abonnement Unibet Coolblue
pi_63863638
pi_63864154
Kutzooi.
That's all folks!
pi_63864198
/topicreeks.
Vicariously I live while the whole world dies
  maandag 8 december 2008 @ 22:52:34 #54
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_63864301
"Gewoon groupies van mij, die niet willen dat hij daar hangt."

Oke jongens, wie heeft dit gedaan?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_63864312
Ja, mooi, des Martins.
That's all folks!
pi_63864335
Oke, welke lolbroek uit dit topic heeft dat bordje weggehaald
  maandag 8 december 2008 @ 22:57:11 #57
75556 erkel
back from Dagestan
pi_63864441
NEEEEEEEEEEE!!!

Mijn leven heeft geen zin meer.

* erkel gooit zich van de Martinitoren af
Weisst
pi_63864484
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:52 schreef InTrePidIvity het volgende:
"Gewoon groupies van mij, die niet willen dat hij daar hangt."
Prachtig inderdaad.
pi_63864679
Wheheh... zou die dit topic gelezen hebben?
pi_63864877
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:21 schreef Tim86 het volgende:
Tennis zonder Verkerk is als Ebony zonder Ivory, Bonny zonder Clyde, Bonnie zonder drank..
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport maandag 8 december 2008 @ 23:23:00 #61
109131 crew  sportfreak
pi_63865317
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:28 schreef kleinzusje het volgende:
Gewoon effe een hockeymeid scoren en hij is er over 9 maanden weer bij


Martin Verkerk winnaar US Open 2009
pi_63865406
  dinsdag 9 december 2008 @ 01:33:22 #63
176521 Grulez
rasgroninger
pi_63868222
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:04 schreef thijsdetweede het volgende:
Wheheh... zou die dit topic gelezen hebben?
Daar heeft hij toch zeker wel personeel voor? Lijkt me anders niet bij te houden met zijn digitale populariteit.
pi_63868417
Hij gaat denk ik de jeugdige tennissers mentaal bijschaven, is wel iets voor hem.
That's all folks!
pi_63868499
Die stukjes op de studio sport site zijn stuk voor stuk briljant


'Ik heb hele mooie herinneringen, een fantastische carrière gehad. Een beetje kort door blessures en door dingen.'

Ja, waarom? Ik heb niet het gevoel dat ik weer echt helemaal terugkan naar de wereldtop, wereldtop vind ik top-20. Ik denk dat ik nog wel top-50 zou kunnen komen, alleen dan moet ik 2 jaar lang 4,5 uur per dag gaan trainen en dan sta ik op m'n 32e misschien top-50, mocht alles meezitten. Dus al met al vind ik dat niet de moeite waard.'



'Ik ben ook niet iemand die rond de 100-150 wil hangen. Met alle respect, maar ik heb daar iets te veel voor bereikt en meegemaakt'

'Ik wilde altijd winnen, de honger naar het winnen was voor mij altijd heel groot, dat ik op de baan, als ik er eenmaal stond, een van de hardste werkers was die er kon zijn.'

'Nou, uiteindelijk is het niet gelukt. Nou ja dan eh... ik heb er wel m'n best voor gedaan, ik kan mezelf eigenlijk niet zoveel verwijten.'

'Kijk, en als je in 2002, 2003, 2004 wat ik bereikt heb, finale natuurlijk van Roland Garros daarom zitten we hier, twee titels, twee finales, kwartfinale super-9, Davis-Cup 4 jaar lang, ja, ik bedoel, dat kan eigenlijk niet veel beter. Kijk en het is alleen jammer dat, tot m'n 25e, toen ik geblesseerd raakte heb ik een ideale carrière gehad en daarna helaas niet meer.'



'-Heb je gekke dingen gedaan
Ja, wat is gek?
-Drank, vrouwen, Rock and Roll
Nou ja, drank en vrouwen dat is absoluut zo geweest, alleen ik vind gekke dingen en echt de weg kwijt, wat ze geschreven hebben dat is niet waar, er is nooit drugs aan te pas gekomen, ik heb er een hekel aan. Ik ben altijd goed geweest voor de mensen om mij heen, ik heb mijn ouders, ik heb een topfamilie en het is niet zo gek geweest als mensen ineens gaan denken of schrijven of doen, dus het valt allemaal wel mee'

'Omdat je natuurlijk van zo'n hoogtepunt in zo'n diep dal valt, is niet altijd gemakkelijk mee om te gaan en daar had ik misschien wat beter mee om moeten gaan'

'Ik ben een levensgenieter, altijd geweest. Alleen dat verhaal van flierefluiter is van m'n 18e tot m'n 22e geweest.
-Toen al?
Ja, ver ervoor, maar je komt nooit van de naam af. Toen heb ik Nick Carr in dienst genomen, toen heb ik gezegd, omdat ook een vriend van me overleed en een neef aan kanker en toen heb ik gezegd van 'Nou, ik wil zélf wat presteren, ik wil niet 'het zoontje van zijn', ik wil zelf wat bewijzen.' Binnen een jaar sta ik 14 van de wereld, dan ben je gewoon een hele harde werker. Dan heb je daarna ook nog mooie dingen gedaan, maar ik heb drie jaar aan de top gestaan, dus dan ben je geen flierefluiter. Ik ben dat vroeger wel eens geweest en ik hou nog steeds van gezelligheid en even wat leuks doen, maar in die drie jaren dat ik aan de top gestaan heb deed ik het wanneer het kon.'

'En mensen die dat soort dingen (flierefluiter) zeggen, omdat ze je één keer zien staan - in het begin trok ik me daar wat van aan - maar die mensen die over je praten hebben eigenlijk zelf geen leven en niks anders om over te praten. Dus zolang ze over je praten, is het eigenlijk alleen maar goed, want dat betekent dat je nog belangrijk bent blijkbaar.'



'-En de belangrijkste troef van de critici was dan altijd om te zeggen van: 'Ja, Verkerk, leuk, haalt hier de finale Roland Garros, fantastisch, maar daarna heeft hij eigenlijk niets meer gepresteerd.' En toen kreeg je dat stempel 'eendagsvlieg.'
Ja, ja, wat moet ik daar van zeggen, daar heb ik al zoveel over gezegd. Ik denk dat als je eh, een eendagsvlieg bent, dat je één keer van een top-10 speler wint, een rondje, en dan niet meer. En ik denk dat je als je finale Grand Slam haalt, twee titels, twee finales, 14 van de wereld, dan denk ik dat dat gewoon een redelijk constante carrière is tot die tijd. Alleen mijn hoogtepunt is natuurlijk zó hoog geweest, dat alles daarna, ja, je moest wel weer een halve halen of een finale, want alles onder een finale Grand Slam... Dus ja, voor die prestatie gericht, ben ik inderdaad een eendagsvlieg, maar dan moet je Krajicek óók een eendagsvlieg noemen, want die heeft ook één Grand Slam-finale gehaald.'

'Krajicek is gewoon TOP, en Schalken was ook, begrijp me niet verkeerd, ook top...
-drie keer kwartfinale Wimbledon
Ja ok, maar Krajicek was gewoon verreweg de beste tennisser van Nederland geweest en de hoop op een nieuwe Krajicek was er al jarenlang, alleen die is natuurlijk nooit gekomen en ik zie hem ook niet komen en dat is ook helemaal niet erg, alleen ik had het graag gedaan moet ik eerlijk zeggen. Ik heb zó genoten ook van de tijd dat ik hier (RG) bijvoorbeeld ook finale haalde en de aandacht die je kreeg en eh... de aandacht die je kreeg eh... Nederland was ook, al zo lang hadden ze geen idool meer, het voetbal ging slecht en ineens kwam daar een jongen uit Alphen, die een lekker balletje sloeg en dat werd zo'n hype, dat daardoor misschien ook wel dat 'eendagsvlieg' is gekomen en de hoop dat het langer zou duren.'

'-En dat je het maximale eruit hebt gehaald.'
Maximaal... Qua prestaties: ja, op een Grand Slam wel ja en ik had misschien nog graag wat meer titeltjes kunnen hebben, langer in de top-30 kunnen staan, of top-20 misschien wel, dus dat is jammer, de blessures zijn jammer geweest. Alleen als je 30 jaar bent en je stopt met tennis, ik denk dat menig tennisser, zo niet bijna iedere tennisser, hiervoor zou tekenen.'



(Over toekomst)
'Dat wil niet zeggen dat ik helemaal niet opensta voor iets met tennis, maar ik zie het op dit moment niet zitten om tien uur lang op een baan een clinic bijvoorbeeld te geven. Maar ik zal altijd wel geïnteresseerd blijven in de sport. Maar ik vind het ook leuk om bijvoorbeeld wat voor TV te doen, of misschien wat gaan ondernemen, ik bedoel, ik weet het niet, ik heb daarover nog geen beslissing genomen.
-Coaching?
Mja, kan, ligt eraan wie.'

(Over coaching)
'Ik denk dat hij (Thiemo de Bakker) een hele goede tenniscoach nodig heeft op dit moment en dat ben ik gewoon nog niet'

'Alleen, waarom ik ook de finale bijvoorbeeld gehaald heb van Roland Garros en ook die uitschieters heb gehaald komt ook door m'n karakter. Want mij maakte het niet uit, ik vond het allemaal prachtig en als ik tegen Carlos Moya moest of tegen een Coria, ja dan eh...ik vond het mooi en kon gewoon gaan met die banaan en dat was ook een stukje waardoor je gewoon unieke prestaties hebt gehaald.'

'-Raemon Sluiter was gestopt en komt daar inmiddels op terug, hoe groot is de kans dat wij hier straks in de zomer van 2009 weer zijn en dan toch tegen de tennisser Verkerk aankijken?
Nee, die is er niet.
-Ja, het zou sowieso heel ingewikkeld worden met kwalificatie spelen en weet ik allemaal, maar de kans is 0,0 dat jij weer gaat tennissen?
Ja, ja, ik stop.
-En waarom durf je dat zo stellig te zeggen?
Omdat, als ik ergens mee stop, dan stop ik ook ergens mee, dan ben ik er ook klaar mee.
-Dat hebben meer tennissers gezegd, meer sporters...
Ja, maar ik... Zeg nooit nooit, dat ben ik absoluut met je eens, alleen mijn gevoel zegt: 'Het is mooi geweest.' Ik heb m'n hoogste ranking gehaald, m'n beste Grand Slam-resultaat is finale op Roland Garros, twee titels, Davis Cup. Eh ja, ik bedoel, ik kan m'n top niet meer halen en ik heb nu - ja dan kan je zeggen, dat had je een half jaar geleden ook kunnen weten, maar toen had ik nog het gevoel van nou, ik kan nog wel terugkomen - mijn gevoel zegt nu: 'Ik heb niet meer de wil en de motivatie,' dus is het klaar.'



'- Wat ga je het meeste missen aan de tennisscene?
Wedstrijden spelen, winnen, winnen is het mooiste gevoel wat er is. En de volle stadions, de grote toernooien, dat ga ik het meeste missen.'

'-Hoe moeten de mensen jou herinneren als tennisser?
Nou, dat is niet zo moeilijk, als de finalist van Roland Garros
-2003
2003, en dat dat in de Nederlandse geschiedenis een van de mooiste momenten is, qua sport. Voor de rest hoop ik dat ze genoten hebben van m'n tennis en ook als persoon dat ze denken van 'dat was een goed ventje, hij vond het leuk, hij stond altijd gewoon eh, hij ging er altijd voor' en ja ik denk vooral dat ik wil dat ze me herinneren, dat ze inderdaad denken van die jongen heeft 14 gestaan, finale Grand Slam en titels gehaald en ik wil vooral dat ze positief over mijn resultaten denken en gewoon ook dat ze denken 'een goeie tennisser'.'

'Ik kon op gravel altijd wel goed glijden, had ik van jongs af aan geleerd, veel glijden. En ook met mijn kickservice, zware spinslagen. Ik zou op zich, als je puur kijkt naar mijn spel, zou ik het beste moeten spelen op hardcourt, alleen ja, op een of andere manier, zeker in 2003 en 2004 was ik gewoon top-5, top-10 van de wereld op gravel, dus ja, dat was wel bijzonder ja, met mijn lengte.'



'Hier was altijd je fanmail, maar ik had dat jaar nog absoluut geen fanmail...
-Bij de V van Verkerk
Ja, die was altijd leeg, want ik kwam net op.'

(Kwam Moya tegen in een restaurant na zijn overwinning)
'En hij was in die bar wat aan het drinken, omdat hij natuurlijk verloren had'

'2003 Ferrero is weggehaald.
-Waarom is die dan weggehaald?
Dat zijn gewoon groupies van mij die niet willen dat hij daar hangt natuurlijk.'



pi_63868611
Hij was degene waardoor ik 5 jaar geleden mijn backhand enkelhandig ging slaan
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_63868952
Mooie stukken wim



Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_63871957
Zijn de zelfmoordcijfers van gisteren al binnen? Ik verwacht minimaal net zo'n stijging als bij Kurt Cobain.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_63878808
Nu weten we waar zwarte maandag werkelijk voor staat.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:27:36 #70
202348 Susi
Temple of Love
pi_63880167
Drama.

Wie zal de reïncarnatie worden van Martin ?
pi_63880197
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:27 schreef Susi het volgende:
Drama.

Wie zal de reïncarnatie worden van Martin ?
Er is maar 1 god

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 09-12-2008 18:50:41 ]
pi_63885514
quote:
zeker in 2003 en 2004 was ik gewoon top-5, top-10 van de wereld op gravel,
En weer die bescheidenheid. Hij was natuurlijk gewoon #1 op gravel.

Jammer dat hij nooit tegen Nadal heeft gespeelt.
pi_63885564
Het zou een mooi gebaar zijn als sport nu ook zou stoppen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:34:39 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_63888379
ze zouden t court Suzanne Lenglen moeten veranderen in Court Martin Verkerk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_63892100
Martin .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')