abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63763813
Weet je zeker dat je filosofie hebt gestudeerd na al het bovenstaande en het feit dat je Ayn Rand briljant vindt?
Graag op anoniem
  donderdag 4 december 2008 @ 20:05:05 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63763823
Maar Mainport. Ik ben afgestudeerd in techniek (technische informatica) én in managment zeg maar. En heb zeer ruime ervaring met leidinggeven aan grote groepen. Senior consultant of advisor, daar draai ik mijn hand niet voor om. Alleen vind ik het niks.
The End Times are wild
pi_63763827
Alsof je dáár mensen treft waar je mee van gedachten kunt wisselen over meritocratie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_63763862
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:04 schreef Mainport het volgende:
Weet je zeker dat je filosofie hebt gestudeerd na al het bovenstaande en het feit dat je Ayn Rand briljant vindt?
Cum laude afgestudeerd.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:25:44 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63764490
En toen (20:01) opende Mainport dit KLB-topic: Mensen die de meritocratie steunen
The End Times are wild
pi_63770737
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:05 schreef LXIV het volgende:
Maar Mainport. Ik ben afgestudeerd in techniek (technische informatica) én in managment zeg maar. En heb zeer ruime ervaring met leidinggeven aan grote groepen. Senior consultant of advisor, daar draai ik mijn hand niet voor om. Alleen vind ik het niks.
Ik weet niet wat ik dan zou doen. Kijk ik heb allemaal dooie talen gestudeerd, ik kan niet kiezen voor het grote geld. Maar als het wel kon....ik ken iemand die het tandarts zijn op zich niet zo boeiend vindt, maar nu parttime werkt in een meermanspraktijk. Die zegt "ik kan vijf dagen per week tamelijk boeiend werk gaan doen, of ik kan twee dagen per week dit doen, en de rest van de week doen wat ik echt interessant vind".

Dat lijkt me ideaal. Maar die consultant-achtige dingen zijn wsch weer niet te vinden parttime.
  donderdag 4 december 2008 @ 23:33:57 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63770811
Nou, over dat parttime werken heb ik ook wel gedacht. Temeer daar het in meerdere opzichten heel gunstig is. Zo is je netto-salaris per uur de eerste uren ongeveer het dubbele van je netto-salaris de laatste uren. (Met andere woorden, als je parttime werkt betaal je nauwlijks belasting!).
WIj zouden vrij goed rond kunnen komen van 2x parttime werken. Maar wat ik met al die tijd zou doen..
The End Times are wild
pi_63771493
Had jij niet gewoon KMA gedaan Lowieke?

Ben vandaag na mijn werk trouwens even lands de Schedel van Hirst in het Rijksmuseum geweest; zomaar.
Hetgeen me vooral opviel was dat diamanten echt alle kleuren blijken te reflecteren: het leek wel een kerstboom, of zo'n disco spiegelbal, maar dan met heel veel kleuren.
anonieme razernist
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:10:19 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63771669
En dat ook nog ja. Maar daarvoor heb ik gestudeerd.
The End Times are wild
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:19:06 #60
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_63771874
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:06 schreef sigme het volgende:
Lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, heb ik mij gemeld bij een jongerencentrum waar swingavonden, filmavonden en concerten georganiseerd werden. Vera.

Ik heb daar leren vergaderen, veel geleerd over nut en nutteloosheid en wvttk. Toen verkeerde ik nog in de veronderstelling dat dat jongerencentrum misschien niet het toppunt van goedgeorganiseerd / effectief was omdat het draaide op louter vrijwilligers . Daar ben ik van teruggekomen. Vergeleken met mensen die ervoor betaald worden werken vrijwilligers stukken beter.
Ik ben een jaar voorzitter van een (heerlijk amateuristische) studentenvereniging geweest, waar ik geleerd heb om snel en strak te vergaderen, maar ook en vooral dat de leukste vergaderingen niet snel en strak geregeld zijn maar gewoon gezellig en ongeorganiseerd. Oh, sweet memories.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:23:10 #61
11923 I.R.Baboon
pi_63771953
Hoewel ik mezelf als minder ontwikkeld beschouw dan Claudia (of in elk geval het gevoel heb dat ik minder moeite doe om wel zo over te komen) is het begrip meriocratie me niet onbekend.

Overigens was ik vanavond naar Kees Torn. En was dat weer erg de moeite waard. En waren er zeer (iets te?) veel Drs. P invloeden te herkennen.
pi_63771984
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:10 schreef LXIV het volgende:
En dat ook nog ja. Maar daarvoor heb ik gestudeerd.
Ok, ik dacht dat de KMA eeb echte studie was die een jaar of vier tot zes duurde, maar je blijkt daarvoor nog veel gedaan te hebben. Wat voor titel krijg je eigenlijk bij de KMA? Ik moet eigenlijk meteen aan een rang denken.
anonieme razernist
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:34:44 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63772155
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:24 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ok, ik dacht dat de KMA eeb echte studie was die een jaar of vier tot zes duurde, maar je blijkt daarvoor nog veel gedaan te hebben. Wat voor titel krijg je eigenlijk bij de KMA? Ik moet eigenlijk meteen aan een rang denken.
Ja, het is ook een studie van vier tot vijf jaar. Voor een deel van de cadetten althans. Vroeger was er geen titel aan verbonden, maar ik geloof dat je tegenwoordig bachelor bent. En daarna studeren veel mensen nog af aan een uni. Dan moeten ze nog een aantal studiepunten halen.
The End Times are wild
pi_63774766
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:31 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik dan zou doen. Kijk ik heb allemaal dooie talen gestudeerd, ik kan niet kiezen voor het grote geld. Maar als het wel kon....ik ken iemand die het tandarts zijn op zich niet zo boeiend vindt, maar nu parttime werkt in een meermanspraktijk. Die zegt "ik kan vijf dagen per week tamelijk boeiend werk gaan doen, of ik kan twee dagen per week dit doen, en de rest van de week doen wat ik echt interessant vind".

Dat lijkt me ideaal. Maar die consultant-achtige dingen zijn wsch weer niet te vinden parttime.
Ik denk dat als freelancer werken een aardige optie is. Een freelancer hoeft zijn week niet vol te maken en verdient dan nog net zoveel als iemand die fulltime werkt.

Het is natuurlijk de vraag wat voor freelancewerk je kunt doen en hoe je dat op poten gaat zetten.
pi_63775223
Ik heb collega's die zich als vervanger laten inhuren door scholen die omhoog zitten. Dat heb ik ook weleens overwogen. Ik geef een tekortvak, ben bevoegd, ervaren....en wie zich als 'noodkracht' laat inhuren wordt niet lastiggevallen met de onzin waar vaste krachten wel mee lastiggevallen worden. Je kunt dan gewoon alleen lesgeven en daarvoor LD (de hoogste schaal) vragen.

Maar net als elke andere freelancer heb je dan wel het nadeel van 'geen band met collega's/leerlingen'. Op dit moment vormen die voor mij nog een warm bad. Kan me wel voorstellen dat dat in de toekomst anders wordt (qua collega's althans: de gemiddelde leraar is steeds lager opgeleid, werkt steeds minder uren, is steeds minder kritisch) en dan wordt freelancen wellicht een aantrekkelijker optie.
pi_63775263
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:37 schreef ShadyLane het volgende:

Maar net als elke andere freelancer heb je dan wel het nadeel van 'geen band met collega's/leerlingen'. Op dit moment vormen die voor mij nog een warm bad. Kan me wel voorstellen dat dat in de toekomst anders wordt (qua collega's althans: de gemiddelde leraar is steeds lager opgeleid, werkt steeds minder uren, is steeds minder kritisch) en dan wordt freelancen wellicht een aantrekkelijker optie.
Dat vind ik ook het grote nadeel aan freelancen. Zeker als je in de talenhoek zit, dan betekent freelancewerk vooral veel eenzaamheid. Batuwu daarentegen werkt nu enkele dagen per week als freelancer aan een universiteit. Hij ondervindt de voordelen van de leuke collega's gecombineerd met de voordelen van parttime werken en veel geld verdienen.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:38:37 #67
11923 I.R.Baboon
pi_63779007
Het huidige klimaat is niet echt heel goed voor ZZP'ers (tenzij je een specifieke vaardigheid hebt), maar qua hobbies (wielrennen!) lijkt freelancen me ook al een ideale optie.

Als wat laat Batuwu zich inhuren, Claudia?
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:41:24 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63779090
Hoi.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63779370
Goedemorgen.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:56:23 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63779470
Nou, dat is ook maar net op tijd.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:57:50 #71
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63779507
'Een goeden' is altijd op tijd.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:58:23 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63779523
Frollo.
pi_63779544
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:56 schreef Lienekien het volgende:
Nou, dat is ook maar net op tijd.
Ik was bezig met andere dingen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_63779734
Wat een dag.
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:13:11 #75
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63779888
Nog een kwartiertje werken en dan lekker de Sintspits in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')