abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 17:03:05 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65461171
Nou ja zeg, ik was opgeroepen voor een ADHD coachingsgroep en ik meld me net af omdat ik nooit kan op de woensdag. Blijkt de groep gegeven te worden door degene waarbij ik niet meer behandeld wilde worden
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_65461308
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:03 schreef MaJo het volgende:
Nou ja zeg, ik was opgeroepen voor een ADHD coachingsgroep en ik meld me net af omdat ik nooit kan op de woensdag. Blijkt de groep gegeven te worden door degene waarbij ik niet meer behandeld wilde worden
Mooi toch dat je je hebt afgemeld,... of niet dan?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 17:09:33 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65461399
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Mooi toch dat je je hebt afgemeld,... of niet dan?
Ja dat wel, maar het is toch absurd dat ik in een groep geplaatst wordt bij iemand waarvan ik specifiek aangegeven heb dat ik daardoor niet behandeld wil worden?

trouwens wel weer een mooie ADD actie dat ik 20 minuten te laat op de afspraak was
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_65461414
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:03 schreef MaJo het volgende:
Wat heb je aan zo'n coachingsgroep? Wat doen ze dan?

Van groepsdingen heb ik de ervaring dat ik mezelf altijd beter voel dan de rest.
Vaak zitten er enorm falende honden tussen die te stom zijn om hun pillen in te kunnen nemen
en daarom maar werkloos de hele dag zitten te spacen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 17:14:03 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65461554
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:09 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Wat heb je aan zo'n coachingsgroep? Wat doen ze dan?

Van groepsdingen heb ik de ervaring dat ik mezelf altijd beter voel dan de rest.
Vaak zitten er enorm falende honden tussen die te stom zijn om hun pillen in te kunnen nemen
en daarom maar werkloos de hele dag zitten te spacen.
Ik heb werkelijk geen idee maar het is geloof ik een beetje verplicht en ik wil het best proberen. Als ik het niets vind ben ik zo weer weg
pi_65463654
Vandaag weer bij psycholoog geweest en hoef voorlopig niet terug te komen, want het gaat goed met me. Heel erg goed eigenlijk, genoeg bagage van haar meegekregen om vooruit te kunnen voorlopig. Medicatie gebruik ik ook niet meer, dat was echt niet mijn ding, maar heb ik achteraf helemaal niet nodig.

Is een hoop gebeurd in een jaar, in zeer positieve zin .
pi_65471451
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:19 schreef frenkck het volgende:
Vandaag weer bij psycholoog geweest en hoef voorlopig niet terug te komen, want het gaat goed met me. Heel erg goed eigenlijk, genoeg bagage van haar meegekregen om vooruit te kunnen voorlopig. Medicatie gebruik ik ook niet meer, dat was echt niet mijn ding, maar heb ik achteraf helemaal niet nodig.

Is een hoop gebeurd in een jaar, in zeer positieve zin .
Feli... goed gedaan
pi_65471467
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee maar het is geloof ik een beetje verplicht en ik wil het best proberen. Als ik het niets vind ben ik zo weer weg
Hoezo verplicht? Zit je in een gedwongen traject, of zo?
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 22:19:58 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65473023
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoezo verplicht? Zit je in een gedwongen traject, of zo?
Bij de instelling waar ik behandeld wordt is het verplicht...

maar gezien mijn tijdsgebrek door 2 studies en een baan daarnaast kan ik me er mooi onderuit wurmen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:36:44 #285
185631 Guncta
En un momento dado
pi_65473778
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij de instelling waar ik behandeld wordt is het verplicht...

maar gezien mijn tijdsgebrek door 2 studies en een baan daarnaast kan ik me er mooi onderuit wurmen
Zo brachten ze dat bij mij ook. GGZ overigens niet (daar was alles echter veel te vrijwillig en laks). Bij VNN was het overigens wel zo goed als verplicht. Bij VNN overigens wel verreweg het meeste geleerd.

Groepstherapie werd bij mij gebracht als elkaar informeren over ADHD en de eventuele oplossingen.
Vond mijn situatie en bevindingen overigens veel te persoonlijk en specifiek. Luisteren had ik geen behoefte aan. Had behoefte aan een erg persoonlijk plan. Vooral qua medicatie wou ik graag het 'testkonijn' zijn. Ik was namelijk blij met mijn ADHD en wilde alleen op sommige momenten iets 'saaier/betonnerig' (niet happen, ) zijn. Ondanks dat ik natuurlijk niet voor niks bij VNN zat, al is de begeleiding qua adhd er wel geweldig.

Verder werd er informatie gegeven en oefeningen in groepstherapie.
Voor sommigen best zinvol en fijn om te weten dat er meer mensen zijn met ADHD + de verschillen en overeenkomsten (hoe overdreven logisch dat ook klinkt, jullie weten vast wel wat ik bedoel).
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_65476007
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:36 schreef Guncta het volgende:

[..]

Groepstherapie werd bij mij gebracht als elkaar informeren over ADHD en de eventuele oplossingen.
Vond mijn situatie en bevindingen overigens veel te persoonlijk en specifiek. Luisteren had ik geen behoefte aan. Had behoefte aan een erg persoonlijk plan.
Had ik ook. We begonnen ook met een vrij grote groep 12 ofzo waarvan vier mannen. Die 4 kerels en ik hadden (hebben) ADHD en de rest van de vrouwen allemaal ADD. Binnen drie weken waren al die vier die kerels al afgehaakt en ik had echt de grootste moeite om naar die anderen hun verhaal te luisteren. Als ik dan eens aan de beurt was om iets te vertellen dan wist ik vaak niet eens meer waar we eigenlijk over hadden. Ik ben normaal al ongeduldig maar met die groep klikte het al helemaal niet en kon het ook echt niet opbrengen om echt actief mee te doen. Ik ben wel zo vaak mogelijk gegaan en toen ik me eenmaal een beetje in die groep begon thuis te voelen ben ik vergeten naar die allerlaatste bijeenkomst te gaan Beetje lullig want die mensen waren wel oprecht geinteresseerd enzo naar mijn zwangerschap etc.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_65479775
Today's the day.... Om 9 uur krijg ik een telefoontje met wat het vervolgtraject wordt.... Ben best nerveus nu....

Sollicitaties voor een nieuwe baan zijn ook de deur uit....
pi_65479982
succes!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_65480921
Dank...
pi_65481146
ff roken... Hopen dat ze bellen...

Ze hebben gebeld. Maandag 16 feb. een vervolg afspraak bij een psych om "ziektebeelden uit te sluiten".

Erg spannend allemaal... En een beetje eng...

[ Bericht 72% gewijzigd door rvlaak_werk2 op 28-01-2009 09:29:33 ]
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 09:42:33 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65482114
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
ff roken... Hopen dat ze bellen...

Ze hebben gebeld. Maandag 16 feb. een vervolg afspraak bij een psych om "ziektebeelden uit te sluiten".

Erg spannend allemaal... En een beetje eng...
Spannend zeg! Maar wat houdt dat precies in? Ze twijfelen over bepaalde ziektenbeelden ofzo?

ben nu weer onderweg naar de psych. Ga maar eens vragen wat ze bedoelde met dat ik een 'vleugje borderline' heb
pi_65482706
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Spannend zeg! Maar wat houdt dat precies in? Ze twijfelen over bepaalde ziektenbeelden ofzo?

ben nu weer onderweg naar de psych. Ga maar eens vragen wat ze bedoelde met dat ik een 'vleugje borderline' heb
Geen idee wat het precies inhoud. Ze kwam er mee dat het is om dingen uit te sluiten. Vind het allemaal wat vaag, maar dat heb ik altijd al van psych'en gevonden...

We zullen het wel zien en ik hou jullie zekers op de hoogte
pi_65490236
Zijn er meer mensen hier die bij de intake van PsyQ niet iemand bij zich hadden die jou als kind kende? Ik heb vrijdag de intake en er is wat vroeger betreft niemand die ik mee zou kunnen nemen. Ik heb wel een paar rapporten maar daar staat weinig spannends op. Hoe verloopt zo'n gesprek als je geen ouder o.i.d. meebrengt\ in hoeverre is dat een probleem?
pi_65490896
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

lol, lekker lastig figuur ben jij.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_65492534
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zijn er meer mensen hier die bij de intake van PsyQ niet iemand bij zich hadden die jou als kind kende? Ik heb vrijdag de intake en er is wat vroeger betreft niemand die ik mee zou kunnen nemen. Ik heb wel een paar rapporten maar daar staat weinig spannends op. Hoe verloopt zo'n gesprek als je geen ouder o.i.d. meebrengt\ in hoeverre is dat een probleem?
Bij de intake is dat geen probleem. Later in het diagnose traject (is mij verteld) zijn die mensen wel nodig. Maar ik heb begrepen dat je er zelf niet per sé bij hoeft te zijn.
pi_65492542
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:58 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

lol, lekker lastig figuur ben jij.
Nee, de rest hier is lekker makkelijk
pi_65494093
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:34 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Bij de intake is dat geen probleem. Later in het diagnose traject (is mij verteld) zijn die mensen wel nodig. Maar ik heb begrepen dat je er zelf niet per sé bij hoeft te zijn.
Ik begreep dat bij PsyQ de diagnose juist op basis van het intakegesprek gesteld wordt, dat het hele diagnosetraject niet meer dan het intakegesprek en een adviesgesprek omvat.
pi_65494263
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik begreep dat bij PsyQ de diagnose juist op basis van het intakegesprek gesteld wordt, dat het hele diagnosetraject niet meer dan het intakegesprek en een adviesgesprek omvat.
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
pi_65494345
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:18 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
28, zoals ook in mij profiel te zien is...
pi_65494552
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

28, zoals ook in mij profiel te zien is...
Kijk niet zoveel in profielen

Hmm.. dubieus... Mij is nl juist verteld dat een diagnose onmogelijk in 1 gesprek te stellen is. Al helemaal neit bij ASS en AD(H)D achtige aandoeningen. Omdat deze zoveel lijken op andere aandoeningen en dat je ook gewoon een beetje druk kan zijn...

Dit schijnt nog erger te zijn bij volwassenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')