Even een kort verhaaltje dan over het ziekenhuis bezoek

Zoals bekend heb ik vorig jaar een hardloopblessure opgelopen. De verdenking hing toen al sterk op logesyndroom maar omdat ik in samenspraak met wat malloten had verzonnen dat Alpe d'Huez op de fiets moest worden bedwongen ben ik gaan fietsen en had ik nergens last van. Nu wil ik weer gaan hardlopen en al direct bleek dat de driekwart jaar rust geen verbetering had opgeleverd. Toen via de sportarts een drukmeting uit laten voeren om zekerheid te krijgen en dat was dus vandaag

Daar aangekomen zat ik in de wachtkamer en zag ik een paar keer wat mensen met slangetjes voorbij komen dus ik begon m al een beetje te knijpen. Ik mocht me omkleden (moest hardlopen dus in sportkleding) en daarna op de behandeltafel liggen. Plekje van 10 bij 20 afgeschoren (heel charming) en hoppakee de verdoving erin. Dat voel je wel maar verder niet echt. Toen begon de pret pas echt; de dokter pakt een naald, draait zich om om te prikken maar zegt dan "Ow wacht ik moet m'n veiligheidsbril nog opzetten"

Toen begon ik m toch wel even te knijpen zullen we maar zeggen
Gelukkig bleek dat niet zo erg als ik dacht, af en toe komen er gewoon wat kleine spettertjes bloed vrij maar geen slagaderlijke bloedingen oid.

Vervolgens ging er een buisje naar binnen iets wat je maar een beetje voelt en wordt de druk gemeten. 30 is de grens voor fysio/operatie en ik zat in rust op 23 oid, dat is midden/hoog. Vervolgens moest ik gaan hardlopen op de loopband. Ding wordt op hardloopstand gezet en de hellingshoek wordt omhoog gegooid en gaaan! Zul je net zien dat de klachten niet opkomen dus na 5 minuten vond de dokter het genoeg "ja laten we nu maar eens even meten dan" dus ik van de band, zonder last van m'n benen en aan de apparatuur en ik zat al tegen de 40 aan. Toen voelde de dokter nog even aan m'n benen "Zo die zijn echt keihard geworden" en toen mocht de zuster ook even voelen want dat moest ze toch echt even voelen
Naja, nu afspraak maken met de sportarts, die verwijst me naar het ziekenhuis en dan is het opereren en kan er weer hardgelopen worden. Op naar de Rotterdam Marathon
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF![b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)