkelijk zelf te doen ik spreek uit ervaring
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_63840101
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:31 schreef Agiath het volgende:
    ik spreek uit ervaring
    Nou, waar wacht je nog op dan? Review! .
    pi_63840210
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, waar wacht je nog op dan? Review! .
    dat is alweer een paar maanden geleden, dus kan ik niet echt meer foto's maken ervan
      maandag 8 december 2008 @ 00:44:06 #17
    158491 Broekpaling
    Plons is water.
    pi_63840264
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:41 schreef Agiath het volgende:

[..]

dat is alweer een paar maanden geleden, dus kan ik niet echt meer foto's maken ervan
    Wat was er kapot dan?
    0 topics op naam. 14.gif
    pi_63840274
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:41 schreef Agiath het volgende:

[..]

Kan toch ook zo zonder foto's? Zolang de beschrijving maar een beetje uitgebreid is en te lezen valt.
    pi_63840458
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:44 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Wat was er kapot dan?
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:44 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Wat was er kapot dan?
    De accu van mijn oude iPod mini ( ) was lui. Hij laadde gewoon niet meer op.
    Heb ik via die site voor ong 20 euro een nieuwe gekocht.

Kreeg ik er eentje inclusief gereedschap setje hoe het allemaal moest.
    En nu gaat de batterij nog langer mee dan eerst

Ik was er toen erg tevreden mee, en iedereen met twee linker hand kan dit ook nog.
    pi_63891993
    Handig om te weten .

470 euro stelletje afzetters, bijna voor dat bedrag kun je in bepaalde landen over de grens of zelfs via de klantenservice van t-mobile een nieuwe kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door wizarddragon op 09-12-2008 22:47:59 ]
    pi_64032704
    -edit: schrijf dan een eigen review over die service hier in REV. Hier gaat het echter over pdatech.nl-

[ Bericht 81% gewijzigd door Misstique op 15-12-2008 17:19:45 ]
    Bobby
    pi_64602737
    Netjes!

Ik ga dit zeker onthouden, zie het nog wel gebeuren dat die van mij sneuvelt bij een valpartij (al meerdere keren met mn bezopen harses uit mn poten laten vallen )
      zondag 4 januari 2009 @ 15:59:17 #23
    205614 Vono
    Insert gay motivational quote
    pi_64648946
    Dat hoesje ziet e wel netjes uit. zal ik ook even moeten halen
    pi_64650169
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 15:59 schreef Vono het volgende:
    Dat hoesje ziet e wel netjes uit. zal ik ook even moeten halen
    Klopt, ik heb gezocht vandaag bij de T-Mobile shop maar zag hem niet
      zondag 11 januari 2009 @ 12:43:21 #25
    14389 Daklem
    What the deuce?!
    pi_64910623
    Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn iPhone 3g.

Ook uit mn handen laten vallen en op precies dezelfde plek gebarsten.

Ik heb hem bij iPod-service.nl laten repareren. Zeer snelle reactie, bij mij in de buurt en zeer acceptabel geprijsd. Al met al wat jij zegt over PDATech.nl, is mijn ervaring idem dito met ipod-service.nl.

Zeer tevreden en weer een goed werkende iPhone.
    World domination is my middle name.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')