abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63780942
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

Als wat laat Batuwu zich inhuren, Claudia?
Ik zou zeggen: PM hem maar even. Ik weet niet of hij het op prijs stelt als ik dat op het forum zet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:04:22 #77
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_63784284
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: PM hem maar even. Ik weet niet of hij het op prijs stelt als ik dat op het forum zet.
Eens m'n mentor, altijd m'n mentor, ik zal hem eens wat sturen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:37:20 #78
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_63784999
HULDE, JAM!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:41:04 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63785072
Waarvoor juichen we, JAM?
The love you take is equal to the love you make.
pi_63785526
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:31 schreef ShadyLane het volgende:

Ik weet niet wat ik dan zou doen. Kijk ik heb allemaal dooie talen gestudeerd, ik kan niet kiezen voor het grote geld. Maar als het wel kon....ik ken iemand die het tandarts zijn op zich niet zo boeiend vindt, maar nu parttime werkt in een meermanspraktijk. Die zegt "ik kan vijf dagen per week tamelijk boeiend werk gaan doen, of ik kan twee dagen per week dit doen, en de rest van de week doen wat ik echt interessant vind".
Ik denk dat het vinden van een 'droombaan' een ongelooflijk soort luxe is, en tegelijk is het voor mijzelf wel tamelijk essentieel. Niet dat ik altijd precies wist wat ik wilde, of nooit banen gehad heb waar ik me niet prettig bij voelde (IND!), maar ik heb dat nooit gezien als iets heel ergs. Het hoort er ook gewoon bij om uiteindelijk te komen waar je wel wilt, mits je niet stil blijft staan. Ik kan nu extra waarderen dat ik op het juiste spoor terecht ben gekomen.

Uit ervaring weet ik dat als het echt moet, ik prima kan functioneren in een functie die op het eerste gezicht niet bij me past. Het is daarom dan ook een beetje onzin om de zaken zwart tegenover wit te stellen: doen wat je leuk vindt óf geld verdienen. Niet dat jij dat perse doet trouwens, maar dat lijkt in de discussie wel een beetje te gebeuren. Het is volgens mij veel breder dan de vraag naar passend werk: het heeft alles te maken met prioriteiten in je leven, weten wie je bent en waar je staat en hoe je je leven wilt inrichten. Ik vind bijvoorbeeld vrijheid en onafhankelijkheid in mijn leven heel belangrijk: voor mij zijn het 'kernwaarden' en dus zal ik alleen goed en lang op een prettige manier kunnen functioneren als ik me in die kernwaarden erkend voel. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt niet bij mijn werkgever, maar bij mij. Een fulltime baan in het onderwijs is voor mij gewoon niet verstandig; dan ga ik me veel te veel een lesboer voelen en gaat de school benauwd lijken. Daarover duidelijk zijn naar jezelf en je werkgever is volgens mij de hele sleutel naar een 'gelukkige' carrière.

Ook het idee dat wat je doet altijd een duidelijk nut zou moeten hebben. Ik probeer in mijn werk ook juist expres tijd te 'verspillen' door soms halve lessen een beetje te kletsen met leerlingen. Heel nutteloos op 't eerste gezicht, maar uiterst nuttig voor mij (en de leerlingen).
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:16:29 #81
37950 JAM
pi_63785807
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Waarvoor juichen we, JAM?

Des frites et des moules, Lien.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:18:03 #82
37950 JAM
pi_63785849
Wilt een van jullie een kortverhaal lezen? Ik heb dat gisteren geschreven toen ik heel erg dronken was.
pi_63785993
Tuurlijk, altijd JAM.

Ik heb overigens je groeten overgebracht op 't Haganum. Je was nog niet vergeten (of had ik dat al verteld?).
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:27:42 #84
37950 JAM
pi_63786090
Nee. Vertel me er meer over. .
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:28:06 #85
37950 JAM
pi_63786100
Wonderlijk. Zo lang heb ik daar namelijk ook niet op school gezeten.
pi_63786437
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:28 schreef JAM het volgende:
Wonderlijk. Zo lang heb ik daar namelijk ook niet op school gezeten.
Nee, maar Cedo kon zich je wel herinneren. Hij wist nog goed dat je regelmatig een praatje kwam maken, en heeft je wel in z'n hart gesloten. 't Is wel een uitzonderlijk lieve man hoor (niet dat dat een voorwaarde is om jou in 't hart te sluiten, maar meer een algemene constatering). Hij was nog een klein beetje bezorgd over je dus heb ik hem verteld dat het goed met je gaat. .
pi_63786479
Dank voor je verhaal. Ik kan het nu niet lezen, want ik moet ergens naar toe. Je krijgt nog wel een reactie. .
pi_63788622
Gellius, wij gaan volgende week bij Frankendael eten!
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:46:03 #89
11923 I.R.Baboon
pi_63789107
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:18 schreef JAM het volgende:
Wilt een van jullie een kortverhaal lezen? Ik heb dat gisteren geschreven toen ik heel erg dronken was.
Ik hou niet van het woord 'kortverhaal', net zoals ik het woord 'sterkedrank' niet mag, maar kom maar op!
pi_63791741
Zo, ik ben vandaag naar Giacometti geweest in de Kunsthal. Mooi hoor.

Er was ook een fototentoonstelling met 'haar' als thema. Op alle mogelijke plekken. Niet altijd even smakelijke foto's. Ook de afwezigheid van haar kwam aan bod. Zo was er een foto van een kale kut met een tattoo: "love sucks".

Een andere fototentoonstelling vonden we haast net zo boeiend als Giacometti; foto's van ambtenaren achter hun bureau. Voor het bureau staat de Mens, achter het bureau zit het Apparaat. Voor het bureau staat de uitzondering, achter het bureau zit de regel. Op de kaartjes met toelichting lazen we onder ander over de verkeersagent in Liberia. Hij had geen auto tot zijn beschikking. Als er ongeluk gebeurde moest hij er met een taxi naartoe, op kosten van de melder van het ongeluk.
pi_63791845
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:35 schreef k_man het volgende:

Een andere fototentoonstelling vonden we haast net zo boeiend als Giacometti; foto's van ambtenaren achter hun bureau. Voor het bureau staat de Mens, achter het bureau zit het Apparaat. Voor het bureau staat de uitzondering, achter het bureau zit de regel. Op de kaartjes met toelichting lazen we onder ander over de verkeersagent in Liberia. Hij had geen auto tot zijn beschikking. Als er ongeluk gebeurde moest hij er met een taxi naartoe, op kosten van de melder van het ongeluk.
Ik heb die tentoonstelling ook gezien. Erg tof! Ik heb meteen het boek gekocht met een selectie van foto's en de verhalen erachter.
pi_63792101
Er zijn twee boeken van. Een groot, dun boek met de foto's, maar ook klein boekje met meer foto's dan er hangen en vooral ook veel tekst, Dat laatste boekje had ik wel willen hebben, maar was niet te koop. Dat eerste boek vond ik nogal duur; ¤ 50 voor een boek met een stuk of 30 foto's.
pi_63792167
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:50 schreef k_man het volgende:
Er zijn twee boeken van. Een groot, dun boek met de foto's, maar ook klein boekje met meer foto's dan er hangen en vooral ook veel tekst, Dat laatste boekje had ik wel willen hebben, maar was niet te koop. Dat eerste boek vond ik nogal duur; ¤ 50 voor een boek met een stuk of 30 foto's.
Je bedoelt dit boek?

pi_63792263
Hebben! Hebben! Hebben!
pi_63792354
Trouwens, jij bent toch niet zo lang geleden verhuisd? Heb je daar toevallig foto's/specs van?

Ik zit er zelf aan te denken om een appartement te kopen.
pi_63792624
Ehm, wat precies wil je weten?
pi_63792793
Wat heb je waar voor hoeveel gekregen? Het ging toch om nieuwbouw?

Ik ben wel benieuwd hoe nieuwbouwprojecten buiten Amsterdam zich verhouden tot nieuwbouwprojecten ín Amsterdam. Ik wil er met een koopappartement echt op vooruit gaan in woonoppervlakte (minstens 100 vierkante meter, 4 kamers), maar dat is nog best lastig.
pi_63793086
Ik stuur je wel even een PM.
pi_63793150
Tof!
  vrijdag 5 december 2008 @ 22:04:54 #100
11923 I.R.Baboon
pi_63793886
Batuwu: Ik heb je gePMd
Claudia: Ik heb Batuwu gePMd
Pope: Ik ga morgen 'jouw' kamer echt inrichten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: