abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63702985
Goedenmiddag,

ik zit met een probleem. Ik heb 4 week terug een webshop eigenaar opgebeld omdat ik meerdere dingen tegelijk wou kopen bij hem. Ik vroeg hem of als ik die dingen kocht ik wat korting kon krijgen. Samen tot een leuke deal gekomen waarbij ik wat meer dan honderd euro korting kreeg (mijn uiteindelijke bedrag was 590 euro). Het ging vooral om de midicontroller, een apparaat dat hij los voor 400 euro verkoopt. Ik heb netjes betaald en nadat hij zijn bestellingen binnen had heeft hij deze naar mij opgestuurd.

De koptelefoon doet het prima, de geluidskaart doet het prima, de kabels waren allemaal prima alleen de controller was behoorlijk naar de fillistijnen. Een van de jogwheels zat enorm los, zelfs dat hij naar links en rechts kon bewegen, de ander zat zo vast dat hij nauwelijks te draaien was. Ik heb gelijk de webshop gebeld en afgesproken dat ik hem terug zou sturen, dan zou hij hem naar de reparateur sturen en dan zou ik binnen afzienbare tijd een werkende midicontroller krijgen.

Na twee week geduld heb ik gebeld met de vraag waar m'n midicontroller bleef. Het zou nog een paar dagen duren. Zondag kreeg ik de volgende mail:
quote:
Beste Dzy,

Wij hebben de Vestax VCI 100 retour gekregen gerepareerd en wel, er is ons ook verteld dat er aan gesleuteld was!?

En dat is niet door ons gebeurd!

Alle schroeven waren zwaar beschadigd door onjuist gebruik van gereedschap.

De rechter Jogwheel hing helemaal los en de linker was veels te strak aangespannen.

Gelukkig heeft Vestax dit gerepareerd en kosteloos retour gestuurd.

Maandag wordt deze weer kosteloos naar jou gestuurd, en wij nemen weer de verzendkosten op ons nemen.

Ik ga er vanuit dat de volgende keer weer eerlijk wordt gesproken over wat er gaande is.

Met vriendelijke groet,

XXX
Ik schrok daar best wel een beetje van, aangezien ik honderd procent zeker niks anders heb gedaan dan de controller uit de doos halen, geconstateerd dat er iets flink mis was en gelijk gebeld. Ik heb hier zeker niets mee te maken maar dit klinkt ook niet als damage die door de TNT kan komen. Ik stuur nog een redelijk nette mail terug waarin ik zeg dat ik daar toch echt niets mee te maken heb gehad maar geef aan blij te zijn dat ik mijn midicontroller werkend terug krijg.

Vandaag was het dan zo ver, m'n pakketje was er. Ik heb alles geinstalleerd, en het werkte na wat proberen. Alleen een van de jogwheels (draaischijven op de controller) de touch werkt maar half, oftewel niet consistent genoeg om live mee te draaien. Dit hoort gewoon prima te werken en dus kan ik hier eigenlijk niets mee. Ik heb de webshop nog niet gecontacteerd omdat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken. Mijn problemen eigenlijk:

- Ik word ervan beschuldigd dat ding opengemaakt te hebben, het gesloopt te hebben en op deze manier er gratis onderuit te komen
- Ik krijg voor de tweede keer dezelfde controller stuk hier
- Ik heb geen zin om voor de tweede keer verzendkosten te betalen voor iets waar ik niks mee kan, de eerste keer vond ik al een beetje raar want het lag compleet buiten mijn schuld
- Ik verwacht eigenlijk in 1x een goed product
- Nu hebben ze een "hevig beschadigde" controller gerepareerd en weer terug gestuurd, die het weliswaar beter doet maar nog steeds niet 100%, ik wil gewoon een gloednieuwe, dat is ook waar ik voor betaald heb
- Ik weet niet welke stap ik nu moet ondernemen, ik voel me toch wel enigzins in het nauw omdat ze beweren dat ik hem de eerste keer gesloopt heb
- Mocht het erop neerkomen dat ik m'n geld terug zou willen krijgen na nog tig keer gezeik, hoe zit het dan met het geld? Ik heb een aparte all-in-one prijs afgesproken, hoe zit dit dan?

Wat is mijn volgende stap?
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:01:11 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63703227
De volgende stap is wederom contact opnemen met de webshop en ze vertellen dat het nog steeds niet goed werkt en dat je van ze verwacht dat ze het verhelpen. Verzendkosten van retourneren moeten ze vergoeden, dat hadden ze de eerste keer ook moeten doen.
quote:
1. Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.
art. 6:74 BW.

Het toesturen van een ondeugdelijk product is een tekortkoming in de nakoming van jullie verbintenis en die is ze prima aan te rekenen. De verzendkosten van het retourneren zijn jouw schade, die moeten ze dus vergoeden.

Overigens had ik van die laatste zin in hun eerste mail nog wel even flink duidelijk gemaakt dat ik van zulke aantijgingen niet gediend ben. Fijne manier om je klanten te behandelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63705964
Ik heb een mailtje getikt, hebben jullie er nog op of aanmerkingen over?
quote:
Goedenavond,

allereerst wil ik nog even zeggen dat ik het eigenlijk best wel bizar vind dat ik ervan beschuldigd wordt dat ding zelf gesloopt te hebben. Ik heb hier niks mee te maken gehad en ik ben eigenlijk ook niet zo gediend van deze aantijgingen.

Ik heb vandaag het pakket ontvangen, en ik werd wat blijer toen ik hem uit de doos haalde, de jogwheels leken het zo een, twee, drie te doen. Echter na de installatie van de midicontroller blijkt dat de linkerjogwheel touch-sensor niet goed werkt. Links van het midden indrukken werkt nauwelijks, rechts al wat beter, alleen met behoorlijke kracht en niet altijd. Zo kun je natuurlijk niet draaien, dit is een van de essentiëelste dingen van die midi-controller, en een van de belangrijkste features van de VCI-100 (het touch gedeelte dan).

Ik baal hier verschrikkelijk van. Allereerst vind ik het vreemd dat het de eerste keer niet werkte, blijkbaar is er toch iets mis gegaan met de post of het testproces bij Vestax. Ik heb hier 100% zeker weten niks mee te maken gehad. Ten tweede baal ik er enorm van dat hij het nu weer niet doet, en ik dus weer weken kan wachten op een product dat ik eigenlijk een tijdje geleden al nodig had. Voor een prijs van 400 euro verwacht ik toch wel een degelijk product. Blijkbaar is hij flink beschadigd, en nu krijg ik dus een (niet-werkende) gerepareerde versie terwijl ik voor een nieuw product betaald heb.

Ik heb verzendkosten betaald voor iets waar ik niks mee te maken had, dat vond ik niet erg aangezien u er ook niets aan kon doen (naar ik aanneem) maar het is eigenlijk van de zotte en hoort ook niet volgens de wet:

"1. Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend. (artikel 6:74 BW)."

Wat is het plan nu? Mag ik hem weer gaan terugsturen in de hoop dat ik over 3 week een wel-werkend product heb? Ik baal ervan dat het zo gaat, in eerste instantie vond ik het contact erg fijn en duidelijk alleen ben ik nu ondertussen wat minder tevreden... dus wat gaat het worden?

Dzy
pi_63707219
Oh en ik ben het met je eens, Dth_Angel. Iets te aardig gebleven misschien eerder. Wat vind je van deze mail? Dankjewel voor je reactie.
pi_63707382
Klotesituatie... Je weet eigenlijk al een beetje welke richting het met die webshop op gaat. Ook ff geen idee hoe je dat moet aanpakken...
pi_63707406
ik zou niet gaan schermen met wetsteksten, gewoon duidelijk maken dat je in goed overleg met hun eruit wil komen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:08:25 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63707874
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:47 schreef Dzy het volgende:
Oh en ik ben het met je eens, Dth_Angel. Iets te aardig gebleven misschien eerder. Wat vind je van deze mail? Dankjewel voor je reactie.
Ik ben het eens met morpheus_at_work. Gewoon een simpel mailtje dat er wederom iets mis is, dat je niet tevreden bent hoe ze dit willen oplossen. Als ze je vervolgens weer vertellen dat je het (op eigen kosten) moet terugsturen, zou ik ze eens verzoeken de verzendkosten te vergoeden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63707992
Kan je het product opsturen, repareren en een afspraak maken om hem op te halen en daar te testen?
pi_63708021
Ik heb hem net al verstuurd, wel iets aangepast nog. Ik hou jullie op de hoogte. Zouden jullie oppassen met terugsturen of gaat dat zeer waarschijnlijk wel gewoon goed?
pi_63708163
Geef hun in ieder geval geen extra munitie door het slecht in te pakken zodat het kan schuiven en tijdens transport stuk kan gaan.
pi_63708167
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:13 schreef Dzy het volgende:
Ik heb hem net al verstuurd, wel iets aangepast nog. Ik hou jullie op de hoogte. Zouden jullie oppassen met terugsturen of gaat dat zeer waarschijnlijk wel gewoon goed?
aangetekend en verzekerd terugsturen altijd doen.
pi_63709058
Best klote
pi_64380728
En? Nog nieuws?
[P]otverdorie
pi_64380871
Ik kreeg na die mail een week geen antwoord, toen nog een pushmailtje gestuurd en toen kreeg ik een mailtje terug dat het allemaal geregeld zou worden. Ik heb de midicontroller weer terug gestuurd (2 a 3 week terug) en daar heb ik weer niks op gehoord na mijn mailtje dat hij op de bus zat... echt irritant, ik ga daar niet meer bestellen in ieder geval.

Bedankt voor je interesse
  zaterdag 27 december 2008 @ 18:33:40 #15
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_64406295
Waar heb je die meuk besteld?
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_64425144
Voor een 21 jarige HBO programmeur vind ik dat een belachelijk slecht geschreven brief.
And that is how I met your mother.
pi_66151571
Dat mag je vinden. Ondertussen is er al weer veel meer voorgevallen, toch nog een derde keer de VCI-100 ontvangen, en weer stuk. M'n geld teruggeëist en dat was wel goed, na het terugsturen van de VCI bleek er volgens hem krassen op te zitten die niet door hem of de post veroorzaakt konden zijn, en dus kreeg ik m'n geld niet terug. Hij wou wel schikken voor 300 euro in plaats van de 400 euro waar ik recht op heb. Ik ben bij het juridisch loket langsgeweest en die zeiden dat ik een aangetekende brief moest sturen voor ontbinding van de koop, en dat mocht hij hier niet op in gaan de kans groot was dat dit via de rechtbank wel goed zou komen. Het is nu ook wel een principekwestie geworden.
pi_66151577
Proaudiowebshop.nl was het trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')