abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63874456
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:51 schreef mane het volgende:

[..]

Ik moet daar ook nog eens heen. In plaats daarvan ga ik komend jaar vooral naar plaatsen waar ik al eens geweest ben: Parijs, Florence, Rome, Sevilla. Maar eerlijk gezegd houd ik daar wel van. Ik vind het lekker als ik ergens al een beetje de weg ken en precies weet waar ik de lekkerste koffie kan halen, bijvoorbeeld.

Nog plekken in Parijs die ik absoluut moet zien en waar ik misschien nog niet geweest ben?
Ik hou ook van terugkeren. Ik heb daar verhitte discussies over met mijn vrouw, die een echte nieuw-belever is. Ik ben daar niet goed voor geëquipeerd. Alleen maar nieuwe dingen zien vind ik heel onbevredigend. Je hebt nauwelijks de kans om een context te scheppen, het is alsof je haastig door een fotoboek bladert. Enfin.

Parijs. Ik weet geen "plekken die je absoluut gezien moet hebben". Ik hield er vooral van om door de wijken te slenteren, of een grote radiaal te nemen en die helemaal af te wandelen; als een soort dwarsdoorsnede van de stad.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:49:02 #242
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_63875825
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:50 schreef ShadyLane het volgende:
Is dat een sinterklaasgedicht?
Ik verwacht van jou toch wel dat je Raymond v.h. Groenewoud herkent hoor.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:52:17 #243
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_63875889
Ik ben een terugkeerder, bij voorkeur naar plekken waar niks te beleven valt. Zo ga ik rond oud en nieuw met twee vrienden naar het huisje van de ouders van een van hen in Zuid-Frankrijk. En daar zat ik in februari ook al. En twee jaar daarvoor ook. Er is een tafeltennistafel, een tv waar je de hele dag vh1 classic kan kijken en heel veel plekken waar je goed boeken kan lezen en bier kan drinken.

. Lorgues. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_63877659
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:54 schreef Gellius het volgende:

Ik hou ook van terugkeren. Ik heb daar verhitte discussies over met mijn vrouw, die een echte nieuw-belever is. Ik ben daar niet goed voor geëquipeerd. Alleen maar nieuwe dingen zien vind ik heel onbevredigend. Je hebt nauwelijks de kans om een context te scheppen, het is alsof je haastig door een fotoboek bladert. Enfin.

Terugkeren naar plaatsen die je al kent vind ik wel iets voor oude mensen. Ik heb daar nu weinig behoefte aan: terugkijken, reflecteren, je constant behagen in zaken die je al eens gezien hebt. Overigens denk ik dat je de context - de eigenheid- van bepaalde plaatsen ook prima kunt zien als je er nog nooit bent geweest en dat dit steeds beter gaat als je veel plaatsen gezien hebt. 'Terugkeren' kan je echter ook figuurlijk opvatten: je keert immers altijd terug naar vakantie, je keert terug naar het buitengewone. En dan is de keuze: keer je terug naar avontuur, naar 'het Andere', of keer je terug naar thuis. Terugkeren naar thuis voordat je op je vakantiebestemming bent aangekomen spreekt mij in ieder geval niet aan.
pi_63877707
Ik houd vooral van terugkeren naar huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_63878244
Tsja Zodiakk, ik ben meer geïnteresseerd in de plaatsen waar ik heen ga dan in mijzelf. Ik vind het dus prettig om ergens voor het eerst heen te gaan, goed te kijken, er dan eens flink wat over te lezen en dan later nòg eens te gaan kijken. Ik beleef dan niet nogmaals hetzelfde, maar weer iets nieuws. Zoals ik ook als ik jou één keer spreek, een volgende keer niet verwacht precies dezelfde conversatie te hebben. Dat had ik ook al toen ik 20 was, overigens.
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:31:31 #247
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63878574
Tussen pakweg 1994 en 2002 ben ik mijn woonplaats nauwelijks uit geweest, en al helemaal niet voor vakantie. Ik had er geen geld voor, vond het te veel gedoe ook, en daarom verkondigde ik in navolging van Herman Brusselmans dat het overal kut is, elders net zo goed als thuis, en dat vakantie dus nutteloos en overschat is.
Gelukkig is mijn vrouwtje wel reislustig en met haar heb ik inmiddels heel wat moois gezien. Omdat ik heel wat in te halen heb, vind ik het op dit moment leuker om zoveel mogelijk verschillende plekken te bezoeken. Maar ik weet dat ik ook wel iemand ben die graag naar dezelfde plaats terugkeert. Van mijn 17e tot mijn 23e ben ik bijvoorbeeld elk jaar in Parijs geweest en ik vond het telkens nog geweldiger dan de vorige keer.
pi_63878840
Ik ga wel vaak naar hetzelfde land maar dan niet per se naar dezelfde plek. Met bijvoorbeeld muziek, wijn en restaurants kan het me niet afwisselend genoeg zijn. Vooral muziek, het liefst elke week wat nieuws.
Aldus.
pi_63879500
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:51 schreef mane het volgende:
Nog plekken in Parijs die ik absoluut moet zien en waar ik misschien nog niet geweest ben?
Ken je het Holocaustmonument achter de Notre Dame? Het is een verdiept aangleegde, sobere plek die weinig mensen kennen, die nog minder mensen bezoeken en die ik erg mooi vind.

edit: zie hier voor foto's van het monument: http://fcit.usf.edu/HOLOCAUST/RESOURCE/GALLERY/PARIS.HTM

Ik heb ooit eens een heel lijstje tips gemaakt voor mensen die denken dat ze alle toeristische dingen in Parijs wel gezien hebben. Dat staat ergens in een topic in TRV, maar valt desgewenst wel weer op te duikelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2008 15:13:46 ]
pi_63880399
Ik vind Parc André Citroën altijd leuk om te bezoeken in Parijs, vooral als het mooi weer is en het l'Institute du Monde Arab ook een must see, het best te bekijken als het enigszins bewolkt is.
Aldus.
pi_63880530
Laat ik dan het eigenaardige Musée Gustave Moreau noemen, en het Parc Monceau, waar ik erg op gesteld ben (en waarboven de eerste parachutesprong ooit is genomen).
pi_63880592
Waar is de eerste sprong zonder parachute eigenlijk genomen
pi_63881073
Eva moest een sprongetje maken om de appel te pakken. Dus in het hof van Eden.
Aldus.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:57:03 #254
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63881074
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:41 schreef beeer het volgende:
Waar is de eerste sprong zonder parachute eigenlijk genomen
In de Olduvaikloof natuurlijk.
pi_63881266
Laurierdrop.
pi_63882117
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:35 schreef Z het volgende:
Ik vind Parc André Citroën altijd leuk om te bezoeken in Parijs, vooral als het mooi weer is en het l'Institute du Monde Arab ook een must see, het best te bekijken als het enigszins bewolkt is.
Beide tof inderdaad.
pi_63884088
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:17 schreef Gellius het volgende:
Tsja Zodiakk, ik ben meer geïnteresseerd in de plaatsen waar ik heen ga dan in mijzelf.
Ik kan dat niet zo goed van elkaar scheiden.
quote:
Ik vind het dus prettig om ergens voor het eerst heen te gaan, goed te kijken, er dan eens flink wat over te lezen en dan later nòg eens te gaan kijken. Ik beleef dan niet nogmaals hetzelfde, maar weer iets nieuws. Zoals ik ook als ik jou één keer spreek, een volgende keer niet verwacht precies dezelfde conversatie te hebben. Dat had ik ook al toen ik 20 was, overigens.
Ik wil zeker niet zeggen dat je iedere keer hetzelfde ervaart, . Is het niet zo dat -jij- veranderd bent en niet datgene wat je weer ziet? Bovendien zijn plaatsen toch geen mensen? Als jij mij meerdere keren spreekt, dan is het anders omdat zowel jij als ik veranderd zijn. Bij plaatsen ben alleen jij anders en is de plaats waar je naar terugkeert daarom alleen voor jou anders.

Maar laat ik het niet op de spits drijven, ook ik heb plekken waar ik naar graag terugkeer, door herinneringen, associaties, gevoelens. Als jij prettige associaties met een plek kunt versterken door er na een eerste bezoek een boek over te lezen en dan terug te keren dan is dat prima, maar het klinkt nogal ... omslachtig .

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 09-12-2008 18:52:52 ]
pi_63884172
Ik vind mijn stamkroeg ook elke keer weer boeiend, dusseh....
pi_63887490
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:53 schreef zodiakk het volgende:

Ik kan dat niet zo goed van elkaar scheiden.
Misschien moet je Gellius eens introduceren tot de fenomenologie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_63888582
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien moet je Gellius eens introduceren tot de fenomenologie.
Introduceren of bekeren, .
pi_63888653
O God, eerst mijn avatar en nu mijn geestelijk welzijn. Wat heb ik misdaan?
pi_63888695
Fenomenologie
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
pi_63888769
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:48 schreef leipelullo het volgende:
Fenomenologie
Ahum?
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:26:28 #264
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_63889598
Kunnen jullie de volgende keer misschien wat minder keuvelen? Ik heb geen zin om 't allemaal terug te lezen hoor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_63889910
Moet je wel doen hoor. Het ging over sperma.
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:07:54 #266
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_63890837
Wat kan sperma mij nu weer schelen?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_63892755
Ik neem aan dat je usericon geen willekeurig gekozen plaatje is?
pi_63897359
Goedemorgen, keuvelaars.
pi_63898580
Ha.
Aldus.
pi_63899124
Hi.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: