rechtsgelijkheid en rechtshandhaving heeft niks met politiek correct optreden te maken. De politie is er om orde te handhaven. Wie de onrust veroorzaakt maakt niet uit, je hoort alles aan te pakken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen onzin. Je begint immers met puinruimen daar waar de meeste puin liggen.
Je kan wel bij het kleine hoopje beginnen, omdat het 'oneerlijk is ergens anders te beginnen', maar zoals gezegd; zul je concluderen dat je niet echt slagvaardig bezig bent.
En mss ben jij de focus kwijt, de taak van justitie is niet om uit te blinken in politieke-correctheid. Hun taak is puinruimen.
Maar zoals ik al zei, het warme gevoel is veel belangrijker.
[..]
En nu is het ideaal voor marocjes, waarvan je zelf notabene toegeeft dat ze de grootste groep zijn?
[..]
Irrelevant.
Ik heb het doom-beeld nog niet geschets zien worden, maar een marokkaan die ten goeder trouw is gaat echt niet nu om niets ineens vervolgd worden ofzo.
Is het al eens in je opgekomen dat zélfs een 'Wilderskrant' als de Telegraaf soms wel eens de waarheid vertelt? Zeker wanneer ze gewoon citereren wat de politie opmerkt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:28 schreef Meki het volgende:
Als je een Wilderskrant moet geloven dan wel jah. helaas in deze tijd is media niet meer informatief maar propogandisch
Dus het gaat hier om (s)Links geblaat dat het alleen die arme rezpekt verdienende marokjes betreft?quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:
De politiek zei net op het nieuws ook niet dat ze alleen marokkanen aanpakken maar iedereen. En zo hoort het. maar goed, je vind rechtsgelijkheid irrelevant. Dus waar hebben we het over![]()
en wat doen we dan met die overige 1,4 miljoen? Of zijn dat de Marokkaanse Nederlanders..quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies. Ze weet kennelijk zelf heel goed dat ze fout zit en doet er ook alles aan om de situatie te verergeren. Loslopende honden, geen iD bij zich, grote bek tegen de ambtenaren. Tja, als je graag problemen wil kun je ze krijgen.
En natuurlijk is het niet beledigend om iemand met een grote neus Pinokkio te noemen. Als het een dik iemand geweest was had ze 'm vast Holle Bolle Gijs mogen noemen. Ook niks beledigends aan.
Het is natuurlijk ook zo dat iedereen (en zeker de agent op straat) wel weet dat die overvallen in de regel niet gepleegd worden door bejaarden op scooters. Een zekere vorm van selecteren is onvermijdelijk als je bij je politiewerk een beetje effectief te werk wil gaan. Dat heeft verder weinig met rechtsongelijkheid te maken, maar meer met het nuttig inzetten van beperkte middelen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
rechtsgelijkheid en rechtshandhaving heeft niks met politiek correct optreden te maken. De politie is er om orde te handhaven. Wie de onrust veroorzaakt maakt niet uit, je hoort alles aan te pakken.
Heeft niks met focus te maken. Dat er gelijk mensen denken dat je dan thee wil drinken en politiek correct bent ligt meer aan hun automatische kramp die ze krijgen als marokkanen niet harder worden aangepakt dan autochtonen. Dat je niet begrijpt dat rechtsongelijkheid tot nog veel meer problemen leidt is veel zorgwekkender.
De politiek zei net op het nieuws ook niet dat ze alleen marokkanen aanpakken maar iedereen. En zo hoort het. maar goed, je vind rechtsgelijkheid irrelevant. Dus waar hebben we het over![]()
Ik denk niet dat dit voor hun zal gelden, Meki.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:57 schreef Meki het volgende:
Hoe willen jullie dit gaan uitleggen aan een Pizzakoerier die normaal zijn brood verdient die dagelijks aan de kant gezet wordt.
Hoe willen jullie dit aan hem gaan uitleggen ??
Jawel, maar toch zijn zaken als je af en to focussen op groepen een realiteit. Aantal jaren terug bij mij in de buurt Roemeense zakkenrollers.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
rechtsgelijkheid en rechtshandhaving heeft niks met politiek correct optreden te maken. De politie is er om orde te handhaven. Wie de onrust veroorzaakt maakt niet uit, je hoort alles aan te pakken.
Het enkele feit dat ze een scootercampagne zijn begonnen wijst er al op dat ze een bepaalde groep willen aanpakken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, maar toch zijn zaken als je af en to focussen op groepen een realiteit. Aantal jaren terug bij mij in de buurt Roemeense zakkenrollers.
Is dat anders?
Toen was er niemand die dat neer kwam sabelen met "mag niet, discriminatie".
Zal tijd worden dat ze die marokkanen eens aanpakken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het enkele feit dat ze een scootercampagne zijn begonnen wijst er al op dat ze een bepaalde groep willen aanpakken.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het enkele feit dat ze een scootercampagne zijn begonnen wijst er al op dat ze een bepaalde groep willen aanpakken.
het gaat erom dat GL geen punt heef ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:38 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dus het gaat hier om (s)Links geblaat dat het alleen die arme rezpekt verdienende marokjes betreft?
Dat is heel simpelquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is het al eens in je opgekomen dat zélfs een 'Wilderskrant' als de Telegraaf soms wel eens de waarheid vertelt? Zeker wanneer ze gewoon citereren wat de politie opmerkt.
Ik vraag me wel eens af waarom bepaalde mensen met Marokkaanse achtergrond toch steeds weer dezelfde krampachtige reactie geven als Marokkanen negatief in het nieuws komen: wegwimpelen en ontkennen.
Dat je niet met criminelen over één kam geschoren wilt worden, begrijp ik heel goed. Maar dat maakt berichtgeving over criminele Marokkanen nog niet onwaar.
Heb je wel een punt. en dan zou het een discussie moeten zijn over meer agenten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook zo dat iedereen (en zeker de agent op straat) wel weet dat die overvallen in de regel niet gepleegd worden door bejaarden op scooters. Een zekere vorm van selecteren is onvermijdelijk als je bij je politiewerk een beetje effectief te werk wil gaan. Dat heeft verder weinig met rechtsongelijkheid te maken, maar meer met het nuttig inzetten van beperkte middelen.
De grondwet is een goed punt ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:48 schreef poemojn het volgende:
en hoe houden ze die database up-to-date? gaan ze dit elke maand doen, of koppelen ze hem gewoon weer 'ns aan een andere database?
hangen er in heel amsterdam nog geen camera's?
GroenLinks is wel goed bezig iigook met http://nu.nl/news/1867271(...)et_aan_grondwet.html
Is je scooter weer in beslag genomenquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:26 schreef Meki het volgende:
Dit is een Nazi-methode
ze hebben blijkbaar niks afgeleerd van tweede wereldoorlog
Ja, maar m'n vraag was: een aantal jaar terug kon ik in mijn huis aan huis bladen lezen dat het om 'roemenen' ging.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als ze het doen dan moeten ze wel iedereen controleren.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar m'n vraag was: een aantal jaar terug kon ik in mijn huis aan huis bladen lezen dat het om 'roemenen' ging.
Kun jij wel komen met: "hey, pssst, ze zeggen wel scooters, maar ze bedoelen marokkanen", maar dan heb je de vraag blijkbaar niet door/ niet gelezen.
Aantal jaar terug ging het niet eens om een attribuut van de criminelen (dat is een scooter), maar werd het beestje voluit bij naam genoemd.
Wat is het verschil?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |