Cum laude afgestudeerd.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:04 schreef Mainport het volgende:
Weet je zeker dat je filosofie hebt gestudeerd na al het bovenstaande en het feit dat je Ayn Rand briljant vindt?
Ik weet niet wat ik dan zou doen. Kijk ik heb allemaal dooie talen gestudeerd, ik kan niet kiezen voor het grote geld. Maar als het wel kon....ik ken iemand die het tandarts zijn op zich niet zo boeiend vindt, maar nu parttime werkt in een meermanspraktijk. Die zegt "ik kan vijf dagen per week tamelijk boeiend werk gaan doen, of ik kan twee dagen per week dit doen, en de rest van de week doen wat ik echt interessant vind".quote:Op donderdag 4 december 2008 20:05 schreef LXIV het volgende:
Maar Mainport. Ik ben afgestudeerd in techniek (technische informatica) én in managment zeg maar. En heb zeer ruime ervaring met leidinggeven aan grote groepen. Senior consultant of advisor, daar draai ik mijn hand niet voor om. Alleen vind ik het niks.
Ik ben een jaar voorzitter van een (heerlijk amateuristische) studentenvereniging geweest, waar ik geleerd heb om snel en strak te vergaderen, maar ook en vooral dat de leukste vergaderingen niet snel en strak geregeld zijn maar gewoon gezellig en ongeorganiseerd. Oh, sweet memories.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:06 schreef sigme het volgende:
Lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, heb ik mij gemeld bij een jongerencentrum waar swingavonden, filmavonden en concerten georganiseerd werden. Vera.
Ik heb daar leren vergaderen, veel geleerd over nut en nutteloosheid en wvttk. Toen verkeerde ik nog in de veronderstelling dat dat jongerencentrum misschien niet het toppunt van goedgeorganiseerd / effectief was omdat het draaide op louter vrijwilligers . Daar ben ik van teruggekomen. Vergeleken met mensen die ervoor betaald worden werken vrijwilligers stukken beter.
Ok, ik dacht dat de KMA eeb echte studie was die een jaar of vier tot zes duurde, maar je blijkt daarvoor nog veel gedaan te hebben. Wat voor titel krijg je eigenlijk bij de KMA? Ik moet eigenlijk meteen aan een rang denken.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:10 schreef LXIV het volgende:
En dat ook nog ja. Maar daarvoor heb ik gestudeerd.
Ja, het is ook een studie van vier tot vijf jaar. Voor een deel van de cadetten althans. Vroeger was er geen titel aan verbonden, maar ik geloof dat je tegenwoordig bachelor bent. En daarna studeren veel mensen nog af aan een uni. Dan moeten ze nog een aantal studiepunten halen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:24 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat de KMA eeb echte studie was die een jaar of vier tot zes duurde, maar je blijkt daarvoor nog veel gedaan te hebben. Wat voor titel krijg je eigenlijk bij de KMA? Ik moet eigenlijk meteen aan een rang denken.
Ik denk dat als freelancer werken een aardige optie is. Een freelancer hoeft zijn week niet vol te maken en verdient dan nog net zoveel als iemand die fulltime werkt.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik dan zou doen. Kijk ik heb allemaal dooie talen gestudeerd, ik kan niet kiezen voor het grote geld. Maar als het wel kon....ik ken iemand die het tandarts zijn op zich niet zo boeiend vindt, maar nu parttime werkt in een meermanspraktijk. Die zegt "ik kan vijf dagen per week tamelijk boeiend werk gaan doen, of ik kan twee dagen per week dit doen, en de rest van de week doen wat ik echt interessant vind".
Dat lijkt me ideaal. Maar die consultant-achtige dingen zijn wsch weer niet te vinden parttime.
Dat vind ik ook het grote nadeel aan freelancen. Zeker als je in de talenhoek zit, dan betekent freelancewerk vooral veel eenzaamheid. Batuwu daarentegen werkt nu enkele dagen per week als freelancer aan een universiteit. Hij ondervindt de voordelen van de leuke collega's gecombineerd met de voordelen van parttime werken en veel geld verdienen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:37 schreef ShadyLane het volgende:
Maar net als elke andere freelancer heb je dan wel het nadeel van 'geen band met collega's/leerlingen'. Op dit moment vormen die voor mij nog een warm bad. Kan me wel voorstellen dat dat in de toekomst anders wordt (qua collega's althans: de gemiddelde leraar is steeds lager opgeleid, werkt steeds minder uren, is steeds minder kritisch) en dan wordt freelancen wellicht een aantrekkelijker optie.
Ik was bezig met andere dingen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:56 schreef Lienekien het volgende:
Nou, dat is ook maar net op tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |