DNA-tests.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:35 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb niet genoeg vertrouwen in het Nederlandse strafrecht om voor de doodstraf te zijn.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:35 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb niet genoeg vertrouwen in het Nederlandse strafrecht om voor de doodstraf te zijn.
1 is onzinquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:34 schreef Halcon het volgende:
1 Bekend is dat Nederland redelijk slap is als het gaat om het aanpakken van moordenaars, notoire overvallers en verkrachters.
Recidive schijnt behoorlijk hoog te zijn in Nederland, dus slappe hap werkt gewoon niet.
Stelling:
Nederland kan maar beter de doodstraf invoeren. De doodstraf geeft de garantie dat er geen recidive plaats zal vinden, 2 werkt afschrikwekkend en ook al zou de doodstraf niet afschrikwekkend werken, dan is er een moordenaar, verkrachter of overvaller minder.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:35 schreef BasEnAad het volgende:
Mee eens, anders waren die van Putten nu dood geweest. Nog vele andere...quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:35 schreef BasEnAad het volgende:
Ook daar kan van alles mee misgaan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
DNA-tests.
Degene die mij 10 onterecht voltrokken vonnissen uit de VS kan noemen krijgt een fles wijn toegezonden.
Ja, dat is nogal makkelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Degene die mij 10 onterecht voltrokken vonnissen uit de VS kan noemen krijgt een fles wijn toegezonden.
lijkt me inderdaad een redelijk objectief feit om gewoon tegen de doodstraf te zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:37 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
[..]
Mee eens, anders waren die van Putten nu dood geweest. Nog vele andere...
Er zijn diverse gevallen geweest waarbij daders tot op het laatste moment hebben ontkend en zelfs tijdens de voltrekking hebben geroepen dat de beul een onschuldige heeft gedood. Achteraf zijn er DNA-onderzoeken verricht en ze waren allemaal hartstikke schuldig.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Ja, dat is nogal makkelijk..
Als iemand dood is wordt het onderzoek over het algemeen stopgezet. Dan moeten de omstandigheden echt extreem zijn willen ze het onderzoek heropenen.
Kijk eens naar de personen die op death-row zitten, schuldig verklaard zijn en alle hoop op hoger beroep hebben uitgeput en feitelijk alleen nog wachten op de dood, maar die alsnog onschuldig blijken te zijn. Dat zijn er gigantisch veel.
Wat zegt dat volgens jou? Denk je dat de doodstraf de enige factor als het gaat om criminaliteitscijfers?quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:38 schreef Sloggi het volgende:
Volgens jou werkt de slappe aanpak niet. Denk je dat een harde aanpak leidt tot minder criminaliteit? Als je naar landen kijkt waar de doodstrat nog wordt uitgevoerd is daar toch geen sprake van lagere criminaliteitscijfers.
In vergelijking met wat? Amerika waar de straffen zo gigantisch zijn dat iemand die inbreekt al op de politie schiet om maar niet gepakt te worden?quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:34 schreef Halcon het volgende:
Bekend is dat Nederland redelijk slap is als het gaat om het aanpakken van moordenaars, notoire overvallers en verkrachters.
Schijnt? Dat valt ontzettend mee. Hoeveel moorden en verkrachtingen worden er in NL gepleegd? Niet bijster veel. En ook al is elk geval er één teveel, recidivisten hebben we pas bij de groep mensen die een blikje euroshopper bier jat. Niet bij moordenaars.quote:Recidive schijnt behoorlijk hoog te zijn in Nederland, dus slappe hap werkt gewoon niet.
Het werkt niet afschrikwekkend en de kans dat er in het systeem iets mis gaat is veel en veel te groot.quote:Stelling:
Nederland kan maar beter de doodstraf invoeren. De doodstraf geeft de garantie dat er geen recidive plaats zal vinden, werkt afschrikwekkend en ook al zou de doodstraf niet afschrikwekkend werken, dan is er een moordenaar, verkrachter of overvaller minder.
VS (in het verleden).quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat het niet afschrikwekkend zou zijn (toon maar eens aan!)
Toch neemt de zware criminaliteit maar niet af en is er veel recidive. Zelfs TBS'ers zien nog weleens de gelegenheid om op proefverlof iemand te verkrachten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:42 schreef NJ het volgende:
[..]
In vergelijking met wat? Amerika waar de straffen zo gigantisch zijn dat iemand die inbreekt al op de politie schiet om maar niet gepakt te worden?
Ons strafsysteem is naar de maatstaven van de landen om ons heen normaal.
[..]
Schijnt? Dat valt ontzettend mee. Hoeveel moorden en verkrachtingen worden er in NL gepleegd? Niet bijster veel. En ook al is elk geval er één teveel, recidivisten hebben we pas bij de groep mensen die een blikje euroshopper bier jat. Niet bij moordenaars.
[..]
Het werkt niet afschrikwekkend en de kans dat er in het systeem iets mis gaat is veel en veel te groot.
DNA is slechts een bewijs dat iemand op dezelfde plaats is geweest als het slachtoffer, of dat er op één of andere manier DNA over is gebracht.quote:
Je lult hier echt zwaar uit je nek!quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn diverse gevallen geweest waarbij daders tot op het laatste moment hebben ontkend en zelfs tijdens de voltrekking hebben geroepen dat de beul een onschuldige heeft gedood. Achteraf zijn er DNA-onderzoeken verricht en ze waren allemaal hartstikke schuldig.
Nee, maar ik betwijfel dat de doodstraf een afschrikwekkende werking heeft.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat zegt dat volgens jou? Denk je dat de doodstraf de enige factor als het gaat om criminaliteitscijfers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |