Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ootercontrole__.htmlquote:AMSTERDAM - Groenlinks keert zich tegen de controle van Marokkaanse scooterrijders door de Amsterdamse politie. De politie zou 'diverse regels' overtreden door scooterrijders te registreren, aldus de Amsterdamse fractievoorzitter Judith Sargentini.
''Ik heb dit uitgezocht en het verbaast me nogal dat er mensen worden geregistreerd voor het geval ze later een misstap begaan.'' Volgens haar is de actie 'selectief' omdat er naar afkomst wordt gekeken, en 'willekeurig' omdat er geen aanleiding is deze jongens aan te houden, meldt het Parool.
De politiediensten in de hoofdstad zeggen dat berovingen op scooters vrijwel altijd door Marokkaanse jongeren worden gepleegd.
De recherche kan in het geval van een beroving het bestand van scooterrijders raadplegen. Ook is de registratie bedoeld als waarschuwing.
De fractievoorzitter zal burgemeester Job Cohen hier kritische vragen over stellen.
''Als de burgemeester de boel bij elkaar probeert te houden, en de politie tegelijk op uiterlijke kenmerken selecteert, wordt het wel moeilijk", zegt Sargentini in de krant.
Ja... laten we meteen iedereen een electrische band om de enkel doenquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Moet de slinkse achterban weer gelijmd worden
Die jongetjes rijden vast wel door rood hebben geen helm op opgevoerd etc
De politie heeft ten alle tijden het recht op brommerbrevet te controleren
Maar is dit al niet gewoon uit het verzekerings registratie plaatje te halen.
Het principe is prima
politiek correcter is natuurlijk gewoon een database van alle gemotoriseerde voertuigen en hun eigenaren
heheheh doe me nu geen ideeen...met explosieven en stroomstoten op aftstand....quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja... laten we meteen iedereen een electrische band om de enkel doen
Zijn die nieuwe (blauwe) scooter-kentekens niet geregistreerd onder naam van de eigenaar?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:58 schreef desiredbard het volgende:
Een auto is ook gewoon direct via kenteken geregistreerd aan de eigenaar...waarom een brommer/scooter niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal niet hardop zeggen dat bepaalde afkomsten kunnen versleten worden voor finnen.
[ Bericht 0% gewijzigd door D-Flying op 02-12-2008 16:15:44 ]
prima.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef Biogarde het volgende:
In Utrecht registreren ze ook iedereen die op een rollenbank gestaan heeft.
Dat gebeurt dan ook helemaal niet (is ook niet wettelijk toegestaan):quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
prima.
ik snap ook niet zo de noodzaak om dat etnisch onder te verdelen.
quote:Onder de codenaam Lord of the Ring wordt sinds afgelopen weekeinde tot woensdagochtend drie uur iedereen die zich in de hoofdstad op een scooter verplaatst, aangehouden en door motoragenten naar vaste controleplaatsen gedirigeerd.
Niet alleen worden verzekering, technische staat, voertuigcertificaat en identiteit gecontroleerd. Ook de namen van de bestuurders komen in de politiecomputer.
Het doel is een apart register van scooters en hun berijders aan te leggen, te raadplegen door de recherche als de zoveelste beroving moet worden onderzocht.
er zijn stemmen in de politiek die het wel willen. en hier ook. ik reageerde een beetje vaagquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook helemaal niet (is ook niet wettelijk toegestaan):
[..]
De reden is gegeven:quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
prima.
ik snap ook niet zo de noodzaak om dat etnisch onder te verdelen.
Maar effectiviteit opofferen voor het 'fijne warme gevoel dat je iig geen 'racist' bent', tja, GL....quote:De politie richt zich daarbij voornamelijk op Marokkaans uitziende jongens, omdat zij de voornaamste dadergroep van de Italiaanse methode vormen. De gegevens van de bestuurders worden opgeslagen in een databank, waarin de recherche na een beroving snel kan zoeken.
Prima van GL.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
De reden is gegeven:
[..]
Maar effectiviteit opofferen voor het 'fijne warme gevoel dat je iig geen 'racist' bent', tja, GL....
Mensen die alle wetten en rechten van de mens opzij willen zetten om een bepaalde bevolkingsgroep te willen aanpakken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
De reden is gegeven:
[..]
Maar effectiviteit opofferen voor het 'fijne warme gevoel dat je iig geen 'racist' bent', tja, GL....
Ah, daar hebben we nog zo'n minder intelligent persoon welke denkt dat door het hard aanpakken van een groep mensen gebaseerd op uiterlijke kenmerken een goede manier van handhaving van wetten is.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef qonmann het volgende:
Groen Links ..wat een zeldzame kutpartij
Dat is helemaal geen onzin. Je begint immers met puinruimen daar waar de meeste puin liggen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat een onzin dat ze de grootste groep alleen pakken.
En nu is het ideaal voor marocjes, waarvan je zelf notabene toegeeft dat ze de grootste groep zijn?quote:Ideaal voor de criminelen die in een andere groep vallen
Irrelevant.quote:rechtsgelijkheid.
Je kunt ze ook Carte Blanche geven . zoals nu al 20 jaar in Amsterdam gebeurt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mensen die alle wetten en rechten van de mens opzij willen zetten om een bepaalde bevolkingsgroep te willen aanpakken.
[..]
Ah, daar hebben we nog zo'n minder intelligent persoon welke denkt dat door het hard aanpakken van een groep mensen gebaseerd op uiterlijke kenmerken een goede manier van handhaving van wetten is.![]()
Mensen die de argumenten waar ze op reageren bedenkenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mensen die alle wetten en rechten van de mens opzij willen zetten om een bepaalde bevolkingsgroep te willen aanpakken.
Inderdaad, doe het gelijk voor de hele groep.Je zou eens weten hoeveel bevolkingsgroepen op elkaar kunnen lijken. Probeer jij ze maar te onderscheiden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:
De registratie van marokkanen alleen daar ben ik het niet mee eens; breid de selectie uit met afghanen, tunesiërs, libiërs, egyptenaren, somaliërs, soedanezen en de overigen personen die een leer jasjes met bontkraag of capouchon aanhebben.
Het gaat, in mijn ogen, natuurlijk nergens over dat GroenLinks tegen dit politieoptreden is (iedereen met scooter wordt aan de kant gezet), maar daarbij niet vertelt op welke wijze de Italiaanse methode die doorgaans door Marokkanen worden gepleegd, wel moet worden aangepakt.quote:Het is jammer voor de man of vrouw die nietsvermoedend met de scooter naar kantoor gaat, maar iedereen moet er aan geloven’, zegt Ebe van de Land, woordvoerder van de Amsterdamse politie.
Iedereen, omdat discriminatie verboden is. In feite zijn voornamelijk scooterbestuurders ‘met een Marokkaans uiterlijk’ het doelwit van de actie. Van de Land: ‘Het is helaas een feit dat veruit de meeste verdachten van Marokkaanse afkomst zijn.’
En dat is geen 'politieke correctheid' of een 'warm gevoel'. Het zijn Principes van een rechtsstaat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:57 schreef ExTec het volgende:
En mss ben jij de focus kwijt, de taak van justitie is niet om uit te blinken in politieke-correctheid. Hun taak is puinruimen.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef qonmann het volgende:
Groen Links ..wat een zeldzame kutpartij
"De politiediensten in de hoofdstad zeggen dat berovingen op scooters vrijwel altijd door Marokkaanse jongeren worden gepleegd. "
Altijd wel iemand die die kutmarokkanen de hand boven het hoofd houdt...
Ja, niet pro-actief de grootste groep aanpakken, terwijl er zelfs in deze topic consensus over bestaat dat het de grootste groep isquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dat is geen 'politieke correctheid' of een 'warm gevoel'.
Emo argument. Een rechtsstaat is slechts een staat die z'n eigen wetten overeind houd. En daar zit onzaggelijk veel ruimte in. Zeker in NL.quote:Het zijn Principes van een rechtsstaat.
Nope, maar het is ook geen "Of, Of", zoals jij het probeert te schetsen.quote:Wil jij die eenvoudig opgeven omdat het een simpele (maar niet de enige) manier is om scooterboefjes te vangen, om 'puin te ruimen'?
Summum van vaagheid. 'Principes'. Maar principes in't algemeen kunnen ook fout zijn. Principes zijn alles behalve heilig.quote:Ik leef liever in een land met een grotere kans op een scooteroverval dan in een land waar principes eenvoudig overboord worden gegooid.
Ow, pu-leasequote:
Gelijke monikken en gelijke kapen tochquote:
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ah. Als je dat niveau kiest, is het einde discussie.
Meki...ik ben het zowaar met je eensquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:31 schreef Meki het volgende:
Ik wil dat elke Nederlandse supporter bij een club zich gaat melden bij de politie voor een zender in hun voet.
Zijn alleen NL'ers relschoppers, soms?quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:34 schreef Meki het volgende:
dan moeten alle Nederlanders incl. jou erbij zich melden bij de politie om een zender te halen zodat de politie de relschoppers kan aanpakken.
Volgens de media. absoluut welquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn alleen NL'ers relschoppers, soms?
laten we toch in een politiestaat leven dat is toch beterquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Meki...ik ben het zowaar met je eens
Als je als hond gedraagd dien je gewoon gechiped te worden
Hmmm, interresant..quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Meki...ik ben het zowaar met je eens
Als je als hond gedraagd dien je gewoon gechiped te worden
Ik maak je slimmer: je hebt het over relschoppers bij voetbal?quote:
Tijd dat tuig überhaupt aangepakt wordt. Daar is een fundamenteel fout onderscheid op basis van etniciteit helemaal niet voor nodig. In principe niet.quote:
Is goed, ben ik de politieagent, en ben jij.... Mekiquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:42 schreef Meki het volgende:
[..]
laten we toch in een politiestaat leven dat is toch beter
Nee hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik maak je slimmer: je hebt het over relschoppers bij voetbal?
Belangrijk detail, Meki
Maar zoiets is er volgens mij al.
Ik denk dat je beter moet lezen:quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:57 schreef Meki het volgende:
Hoe willen jullie dit gaan uitleggen aan een Pizzakoerier die normaal zijn brood verdient die dagelijks aan de kant gezet wordt.
Hoe willen jullie dit aan hem gaan uitleggen ??
quote:Onder de codenaam Lord of the Ring wordt sinds afgelopen weekeinde tot woensdagochtend drie uur iedereen die zich in de hoofdstad op een scooter verplaatst, aangehouden en door motoragenten naar vaste controleplaatsen gedirigeerd.
geen antwoord op me vraagquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter moet lezen:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |