Ok, ik dacht dat de KMA eeb echte studie was die een jaar of vier tot zes duurde, maar je blijkt daarvoor nog veel gedaan te hebben. Wat voor titel krijg je eigenlijk bij de KMA? Ik moet eigenlijk meteen aan een rang denken.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:10 schreef LXIV het volgende:
En dat ook nog ja. Maar daarvoor heb ik gestudeerd.
Ja, het is ook een studie van vier tot vijf jaar. Voor een deel van de cadetten althans. Vroeger was er geen titel aan verbonden, maar ik geloof dat je tegenwoordig bachelor bent. En daarna studeren veel mensen nog af aan een uni. Dan moeten ze nog een aantal studiepunten halen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:24 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat de KMA eeb echte studie was die een jaar of vier tot zes duurde, maar je blijkt daarvoor nog veel gedaan te hebben. Wat voor titel krijg je eigenlijk bij de KMA? Ik moet eigenlijk meteen aan een rang denken.
Ik denk dat als freelancer werken een aardige optie is. Een freelancer hoeft zijn week niet vol te maken en verdient dan nog net zoveel als iemand die fulltime werkt.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik dan zou doen. Kijk ik heb allemaal dooie talen gestudeerd, ik kan niet kiezen voor het grote geld. Maar als het wel kon....ik ken iemand die het tandarts zijn op zich niet zo boeiend vindt, maar nu parttime werkt in een meermanspraktijk. Die zegt "ik kan vijf dagen per week tamelijk boeiend werk gaan doen, of ik kan twee dagen per week dit doen, en de rest van de week doen wat ik echt interessant vind".
Dat lijkt me ideaal. Maar die consultant-achtige dingen zijn wsch weer niet te vinden parttime.
Dat vind ik ook het grote nadeel aan freelancen. Zeker als je in de talenhoek zit, dan betekent freelancewerk vooral veel eenzaamheid. Batuwu daarentegen werkt nu enkele dagen per week als freelancer aan een universiteit. Hij ondervindt de voordelen van de leuke collega's gecombineerd met de voordelen van parttime werken en veel geld verdienen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:37 schreef ShadyLane het volgende:
Maar net als elke andere freelancer heb je dan wel het nadeel van 'geen band met collega's/leerlingen'. Op dit moment vormen die voor mij nog een warm bad. Kan me wel voorstellen dat dat in de toekomst anders wordt (qua collega's althans: de gemiddelde leraar is steeds lager opgeleid, werkt steeds minder uren, is steeds minder kritisch) en dan wordt freelancen wellicht een aantrekkelijker optie.
Ik was bezig met andere dingen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:56 schreef Lienekien het volgende:
Nou, dat is ook maar net op tijd.
Ik zou zeggen: PM hem maar even. Ik weet niet of hij het op prijs stelt als ik dat op het forum zet.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als wat laat Batuwu zich inhuren, Claudia?
Eens m'n mentor, altijd m'n mentor, ik zal hem eens wat sturen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: PM hem maar even. Ik weet niet of hij het op prijs stelt als ik dat op het forum zet.
Ik denk dat het vinden van een 'droombaan' een ongelooflijk soort luxe is, en tegelijk is het voor mijzelf wel tamelijk essentieel. Niet dat ik altijd precies wist wat ik wilde, of nooit banen gehad heb waar ik me niet prettig bij voelde (IND!), maar ik heb dat nooit gezien als iets heel ergs. Het hoort er ook gewoon bij om uiteindelijk te komen waar je wel wilt, mits je niet stil blijft staan. Ik kan nu extra waarderen dat ik op het juiste spoor terecht ben gekomen.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:31 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet wat ik dan zou doen. Kijk ik heb allemaal dooie talen gestudeerd, ik kan niet kiezen voor het grote geld. Maar als het wel kon....ik ken iemand die het tandarts zijn op zich niet zo boeiend vindt, maar nu parttime werkt in een meermanspraktijk. Die zegt "ik kan vijf dagen per week tamelijk boeiend werk gaan doen, of ik kan twee dagen per week dit doen, en de rest van de week doen wat ik echt interessant vind".
quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Waarvoor juichen we, JAM?
Nee, maar Cedo kon zich je wel herinneren. Hij wist nog goed dat je regelmatig een praatje kwam maken, en heeft je wel in z'n hart gesloten. 't Is wel een uitzonderlijk lieve man hoor (niet dat dat een voorwaarde is om jou in 't hart te sluiten, maar meer een algemene constatering). Hij was nog een klein beetje bezorgd over je dus heb ik hem verteld dat het goed met je gaat.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:28 schreef JAM het volgende:
Wonderlijk. Zo lang heb ik daar namelijk ook niet op school gezeten.
Ik hou niet van het woord 'kortverhaal', net zoals ik het woord 'sterkedrank' niet mag, maar kom maar op!quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:18 schreef JAM het volgende:
Wilt een van jullie een kortverhaal lezen? Ik heb dat gisteren geschreven toen ik heel erg dronken was.
Ik heb die tentoonstelling ook gezien. Erg tof! Ik heb meteen het boek gekocht met een selectie van foto's en de verhalen erachter.quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:35 schreef k_man het volgende:
Een andere fototentoonstelling vonden we haast net zo boeiend als Giacometti; foto's van ambtenaren achter hun bureau. Voor het bureau staat de Mens, achter het bureau zit het Apparaat. Voor het bureau staat de uitzondering, achter het bureau zit de regel. Op de kaartjes met toelichting lazen we onder ander over de verkeersagent in Liberia. Hij had geen auto tot zijn beschikking. Als er ongeluk gebeurde moest hij er met een taxi naartoe, op kosten van de melder van het ongeluk.
Je bedoelt dit boek?quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:50 schreef k_man het volgende:
Er zijn twee boeken van. Een groot, dun boek met de foto's, maar ook klein boekje met meer foto's dan er hangen en vooral ook veel tekst, Dat laatste boekje had ik wel willen hebben, maar was niet te koop. Dat eerste boek vond ik nogal duur; ¤ 50 voor een boek met een stuk of 30 foto's.
Ik krijg met mijn dooietaalvak natuurlijk vaak de vraag wat het 'nut' ervan is. Als leerlingen dat vragen, kom ik altijd met de dooddoener "het nut zit hem erin dat je iets doet wat niet nuttig is". Klopt niet helemaal natuurlijk, maar is altijd wel een mooie opener van het gesprekquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:04 schreef mane het volgende:
Ook het idee dat wat je doet altijd een duidelijk nut zou moeten hebben. Ik probeer in mijn werk ook juist expres tijd te 'verspillen' door soms halve lessen een beetje te kletsen met leerlingen. Heel nutteloos op 't eerste gezicht, maar uiterst nuttig voor mij (en de leerlingen).
Er moet eerst nog een keer een inkomenscheck overheen (en dat wordt spannend, omdat ik niet weet hoe ze de inkomsten uit het bedrijf van vriendlief gaan berekenen), maar de boel zou in het eerste kwartaal van 2009 opgeleverd worden!quote:Op zondag 7 december 2008 02:01 schreef k_man het volgende:
Gefeliciteerd.
Dus toch weer huur. Wanneer kun je er in?
Ja! Het blijkt inderdaad aan de Ringvaart te liggen, tegen het Flevopark aan. Kaartje:quote:Op zondag 7 december 2008 13:04 schreef Z het volgende:
Van harte Claudia. Ik ken die buurt niet zo goed, Het is/was meer de hoek van Gellius. Maar volgens mij zit je dan vlak bij bijvoorbeeld de ringvaart, FLevopark, Oosterpark. Prima plek toch?
Hoe bevalt het nieuwe huis eigenlijk?quote:Op zondag 7 december 2008 13:04 schreef Z het volgende:
En een inpandige parkeerplek is heel fijn. Helaas zit er in ons nieuwe huis geen.
900 euro, inclusief servicekosten en parkeergarage. Nu zitten we in een sociale huurwoning (ook 4 kamers, maar veel kleiner) voor 400 euro per maand.quote:Op zondag 7 december 2008 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ziet er strak uit, Claudia. En het voordeel van nieuwbouw is natuurlijk veel lagere stookkosten e.d.
Hoeveel ben je hiervoor in de grote stad A. per maand kwijt? Als ik het weten mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |