abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64174485
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In de route op het plaatje zie ik geen (grote) steden en vooral woestijn, strand en een stukje bergen... dus wat zou je anders moeten doen dan rondrijden in safaritrucks, eten, drinken en slapen ?
Of kun je ook nog raften, surfen en abseilen?

Swakopmund lijkt me wel weer een bijzondere plek om eens gezien te hebben
Deze reis - trouwens puur als voorbeeld bedoeld - begint met een paar dagen Kaapstad. Verderop inderdaad Swakopmund, dorpjes van lokale stammen en verder vooral natuur. Natuur is echter niet per definitie rondrijden in een wildpark, op zoek naar beestjes. Dat zou voor mij ook te eentonig zijn, denk ik. Daarom kies ik ook geen reis van een paar weken naar Kenia of zo.

Ik denk dat in dit stukje Afrika de natuur afwisselen genoeg is om een paar weken boeiend te blijven: kliffen aan zee, diepe canyons, woestijn, rode zandduinen, zoutpannen, strand, cheetah reservaat, watervallen, wildparken, deltalandschap, baobab bomen, etc. Qua activiteiten bijv: tochten per kano, sandboarden, quad rijden, paragliden, ballonvaren, skydiven, raften, bungee jumps, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2008 12:15:25 ]
  Moderator zaterdag 20 december 2008 @ 20:00:40 #227
45833 crew  Fogel
pi_64185917
Ik leef nog maar morgen weer terug de chaos in
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_64186832
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:00 schreef Fogel het volgende:
Kerstcadeaus koop je dan ook gedurende het hele jaar, niet op de laatst mogelijke zaterdag

En anders www.bol.com , www.play.com en www.bartsmit.com etc.
pi_64186876
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:00 schreef Fogel het volgende:
Missie niet geslaagd?
pi_64187064
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:13 schreef k_man het volgende:

Ik denk dat in dit stukje Afrika de natuur afwisselen genoeg is om een paar weken boeiend te blijven: kliffen aan zee, diepe canyons, woestijn, rode zandduinen, zoutpannen, strand, cheetah reservaat, watervallen, wildparken, deltalandschap, baobab bomen, etc. Qua activiteiten bijv: tochten per kano, sandboarden, quad rijden, paragliden, ballonvaren, skydiven, raften, bungee jumps, etc.
Als dat allemaal in het programma zit of mogelijk is, dan trekt dat natuurlijk ook een ander publiek dan de safarireizigers. Zijn de groepen van Koning Aap zo avontuurlijk? Want de groep lijkt mij wel erg belangrijk als je zo'n reis maakt, waarbij je niet even de stad in kan lopen om wat anders te gaan doen dan de rest van de groep.
  Moderator zaterdag 20 december 2008 @ 20:57:25 #231
45833 crew  Fogel
pi_64187662
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kerstcadeaus koop je dan ook gedurende het hele jaar, niet op de laatst mogelijke zaterdag

En anders www.bol.com , www.play.com en www.bartsmit.com etc.
Wat mij betreft helemaal niet...
Bol en bartsmit helpen niet echt hier he En als ik al iets via internet zou bestellen, had dat minimaal twee weken geleden al gebeurd moeten zijn om het voor kerst binnen te hebben.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zaterdag 20 december 2008 @ 20:58:49 #232
45833 crew  Fogel
pi_64187710
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:33 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Missie niet geslaagd?
Blijkbaar niet. Ik vind dat we onderhand al genoeg hebben, maar er zo ontiegelijk veel neefjes en nichtjes en weet ik veel wat waar mijn vrouw dingen voor wil kopen.
pi_64200427
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Ik vind dat we onderhand al genoeg hebben, maar er zo ontiegelijk veel neefjes en nichtjes en weet ik veel wat waar mijn vrouw dingen voor wil kopen.
Herkenbaar . En dan proberen ergens een grens te trekken, hetgeen een hele aardige discussie oplevert in de auto richting shopping mall .

Anyway, net ingepakt, moet vanavond terug naar Nederland. Niet gepland, maar gaat niet goed met mijn moeder . Toch een van de nadelen om zover weg te wonen. Nu komen dit soort dingen altijd slecht uit, maar rond deze dagen altijd net effe wat kutter. Het lijkt altijd wel of onze lieve heer het erom doet.

Aan alle vrienden van hier, hele fijne kerstdagen en een reislustig 2009 ! En uiteraard veel gezondheid, liefde en wat dies meer zij.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 08:04:10 #234
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64200434
Sterkte met je moeder, LT.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64200437
quote:
Op zondag 21 december 2008 08:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Sterkte met je moeder, LT.
Dank
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_64200945
Sterkte LT, en goede reis!
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 10:05:13 #237
45833 crew  Fogel
pi_64200988
Sterkte en goede reis terug!
pi_64203653
Sterkte.
  zondag 21 december 2008 @ 15:26:00 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_64209659
Oei, sterkte. Inderdaad een van de grote nadelen van zover weg wonen.
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 20:05:17 #240
45833 crew  Fogel
pi_64218930
En morgen nóg een ronde winkels... nog 3 of 4 cadeaus te gaan en we zijn klaar. Ben erg benieuwd hoe de credit card rekeningen eruit gaan zien in januari.
pi_64221705
Het was me gisteren het dagje weer zeg.

Zie: Peru deel II "Cuando pienses en volver"

Dat zou me in Delft niet overkomen.
pi_64234843
Hier in Mexico hebben ze "rendier"auto's. Ziet er werkelijk níet uit. Ze hebben een gewei achtig iets op het dak geplakt en een rode neus. Overal maken ze er reclame voor. Zal morgen eens wat foto's maken.
pi_64237378
Rendierauto's... en ik dacht dat bezorgberen al gek genoeg waren

maandag 22 december 2008 @ 11:48:03 #244
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64239236
Ik ben al helemaal klaar voor de kerst qua cadeaus!
Moeder, zusje, stiefvader, vader, lief, nichtje (& moeder UIO ) hebben allemaal een cadeautje klaarliggen. Het helpt dat we bij mijn vader lootjes trekken en dat ik mijn moeder tegenwoordig steeds een stap-bon geef: een dagje Amsterdam, een avondje naar het ballet... Is ze helemaal blij dat we samen iets gaan doen én ik hoef er niet voor te vechten bij de Bijenkorf!

Zaterdag de hele dag naar Gent geweest. Erg leuke dag gehad: lekker biertjes gedronken, gewinkeld, uit eten geweest. Voor zo vlak voor de kerst was het eigenlijk verbazingwekkend rustig!

Sterkte LT!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 22 december 2008 @ 11:53:04 #245
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64239414
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, dus je hebt in Zuid Afrika ook andere dingen gedaan dan game drives? Waarom ga je er dan van uit dat een reis door Zuidelijk Afrika enkel zou bestaan uit een paar weken lang game drives?
Als je persé wild wilt zien weet ik niet of Zuid-Afrika de allerbeste plek is. Heb verschillende parken daar gezien en verschillende in Tanzania en Tanzania vond ik mooier, minder druk, indrukwekkender qua dieren (zowel in aantal als soorten). Toegegeven, ik heb natuurlijk geen maanden rondgereisd en Tanzania was wel duurder, omdat ik daar niet zelf heb gereden.

Vond Zuid-Afrika wel geweldig om de steden, de enorme variatie aan sferen, mensen en landschappen en natuurlijk de recente historie.

Zag je overigens gisteren Ethiopië nog op Llink, k_man? Niet eenvoudig reizen, hoor je van iedereen maar lijkt me ook zeer bijzonder!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 22 december 2008 @ 12:35:54 #246
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64240850
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:48 schreef Hik het volgende:
(& moeder UIO )
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64242440
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:53 schreef Hik het volgende:
Als je persé wild wilt zien weet ik niet of Zuid-Afrika de allerbeste plek is.
Het wild in de reis die ik even als voorbeeld gepost had, bevindt zich niet in Zuid Afrika, maar vooral in Namibië en Botswana (Etosha NP, Okavango delta). En ik wil wel wild zien, maar niet alleen maar wild. Als ik de reizen naar Tanzania bekijk draaien die voor een groot deel daarom, terwijl ik het idee heb dat Namibië afwisselender is - vooral qua landschappen. Hoewel ik me kan voorstellen dat er reizen zijn waarin de balans nog wat beter is.
quote:
Zag je overigens gisteren Ethiopië nog op Llink, k_man? Niet eenvoudig reizen, hoor je van iedereen maar lijkt me ook zeer bijzonder!
Ja, gezien. Vooral die rotskerken vond ik interessant.
  maandag 22 december 2008 @ 14:04:52 #248
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64243879
Wat ik trouwens ook grappig vond in ZA (en dat slaan veel mensen over) waren die "steden" in het binnenland: Bloemfontein en Beaufort West enzo. Hoe het eruit ziet (sommige delen) en qua mensen zó Nederlands ineens, en dat dan midden in zo'n verlaten vlakte.... fascinerend!
En Johannesburg ook gaaf trouwens. Ik weet dat er een hoop gezeik is en dat toeristen het liever overslaan, maar ik vond het zo gaaf, veel energie, veel kust, veel cool uitgaansleven en een veel gemixtere populatie dan in bijvoorbeeld Cape Town.
Durban is weer compleet anders, veel chaotischer, warner, viezer, Indiaser. Grahamstown, echt zo'n chique Engels aandoend stadje, en Umtata is dan weer helemaal Afrika (met een erg leuk Mandela museum).
Eigenlijk zijn de steden me meer bijgebleven dan de dieren...
pi_64259998
Vandaag de begrafenis, is hier naast de deur. Alles wordt alvast gebarricadeerd, want de verwachting is dat er problemen gaan ontstaan.

Moet hier nu ook weg.

Later
pi_64269156
Klinkt gezellig daarzo Halcon... Eerst een brutale roofoverval, daarna een schietpartij tijdens een feestje, en steekpartijen met glas. Je zal er maar zitten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')