quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ben zeer benieuwd wie deze kan overtreffen. Godsamme :´)!!!
Is het in de Nederlandse competitie minder aan het worden?
quote:
dat muziekjequote:Op dinsdag 2 december 2008 20:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
die was echt onbegrijpelijk want hij had nog een mooie kans kunnen creërenquote:
Ik kom niet meer bijquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kijk eens naar die posts boven jequote:Op donderdag 4 december 2008 22:58 schreef achterop23 het volgende:
Schwalbe van het jaar award
dat heet luiheid
Schitteren dat ie ook eerst nog even omkijkt of de scheids hem goed kan zienquote:
wat beziel je op zo'n momentquote:
http://www.v-bal.nl/nieuw(...)en-geel-gegeven.htmlquote:Op maandag 16 maart 2009 14:17 schreef dndiek het volgende:
En Suárez kan het ook maar niet laten......
WTF, hij kijkt ook echt om zo van zou de scheids het zien?quote:
Hij heeft het later wel toegegeven, geloof ik.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:28 schreef Rots het volgende:
[..]
WTF, hij kijkt ook echt om zo van zou de scheids het zien?
![]()
![]()
![]()
Die schwalbe van Holla(dacht ik?) mocht er ook wel zijn trouwens.
Als de bal erin gaat daardoor kun je het makkelijk toegeven ja, je hebt je tegenstander toch al genaaidquote:Op maandag 16 maart 2009 14:30 schreef need2009 het volgende:
[..]
Hij heeft het later wel toegegeven, geloof ik.
Mag toch hopen dat hij struikelde en dat dit geen schwalbe wasquote:
Ook echt bij een 2-0 achterstand en vijf minuten te gaanquote:
quote:
Toch wel vreemd dat hij eerst achterom kijkt en dan valt.quote:Gamst Pedersen weet van niets na 'worst dive ever'
In Nederland gaat het haast wekelijks over de valpartijen van Luis Suárez; in Engeland praten ze sinds dit weekend over de dive van Morten Gamst Pedersen. De aanvaller van Blackburn Rovers ging in de wedstrijd tegen Arsenal op een wel erg bijzondere manier naar de grond, maar benadrukt dat hij geen valsspeler is. “Ik probeerde niets te versieren”, zei de Noor in gesprek met Nettavisen.
In de uitwedstrijd tegen Arsenal (4-0 nederlaag) kreeg Gamst Pedersen onbedoeld de lachers op zijn hand. De aanvaller kwam het strafschopgebied in en werd achtervolgd door Bacary Sagna, die een kleine meter achter zijn opponent aan holde. Plotseling ging Gamst Pedersen naar de grond en keek hij met een vragende blik naar de scheidsrechter, die haast logisch niet reageerde. Van een schwalbe wilde de geschrokken hoofdrolspeler, die in de Engelse media direct de titel van 'worst dive ever' achter zijn naam kreeg, echter niets weten.
“Het was geen strafschop, maar daar was ik ook niet naar op zoek”, zei de Noor. “Als je goed naar de beelden kijkt, dan zie je dat mijn benen elkaar raken waardoor ik ten val kom. Met mijn hiel raakte ik mijn been, waardoor ik met mijn gezicht omlaag naar de grond ging. Ik was gefrustreerd en zwaaide wat met mijn armen, maar was absoluut niet op zoek naar een strafschop.”
“Ik legde de situatie later uit aan Sagna”, vervolgde Gamst Pedersen. “Die begreep me en wist dat ik niet loog. Ook de scheidsrechter had door dat ik echt ten val werd gebracht, want hij gaf me immers geen kaart voor een schwalbe. Het was geen penalty en het is daarom terecht dat ik die niet gekregen heb, maar ik ben geen valsspeler.”
quote:Video: Porto-spits Lopéz geschorst na Schwalbe
Door Sander Berends
Donderdag, 02 april 2009, 15:02
De Portugese voetbalbond heeft Lisandro López voor een wedstrijd geschorst. De Argentijnse aanvaller kreeg de straf na een Schwalbe in de kraker van de 1.Divisão tegen Benfica van bijna twee maanden geleden. Hij versierde daarmee een strafschop, waaruit de 1-1 viel.
Die stand was ook de eindstand. Hassan Yebda had Benfica in Estadió do Dragão op voorsprong gezet. De verdediger zou ook de overtreding op López hebben gemaakt. De Argentijn liet zich opzichtig vallen op de rand van het strafschopgebied, waarna de scheidsrechter direct naar de stip wees.
De tuchtcommissie besloot om Lopéz voor één wedstrijd te schorsen en een boete op te leggen van 750 euro. In de wedstrijd tegen Naval twee weken geleden pakte de middenvelder ook zijn vijfde gele kaart waardoor hij nu de wedstrijden zal missen tegen Vitoria Guimarães en Estrela Amadora.
Mooi zo, doorzetten deze aanpak. Ook bij spelers die overdreven neergaan bij een klein tikje, of blijven liggen als ze zien dat de aanval bij de tegenstander is. Iemand als bv Suarez, maar ook een Holla die de 1-0 zo versierd tegen wijlen Roda JC.quote:
quote:Colombiaan alsnog geschorst na toegeven schwalbe
Door Mike Boeschoten
Donderdag, 30 april 2009, 08:12
De Colombiaanse voetballer Carlos Valencia (24) heeft alsnog één wedstrijd schorsing aan zijn broek gekregen, nadat hij achteraf toegaf een schwalbe te hebben gemaakt.
Het incident vond afgelopen zondag plaats in de derby tussen Millonarios, de club waar Valencia onder contract staat, en Santa Fe. De aanvaller liet in het duel zien over het nodige acteertalent te beschikken. In het zestienmetergebied van de tegenstander deed hij alsof hij werd neergehaald door doelman Agustin Julio, die vervolgens met rood van het veld werd gestuurd. Valencia bekende na afloop zich te hebben bezondigd aan een schwalbe en werd zodoende alsnog door de bond voorzien van een schorsing.
Sante Fe-Keeper Julio werd vrijgesproken en mag de komende wedstrijd gewoon weer meedoen.
Slavia Praag.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik had gister een discussie met een maat van mij die maar bleef volhouden dat Suarez bijna elke wedstrijd een swalbe maakt. Nu wil ik ze dus even opzoeken van dit jaar want het zijn er maar 2 of 3 dacht ik. Kan me alleen die tegen Zilina goed herinneren. Iemand die me kan helpen?
Dat was vorig jaar.quote:
Dan heeft je maat gelijk hoor. Elke wedstrijd komt het wel voor dat ie zich makkelijk laat vallen. De één wat opzichtiger dan de andere, maar hij is er continu naar op zoek.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik had gister een discussie met een maat van mij die maar bleef volhouden dat Suarez bijna elke wedstrijd een swalbe maakt. Nu wil ik ze dus even opzoeken van dit jaar want het zijn er maar 2 of 3 dacht ik. Kan me alleen die tegen Zilina goed herinneren. Iemand die me kan helpen?
NIet eens specifiek naar pingels, maar naar vrije trappen rondom de 16 ook wel. Natuurlijk wordt hij ook heel veel toch wel geraakt, maar die overdrevenheid nekt hem.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:35 schreef Breach het volgende:
[..]
Dan heeft je maat gelijk hoor. Elke wedstrijd komt het wel voor dat ie zich makkelijk laat vallen. De één wat opzichtiger dan de andere, maar hij is er continu naar op zoek.
Die van vorige week niet hoorquote:Op zondag 3 mei 2009 13:29 schreef RayMania het volgende:
al geven de scheidsrechters toch nog regelmatig een penalty aan Suárez (die overigens terecht waren).
Het gaat toch juist over schwalbesquote:Op zondag 3 mei 2009 13:37 schreef Prosac het volgende:
enfin, laten we er hier geen Suarez discussie van maken.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |