Er is al een aantal fokkers dat er zo over denkt. Dus wat let hen?quote:Op woensdag 24 december 2008 18:23 schreef Teilrasiert het volgende:
Over hoeveel fans hebben we het eigenlijk die dit niet willen? Dat ze dan lekker naar Allemania Aachen gaan
Die club heet Alemannia Aachen en niet Allemania, kennelijk weet je niet bijster veel van voetbal af.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:23 schreef Teilrasiert het volgende:
Over hoeveel fans hebben we het eigenlijk die dit niet willen? Dat ze dan lekker naar Allemania Aachen gaan
Hier hebben we dus zo'n typisch voorbeeld van een Aken-Noordeling.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die club heet Alemannia Aachen en niet Allemania, kennelijk weet je niet bijster veel van voetbal af.
En verder mag jij lekker naar PSV gaan als je zo nodig wilt 'gloryhunten'.
Ik kom helemaal niet uit Kerkrade, maar dat doet er niet toe. En in tegenstelling tot jou heb ik Plato gelezen en heb ik meer opleiding gehad dan jouw drie klassen mavo, maar ook dat is niet relevant in deze discussiequote:Op woensdag 24 december 2008 19:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Hier hebben we dus zo'n typisch voorbeeld van een Aken-Noordeling.
Leuke term ook: Gloryhunten.
Je kunt beter voetballiefhebber zijn, dan met een plank voor je hoofd steeds maar één club gaan aanmoedigen. Een club waar geen énkele Limburger speelt.
En al helemaal sneu is om te concluderen dat iemand zogenaamd geen voetbalkenner is, als hij een L vergeet in de naam van een Duitse Eerste Divisieclub...
En het sneust is dat je je ook nog noemt naar een Griekse filosoof...
Leuk voor je dat je Plato hebt gelezen. Goh, zal ik eens pronken met mijn boekenkast vol met Goethe?quote:Op woensdag 24 december 2008 19:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet uit Kerkrade, maar dat doet er niet toe. En in tegenstelling tot jou heb ik Plato gelezen en heb ik meer opleiding gehad dan jouw drie klassen mavo, maar ook dat is niet relevant in deze discussie.
Je doet maar, want het doet er niet toe en ik begon er ook niet over.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je Plato hebt gelezen. Goh, zal ik eens pronken met mijn boekenkast vol met Goethe?
Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Was dat niet die man van die smeergeldaffaire?quote:Op woensdag 24 december 2008 20:24 schreef KirkLazarus het volgende:
Burgemeester Som op het NOS Journaal
Als jij meer opleiding had gehad en - zoals je beweert - de oude filosofen een warm hart toedraagt, was je ook in staat geweest om wat meer te relativeren. En dan zou je je ook niet zo gedragen als de gemiddelde supporter. Namelijk met een plank voor je hersens.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet uit Kerkrade, maar dat doet er niet toe. En in tegenstelling tot jou heb ik Plato gelezen en heb ik meer opleiding gehad dan jouw drie klassen mavo, maar ook dat is niet relevant in deze discussie.
Dat tuinpad of wat was dat ook alweer?quote:Op woensdag 24 december 2008 20:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Was dat niet die man van die smeergeldaffaire?
Zonde. Wel met een gekleurd brilletje allerlei argumenten blaten en vervolgens nooit ergens echt op ingaan.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:39 schreef blonchi het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om met die gozer hierover te praten. Hij wíl gewoon niet. En waarom niet? Omdat hij niet wil!
Zie mijn reactie op 14.09 uur.
quote:Op woensdag 24 december 2008 19:46 schreef blonchi het volgende:
[..]
Hier hebben we dus zo'n typisch voorbeeld van een Aken-Noordeling.
Leuke term ook: Gloryhunten.
Je kunt beter voetballiefhebber zijn, dan met een plank voor je hoofd steeds maar één club gaan aanmoedigen. Een club waar geen énkele Limburger speelt.
En al helemaal sneu is om te concluderen dat iemand zogenaamd geen voetbalkenner is, als hij een L vergeet in de naam van een Duitse Eerste Divisieclub...
En het sneust is dat je je ook nog noemt naar een Griekse filosoof...
dus de gemiddelde supporter heeft een plank voor ze hersens, leg eens uitquote:Op woensdag 24 december 2008 20:26 schreef blonchi het volgende:
[..]
Als jij meer opleiding had gehad en - zoals je beweert - de oude filosofen een warm hart toedraagt, was je ook in staat geweest om wat meer te relativeren. En dan zou je je ook niet zo gedragen als de gemiddelde supporter. Namelijk met een plank voor je hersens.
Ik vrees echter dat je niet verder komt dan de Voetbal International en de Panorama.
Niet iedereen, maar het moge duidelijk zijn dat in deze voetbalmachowereld heel wat randdebielen rondlopen.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:44 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
dus de gemiddelde supporter heeft een plank voor ze hersens, leg eens uit
Ik ken genoeg fans. Als je met hen een gesprek aan gaat, al gaat het om een boutje vastdraaien in de tuinstoel, dan weten ze het thema zo om te draaien dat je weer bij Roda JC uitkomt. Daar is geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Het is Roda hier, Roda daar. Als ze FC Limburg horen word je automatisch met de grond gelijk gemaakt, terwijl ze niet eens weten wat de exacte plannen.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:44 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
dus de gemiddelde supporter heeft een plank voor ze hersens, leg eens uit
Dat lijkt er al meer op. Je komt er wel.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een fusie tussen Twente en Heracles is trouwens ook ebst een goed kidee, wellicht kan dan twente dan echt een topclub worden.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:22 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Ik ken genoeg fans. Als je met hen een gesprek aan gaat, al gaat het om een boutje vastdraaien in de tuinstoel, dan weten ze het thema zo om te draaien dat je weer bij Roda JC uitkomt. Daar is geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Het is Roda hier, Roda daar. Als ze FC Limburg horen word je automatisch met de grond gelijk gemaakt, terwijl ze niet eens weten wat de exacte plannen.
ICH JUN TOCH NIT MIT INNE PIER OP DE TRIBUUN ZITSE.
Goed doordacht arugment.
Dom gelul. Roda draait dit seizoen inderdaad beroerd, maar de afgelopen jaren eindigde de club steevast in het linkerrijtje. Dat kan dus nooit een argument voor ee fusie zijn want dan moet 80% van de clubs ook fuseren.quote:[b]Op donderdag 25 december 2008 21:47 Beide clubs doen het ronduit kut, hebben weinig potentie en weinig toeschouwers.
Als je de begroting bekijkt hebben ze vorige jaren boven verwachting gepresteerd, maar zoiets kan natuurlijk nooit voortduren. De tijden dat men nog kon voortleven op een transfer als Kone zijn voorbij. Net zoals andere subtoppers/middenmoot moeten deze zo nu en dan kunnen leven van een aardige transfer, om daar dan weer nieuw fatsoenlijk materiaal van te halen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dom gelul. Roda draait dit seizoen inderdaad beroerd, maar de afgelopen jaren eindigde de club steevast in het linkerrijtje. Dat kan dus nooit een argument voor ee fusie zijn want dan moet 80% van de clubs ook fuseren.
Als je kijkt naar de verhouding stadioncapaciteit/toeschouwers wel. Dan staan ze bij de laatste 3.quote:Dat er weinig toeschouwers zijn klopt evenmin. Natuurlijk kan het beter, maar het gemiddeld toeschouwersaantal van Roda hoort al sinds de opening van het nieuwe stadion bij de top 10 van de Eredivisie. Geen argument voor ee fusie dus.
Duhquote:Over de potentie van de club kun je discusse voeren, maar dit blijkt niet uit objectieve onderzoeken en is dus zeker geen vaststaand fet.
quote:Conclusie: je roept maar wat.
Dat doet er niet toe. Het gaat om het toeschouwersaantal, niet om de bezettingsgraad, want die zegt niks. Als Roda een stadion met 15.000 plaatsen had dan zou het stampvol zitten en dan zou e dit gezochte argument niet kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:23 schreef sjutt het volgende:
Als je kijkt naar de verhouding stadioncapaciteit/toeschouwers wel. Dan staan ze bij de laatste 3.
Dat laatste is juist, het eerste niet. In een begroting begroot je een x-aantal toeschouwers en dat staat los van de stadioncapaciteit, behalve dan dat je daar niet boven kunt gaan maar dat is evident.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:43 schreef sjutt het volgende:
Het draait JUIST om de bezettingsgraad. Daarop wordt namelijk een belangrijk deel van de begroting gebaseerd. Want (ja, echt waar) een begroting is voor een deel maar een voorspelling. En dat Roda nu al middelmatige begroting heeft, hoef ik waarschijnlijk niet meer te zeggen.
Lekker voetballen in een stadion dat zo goed als altijd voor de helft gevuld is. En dat voor een gebied dat gerekend mag worden tot het dichtstbevokte van Nederland. Typisch voorbeeld van boven je stand willen leven. Fortuna is daar het directe slachtoffer van gebleken. Voor Roda is het slechts een kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat laatste is juist, het eerste niet. In een begroting begroot je een x-aantal toeschouwers en dat staat los van de stadioncapaciteit, behalve dan dat je daar niet boven kunt gaan maar dat is evident.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:40 schreef Teilrasiert het volgende:
Laatst nog eens een potje Triviant gedaan, maar verloren op deze klote vraag:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Eric van der Luer? Onder Hiddink, denk ergens vóór het EK.. begin '96, eind '95?quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:40 schreef Teilrasiert het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wanneer hadden Groningen, NAC en NEC voor het laatst een Nederlands international?quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:40 schreef Teilrasiert het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
NEC had bijvoorbeeld Romano Denneboom in september 2004 toen hij bij NEC speeldequote:Op vrijdag 26 december 2008 19:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wanneer hadden Groningen, NAC en NEC voor het laatst een Nederlands international?
Zonder na te denken noem ik je er drie, waarvan er 2 basisspelers zijn en de derde geregeld meespeeld en/of in de basis staat.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:46 schreef blonchi het volgende:
Een club waar geen énkele Limburger speelt.
Wat is er dan gebeurd?quote:Op dinsdag 30 december 2008 03:10 schreef blonchi het volgende:
Roda is dit weekeinde weer eens te meer hopeloos gebleken. En dan doel niet alleen op het resultaat op het veld (triestheid ten top), maar ook over een ander dieptepunt. Namelijk het feit dat een zeer bekwaam voorzitter moet aftreden, omdat een handvol achterlijke randdebielen (want dat zijn het!!), zijn familie aan het bedreigen waren.
Wat heeft zijn naam ermee te doen? Hij is en blijft een Limburger.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:20 schreef goldback het volgende:
Bram Castro echte limburgse naam
quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:27 schreef goldback het volgende:
er blijft verschil hé
Dus omdat Roda een slecht seizoen heeft moet er maar meteen gefuseerd worden? Dan hadden NAC en FC Groningen na hun degradatie in 1999 respectievelijk 1998 zeker moeten fuseren, terwijl die clubs dit seizoen door iedereen de hemel in geprezen worden. Of wat te denken van FC Twente in 1983, SC Heerenveen in 1991 (na één jaar eredivisie, voorafgegaan door 35 troosteloze jaren in de eerste en tweede divisie)? En dan vergeet ik nog AZ, dat in 1988 en 1997 gedegradeerd is. Het zou een trieste en zeer kleine competitie zijn als alle clubs die weleens gedegradeerd zijn direct na die degradatie gefuseerd waren. En dan te bedenken dat Roda nog lang niet gedegradeerd is.quote:Op dinsdag 30 december 2008 03:10 schreef blonchi het volgende:
Roda is dit weekeinde weer eens te meer hopeloos gebleken. En dan doel niet alleen op het resultaat op het veld (triestheid ten top),
Dat is een raar statement voor een voorstander van de fusie, want het 'gegeven' dat Roda achterop geraakt zou zijn bij clubs als Heerenveen, Twente en Groningen wordt juist als één van de belangrijkste argumenten voor een fusie gebruikt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:46 schreef Elephant het volgende:
Ik ben van mening dat je niet naar andere clubs moet kijken,
hier moet ik je toch even corrigeren DS:quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat heeft zijn naam ermee te doen? Hij is en blijft een Limburger.
Hasselt = Limburgquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:42 schreef LeonH het volgende:
[..]
hier moet ik je toch even corrigeren DS:
Bram Castro
1
Bram CastroGeboren op: donderdag 30 september 1982
Nationaliteit: Belgische
Wat ik daarmee bedoel is dat hersenloos gehamer over een vermeende fusie van NEC en Vitesse, of Heracles met Twente, waarom dat niet zou gaan. Kijk liever naar je eigen club in plaats de anderen erbij te betrekken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een raar statement voor een voorstander van de fusie, want het 'gegeven' dat Roda achterop geraakt zou zijn bij clubs als Heerenveen, Twente en Groningen wordt juist als één van de belangrijkste argumenten voor een fusie gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |