abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63690412
Er is het nodige te doen over de uitslag van de Miss Nederland-verkiezing. Die verkiezing werd gewonnen door Miss Utrecht, de 24-jarige Deniz Akkoyun.

Misschien ben ik als inwoner van Overijssel wat bevooroordeeld, maar 'onze' miss, Maaike Heethaar, is toch echt veel mooier... Gelukkig denk ik er niet alleen zo over: een peiling op GeenStijl wijst uit dat Nederland massaal (38,5 procent) op Miss Overijssel stemt; de nummer twee in die peiling komt aan 8,1 procent, de werkelijke winnares slechts 3 procent. Met overmacht dus.

Maar de vakjury heeft anders beslist. De kritiek is niet miss. Ik zal alle voorspelbare reacties onder de nieuwsberichten even weglaten, maar toch:

De Telegraaf bericht:
quote:
AMSTERDAM - Miss Utrecht, Deniz Akkoyun, is de nieuwe Miss Nederland 2008. De 24-jarige Akkoyun is geboren en getogen in Amersfoort. De ouders van Akkoyun zijn geboren in Alanya in Turkije. Miss Overijssel Maaike Heethaar (24) uit Raalte werd tweede. Miss Noord-Holland Desiree van den Berg (21) uit Santpoort eindigde als derde.

Miss Nederland vertegenwoordigt ons land in het voorjaar van 2009 bij Miss Europe in Frankrijk. De nieuwe Miss Nederland kreeg zondagavond de tiara uitgereikt van haar voorganger Melissa Sneekes. De twaalf provinciemissen streden in Studio 21 in Hilversum om de eretitel.

De badpakkenronde ontbrak zondag. In plaats daarvan liepen de dames in skipakken over de catwalk, waaronder ze een bikinitopje toonden. In de eerste ronde liepen de twaalf provinciemissen in jurken van de in augustus overleden modeontwerper Percy Irausquin. In de derde ronde liepen de dames in creaties van de beroemde Turkse modeontwerper Erol Albayrak die eveneens in de dertienkoppige jury zat.

Akkoyun stond perplex toen ze de tiara, een ontwerp van Rodrigo Otazu, op haar hoofd kreeg. Ze reageerde emotioneel. “Het is echt geweldig, ik heb hem echt op mijn hoofd”, aldusde nieuwe Miss Nederland.
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)ederland_2008__.html

Overzicht van de 12 missen, inclusief foto's:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_wie_wordt_miss.html

Ook de editie Salland van De Stentor bericht over de verkiezing:
quote:
Twijfels over einduitslag van miss-verkiezing
RAALTE/HILVERSUM - Maaike Heethaar heeft als enige provincie-miss een contract met de organisatoren van de Miss-verkiezing van zondag, niet ondertekend. Geruchten dat dit invloed heeft gehad op de einduitslag, worden ontkend door Hans Konings, voorzitter van het organisatiecomité.

,,De einduitslag van de Miss Nederland verkiezing is niet gemanipuleerd’’, zegt hij heel stellig. Niet iedereen is dezelfde mening toegedaan. Neem jurylid Ruurd Hallema uit Borne. De beeldend kunstenaar maakte zondagavond deel uit van de 12-koppige jury met onder andere Goedele Liekens en Jort Kelder. Hallema hield ‘een katterig gevoel’ over aan de verkiezing in Studio 21.

Hallema:,,Maaike Heethaar stak er met kop en schouders bovenuit. Een echte glamourmiss. Ik had haar in ieder geval op nummer één staan en mijn buurman links en rechts van mij ook. Ik vond het een beetje vreemd dat we alle cijfers moesten inleveren bij de organisatie en dat Miss Utrecht (Deniz Akkoyun) als winnares werd aangewezen.’’

Volgens het jurylid was er bij velen direct twijfel aan de telling en heeft niemand nadien exacte cijfers gezien. Hallema hoorde pas na de stemming dat Maaike Heethaar het contract niet had getekend omdat het een soort wurgcontract zou zijn. Hallema: ,,RTL Boulevard belde er ook al over. Het gonst van de geruchten.’’

Miss Maaike Heethaar doet er het zwijgen toe. Volgens organisator Hans Konings is dat logisch: ,,Wij hebben een prima relatie met Maaike Heethaar. Zij heeft inderdaad haar contract niet getekend, maar dat heeft geen enkele invloed gehad op de verkiezing. Dat contract was later echt wel getekend. Alle jurystemmen in de openbaarheid brengen? Dat is niet aan ons. Als individuele juryleden dat doen heb ik er geen probleem mee. Het is heel simpel: de meeste stemmen gelden. Ik begrijp dat een hoop mensen het niet leuk vinden dat hun favoriet niet gekozen wordt. Maar het is echt eerlijk gegaan.’’
Het is echt eerlijk gegaan. Jaja....
pi_63690436
Miss groningen

[ Bericht 78% gewijzigd door ensolieser24 op 02-12-2008 12:18:46 ]
pi_63690471
Ik vond alle deelnemers eigenlijk niet zo bijzonder als ik eerlijk moet zijn . Maar miss Overijssel stak er idd wel bovenuit.
pi_63690488
ZO! DAT HIER NOG GEEN KAMERVRAGEN OVER ZIJN GESTELD!
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:41:40 #5
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63690515
Miss Lukt
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_63690530
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:39 schreef Terecht het volgende:
Ik vond alle deelnemers eigenlijk niet zo bijzonder als ik eerlijk moet zijn . Maar miss Overijssel stak er idd wel bovenuit.
miss overijssel is ook best lekker, de rest vind ik niet zo.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:42:18 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_63690533
Ik had ze nog niet allemaal gezien, maar miss drenthe en miss flevoland
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63690585
Overijssel is een verschrikkelijk mooie dame, ik snap dan ook niet dat ze niet heeft gewonnen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_63690615
Het gaat niet alleen om het koppie.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:47:50 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63690650

Ze zal wel heel intelligent zijn
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:48:23 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_63690666
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:46 schreef Casparovvv het volgende:
Het gaat niet alleen om het koppie.
In een relatie misschien ( ) niet, maar in een miss verkiezing toch gvd wel!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:48:23 #12
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63690667
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Overijssel is een verschrikkelijk mooie dame, ik snap dan ook niet dat ze niet heeft gewonnen.

Het zijn allemaal horken
pi_63690698
En wie heeft er belang bij deze uitslag?

Het is ook eigenlijk niks nieuws met dit soort verkiezingen, lijkt een beetje op de eurovisie stijl.
Het gaat er niet om wie echt goed is.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:50:23 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63690700
Het is allemaal niks bijzonders.

Maar ja, sowieso, Miss Nederland. . Dat iemand zich daar druk om kan maken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_63690709
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:48 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Het zijn allemaal horken
en jij bent zeker heel knap
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:51:12 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63690719
Overigens ook zo lekker verrassend dat Geenstijl niet voor de Turkse gaat. .
pi_63690725
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[ afbeelding ]

Ze zal wel heel intelligent zijn
Dat zijn toch geen vrouwen? Dat breekt zo in 2. En geen tett'n.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2008 @ 10:54:03 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63690769
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:39 schreef Terecht het volgende:
Ik vond alle deelnemers eigenlijk niet zo bijzonder als ik eerlijk moet zijn
pi_63690857
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
Er is het nodige te doen over de uitslag van de Miss Nederland-verkiezing. Die verkiezing werd gewonnen door Miss Utrecht, de 24-jarige Deniz Akkoyun.

Misschien ben ik als inwoner van Overijssel wat bevooroordeeld, maar 'onze' miss, Maaike Heethaar, is toch echt veel mooier... Gelukkig denk ik er niet alleen zo over: een peiling op GeenStijl wijst uit dat Nederland massaal (38,5 procent) op Miss Overijssel stemt; de nummer twee in die peiling komt aan 8,1 procent, de werkelijke winnares slechts 3 procent. Met overmacht dus.

Maar de vakjury heeft anders beslist. De kritiek is niet miss. Ik zal alle voorspelbare reacties onder de nieuwsberichten even weglaten, maar toch:

De Telegraaf bericht:
[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)ederland_2008__.html

Overzicht van de 12 missen, inclusief foto's:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_wie_wordt_miss.html

Ook de editie Salland van De Stentor bericht over de verkiezing:
[..]

Het is echt eerlijk gegaan. Jaja....
pi_63690934
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:48 schreef Adelante het volgende:

[..]

In een relatie misschien ( ) niet, maar in een miss verkiezing toch gvd wel!
Nee, ze dwepen er zelf altijd mee dat het daar niet alleen om gaat .

Sinds wanneer is een peiling op geen stijl representatief voor de gehele Nederlandse bevolking trouwens?
of lees ik 't verkeerd?
ijs_beer fan!
pi_63691466
Miss Noord Holland is nog de enige die ik niet op zijn hoogst 'gewoontjes' vind.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:41:19 #22
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63691839
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:50 schreef ensolieser24 het volgende:

[..]

en jij bent zeker heel knap
Nee, maar ik geef me ook niet op zoor Miss verkiezingen
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:47:01 #23
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_63691993
Maaike Heethaar is sexy, heel toevallig komt ze uit mijn woonplaats!
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:52:07 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63692104
Die Heethaar ziet er gewoon uit als een boerinneke die net van de trekker komt en een gigantische reet heeft over 3 jaar dus daar word ik ook niet ehct blij van.
pi_63692112
wat een flauwekul verkiezing
miss friesland heeft okselhaar, en miss limburg heeft haar op der arm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')