Deze reis - trouwens puur als voorbeeld bedoeld - begint met een paar dagen Kaapstad. Verderop inderdaad Swakopmund, dorpjes van lokale stammen en verder vooral natuur. Natuur is echter niet per definitie rondrijden in een wildpark, op zoek naar beestjes. Dat zou voor mij ook te eentonig zijn, denk ik. Daarom kies ik ook geen reis van een paar weken naar Kenia of zo.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In de route op het plaatje zie ik geen (grote) steden en vooral woestijn, strand en een stukje bergen... dus wat zou je anders moeten doen dan rondrijden in safaritrucks, eten, drinken en slapen ?
Of kun je ook nog raften, surfen en abseilen?
Swakopmund lijkt me wel weer een bijzondere plek om eens gezien te hebben
Kerstcadeaus koop je dan ook gedurende het hele jaar, niet op de laatst mogelijke zaterdagquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:00 schreef Fogel het volgende:
Ik leef nog maar morgen weer terug de chaos in
Missie niet geslaagd?quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:00 schreef Fogel het volgende:
Ik leef nog maar morgen weer terug de chaos in
Als dat allemaal in het programma zit of mogelijk is, dan trekt dat natuurlijk ook een ander publiek dan de safarireizigers. Zijn de groepen van Koning Aap zo avontuurlijk? Want de groep lijkt mij wel erg belangrijk als je zo'n reis maakt, waarbij je niet even de stad in kan lopen om wat anders te gaan doen dan de rest van de groep.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:13 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat in dit stukje Afrika de natuur afwisselen genoeg is om een paar weken boeiend te blijven: kliffen aan zee, diepe canyons, woestijn, rode zandduinen, zoutpannen, strand, cheetah reservaat, watervallen, wildparken, deltalandschap, baobab bomen, etc. Qua activiteiten bijv: tochten per kano, sandboarden, quad rijden, paragliden, ballonvaren, skydiven, raften, bungee jumps, etc.
Wat mij betreft helemaal niet...quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kerstcadeaus koop je dan ook gedurende het hele jaar, niet op de laatst mogelijke zaterdag
En anders www.bol.com , www.play.com en www.bartsmit.com etc.
Blijkbaar niet. Ik vind dat we onderhand al genoeg hebben, maar er zo ontiegelijk veel neefjes en nichtjes en weet ik veel wat waar mijn vrouw dingen voor wil kopen.quote:
Herkenbaarquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ik vind dat we onderhand al genoeg hebben, maar er zo ontiegelijk veel neefjes en nichtjes en weet ik veel wat waar mijn vrouw dingen voor wil kopen.
Dankquote:Op zondag 21 december 2008 08:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Sterkte met je moeder, LT.
Als je persé wild wilt zien weet ik niet of Zuid-Afrika de allerbeste plek is. Heb verschillende parken daar gezien en verschillende in Tanzania en Tanzania vond ik mooier, minder druk, indrukwekkender qua dieren (zowel in aantal als soorten). Toegegeven, ik heb natuurlijk geen maanden rondgereisd en Tanzania was wel duurder, omdat ik daar niet zelf heb gereden.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, dus je hebt in Zuid Afrika ook andere dingen gedaan dan game drives? Waarom ga je er dan van uit dat een reis door Zuidelijk Afrika enkel zou bestaan uit een paar weken lang game drives?
quote:
Het wild in de reis die ik even als voorbeeld gepost had, bevindt zich niet in Zuid Afrika, maar vooral in Namibië en Botswana (Etosha NP, Okavango delta). En ik wil wel wild zien, maar niet alleen maar wild. Als ik de reizen naar Tanzania bekijk draaien die voor een groot deel daarom, terwijl ik het idee heb dat Namibië afwisselender is - vooral qua landschappen. Hoewel ik me kan voorstellen dat er reizen zijn waarin de balans nog wat beter is.quote:Op maandag 22 december 2008 11:53 schreef Hik het volgende:
Als je persé wild wilt zien weet ik niet of Zuid-Afrika de allerbeste plek is.
Ja, gezien.quote:Zag je overigens gisteren Ethiopië nog op Llink, k_man? Niet eenvoudig reizen, hoor je van iedereen maar lijkt me ook zeer bijzonder!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |