abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 21:58:34 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63767469
Pizza: Casa Di Mama Mozzarella-Pesto, Dr. Oetker
Prijs: ¤2,79
Plaats: C1000
Plaatje:

Productinformatie:
De pizza is belegd met mozzarella, pesto en rode ui, vegetarisch dus.
Gewicht: 385 gram
Voedingswaarde per 100 gram:
kJ: 863
kcal: 205
eiwitten: 7,9 gram
koolhydraten: 27,9 gram
vetten: 6,8 gram

De test
Vandaag heb ik deze pizza voor het eerst geprobeerd. Ik neem altijd met vlees erop, vooral salami en ham vind ik lekker. Normaal zou ik er zelf nog wat op doen, maar voor de test eet ik de pizza nu zoals de pizza bedoeld is.

Let bij het bereiden van de pizza op. De oven moet eerst voorverwarmd worden, daarna kan de pizza er bevroren in. Een elektrische oven moet op 250 graden, ikzelf heb een heteluchtoven, die kan op 230 graden. Het kartonnetje kan onder de pizza weg, het witte bakpapier moet eronder blijven. Zonder papier wordt de warmte niet goed over de bodem verspreid en wordt de bodem niet gelijkmatig gaar. De pizza moet ongeveer 12 minuten in de oven.
De pizza is helemaal bedekt met kleine blokjes mozzarella met hier en daar een toefje pesto.

De gebakken pizza

Voordelen: De pizza is lekker smeuïg, met veel kaas, toch smaakt de pizza niet echt vet. De randen zijn lekker luchtig, dik en krokant. De pizza ziet goed uit.

Nadelen: Het is vooral ui dat overheerst bij de smaak, van de pesto is niet veel te proeven. Zeker als je bedenkt hoeveel smaak er aan pesto zit, als je het zelf maakt, of uit een willekeurig potje haalt. Ook de saus proef je eigenlijk niet.
De bodem is net iets te zacht, terwijl de pizza bovenop al eigenlijk iets te droog is. Ik heb wel precies gedaan wat op de verpakking stond.
Het is heel persoonlijk, maar ik heb het vlees wel gemist, of in ieder geval iets pittigs met een bite. De mozzarella schiet hiervoor net iets te kort. De smaak is toch wat muffig. Dit had ook opgelost kunnen worden met wat olijven of zoute vis.

Beoordeling (1-5)
pi_63779018
Die Casa Di Mama's zijn echt smerig. Vooral bovenstaande is niet te vreten. Dan liever gewoon een Big American of de normale mozzarella..
pi_63779169
Ik heb die met ham en champignong en met die verschillende kazen eens geprobeerd. Over de bodem ben ik het eens idd, maar ik hou daar wel van, dat beetje zachte brood. Wat ik wel jammer vind is dat ze niet heel erg gevuld zijn, die met champignong heeft her en der een champignon liggen, terwijl bijvoorbeeld die Ristorante met champignons helemaal bedekt ligt onder die dingen.
pi_63790333
Die goedkope pizzas bij de AH zijn ook wel te doen trouwens. AH Bolognese en Margherita
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63790453
Ik haal dat witte bakpapier altijd weg.. en doe het 16min in de oven op 180 graden.
Korst is dan erg zacht vergeleken met andere pizza's (bijv. ristorante)
pi_63797656
Wat je ook kunt doen is halverwege de pizza uit de oven halen en voorzichtig de olie weg laten druipen en dan weer in de oven zetten. Dacht dat je pizza dan een stuk droger en krokanter wordt. En minder zacht aan de rand.
pi_63824866
Die bodems blijven bij mij ook altijd smerig zacht Echt zo'n deegsmaak zit er nog aan, en normaal (in punten) eten is dan ook niet echt handig.
  zondag 7 december 2008 @ 15:50:56 #8
136343 BasEnAad
pi_63825377
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:25 schreef Apfelsaft het volgende:
Die bodems blijven bij mij ook altijd smerig zacht Echt zo'n deegsmaak zit er nog aan, en normaal (in punten) eten is dan ook niet echt handig.
Af en toe is het net of je kauwgum eet, in plaats van pizzabodem
En bij het in punten eten glijdt dan ook al het beleg eraf
pi_63825456
pesto gaat ook gewoon kapot bij die temperatuur

die moet je later toevoegen, eigenlijk na het bakken dus
Ja doei.
  maandag 8 december 2008 @ 21:50:29 #10
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_63862173
quote:
Inderdaad, die bodems worden bij mij nooit zo goud bruin zoals op de doos staat (of zoals op het plaatje in de OP), zoals het hoort. Ondanks dat ik hem bereid zoals op de doos staat. Zelfs als ik hem langer in de oven zet blijft de bodem een bleekscheet in zijn geheel en ook nog eens slap. Terwijl de toppings niet langer moeten hebben anders branden ze aan.

Ik heb die Casa di Mama pizza's twee keer geprobeerd, de eerste keer was hij niet te eten (omdat de bodem nog naar deeg smaakte) en ik hem heb moeten weggooien. De tweede keer was de pizza zo slap dat hij bij het uit de oven halen halverwege dubbel vouwde en op de grond flikkerde. Alsof de de pizzabodem net met de hand was gegooid (op de traditionele manier ) zo slap. Absoluut geen succes.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_63862359
Mischien moet het ook op een bakplaat ipv een bord?
  maandag 8 december 2008 @ 22:29:02 #12
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_63863480
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:57 schreef Man-E-Faces het volgende:
Mischien moet het ook op een bakplaat ipv een bord?
Dat is het hem juist, in de (magnetron met hetelucht oven stand) oven zit een groot plat keramisch bord waar hij volledig plat op kan liggen (en ligt) met het bijgeleverde bakpapier... Dat bord is de bakplaat van de oven want daaronder heb je wieltjes die dat bord laten ronddraaien.

Maar als ik hem van dat bord moet scheppen dan begint het gedonder al met de slappe pizza en daar is het ook fout gegaan. Dat ding moet zijn platte vorm behouden en niet vouwen wanneer ik er de 'schep' onder zet om hem over te scheppen. Het bord zelf krijg je er niet uit omdat dat ding en de oven gloeiend heet zijn... Ik heb daar geen problemen mee wanneer ik Ristorante pizza's of Big Americans uit de oven haal. Alleen bij die Casa di Mama pizza's is dit een hele operatie.
MaxiTitan City
  maandag 8 december 2008 @ 22:38:38 #13
136343 BasEnAad
pi_63863779
Ik leg m vaak gewoon zo met het papier op het rooster in de oven, de bodem buigt niet zo erg dan.
pi_63869015
Probeer die met spinazie ook eens
pi_63869027
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 04:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Schijnt gezond te zijn...
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:39:48 #16
136343 BasEnAad
pi_63871084
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 04:33 schreef WammesWaggel het volgende:

Da's een Ristorante!
pi_63888978
Ik vind de bodem juist te dun, het lijkt eerder een crackertje!
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:53:00 #18
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_64075547
Hij moet op het rooster en echt heel heet voordat de bodem goed wordt (incl. papier).

Deze ken ik niet, maar de Quattro Formaggi Casa di mama vond ik erg lekker
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_64287917
Heb er al zeker 5 verpest op allemaal verschillende standen, bakpapier, rooster, plaat, langdurigheden.. allemaal was het niets.. helaas, want de smaak is goed (zelfs als het veels te slap is).. zal wel aan mn hetelucht-combi magnetron liggen..
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_64314453
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:09 schreef Bdijk het volgende:
Heb er al zeker 5 verpest op allemaal verschillende standen, bakpapier, rooster, plaat, langdurigheden.. allemaal was het niets.. helaas, want de smaak is goed (zelfs als het veels te slap is).. zal wel aan mn hetelucht-combi magnetron liggen..
Probeer eens tijdens voorverwarmen een bakje water mee te koken....
  woensdag 24 december 2008 @ 12:01:26 #21
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_64320012
quote:
Op woensdag 24 december 2008 04:44 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Probeer eens tijdens voorverwarmen een bakje water mee te koken....
Dat is allemaal mooi en aardig (begrijp mij niet verkeerd), maar je zou imo de pizza gewoon goed moeten kunnen klaarmaken volgens de instructies op de doos. Zoals dit ook gewoon lukt met andere ovenpizza's. Zonder nog eens allerlei trucjes van de kok erop te moeten toepassen om hem goed te krijgen. Dat is bij Casa Di Mama pizza's gewoon niet het geval zo blijkt.

Het type oven zou ook niet mogen uitmaken, de instructies zouden voldoende moeten zijn om een pizza goed af te bakken in elke oven. Met minimale aanpassingen zoals een minuut meer of minder afhankelijk van het vermogen van je oven.
MaxiTitan City
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 28 december 2008 @ 01:00:45 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_64418513
quote:
Die bodems blijven bij mij ook altijd smerig zacht
Dat is juist de bedoeling van deze pizza's
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_64421169
smerig zacht?
bron?
pi_64421220
Ik wil de bron wel zijn..
Bleh.. Salami versie gehaald..

Echt.. Casa di Mama = " "
De terreinknecht schilderde de palen van het doelwit..
pi_64421426
Mischien moet je een bakplaat gebruiken ipv. een bord bij bereiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')