abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63697797
quote:
AMSTERDAM - Groenlinks keert zich tegen de controle van Marokkaanse scooterrijders door de Amsterdamse politie. De politie zou 'diverse regels' overtreden door scooterrijders te registreren, aldus de Amsterdamse fractievoorzitter Judith Sargentini.

''Ik heb dit uitgezocht en het verbaast me nogal dat er mensen worden geregistreerd voor het geval ze later een misstap begaan.'' Volgens haar is de actie 'selectief' omdat er naar afkomst wordt gekeken, en 'willekeurig' omdat er geen aanleiding is deze jongens aan te houden, meldt het Parool.

De politiediensten in de hoofdstad zeggen dat berovingen op scooters vrijwel altijd door Marokkaanse jongeren worden gepleegd.

De recherche kan in het geval van een beroving het bestand van scooterrijders raadplegen. Ook is de registratie bedoeld als waarschuwing.

De fractievoorzitter zal burgemeester Job Cohen hier kritische vragen over stellen.

''Als de burgemeester de boel bij elkaar probeert te houden, en de politie tegelijk op uiterlijke kenmerken selecteert, wordt het wel moeilijk", zegt Sargentini in de krant.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ootercontrole__.html

Moet de slinkse achterban weer gelijmd worden

Die jongetjes rijden vast wel door rood hebben geen helm op opgevoerd etc
De politie heeft ten alle tijden het recht op brommerbrevet te controleren
Maar is dit al niet gewoon uit het verzekerings registratie plaatje te halen.

Het principe is prima
politiek correcter is natuurlijk gewoon een database van alle gemotoriseerde voertuigen en hun eigenaren

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2008 17:09:28 (Bron toegevoegd) ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:49:32 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63697979
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Moet de slinkse achterban weer gelijmd worden

Die jongetjes rijden vast wel door rood hebben geen helm op opgevoerd etc
De politie heeft ten alle tijden het recht op brommerbrevet te controleren
Maar is dit al niet gewoon uit het verzekerings registratie plaatje te halen.

Het principe is prima
politiek correcter is natuurlijk gewoon een database van alle gemotoriseerde voertuigen en hun eigenaren
Ja... laten we meteen iedereen een electrische band om de enkel doen
pi_63698229
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:49 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja... laten we meteen iedereen een electrische band om de enkel doen
heheheh doe me nu geen ideeen...met explosieven en stroomstoten op aftstand....

Een auto is ook gewoon direct via kenteken geregistreerd aan de eigenaar...waarom een brommer/scooter niet.
pi_63698477
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:58 schreef desiredbard het volgende:

Een auto is ook gewoon direct via kenteken geregistreerd aan de eigenaar...waarom een brommer/scooter niet.
Zijn die nieuwe (blauwe) scooter-kentekens niet geregistreerd onder naam van de eigenaar?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63698490
Nou, dit stond ook in de krant gisteren. Goed plan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal niet hardop zeggen dat bepaalde afkomsten kunnen versleten worden voor finnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door D-Flying op 02-12-2008 16:15:44 ]
pi_63698636
GL heeft wel een punt natuurlijk.

Integratie zal alleen lukken als je eerst begint met 2 dingen.
rechtshandhaving
rechtsgelijkheid

ja, ik heb naar Scheffer geluisterd gisteren. En hij heeft groot gelijk.

In dit geval moet de politie gewoon controleren op de beroving met scooters in zijn gehele omvang. en niet een groep aanpakken die procentueel het meest voorkomt. Zo schep je rechtsongelijkheid waardoor vanzelf een andere groep crimineler wordt. En dan moet die weer worden aangepakt. Rechtsgelijkheid en dat handhaven. Links rechts allochtoon autochtoon.

Dit geval heeft GL gelijk, een andere keer een rechtse partij. Het gaat om rechtsgelijkheid.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:16:53 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63698687
In Utrecht registreren ze ook iedereen die op een rollenbank gestaan heeft.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_63698730
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef Biogarde het volgende:
In Utrecht registreren ze ook iedereen die op een rollenbank gestaan heeft.
prima.

ik snap ook niet zo de noodzaak om dat etnisch onder te verdelen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63698855
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

prima.

Dat gebeurt dan ook helemaal niet (is ook niet wettelijk toegestaan):
quote:
Onder de codenaam Lord of the Ring wordt sinds afgelopen weekeinde tot woensdagochtend drie uur iedereen die zich in de hoofdstad op een scooter verplaatst, aangehouden en door motoragenten naar vaste controleplaatsen gedirigeerd.

Niet alleen worden verzekering, technische staat, voertuigcertificaat en identiteit gecontroleerd. Ook de namen van de bestuurders komen in de politiecomputer.

Het doel is een apart register van scooters en hun berijders aan te leggen, te raadplegen door de recherche als de zoveelste beroving moet worden onderzocht.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63698956
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook helemaal niet (is ook niet wettelijk toegestaan):
[..]

er zijn stemmen in de politiek die het wel willen. en hier ook. ik reageerde een beetje vaag

edit: De OP en jou stukje verschillen nogal. In jou stukje is niks mis lijkt me. Denk ook niet dat GL daar tegen zou zijn.
And that is the news.''
pi_63699080
Ik lijk het eens te zijn met GroenLinks , !

In die latere quote klinkt het al beter... hoewel het nog steeds eng klinkt om al van tevoren een database met 'potentiële criminelen' aan te leggen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:36:28 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63699309
Altijd leuk om te zien dat mensen tegen compleet logische en goede ideeen zijn puur omdat ze van groen-links of SP o.i.d. afkomen.

Scooterrijders registeren voor het geval ze ooit een misdrijf begaan, kom op zeg. Wanneer komt de Dna-databank als we dan toch bezig zijn?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63699434
De registratie van marokkanen alleen daar ben ik het niet mee eens; breid de selectie uit met afghanen, tunesiërs, libiërs, egyptenaren, somaliërs, soedanezen en de overigen personen die een leer jasjes met bontkraag of capouchon aanhebben.
pi_63699589
ik vraag me altijd af wie dan wat met de data gaat doen.
Komen problemen wel door een gebrek aan data? Mij lijkt dat dit soort databases bedoeld zijn om te laten zien dat ze wat aan het probleem doen. Dan het nul nut heeft maakt dan niet uit.
And that is the news.''
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:46:49 #15
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_63699637
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

prima.

De reden is gegeven:
quote:
De politie richt zich daarbij voornamelijk op Marokkaans uitziende jongens, omdat zij de voornaamste dadergroep van de Italiaanse methode vormen. De gegevens van de bestuurders worden opgeslagen in een databank, waarin de recherche na een beroving snel kan zoeken.
Maar effectiviteit opofferen voor het 'fijne warme gevoel dat je iig geen 'racist' bent', tja, GL....
pi_63699685
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

De reden is gegeven:
[..]

Maar effectiviteit opofferen voor het 'fijne warme gevoel dat je iig geen 'racist' bent', tja, GL....
Prima van GL.

Wat een onzin dat ze de grootste groep alleen pakken. Ideaal voor de criminelen die in een andere groep vallen

Rechtshandhaving en rechtsgelijkheid.
And that is the news.''
pi_63699817
Groen Links ..wat een zeldzame kutpartij

"De politiediensten in de hoofdstad zeggen dat berovingen op scooters vrijwel altijd door Marokkaanse jongeren worden gepleegd. "

Altijd wel iemand die die kutmarokkanen de hand boven het hoofd houdt...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:52:47 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63699838
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

De reden is gegeven:
[..]

