abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63927718
quote:
ben je klaar met eten?'
<nee>
'wil je nog eten?'
<neehee>
- mama zet bordje weg -
< nee nee nee nee nee!>
'wil je nog eten?'
<nee, boehoe>

'kom, we gaan naar buiten'
<lopen>
'nee, we gaan nu met de grote fiets (we hebben ook een kleine loopfiets voor hem)'
<lopen>
'we gaan fietsen'
<lopen>
- mama loopt naar de tuin en pakt maar gewoon de fiets -
< boehoe, fietsen, fietsen, fietsen>
'ja, we gaan ook met de fiets'
< lopen>
quote:
Kom Jetske we gaan naar opa en oma.
Mama, ik wil lopen.
Nou lieverd ze wonen heel ver weg, dus we gaan met de auto.
Ikke wil niet met auto, ikke wil lopen.
Nee echt jet, dat gaat niet, kom nou mee anders wordt het laat
IKKE LOPEN MAMA
<huilen> weer omkopen om de auto in te gaan, drama...
Ze zijn ook echt allemaal hetzelfde he. . Doet me wel goed, dit soort verhalen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63927788
oh dan moet je hier een keer een dagje meelopen jarno. dikke pret! voor jou dan.
pi_63927855
Ik bedoelde meer dat het zo herkenbaar is. Dus dan doen we wel een soort uitwisseling dan he!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_63927904
jaja, snap ik! en uitwisseling, hmm, voor een dagje dan. lekker makkelijk qua naam in elk geval.
  donderdag 11 december 2008 @ 11:59:08 #130
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63929475
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:53 schreef bixister het volgende:
lekker makkelijk qua naam in elk geval.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 11 december 2008 @ 12:26:25 #131
108648 cattie
lieve moeder
pi_63930160
Ive is erg bezig met blauw en rood. Die herkent hij goed, andere kleuren willen nog niet. En tellen tot drie. Of vijf. En hij is helemaal dol op liedjes zingen! Oh denneboom doen we nu en nog wat kinderliedjes.

Fijn dat andere peuters dat ook hebben, met lopen e.d. Of dan wil Ive fietsen en net als we halverwege ons rondje zijn (het verst van huis dus) wil meneer niet meer fietsen. Dan moet ik hem dragen. Maar ik kan nu echt geen peuter van 16 kg en een fietsje meer dragen. Dus een hele discussie, eindigend in dat hij loopt en we samen het fietsje naar huis duwen. Zucht.
pi_63930556
Ik denk dat mijn zoon kleurenblind is.
Tellen daarentegen....
Ook niet hoor. Alleen als hem gevraagd wordt: "Hoe oud ben jij?" dan steektie zijn duim en wijsvinger in de lucht en roept heel hard: "Téééééé!"

Overigens hebben we nu een vervroegde oproep voor de PSZ ivm zijn achterstallige spraakontwikkeling.
19 januari gaat hij voor het eerst. Het is maar goed dat ik die dag zelf moet werken en dat J hem wegbrengt, want ik schiet nu al vol bij het afscheid-idee....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63930666
Hoe oud is Thies dan Moonah? Maud gaat namelijk 19 februari naar de psz. En we zijn al een keertje langs geweest. Toen vond ze het al erg gezellig. Voordeel is dat ik de leidster ken nog van Fleur. En omdat ook Maud bij hen komt, heb ik er gewoon zin in. Ze gaat het daar zo fijn hebben. Fleur vliegt de leidsters als ze ziet nog steeds om de hals. Hopelijk gaat dat straks bij Thies ook zo.

En teeeee, dat is toch harstikke goed!
pi_63930810
Thies is dan 2 jaar en 3 maanden. Normaal krijgen ze hier pas een plek bij 2 jaar en 6 maanden.
Overigens groeit zijn actieve woordenschat de laatste weken ineens wel wat sneller.
En héééél soms ineens een tweewoordzin: "Mama, deze."
Hoewel, regelmatig ook 5/6/7-woordzinnen.
"Boom. Boom! Bóóm! BOOM! BOOM!" Als ik niet snel genoeg zeg: "Ja, een boom."
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 11 december 2008 @ 12:57:45 #135
108648 cattie
lieve moeder
pi_63931017
Hahaha, Moonah, dan valt 7 woorden nog wel mee. Grappig, Ive heeft dat ook, doorgaan totdat hij een reactie krijgt.
Hopelijk gaat Thies het erg naar zijn zin hebben op de psz. Ik vind het nog lang niet altijd makkelijk om Ive op het kdv achter te laten, maar hij heeft het er zo vreselijk naar zijn zin, dat maakt heel veel goed. Hij duikt 's ochtends direct op het speelgoed en heeft amper tijd om mij nog uit te zwaaien.
pi_63937088
Bij ons gaan ze met 2jr 3 mnd. Naar de peuterspeelzaal, dus vandaar mijn vraag.

