Ik hou ook van terugkeren. Ik heb daar verhitte discussies over met mijn vrouw, die een echte nieuw-belever is. Ik ben daar niet goed voor geëquipeerd. Alleen maar nieuwe dingen zien vind ik heel onbevredigend. Je hebt nauwelijks de kans om een context te scheppen, het is alsof je haastig door een fotoboek bladert. Enfin.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:51 schreef mane het volgende:
[..]
Ik moet daar ook nog eens heen. In plaats daarvan ga ik komend jaar vooral naar plaatsen waar ik al eens geweest ben: Parijs, Florence, Rome, Sevilla. Maar eerlijk gezegd houd ik daar wel van. Ik vind het lekker als ik ergens al een beetje de weg ken en precies weet waar ik de lekkerste koffie kan halen, bijvoorbeeld.
Nog plekken in Parijs die ik absoluut moet zien en waar ik misschien nog niet geweest ben?
Ik verwacht van jou toch wel dat je Raymond v.h. Groenewoud herkent hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:50 schreef ShadyLane het volgende:
Is dat een sinterklaasgedicht?
Terugkeren naar plaatsen die je al kent vind ik wel iets voor oude mensen. Ik heb daar nu weinig behoefte aan: terugkijken, reflecteren, je constant behagen in zaken die je al eens gezien hebt. Overigens denk ik dat je de context - de eigenheid- van bepaalde plaatsen ook prima kunt zien als je er nog nooit bent geweest en dat dit steeds beter gaat als je veel plaatsen gezien hebt. 'Terugkeren' kan je echter ook figuurlijk opvatten: je keert immers altijd terug naar vakantie, je keert terug naar het buitengewone. En dan is de keuze: keer je terug naar avontuur, naar 'het Andere', of keer je terug naar thuis. Terugkeren naar thuis voordat je op je vakantiebestemming bent aangekomen spreekt mij in ieder geval niet aan.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:54 schreef Gellius het volgende:
Ik hou ook van terugkeren. Ik heb daar verhitte discussies over met mijn vrouw, die een echte nieuw-belever is. Ik ben daar niet goed voor geëquipeerd. Alleen maar nieuwe dingen zien vind ik heel onbevredigend. Je hebt nauwelijks de kans om een context te scheppen, het is alsof je haastig door een fotoboek bladert. Enfin.
Ken je het Holocaustmonument achter de Notre Dame? Het is een verdiept aangleegde, sobere plek die weinig mensen kennen, die nog minder mensen bezoeken en die ik erg mooi vind.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:51 schreef mane het volgende:
Nog plekken in Parijs die ik absoluut moet zien en waar ik misschien nog niet geweest ben?
In de Olduvaikloof natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:41 schreef beeer het volgende:
Waar is de eerste sprong zonder parachute eigenlijk genomen
Beide tof inderdaad.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:35 schreef Z het volgende:
Ik vind Parc André Citroën altijd leuk om te bezoeken in Parijs, vooral als het mooi weer is en het l'Institute du Monde Arab ook een must see, het best te bekijken als het enigszins bewolkt is.
Ik kan dat niet zo goed van elkaar scheiden.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:17 schreef Gellius het volgende:
Tsja Zodiakk, ik ben meer geïnteresseerd in de plaatsen waar ik heen ga dan in mijzelf.
Ik wil zeker niet zeggen dat je iedere keer hetzelfde ervaart,quote:Ik vind het dus prettig om ergens voor het eerst heen te gaan, goed te kijken, er dan eens flink wat over te lezen en dan later nòg eens te gaan kijken. Ik beleef dan niet nogmaals hetzelfde, maar weer iets nieuws. Zoals ik ook als ik jou één keer spreek, een volgende keer niet verwacht precies dezelfde conversatie te hebben. Dat had ik ook al toen ik 20 was, overigens.
Misschien moet je Gellius eens introduceren tot de fenomenologie.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:53 schreef zodiakk het volgende:
Ik kan dat niet zo goed van elkaar scheiden.
Introduceren of bekeren,quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien moet je Gellius eens introduceren tot de fenomenologie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |