Pizza: Casa Di Mama Mozzarella-Pesto, Dr. Oetker
Prijs: ¤2,79
Plaats: C1000
Plaatje:
Productinformatie:De pizza is belegd met mozzarella, pesto en rode ui, vegetarisch dus.
Gewicht: 385 gram
Voedingswaarde per 100 gram:
kJ: 863
kcal: 205
eiwitten: 7,9 gram
koolhydraten: 27,9 gram
vetten: 6,8 gram
De testVandaag heb ik deze pizza voor het eerst geprobeerd. Ik neem altijd met vlees erop, vooral salami en ham vind ik lekker. Normaal zou ik er zelf nog wat op doen, maar voor de test eet ik de pizza nu zoals de pizza bedoeld is.
Let bij het bereiden van de pizza op. De oven moet eerst voorverwarmd worden, daarna kan de pizza er bevroren in. Een elektrische oven moet op 250 graden, ikzelf heb een heteluchtoven, die kan op 230 graden. Het kartonnetje kan onder de pizza weg, het witte bakpapier moet eronder blijven. Zonder papier wordt de warmte niet goed over de bodem verspreid en wordt de bodem niet gelijkmatig gaar. De pizza moet ongeveer 12 minuten in de oven.
De pizza is helemaal bedekt met kleine blokjes mozzarella met hier en daar een toefje pesto.
De gebakken pizzaVoordelen: De pizza is lekker smeuïg, met veel kaas, toch smaakt de pizza niet echt vet. De randen zijn lekker luchtig, dik en krokant. De pizza ziet goed uit.
Nadelen: Het is vooral ui dat overheerst bij de smaak, van de pesto is niet veel te proeven. Zeker als je bedenkt hoeveel smaak er aan pesto zit, als je het zelf maakt, of uit een willekeurig potje haalt. Ook de saus proef je eigenlijk niet.
De bodem is net iets te zacht, terwijl de pizza bovenop al eigenlijk iets te droog is. Ik heb wel precies gedaan wat op de verpakking stond.
Het is heel persoonlijk, maar ik heb het vlees wel gemist, of in ieder geval iets pittigs met een bite. De mozzarella schiet hiervoor net iets te kort. De smaak is toch wat muffig. Dit had ook opgelost kunnen worden met wat olijven of zoute vis.
Beoordeling (1-5)