Lekker he cattie, als ze het zo naar hun zin hebben.
  donderdag 11 december 2008 @ 19:55:10 #137
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63941564
Wat leuk maar ook spannend Moonah, dat Thies naar de psz gaat!
Komt vast goed!

En ja, die veelwoordige zinnen Mamazesjoot,, mamazesjoot, mamazesjoot, mamazesjoot, mamazesjoot, mamazesjoot, mamazesjoot, mamazesjoot.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 11 december 2008 @ 19:59:02 #138
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63941661
Hoe hebben jullie peuters Sinterklaas overleefd? Jetske is nog steeds zwaar onder de indruk. Als het even kan verteld ze hoe het snoep werd gegooid door piet. En net voor het slapen gaan: sinterklaas houdt van jou he mama (jou is in dit geval Jetske zelf), ja hoor Jet. Zwarte Piet houdt ook van jou he mama, zeker Jet. Cadeautjes houdt ook van jou he mama
Lekker douchen!
  donderdag 11 december 2008 @ 20:02:31 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_63941759
Aaah Jetske!
Ive heeft heeft het ook nog over zwarte piet en cadeautjes enz. En chocolade! (Dat krijgt hij bijna nooit, maar met sinterklaas heeft hij en op het werk van mijn man en thuis een choco zwarte piet gekregen.)
  donderdag 11 december 2008 @ 20:08:30 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_63941884
Jet
Ja, Ezra heeft het ook nog wel over "kaas" . Kaas magnie gooiu he mama? toute kaas he mama?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 11 december 2008 @ 20:09:51 #141
94046 PM-girl
pi_63941914
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:59 schreef sjak het volgende:
Hoe hebben jullie peuters Sinterklaas overleefd? Jetske is nog steeds zwaar onder de indruk. Als het even kan verteld ze hoe het snoep werd gegooid door piet. En net voor het slapen gaan: sinterklaas houdt van jou he mama (jou is in dit geval Jetske zelf), ja hoor Jet. Zwarte Piet houdt ook van jou he mama, zeker Jet. Cadeautjes houdt ook van jou he mama
Dat vooral! Hij weet nu dat die man in Panne terug is. Maar hij wil nog wel graag sintliedjes zingen voor het slapen gaan!
*
  donderdag 11 december 2008 @ 20:13:50 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_63942019
PM-girl, wat grappig, Ive wil ook nog niet van de sinterklaasliedjes af.

Wat kan Jetske trouwens al goed praten! Ik heb het zelf kunnen horen ( ), maar het valt me zo ook op. Ive komt niet verder dan "Swat Piet zinge" of "kadootjes geven".
pi_63942916
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:50 schreef Moonah het volgende:
Thies is dan 2 jaar en 3 maanden. Normaal krijgen ze hier pas een plek bij 2 jaar en 6 maanden.
Overigens groeit zijn actieve woordenschat de laatste weken ineens wel wat sneller.
En héééél soms ineens een tweewoordzin: "Mama, deze."
Hoewel, regelmatig ook 5/6/7-woordzinnen.
"Boom. Boom! Bóóm! BOOM! BOOM!" Als ik niet snel genoeg zeg: "Ja, een boom."
Moonah, hoe herkenbaar. Hier zaten ze ook al te zeuren en heb ik Ken ook opgegeven voor de psz. Overigens gaat het hier ook wel steeds beter. Maargoed, mijn vader en ik waren hetzelfde. 't Duurde ff voor we begonnen, maar toen kwamen er ook grote woorden uit.

ik heb een meisje op mn groep dat de hele dag door: 'ik ben *sonja', zegt. en als je niet meteen reageert, gaat dat ook steeds harder en harder.....
*fake name
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:53:12 #144
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63954231
Finn hebben we ook al tig keer verteld dat Sinterklaas en de Zwarte Pieten terug naar Spanje zijn, maar hij blijft ze overal zien. Maargoed hij zit sowieso in een fantasiefase, want hij ziet ook overal krokodillen, pinguins, olifanten, etc. En de Sinterklaasliedjes gaan hier ook nog moeiteloos tussen de gewone liedjes door, dat onderscheid ziet ie niet zo.
Zijn jullie kindjes trouwens ook zo heerlijk boos als je een liedje met opzet verkeerd zingt? Finn wordt dan eerst heel boos om later door te hebben dat het een grapje is en dan zelf ook allerlei dingen te veranderen
Oja, het slapen is hier trouwens drama, hij kruipt elke nacht bij ons in bed Ik geloof dat het weer tijd wordt voor een weekje doorbijten en heel weinig slapen
pi_63954312
Anna wilde gisteren ook weer per sé bij ons slapen... we hebben het toch, met elke keer opnieuw instoppen en in slaap susses, tot half drie weten te rekken en toen maar opgegeven. Maar ik slaap zooooo slecht met die muppet in het midden, kweet niet wat dat is. Dus weer lekker gaar vandaag.

Maaaaaaaarrrrrrr... vanavond slaapt ze bij opa en oma (wij hebben een briloft(receptie) en willen daarna met z'n 2-tjes uit eten) dus vannacht is doorslapen gegarandeerd. .
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:30:20 #146
94046 PM-girl
pi_63955000
Ik kan dat ook niet Jarno, slapen als die peutercentrifuge naast me ligt. Tenminste, niet goed slapen.

Simon is ziek Hij heeft flink overgegeven, elk slokje drinken komt er drie keer zo hard uit Zo sneu voor hem. Wat is nu wijsheid? Een paar uurtjes niets geven en dan vanmiddag weer proberen?
*
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:24:29 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63956372
Zou inderdaad even zijn maagje tot rust laten komen. En beterschap met Simon...

Hoe is het met Brent?

En dat bij papa en mama slapen heerst. Ik heb vannacht ook weer bij Maud doorgebracht. Die had buikpijn, dus over mama heen gedrapeerd en toen lekker slapen... Ja zij... ik ietsje minder. En nu heb ik buikpijn... zou het besmettelijk zijn...

Maud ziet klaas ook nog overal en vooral in de kerstmannen die hier en daar voor het raam hangen...
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:19:58 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_63957807
Aww Simon.. beterschap ventje..
Vanmiddag misschien eventjes wat slappe bouillon maken. Zout zorgt ervoor dat het lichaam vocht vasthoudt. Dan droogt hij minder snel uit. Ik hoop dat hij zich gauw weer beter voelt.

Ken blijft er ook een beetje in hangen. Gisteren had hij weer wat verhoging en hij is verkouden. Gisterenavond ging hij zonder mokken slapen, hij kroop tegen zijn krokodil aan en sloot zijn ogen. Arm kind.
Wel altijd zo lief met die krokodil.. Deze is het:

Hij is er helemaal gek op.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_63959812
Thies al naar de peuterspeelzaal, hij gaat het vast leuk vinden. In het begin zal het wel wennen zijn, maar hij is echt een jochie dat goed met andere kindjes kan spelen.

De Sinterklaasliedjes moeten hier ook nog gezongen worden. Vooral de stoomboot, sinterklaas kapoentje en zwarte piet ging uit fietsen. Maar de denneboom doet het ook steeds beter.

Arme Simon, als alles er weer uit komt. En Maud met buikpijn. Beterschap.

Ze weet goed te vertellen dat Sinnekaas en Zwarte Piet naar Sanje zijn. Met de boot, naar huis. Nu is het overal zoeken naar Kerstman, die ze eerst (ka)bouter noemde.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63959872
Vraagje, als jullie peuters, en dan met name van ongeveer 3 jaar, lopen op schoenen rollen ze dan hun voetgoed af of klinkt het een beetje stamperig?
Als Emma namelijk op haar schoenen loopt dan rolt ze haar voet niet goed af. Ik neem mij al dagen voor om eens precies te kijken hoe ze het doet als ze op haar sloffen of blote voeten loopt maar ik vergeet het steeds. En haar schoenen zijn soepel genoeg om goed af te rollen.

Emma zegt netjes dat Sinterklaas weer naar huis is. Ze geniet nog duidelijk na van alle cadeaus Maar we hebben nu een adventskalender gemaakt en het volgende feest is in aantocht. Dat wordt nog langerekt ook omdat we de zondag voor kerst al de kerstmusical in de kerk hebben.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')