Mensen die alle wetten en rechten van de mens opzij willen zetten om een bepaalde bevolkingsgroep te willen aanpakken.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef qonmann het volgende:
Ah, daar hebben we nog zo'n minder intelligent persoon welke denkt dat door het hard aanpakken van een groep mensen gebaseerd op uiterlijke kenmerken een goede manier van handhaving van wetten is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:57:51 #19
6484 ExTec
pi_63700000
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:

Wat een onzin dat ze de grootste groep alleen pakken.
Dat is helemaal geen onzin. Je begint immers met puinruimen daar waar de meeste puin liggen.

Je kan wel bij het kleine hoopje beginnen, omdat het 'oneerlijk is ergens anders te beginnen', maar zoals gezegd; zul je concluderen dat je niet echt slagvaardig bezig bent.

En mss ben jij de focus kwijt, de taak van justitie is niet om uit te blinken in politieke-correctheid. Hun taak is puinruimen.

Maar zoals ik al zei, het warme gevoel is veel belangrijker.
quote:
Ideaal voor de criminelen die in een andere groep vallen
En nu is het ideaal voor marocjes, waarvan je zelf notabene toegeeft dat ze de grootste groep zijn?
quote:
rechtsgelijkheid.
Irrelevant.

Ik heb het doom-beeld nog niet geschets zien worden, maar een marokkaan die ten goeder trouw is gaat echt niet nu om niets ineens vervolgd worden ofzo.
pi_63700014
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Mensen die alle wetten en rechten van de mens opzij willen zetten om een bepaalde bevolkingsgroep te willen aanpakken.
[..]

Ah, daar hebben we nog zo'n minder intelligent persoon welke denkt dat door het hard aanpakken van een groep mensen gebaseerd op uiterlijke kenmerken een goede manier van handhaving van wetten is.
Je kunt ze ook Carte Blanche geven . zoals nu al 20 jaar in Amsterdam gebeurt.

"De politiediensten in de hoofdstad zeggen dat berovingen op scooters vrijwel altijd door Marokkaanse jongeren worden gepleegd. "

Omdat ze Carte Blanche hebben in Amsterdam zijn het bijna uitsluitend Marokkanen die dit doen.
Ze worden toch nooit gepakt ..in Amsterdam.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:00:28 #21
6484 ExTec
pi_63700073
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Mensen die de argumenten waar ze op reageren bedenken

Edit:

Nevermind
pi_63700111
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:
De registratie van marokkanen alleen daar ben ik het niet mee eens; breid de selectie uit met afghanen, tunesiërs, libiërs, egyptenaren, somaliërs, soedanezen en de overigen personen die een leer jasjes met bontkraag of capouchon aanhebben.
Inderdaad, doe het gelijk voor de hele groep.Je zou eens weten hoeveel bevolkingsgroepen op elkaar kunnen lijken. Probeer jij ze maar te onderscheiden.
pi_63700335
quote:
Het is jammer voor de man of vrouw die nietsvermoedend met de scooter naar kantoor gaat, maar iedereen moet er aan geloven’, zegt Ebe van de Land, woordvoerder van de Amsterdamse politie.

Iedereen, omdat discriminatie verboden is. In feite zijn voornamelijk scooterbestuurders ‘met een Marokkaans uiterlijk’ het doelwit van de actie. Van de Land: ‘Het is helaas een feit dat veruit de meeste verdachten van Marokkaanse afkomst zijn.’
Het gaat, in mijn ogen, natuurlijk nergens over dat GroenLinks tegen dit politieoptreden is (iedereen met scooter wordt aan de kant gezet), maar daarbij niet vertelt op welke wijze de Italiaanse methode die doorgaans door Marokkanen worden gepleegd, wel moet worden aangepakt.

[ Bericht 25% gewijzigd door damian5700 op 02-12-2008 17:16:32 ]
pi_63700428
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:57 schreef ExTec het volgende:

En mss ben jij de focus kwijt, de taak van justitie is niet om uit te blinken in politieke-correctheid. Hun taak is puinruimen.
En dat is geen 'politieke correctheid' of een 'warm gevoel'. Het zijn Principes van een rechtsstaat.

Wil jij die eenvoudig opgeven omdat het een simpele (maar niet de enige) manier is om scooterboefjes te vangen, om 'puin te ruimen'?

Ik leef liever in een land met een grotere kans op een scooteroverval dan in een land waar principes eenvoudig overboord worden gegooid.
pi_63700819
Dit is een Nazi-methode

ze hebben blijkbaar niks afgeleerd van tweede wereldoorlog
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63700847
lama
pi_63700882
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:52 schreef qonmann het volgende:

Altijd wel iemand die die kutmarokkanen de hand boven het hoofd houdt...
Als je een Wilderskrant moet geloven dan wel jah. helaas in deze tijd is media niet meer informatief maar propogandisch
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:29:39 #28
6484 ExTec
pi_63700918
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En dat is geen 'politieke correctheid' of een 'warm gevoel'.
Ja, niet pro-actief de grootste groep aanpakken, terwijl er zelfs in deze topic consensus over bestaat dat het de grootste groep is , enkel en alleen omdat enkelen het spook van 'dizzkriminatie' en 'razzisme' denken te zien, is politiek-correct.
quote:
Het zijn Principes van een rechtsstaat.
Emo argument. Een rechtsstaat is slechts een staat die z'n eigen wetten overeind houd. En daar zit onzaggelijk veel ruimte in. Zeker in NL.
quote:
Wil jij die eenvoudig opgeven omdat het een simpele (maar niet de enige) manier is om scooterboefjes te vangen, om 'puin te ruimen'?
Nope, maar het is ook geen "Of, Of", zoals jij het probeert te schetsen.
quote:
Ik leef liever in een land met een grotere kans op een scooteroverval dan in een land waar principes eenvoudig overboord worden gegooid.
Summum van vaagheid. 'Principes'. Maar principes in't algemeen kunnen ook fout zijn. Principes zijn alles behalve heilig.
pi_63700970
Ik wil dat elke Nederlandse supporter bij een club zich gaat melden bij de politie voor een zender in hun voet.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:31:44 #30
6484 ExTec
pi_63700976
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:28 schreef Meki het volgende:

[....]

Ow, pu-lease

Kun je de grote mensen niet hun ding laten doen, Meki?

Dan komen we later wel weer even naar een van je trademark topics om je daar je dagelijkse portie 'uitlachen' te geven.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:32:43 #31
6484 ExTec
pi_63701000
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:31 schreef Meki het volgende:
Ik wil ....
Kijk, daar gaat het alweer mis.
pi_63701024
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:29 schreef ExTec het volgende:

Emo argument.
Ah. Als je dat niveau kiest, is het einde discussie .
pi_63701044
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kijk, daar gaat het alweer mis.
Gelijke monikken en gelijke kapen toch
dan moeten alle Nederlanders incl. jou erbij zich melden bij de politie om een zender te halen zodat de politie de relschoppers kan aanpakken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:37:22 #34
6484 ExTec
pi_63701119
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ah. Als je dat niveau kiest, is het einde discussie .

Niks 'niveau'.

Jij hebt blijkbaar geen notie wat het woord "rechtsstaat" betekent.

Ga eens naar www.vandale.nl ofzo.

Zul je tot de conclusie komen dat een land als Iran, N-Korea en bv. Saudi Arabie prima dat predikaat opgeplakt kan worden.
pi_63701137
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:31 schreef Meki het volgende:
Ik wil dat elke Nederlandse supporter bij een club zich gaat melden bij de politie voor een zender in hun voet.
Meki...ik ben het zowaar met je eens
Als je als hond gedraagd dien je gewoon gechiped te worden
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:40:16 #36
6484 ExTec
pi_63701215
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:34 schreef Meki het volgende:

dan moeten alle Nederlanders incl. jou erbij zich melden bij de politie om een zender te halen zodat de politie de relschoppers kan aanpakken.
Zijn alleen NL'ers relschoppers, soms?
pi_63701252
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zijn alleen NL'ers relschoppers, soms?
Volgens de media. absoluut wel
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:41:54 #38
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63701272
Gewoon gasten die zich hier schuldig aanmaken eens veel langer vast zetten, een scooterverbod geven, etc etc... en onschuldige mensen gewoon met rust laten.
pi_63701279
Bijna alle tasjesdieven op scooters n Amsterdam zijn marokkanen
Als hulpverleners bedreigd worden zijn het bijna altijd marokkanen
Hoe zou dat toch komen.....

Tijd dat dit tuig aangepakt wordt...
pi_63701298
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:37 schreef desiredbard het volgende:

[..]

laten we toch in een politiestaat leven dat is toch beter
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:46:21 #41
6484 ExTec
pi_63701391
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:37 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hmmm, interresant..

Maar zitten notoire hooligans al niet in allerhande systeempjes?

Waar waren de Emo 'rechtsstaat' en 'principe' ridders toen dat gebeurde?

Of kom ik dan aan de open zenuw waar het verschil van ethniciteit ineens een wereld van verschil maakt mbt hoe ver we van het 'rechtvaardige pad' afwijken, ten einde een probleem op te lossen?

Zou wel weer erug politiek-correct zijn

Iig; ik heb met zoiets ook geen probleem. Ik ben niet hypocriet, of ethnofiel.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:47:41 #42
6484 ExTec
pi_63701421
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Volgens de media. absoluut wel
Ik maak je slimmer: je hebt het over relschoppers bij voetbal?

Belangrijk detail, Meki

Maar zoiets is er volgens mij al.
pi_63701466
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:41 schreef qonmann het volgende:

Tijd dat dit tuig aangepakt wordt...
Tijd dat tuig überhaupt aangepakt wordt. Daar is een fundamenteel fout onderscheid op basis van etniciteit helemaal niet voor nodig. In principe niet.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:49:49 #44
6484 ExTec
pi_63701482
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:42 schreef Meki het volgende:

[..]

laten we toch in een politiestaat leven dat is toch beter
Is goed, ben ik de politieagent, en ben jij.... Meki

Nah, doe maar niet.

Moet je terug naar Marokko, als je dat wilt, Meki.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:50:25 #45
6484 ExTec
pi_63701495
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:49 schreef DennisMoore het volgende:
In principe niet.
Kijk, hij snap et wel
pi_63701514
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:50 schreef ExTec het volgende:

Kijk, hij snap et wel
Nu jij nog . Je kijkt niet verder dan je korte-termijn neus lang is.
pi_63701629
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik maak je slimmer: je hebt het over relschoppers bij voetbal?

Belangrijk detail, Meki

Maar zoiets is er volgens mij al.
Nee hoor.
Alle Nederlanders 15 miljoen moeten nu een zender om dezelfde logica gebeurt nu met scooterrijders
pi_63701659
Hoe willen jullie dit gaan uitleggen aan een Pizzakoerier die normaal zijn brood verdient die dagelijks aan de kant gezet wordt.

Hoe willen jullie dit aan hem gaan uitleggen ??
pi_63701753
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:57 schreef Meki het volgende:
Hoe willen jullie dit gaan uitleggen aan een Pizzakoerier die normaal zijn brood verdient die dagelijks aan de kant gezet wordt.

Hoe willen jullie dit aan hem gaan uitleggen ??
Ik denk dat je beter moet lezen:
quote:
Onder de codenaam Lord of the Ring wordt sinds afgelopen weekeinde tot woensdagochtend drie uur iedereen die zich in de hoofdstad op een scooter verplaatst, aangehouden en door motoragenten naar vaste controleplaatsen gedirigeerd.
pi_63702251
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter moet lezen:
[..]
geen antwoord op me vraag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')