abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zaterdag 13 december 2008 @ 12:57:08 #176
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63983603
Dan heeft Maud ongelooflijke mazzel dat ze weer naar huis mag zeg! RS kan heftig verlopen, arme Maud!
Heel veel sterkte Chaca!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63983952
Maud beterschap! Knap maar gauw op.
Chaca
Fake it till you make it...
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:54:04 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63984504
Even heel snel tussendoor. Maud slaapt nu. Ze heeft dus RS-virus. De uitdroging was gelukkig niet erg genoeg voor een infuus. Dus met koortsonderdrukkende medicatie (ibruprofen en paracetamol om de 4 uur) neusspray en puffer zorgen dat ze zich goed genoeg gaat voelen om te drinken. Bij verslechtering mag ik meteen bellen. De AB die ze in het begin van de week gehad heeft en elke keer uitspuugde heeft achteraf dus geen functie gehad, omdat er geen ontstrekingssignalen zaten in het bloed. Longen zijn schoon en oorontsteking is ook viraal dus ook daar geen medicatie voor. Voorlopig duimen en zorgen...

en allemaal bedankt voor jullie medezorgen..
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:00:00 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63984609
Sterkte Chaca!
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:11:15 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63984818
Beterschap voor Maud, en voor jou een Chaca
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63984865
Dikke knuf voor Maud én voor jou chaca!

Sjak, wij zijn pas met Emma naar het zandkasteel geweest. Duurde een uurtje en tegen het eind had ze het wel gezien en wilde naar huis wat eten Ze is wel netjes tot het eind blijven zitten maar je hoorde de hele zaal wel wat rumoerig worden.

Lijkt mij dat je het gewoon een keer moet proberen, als Jetske een beetje rust in haar ontheeft moet dat wel lukkenbij een voorstelling voor 3+ Geen hond die navraagt hoe oud je kind is.
En van de zomer is er vast wel wat leuks in Caprera, of nu naar het poppentheater de zilveren maan bij Elswout Dat gaat ze zeker leuk vinden!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:15:30 #182
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63984899
Gadver chacama, dat is schrikken. Gelukkig hoefde ze geen infuus. Heel veel sterkte.
En een dikke knuf voor Ive, dat hij ook maar weer snel beter wordt.

Dank jullie voor de enthousiaste reacties. Ik ga er nog even over nadenken maar ik neig ernaar om nog even te wachten tot ze iets groter is. Sugar, jij bent bij zo'n terra popconcert geweest. Zou jij nu met Storm zoiets doen?
Lekker douchen!
pi_63985178
dat doet me denken aan 't volgende: Anna is uit logeren bij Oma, en gisteren gingen ze samen naar Artis. extra vroeg, om op tijd te zijn voor de 'vlinderpoppenkast'. dat leek Oma nou ook echt iets voor Anna. wat bleek: is dat alleen maar een kast waar vlinder-poppen in zitten, dus rupsen in zo'n verpopte staat. er waren natuurlijk ook vlinders te zien, dat vond ze wel mooi. maar mocht er nog iemand op de vlinderpoppenkast af gaan: stel je er niet teveel van voor!
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:34:44 #184
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63985211
Een poppenkast moet ook met Jan Klaassen en Katrijn zijn, niet met vlinders.
Lekker douchen!
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:53:02 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63985518
Maud, beterschap! Wat zullen jullie geschrokken zijn, chacama. Sterkte!

Sjak, ik heb het even bij Sebas gevraagd, hij was met haar geweest namelijk, ik niet. Hij zou het wel durven, er mocht genoeg op stoelen geschoven worden en bovendien was dit natuurlijk een concert: meezingen!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:55:43 #186
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63985575
Jeetje Chacama, wat schrikken zeg. Gelukkig mag Maud lekker bij jullie thuis zijn. Veel sterkte en beterschap!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63985838
Beterschap voor Maud, Chaca!
Gelukkig is ze weer lekker mee naar huis.

haha Bix, ik moest wel een beetje lachen om die 'poppenkast'.
Jammer dat het op die manier een beetje een teleurstelling was terwijl de vlindertuin op zich weer superleuk is.

Dit staat erover op de site van Artis:
quote:
Poppenkast
Je kunt hier genieten van een keur aan tropische vlindersoorten. Zoals de passiebloemvlinder, de glasvleugelvlinder, de grote morphovlinder, de uilvlinder en de Atlasvlinder – om maar een paar soorten te noemen. Trouwens, ook de ‘voorstadia’ van de vlinders, de rupsen en poppen, zijn vaak zeer fraai en bizar van vorm en uiterlijk. De poppen zijn goed te zien in de ‘poppenkast’, waar je – als je geluk hebt – kunt meemaken, hoe er na een complete metamorfose een prachtvlinder uit een pop kruipt. Bloemen zijn belangrijk voor de vlinders als nectarbron en vormen een kleurig onderdeel van het Vlinderpaviljoen. Ook groeien er de waardplanten, dat zijn specifieke planten waarop de vlinders hun eieren leggen en waarvan de rupsen naar hartelust kunnen eten. Een goed doordacht beplantingsplan zorgt ervoor dat er het hele jaar door voor vlinders en rupsen voldoende voedsel is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63985868
ja, 't was gewoon mijn schoonmoeders misinterpretatie.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:28:13 #189
108648 cattie
lieve moeder
pi_63992336
Vlinderpoppenkast!
Ive is wel weer wat beter. Vooral nog snel huilerig en wat warm, maar hij speelde vanmiddag ook alweer en slaapt nu. In zijn eigen bedje.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:32:40 #190
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_63992432
het is inderdaad wel een goede, poppenkast hihhihi schoonmoeders.... (nee hoor ik heb een hele lieve)
Lotte is ook ziek, het heerst echt he? Alhoewel het hier ook een combi kan zijn tussen griep en kiezen die doorkomen. Enige vervelende is is dat ze het twee weken geleden ook had. Ze was nog verkouen van dus niet helemaal fit, en dan nu nog een keer.
Zielig dus. Maar ze is verder wel lief...
pi_63992635
Muadje, beterschapje
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:48:39 #192
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63994155
Och Chacama, wat akelig! Beterschap zeg, hopelijk keert het tij vlug!

Theater, dat lijkt me zo leuk! Maar vooralsnog is peutergym ook meer ons niveau denk ik, helaas is dat hier niet.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63997405
Och Chacama, wat schrikken! Heel veel beterschap gewenst voor je kleine meid!
pi_64001380
Chacama, beterschap voor je meiske
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64001404
Arme Maud, weer zo ziek. Geef d'r maar een grote knuffel van Anna.

Theater lijkt me echt leuk, maar idd voorlopig nog niet. Hyperactief gedrag past meer bij het zwemmen. Hier is in de buurt is er ook geen peutergym geloof ik, maar vanaf 4 jaar wel de gewone gymclub. Vindt ze straks vast leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 december 2008 @ 09:14:02 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64001538
Arme Maud.
Gelukkig waren jullie er nog 'op tijd' bij.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator zondag 14 december 2008 @ 11:01:23 #197
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64002260
Chaca hoe is het met Maud nu?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 14 december 2008 @ 12:51:40 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_64003860
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:54 schreef chacama het volgende:
Even heel snel tussendoor. Maud slaapt nu. Ze heeft dus RS-virus. De uitdroging was gelukkig niet erg genoeg voor een infuus. Dus met koortsonderdrukkende medicatie (ibruprofen en paracetamol om de 4 uur) neusspray en puffer zorgen dat ze zich goed genoeg gaat voelen om te drinken. Bij verslechtering mag ik meteen bellen. De AB die ze in het begin van de week gehad heeft en elke keer uitspuugde heeft achteraf dus geen functie gehad, omdat er geen ontstrekingssignalen zaten in het bloed. Longen zijn schoon en oorontsteking is ook viraal dus ook daar geen medicatie voor. Voorlopig duimen en zorgen...

en allemaal bedankt voor jullie medezorgen..
wat wordt er toch snel naar antibiotica gegrepen...

fijn dat je meisje weer thuis is, ik hoop dat de middeltjes snel hun werk doen en dat ze lekker gaat drinken en snel weer opknapt!

Ik vermoed dat Ezra ook RS had/heeft, alleen is ie al groot en sterk genoeg om erover heen te komen. Inmiddels drinkt ie weer goed en eten gaat heel langzaam beter.
wat is het toch een naar jaargetijde wat dat betreft...
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 december 2008 @ 14:20:29 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64005909
Nogmaals bedankt voor jullie medeleven. Met Maud gaat het echt een heel stuk beter. Het is net alsof gisteren voor haar niet bestaan heeft. Ze speelt weer lekker, maakt weer ruzie met Fleur en eet en drinkt weer naar behoren. Ze is wel nog heel hangerig en pieperig, maar goed dat vind ik nog niet zo heel raar. D'r koorts is zo goed als weg. Daar waar die gisternavond nog op 40+ stond zit ie nu weer net onder de 38. Beter kun je het niet hebben. Gisteravond me wel nog behoorlijk zorgen gemaakt. Ze is om half negen op de paracetamol in slaap gevallen naast me op de slaapbank en toen lag ze in d'r slaap een beetje te schokken. Niet lang, maar gewoon zo af en toe een schok in combinatie met heel zacht huilen. Toen heb ik ze maar elke keer gerust gesteld en dan werd ze ook weer rustig. Door de nacht heen heeft ze nog behoorlijke koortspieken gehad met het zweet gutsend van haar af. Ze lag gewoon in d'r rompertje met slaapzak aan naast me en ik kreeg het er gewoon super warm van. En om half zeven vanochtend spuugde ze nog d'r drinken uit, maar toen ze om 9 uur echt wakker werd, was het eerste wat ze zei: wah, Fleur? Maud etuh. Nou, ik was zo gelukkig.

Nu ligt ze inmiddels weer een klein uurtje te slapen en dat heeft wel wat moeite gekost. Ze vind d'r eigen bed nog niets en wil eigenlijk of bij mij of bij F. in slaap vallen. Nu maar even doorgezet omdat ik weet dat ze niet echt meer ziek is, maar makkelijk is het niet. Vanavond zien we weer verder.

Hoe is het met Ive?

Ja, Belana, ik was ook erg verbaasd toen de kinderarts zei dat de AB eigenlijk helemaal niet nodig was. Dat het een virale infectie is . Het RS virus is trouwens het meest gevaarlijk voor zuigelingen tot 6 maanden, omdat het vaak zorgt voor weigering van drinken.
  zondag 14 december 2008 @ 14:48:18 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64006548
Nou, fijn hoor Chaca dat het zo veel beter gaat met je grietje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')