quote:
*opmerking over teefjes*
Maar zonder te dollen, dat is een Miss Verkiezing nu eenmaal. Je beoordeelt iemand op het uiterlijk, niet op IQ, en al zeker niet op persoonlijkheid aangezien de dames in kwestie hun vragen allemaal beantwoorden volgens voorgeschreven model.
"Wat hoop jij te bereiken als Miss Nederland?"
Zielige kindjes redden, en een rolmodel zijn voor de talloze jonge meiden in Nederland, is het juiste antwoord aandacht geven aan groot sociaal onrecht zolang het maar kleinschalig genoeg is dat het niemand voor het been schopt.
"Waarom vertegenwoordig jij Nederland het beste?"
Omdat ik <vul hier cultureel fenomeen in dat men associeert met Nederland> is het correcte antwoord. Voor meisjes met allochtone achtergronden is er de ontsnappingsclausule "ik ben het bewijs dat Nederland open staat voor iedereen die een kans wil grijpen om iets van zichzelf te maken" of "Ik ben het bewijs van een Tolerant Nederland" of iets van dien strekking.
Op een hondenshow zie je meer persoonlijkheid dan op een miss-verkiezing omdat honden moeilijker voor te programmeren zijn dan zo'n grietje dat meedoet aan Miss Nederland.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!