abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 18:18:45 #1
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63761134
Nou ja, de TT zegt het al he. Ik had er laatst met een vriendin van me een discussie over, en zij vond het dus ontzettend sneu als mensen in hun eentje alcohol drinken. Ik vind het zelf wel kunnen zolang je het een beetje binnen de perken houdt, maar ik weet dat er wel meer mensen zijn die het afkeuren.

Nou drink ik zelf ook als ik alleen ben, 1 a 2 keer per week een paar biertjes, dus misschien vertroebelt dat mijn oordeel wel een beetje.

Wat vinden jullie? Moet het kunnen of is het voorbehouden aan eenzame figuren die hard op weg zijn alcoholist te worden?
pi_63761176
-edit- ja tof

[ Bericht 87% gewijzigd door Re op 04-12-2008 18:33:27 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 4 december 2008 @ 18:20:26 #3
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63761180
Borrel moet kunnen
pi_63761189
Ik hoor 't ook wel vaker. Ik geniet gewoon van een biertje, vind 't namelijk lekker, van die mensen die enkel bier drinken om dronken te worden of om gezelligheid te creëren vind ik dan juist weer sneu.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_63761197
vind het vrij triest

al gebeurt het soms 1x in de maand dat ik 1 biertje drink als ik alleen ben
Nothing to see here, carry on
pi_63761262
Waarom zou het triest zijn? Cola drink je toch ook alleen?
pi_63761270
Waarom zou je wel drinken met vrienden? Is het door de groepsdruk? Of is het anders saai? Niks mis met alleen drinken.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:24:56 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63761299
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Bolter het volgende:
Ik hoor 't ook wel vaker. Ik geniet gewoon van een biertje, vind 't namelijk lekker, van die mensen die enkel bier drinken om dronken te worden of om gezelligheid te creëren vind ik dan juist weer sneu.
Dat vind ik dan weer een zeer sterk antwoord
  donderdag 4 december 2008 @ 18:25:28 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63761311
Dus sommige mensen drinken dus alleen alcohol wanneer ze met anderen zijn, en wanneer ze alleen zijn dan is het opeens niet te drinken!?
Je drinkt toch iets omdat je het lekker vind smaken of niet!?

Persoonlijk hou ik totaal niet van alcohol, maar het is wel erg triest met je gesteld als je pretendeert het lekker te vinden, maar het wel alleen drinkt wanneer er anderen bij zijn, en wanneer je in je eentje bent raak je het niet aan
pi_63761313
inderdaad niks mis mee. Ook fijn om een keer lekker te relaxen als je alleen bent..
  donderdag 4 december 2008 @ 18:27:24 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63761345
Ik drink nu ook een biertje.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63761347
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:27:53 #13
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_63761353
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Mendeljev het volgende:
Ik heb laatst hoestdrank gedronken toen ik alleen was! 15% alcohol!
Zit daar alcohol in? Vandaar dat ik vroeger altijd tegen m'n moeder deed alsof ik veel moest hoesten.
pi_63761374
Het maakt niet uit of je in je eentje bent of met een groep, drinken om het drinken is altijd triest.
Death is just another state of mind.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:29:24 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63761387
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:25 schreef Yi-Long het volgende:
Dus sommige mensen drinken dus alleen alcohol wanneer ze met anderen zijn, en wanneer ze alleen zijn dan is het opeens niet te drinken!?
Je drinkt toch iets omdat je het lekker vind smaken of niet!?

Persoonlijk hou ik totaal niet van alcohol, maar het is wel erg triest met je gesteld als je pretendeert het lekker te vinden, maar het wel alleen drinkt wanneer er anderen bij zijn, en wanneer je in je eentje bent raak je het niet aan
Nou ja, laten we eerlijk zijn, alcohol wordt niet alleen gedronken omdat het drankje lekker is, maar ook vanwege de lekkere effecten ervan.

Er zijn meer mensen die het met me eens zijn dan ik had gedacht, dus dan maar even advocaat van de duivel spelen. Die vriendin vond dus dat als je alcohol in je eentje drinkt, je niet meer de sociale controle hebt die je bij groepen wel hebt. De kans op misbruik en drinken als je problemen hebt wordt dan groter. Zit ergens wel wat in natuurlijk.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:29:59 #16
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_63761399
ALS ik echt dronken wil worden doe ik dat alleen. In gezelschap heb ik wel betere dingen te doen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 december 2008 @ 18:31:07 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63761424
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
Ik drink graag een glas wijn of port 's avonds, gewoon omdat ik het lekker vind. dat ga ik heus niet laten omdat mijn vriend niet thuis is... En daarbij, als zou hij wel thuis zijn, dan nog zou ik 'alleen' drinken omdat hij geen alcohol drinkt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 4 december 2008 @ 18:32:24 #18
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63761438
Natuurlijk drink je alcohol om de effecten ervan te merken. Beetje triest als je dat zelf niet toe durft te geven, laat staan afgeven op anderen die dat wel durven.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:33:10 #19
144213 Adidah
Het was wraak
pi_63761445
Waar mensen zich druk om kunnen maken _!
  donderdag 4 december 2008 @ 18:34:31 #20
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63761471
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:33 schreef Adidah het volgende:
Waar mensen zich druk om kunnen maken _!
Dat dus.

En of je je nou kapot zuipt alleen of met vrienden, het is beide nogal zielig.
pi_63761491
Ook in je eentje kunnen de effecten van alcohol lekker zijn, even tot rust komen met een paar lekkere biertjes na een stressvolle dag, even afschakelen ook zoals ik het altijd noem.. Drinken samen met kameraden daarbij kan het ook al snel uit de hand lopen, denk dat je samen met anderen meer kunt drinken dan in je eentje. Alsog beiden okey, in je eentje kun je teveel zuipen en samen met anderen nog meer.
Genieten is toegestaan!!!
pi_63761522
Wat is 'drinken' in dit geval? Als je regelmatig in je eentje thuis enorm bezopen bent vind ik het vrij kansloos, maar verder drink je toch gewoon omdat je het lekker vindt? Als ik niet naar de kroeg ga maar gewoon een keer thuis op de bank voetbal of een film kijk in m'n eentje vind ik het ook gewoon lekker om er een biertje bij te drinken.
pi_63761556
Inderdaad hoever je gaat. Verder dan aangeschoten is sowieso fout, aangeschoten is dan een groot woord, helemaal verdoofd en vervolgens bezopen zijn bedoel ik dan, prettig geheumeurd is wat anders.. Iedere dag aangeschoten is vanzelf ook out maar een licht tintelend gevoel zo nu en dan kan geen kwaad

De grenzen kennen bij alcohol dus, anders wordt het al snel een hard drugs en dan is het van de duivel zoals velen het beweren dat het kan zijn.

Stoned zijn is een tweede geval, coke gebruiken een derde. Maar alcohol net zozeer.
Genieten is toegestaan!!!
pi_63761625
Ik moet wel anders gaan mijn handen weer trillen
pi_63761641
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Bolter het volgende:
wat jij doet is goed en wat de ander doet is sneu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')