quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:17 schreef Gellius het volgende:Tsja Zodiakk, ik ben meer geïnteresseerd in de plaatsen waar ik heen ga dan in mijzelf.
Ik kan dat niet zo goed van elkaar scheiden.
quote:
Ik vind het dus prettig om ergens voor het eerst heen te gaan, goed te kijken, er dan eens flink wat over te lezen en dan later nòg eens te gaan kijken. Ik beleef dan niet nogmaals hetzelfde, maar weer iets nieuws. Zoals ik ook als ik jou één keer spreek, een volgende keer niet verwacht precies dezelfde conversatie te hebben. Dat had ik ook al toen ik 20 was, overigens.
Ik wil zeker niet zeggen dat je iedere keer hetzelfde ervaart,

. Is het niet zo dat -jij- veranderd bent en niet datgene wat je weer ziet? Bovendien zijn plaatsen toch geen mensen? Als jij mij meerdere keren spreekt, dan is het anders omdat zowel jij
als ik veranderd zijn. Bij plaatsen ben alleen jij anders en is de plaats waar je naar terugkeert daarom alleen voor
jou anders.
Maar laat ik het niet op de spits drijven, ook ik heb plekken waar ik naar graag terugkeer, door herinneringen, associaties, gevoelens. Als jij prettige associaties met een plek kunt versterken door er na een eerste bezoek een boek over te lezen en dan terug te keren dan is dat prima, maar het klinkt nogal ... omslachtig

.
[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 09-12-2008 18:52:52 ]