abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 16:36:38 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_63728414
In Publisher 2007 heb ik een kleurenschema opgesteld in verband van mijn bedrijfskleuren. (Lekker makkelijk want dan kan ik met één druk op de knop alle correspondentie e.d. opmaken.)

Nu start ik Publisher opnieuw op en krijg ik de melding:
"De registersleutel van het kleurenschema ontbreekt of is beschadigd. Voer Setup opnieuw uit om de registersleutel opnieuw te installeren."

* ManAtWork begint eerst te balen maar doet dan een Setup zoals aangeraden.

Resultaat: geen. Dus zoeken op het www met als resultaat:
quote:
Have you created custom color schemes? Have you tried deleting them? They are in
a folder similar to this: (hidden)
C:\Users\<<user name>>\AppData\Roaming\Microsoft\Publisher
The custom schemes are custcols.scm. You can rename them to custcols.old or
delete them altogether.
So far, so good. Dit is de oplossing om weer normaal met Publisher te kunnen werken.

Maar nu de vraag: hoe kan ik dan wel gebruik maken van de zelf gemaakte/aangepaste kleurenschema's?
Iedere keer als er een kleurenschema wordt opgeslagen, komt de foutmelding tevoorschijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 8 december 2008 @ 13:17:58 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_63849205
Ik kick de vraag nog even omhoog met de hoop dat er iemand na het weekend spontaan bekend is met het probleem en de oplossing.

Heb de vraag ook op het forum bij MS geplaatst maar ook daar helaas nog geen reactie gezien.
pi_64173075
Het programma publisher dat je gebruikt is niet meer van deze tijd. Een goed gratis alternatief is het programma onder mijn home page link, kompozer . Het maken van een webpagina net zo makkelijk als werken met een tekstverwerker. Kleurenschema's zijn gemakkelijk in te stellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jo0Lz op 21-12-2008 16:28:29 ]
  zondag 21 december 2008 @ 12:08:50 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64203075
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:38 schreef dick123 het volgende:
Het programma publisher dat je gebruikt is niet meer van deze tijd. Een goed gratis alternatief is het programma programma onder mijn home page link, kompozer. Het maken van een webpagina net zo makkelijk als werken met een tekstverwerker. Kleurenschema's zijn gemakkelijk in te stellen.
Dank voor je mening. Maar de vraag was niet of iemand een alternatief heeft.
Aangezien jij niet weet wat ik wel of niet met het programma doe, lijkt me de opmerking 'niet meer van deze tijd' een beetje kort door de bocht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jo0Lz op 21-12-2008 16:28:41 ]
  zondag 21 december 2008 @ 13:05:35 #5
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_64204545
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:17 schreef ManAtWork het volgende:
Ik kick de vraag nog even omhoog met de hoop dat er iemand na het weekend spontaan bekend is met het probleem en de oplossing.

Heb de vraag ook op het forum bij MS geplaatst maar ook daar helaas nog geen reactie gezien.
draai je vista? Het kan zijn dat je het dan als admin moet draaien, omdat hij naast dat bestand ook een register sleutel wil schrijven...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  zondag 21 december 2008 @ 13:27:00 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64205287
Ik draai Vista.
Maar op een laptop (ook Vista) is het geen probleem. Plus de gebruiker waaronder ik werk heeft admin rechten.
  zondag 21 december 2008 @ 16:27:00 #7
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_64211781
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:27 schreef ManAtWork het volgende:
Ik draai Vista.
Maar op een laptop (ook Vista) is het geen probleem. Plus de gebruiker waaronder ik werk heeft admin rechten.
Ja, maar UAC wil nog wel eens niet als administrator dingen draaien, als je wel administrator bent. Ik ben ook admin op mijn local account, maar moet sommige apps toch nog toestemming geven...

Het blijft raar natuurlijk, als het op je laptop wel gewoon werkt, maar op je desktop niet.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 29 december 2008 @ 14:24:53 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64464342
Ik heb het nu het oude bestand hernoemd naar de originele bestandsnaam en vreemd genoeg werkt het nu opeens wel. Plus dat het kleurenschema gewoon beschikbaar is.
Voor de zekerheid heb ik nog een nieuw schema aangemaakt en opgeslagen om te testen en de foutmelding komt nu niet meer.
Computers,... soms blijft het een mysterie,...

In ieder geval dank voor het meedenken Jo0Lz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')