Het omgekeerde heb ik wel eens gezien, dus beelden in een maquette opgenomen met een microcamera die zo realistisch waren dat je min of meer in de maquette kon rondlopen.quote:Op maandag 1 december 2008 09:24 schreef SunChaser het volgende:
Nee, ik bedoel echt miniaturen. Er is een manier om bv een overzichtsfoto van de dam zo te bewerken dat t een maquette lijkt, inclusief de mensen.
Dat is echt supervetquote:Op dinsdag 2 december 2008 00:21 schreef wijsneus het volgende:
Is dat even toevallig! BoingBoing heeft een tilt-shift-video!
http://www.boingboing.net/2008/12/01/monster-truck-rally.html
stap voor stapquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:02 schreef KixAss456 het volgende:
Kan iemand even simpel uitleggen hoe je dit nu kunt doen?
dit zou zon een foto van Legoland kunnen zijn. Gaaf!quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:11 schreef victorinox het volgende:
Leuke techniek om toch wat apartere foto's te krijgen.
[ afbeelding ]
Engquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:13 schreef PankPinther het volgende:
Ben meteen verslaafd![]()
Volgende poging...
Misschien wel een leuk experiment om te kijken of dat vermaquettiseringsproces ook de andere kant op werktquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:36 schreef RonaldV het volgende:
Tis behoorlijk off-topic, maar ik krijg bijna zin om mijn model-spoorbaan na 20 jaar eindelijk eens bij mijn ouders op te gaan halen.
Ik had dat effect van echt naar modelspoorbaan afgelopen zomer in Limburg, bij een toeristische stoomspoorbaan.quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:34 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien wel een leuk experiment om te kijken of dat vermaquettiseringsproces ook de andere kant op werkt
zo is het effect iets duidelijker:quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:48 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, het effect is toch wat minder dan ik dacht, maar toch wel een beetje modelspoorbaan gevoel:
[ afbeelding ]
ik vind hem wel leuk...quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:51 schreef Roi het volgende:
Maar ik vind hem ook een stuk minder interessant Danny.
Weet niet, maar ik vind het een vage foto met een blur laag boven en onder, dit doet me totaal niet aan een maquette of sprookjesachtig iets denken.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:57 schreef ACT-F het volgende:
Het heeft wel iets sprookjesachtigs:
[ afbeelding ]
Eens, deze foto heeft totaal geen modelbouw/maquette look.quote:Op zondag 14 december 2008 11:54 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Weet niet, maar ik vind het een vage foto met een blur laag boven en onder, dit doet me totaal niet aan een maquette of sprookjesachtig iets denken.
Inderdaad, niet op gelet. Ik vond het persoonlijk ook niet geslaagd, maar goed, het is mijn eerste probeersel. Bovendien moet de foto er ook een beetje geschikt voor zijn.quote:Op zondag 14 december 2008 02:06 schreef Ronalld het volgende:
Is dit niet gewoon een gigantisch lage DOF maken?
@ ACT-F, misschien iets meer contrast - saturation en iets meer opletten dat alleen de horizontale distance scherp is. Zo is je achtergrond gebouw nog wel gedeeltelijk scherp, maar de grond rechtonder de heli niet.Het gaat om afstand, niet om hoogte.
Klopt, vooral een hoger standpunt maakt het erg fijn voor maquette-achtige resultaten. Helaas heb ik daar niet heel veel van in mijn archief.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad, niet op gelet. Ik vond het persoonlijk ook niet geslaagd, maar goed, het is mijn eerste probeersel. Bovendien moet de foto er ook een beetje geschikt voor zijn.
Dat was vooral ook mijn grootste probleemquote:Op woensdag 17 december 2008 16:20 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Klopt, vooral een hoger standpunt maakt het erg fijn voor maquette-achtige resultaten. Helaas heb ik daar niet heel veel van in mijn archief.
http://www.tiltshiftphotography.net/photoshop-tutorial.phpquote:Op woensdag 17 december 2008 18:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
heeft iemand een linkje naar een goeie tutorial?
boing boing doet het niet?
tof, thamksquote:Op woensdag 17 december 2008 18:51 schreef Noxa het volgende:
[..]
http://www.tiltshiftphotography.net/photoshop-tutorial.php
Blijven proberen!quote:Op woensdag 17 december 2008 19:01 schreef Oksel het volgende:
Ik heb denk ik de perfecte foto ervoor, alleen het lukt me nog niet zo goed
Zoiets?quote:Op woensdag 17 december 2008 19:18 schreef Oksel het volgende:
Neuh, ik laat de uitdaging aan iemand die wel goed is met Photosjop
quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:53 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet bijna niet dat het echt is!
héél tof gedaanquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:53 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet bijna niet dat het echt is!
quote:
Dit is niet helemaal passend bij het onderwerp he. =pquote:Op zondag 18 januari 2009 23:03 schreef mrkanarie het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto die ik afgelopen zomer in Atlanta heb genomen krijgt zo een heel andere tint.
In Spanje, Santander volgens mij...quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:49 schreef Halinalle het volgende:
Je zou zweren dat dit modelbouw is. Waar is de foto gemaakt?
Ziet 'r netjes uit.quote:Op zondag 25 januari 2009 10:36 schreef Apoc2003 het volgende:
Leuk om te doen! Het is wel lastig om het perfecte effect te krijgen, dit is hoe ver ik ben gekomen tot nu toe:
[ link | afbeelding ]
idem,quote:Op zondag 15 maart 2009 00:20 schreef PKfotografie het volgende:
volg dit topic al een tijdje. maar is niet echt mijn ding..
Net echt hetzelfde als tilt-shift, he?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |