abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63710808
Bekend is dat Nederland redelijk slap is als het gaat om het aanpakken van moordenaars, notoire overvallers en verkrachters.

Recidive schijnt behoorlijk hoog te zijn in Nederland, dus slappe hap werkt gewoon niet.

Stelling:

Nederland kan maar beter de doodstraf invoeren. De doodstraf geeft de garantie dat er geen recidive plaats zal vinden, werkt afschrikwekkend en ook al zou de doodstraf niet afschrikwekkend werken, dan is er een moordenaar, verkrachter of overvaller minder.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:35:31 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63710827
Ik heb niet genoeg vertrouwen in het Nederlandse strafrecht om voor de doodstraf te zijn.
pi_63710870
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:35 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb niet genoeg vertrouwen in het Nederlandse strafrecht om voor de doodstraf te zijn.
DNA-tests.

Degene die mij 10 onterecht voltrokken vonnissen uit de VS kan noemen krijgt een fles wijn toegezonden.
pi_63710880
Lijkt mij niks als de overheid mensen mag doden. Afgezien nog van de praktische bezwaren als per abuis veroordeelde mensen enzovoort.
pi_63710886
quote:
Helemaal mee eens.
Google is your friend, abuse your friends
pi_63710904
Ja, gelijk steniging ook maar invoeren voor kinderverkrachters enzeuw.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_63710907
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:34 schreef Halcon het volgende:
1 Bekend is dat Nederland redelijk slap is als het gaat om het aanpakken van moordenaars, notoire overvallers en verkrachters.

Recidive schijnt behoorlijk hoog te zijn in Nederland, dus slappe hap werkt gewoon niet.

Stelling:

Nederland kan maar beter de doodstraf invoeren. De doodstraf geeft de garantie dat er geen recidive plaats zal vinden, 2 werkt afschrikwekkend en ook al zou de doodstraf niet afschrikwekkend werken, dan is er een moordenaar, verkrachter of overvaller minder.
1 is onzin

2 is ook onzin.

pi_63710913
quote:
pi_63710919
quote:
Mee eens, anders waren die van Putten nu dood geweest. Nog vele andere...
Everyone is entitled to My opinion.
pi_63710960
Volgens jou werkt de slappe aanpak niet. Denk je dat een harde aanpak leidt tot minder criminaliteit? Als je naar landen kijkt waar de doodstrat nog wordt uitgevoerd is daar toch geen sprake van lagere criminaliteitscijfers.
pi_63710977
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

DNA-tests.

Degene die mij 10 onterecht voltrokken vonnissen uit de VS kan noemen krijgt een fles wijn toegezonden.
Ook daar kan van alles mee misgaan.

dinsdag 2 december 2008 @ 22:39:13 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63710985
Beter sluit je ze hun hele leven op zonder vermaak zodat ze echt de tijd krijgen hun fouten te overdenken...
Life is what you make it.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:39:37 #13
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_63710998
quote:

[..]

Ja, dat is nogal makkelijk. .
Als iemand dood is wordt het onderzoek over het algemeen stopgezet. Dan moeten de omstandigheden echt extreem zijn willen ze het onderzoek heropenen.
Kijk eens naar de personen die op death-row zitten, schuldig verklaard zijn en alle hoop op hoger beroep hebben uitgeput en feitelijk alleen nog wachten op de dood, maar die alsnog onschuldig blijken te zijn. Dat zijn er gigantisch veel.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:39:55 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63711010
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:37 schreef zwitsalbaby00 het volgende:

[..]

Mee eens, anders waren die van Putten nu dood geweest. Nog vele andere...
lijkt me inderdaad een redelijk objectief feit om gewoon tegen de doodstraf te zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63711022
TS je hoeft echt niet voor de doodstraf te zijn om rechts te zijn hoor.
pi_63711057
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:39 schreef NJ het volgende:

[..]

Ja, dat is nogal makkelijk. .
Als iemand dood is wordt het onderzoek over het algemeen stopgezet. Dan moeten de omstandigheden echt extreem zijn willen ze het onderzoek heropenen.
Kijk eens naar de personen die op death-row zitten, schuldig verklaard zijn en alle hoop op hoger beroep hebben uitgeput en feitelijk alleen nog wachten op de dood, maar die alsnog onschuldig blijken te zijn. Dat zijn er gigantisch veel.
Er zijn diverse gevallen geweest waarbij daders tot op het laatste moment hebben ontkend en zelfs tijdens de voltrekking hebben geroepen dat de beul een onschuldige heeft gedood. Achteraf zijn er DNA-onderzoeken verricht en ze waren allemaal hartstikke schuldig.

Voor anderen:
Dat het niet afschrikwekkend zou zijn (toon maar eens aan!) is ook geen argument, zoals blijkt uit de openingspost.
pi_63711086
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:38 schreef Sloggi het volgende:
Volgens jou werkt de slappe aanpak niet. Denk je dat een harde aanpak leidt tot minder criminaliteit? Als je naar landen kijkt waar de doodstrat nog wordt uitgevoerd is daar toch geen sprake van lagere criminaliteitscijfers.
Wat zegt dat volgens jou? Denk je dat de doodstraf de enige factor als het gaat om criminaliteitscijfers?
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:42:07 #18
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_63711091
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:34 schreef Halcon het volgende:
Bekend is dat Nederland redelijk slap is als het gaat om het aanpakken van moordenaars, notoire overvallers en verkrachters.
In vergelijking met wat? Amerika waar de straffen zo gigantisch zijn dat iemand die inbreekt al op de politie schiet om maar niet gepakt te worden?
Ons strafsysteem is naar de maatstaven van de landen om ons heen normaal.
quote:
Schijnt? Dat valt ontzettend mee. Hoeveel moorden en verkrachtingen worden er in NL gepleegd? Niet bijster veel. En ook al is elk geval er één teveel, recidivisten hebben we pas bij de groep mensen die een blikje euroshopper bier jat. Niet bij moordenaars.
quote:
Stelling:

Nederland kan maar beter de doodstraf invoeren. De doodstraf geeft de garantie dat er geen recidive plaats zal vinden, werkt afschrikwekkend en ook al zou de doodstraf niet afschrikwekkend werken, dan is er een moordenaar, verkrachter of overvaller minder.
Het werkt niet afschrikwekkend en de kans dat er in het systeem iets mis gaat is veel en veel te groot.
pi_63711109
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat het niet afschrikwekkend zou zijn (toon maar eens aan!)
VS (in het verleden).
pi_63711141
Het afschrikwekkende effect is nooit bewezen.
Daarnaast is de kans op het onterecht doden van mensen me veel en veel te groot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63711167
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:42 schreef NJ het volgende:

[..]

In vergelijking met wat? Amerika waar de straffen zo gigantisch zijn dat iemand die inbreekt al op de politie schiet om maar niet gepakt te worden?
Ons strafsysteem is naar de maatstaven van de landen om ons heen normaal.
[..]

Schijnt? Dat valt ontzettend mee. Hoeveel moorden en verkrachtingen worden er in NL gepleegd? Niet bijster veel. En ook al is elk geval er één teveel, recidivisten hebben we pas bij de groep mensen die een blikje euroshopper bier jat. Niet bij moordenaars.
[..]

Het werkt niet afschrikwekkend en de kans dat er in het systeem iets mis gaat is veel en veel te groot.
Toch neemt de zware criminaliteit maar niet af en is er veel recidive. Zelfs TBS'ers zien nog weleens de gelegenheid om op proefverlof iemand te verkrachten.

Nederland is ook een klein en welvarend land. In Venezuela wordt bv wel meer gemoord, maar dat komt niet door de factor strafmaat hoor.

Waaruit blijkt dat die kans veel en veel te groot is?
pi_63711184
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:42 schreef OldJeller het volgende:

[..]

VS (in het verleden).
Toon eens aan.
pi_63711187
quote:

[..]

DNA-tests.
DNA is slechts een bewijs dat iemand op dezelfde plaats is geweest als het slachtoffer, of dat er op één of andere manier DNA over is gebracht.

Het bewijst verder niets.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:45:09 #24
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_63711195
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn diverse gevallen geweest waarbij daders tot op het laatste moment hebben ontkend en zelfs tijdens de voltrekking hebben geroepen dat de beul een onschuldige heeft gedood. Achteraf zijn er DNA-onderzoeken verricht en ze waren allemaal hartstikke schuldig.
Je lult hier echt zwaar uit je nek!
Er zal NOOIT een onderzoek worden verricht om te bevestigen dat iemand schuldig was (dat ene extreme geval daargelaten). Als het onderzoek wordt uitgevoerd om postuum iemands onschuld te bevestigen dan moet dat ook wel een extreem geval zijn, gezien de enorme wachtlijsten voor nog levende veroordeelden op death-row, waarbij er echt gigantische fouten in het onderzoek zitten of nieuwe getuigen (zoals een bekentenis van iemand mét bewijs) op komen draven.
pi_63711208
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat zegt dat volgens jou? Denk je dat de doodstraf de enige factor als het gaat om criminaliteitscijfers?
Nee, maar ik betwijfel dat de doodstraf een afschrikwekkende werking heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')