abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14494498
Vannacht was gaaf. Ik kon dingen laten groeien, gebouwen laten instorten, etc... Allemaal alleen maar door het te denken. Dit was in een korte periode van slaap, het was al ochtend en ik was al even wakker geweest. Inderdaad de beste methode.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 12 november 2003 @ 19:23:58 #202
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_14586737
Stephen LaBerge - Exploring the World of Lucid Dreaming

Heeft iemand dit boek van jullie al gelezen, ik ben van plan dit boek te gaan bestellen, maar ik wil eerst even weten wat jullie er van vinden?
Ik heb gehoord dat dit boek word gezien, als het handboek van het lucide dromen.

Op Amazon.com kun je het boek bestellen, heeft iemand een daar besteld? Weet jij dan toevallig de prijs van het boek + de verzendkosten?
Ik zie op die site echter alleen maar de prijs van het boek staan, en niet van de verzendkosten.

Free Your Mind
pi_14586889
quote:
Op woensdag 12 november 2003 19:23 schreef Demol het volgende:
Stephen LaBerge - Exploring the World of Lucid Dreaming

Heeft iemand dit boek van jullie al gelezen, ik ben van plan dit boek te gaan bestellen, maar ik wil eerst even weten wat jullie er van vinden?
Ik heb gehoord dat dit boek word gezien, als het handboek van het lucide dromen.

Ik heb dit boek een aantal jaren geleden in Amsterdam gekocht. Je zou het inderdaad kunnen zien als de 'bijbel' van het lucide dromen. Een erg goed en duidelijk boek.
Enige nadeel vind ik dat het in het engels is. Nou is mijn engels perfekt maar in het nederlands leest het toch wat easier.
Koop het boek, ik beloof je dat je er geen spijt van zult hebben!
From 1901 to 2200
pi_14618028
Ik was laatst ziek, toen ging ik half 8 naar beneden en ging even later weer naar bed. Toen zat ik ook achter elkaar lucide te dromen. Was zeker mooi , Alleen toen ik wakker werd kwam ik in dat tunneleffect, dat het lijkt dat je met 300 per uur door een tunnel raast. Daar schrok ik wel even van.
Цой жив
  vrijdag 14 november 2003 @ 15:45:31 #205
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_14635041
quote:
Op woensdag 12 november 2003 19:30 schreef Mardoek het volgende:

[..]

Ik heb dit boek een aantal jaren geleden in Amsterdam gekocht. Je zou het inderdaad kunnen zien als de 'bijbel' van het lucide dromen. Een erg goed en duidelijk boek.
Enige nadeel vind ik dat het in het engels is. Nou is mijn engels perfekt maar in het nederlands leest het toch wat easier.
Koop het boek, ik beloof je dat je er geen spijt van zult hebben!

Ik heb het boek inmiddels besteld, en over drie weken heb ik het in bezit. Ik ben benieuwd!
Free Your Mind
pi_14638012
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 21:39 schreef NorthernStar het volgende:
Sorry, ik geloof er niet zo in.
Volgens mij is dit geen kwestie van geloven. Niet alles is zweverig.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:25 schreef Miss_X het volgende:
Interessant nieuw topic: Bewust sex hebben met anderen in je droom, vreemdgaan?
lol..ja dat heb ik mezelf ook weleens afgevraagd..

Tijdje geleden is iemand (uit het echte leven) naar mij toegekomen in mijn droom, kostte eerst nog wat moeite. We hadden contact via een raar en heel groot, soort communicatiemiddel. De vraag was 'hoe gaan we afspreken en zullen we afspreken'..moest ook toestemming krijgen en of het kon. Het duurde nog even, ik moest vaak even weg en als ik terug kwam vroeg hij, via dat ding: 'waar was je nou al die tijd?'. Op een gegeven moment was hij bij mij, stond hij voor me, in mijn landhuis, waar ik in mijn droom was. We hebben geen sex gehad, al voelde het bijna wel zo. Wel gezoend en het contact via gedachtes en energieverkenning (ja ik weet het lekker vaag weer) was super innig en voelde ..hm ja erg opwindend.

quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:06 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje merken jullie ook dat nadat je dromen bij gaat houden dat het heel paralel loopt aan je echte leven ?? En tweede vraag , in mijn dromen recentelijk komen verzorgers voor in vorm van begeleiding zouden dat gidsen kunnen zijn ??
Eerste vraag:
Ja, de laatste tijd meer en meer. In mijn dromen beleef ik, wat in het echte leven gaat gebeuren of momenteel een beetje aan de orde is.

Tweede vraag:
Bij mij komen er in mijn dromen veel obers voor. Ik vroeg mezelf dit ook af. Of het gidsen zijn of begeleiders. Ze zeggen namelijk niets (of weinig), eisen niks van mij, laten mij in mijn waarde, kijken niet raar op dat ik constant weg ben en van alles doe of dat ik bijvoorbeeld heel laat ben (of tijd is niet relatief daar), maar zorgen gewoon dat alles goed blijft gaan. Ik heb drie vaste obers, 2 mannen en 1 vrouw. Als ik weg ben geweest en ik terugkom, zijn zij ook aanwezig en gaan ze rustig aan de slag. Zonder mij in de weg te staan etc.

Hier een klein stukje van een droom of OBE van mij. Het begon als droom denk ik, maar was heel bewust van alles, kon reizen noem maar op en het eindigde in een knal.

Een paar dagen later heb ik een spontane uittreding gehad en ben daarin hem tegengekomen. Al begon het denk ik met een droom. Op het eind kwam er uit boxen, die ook in het huis stonden, mooie muziek waarnaar ik toe werd getrokken. Maar die muziek werd steeds harder, ik zwolg op in de muziek, moest mijn oren afdekken, voelde het erger worden in mijn hersens en net op het allerverdovenste moment..het moment dat ik dacht 'nou kan ik het niet meer uithouden'..lag ik geschokt in mijn bed..maar na een eerdere enge ervaring..bleef ik rustig (voelde me ook niet bang) liggen. Met mijn ene hand vreedzaam op mijn borstkas en de ander op mijn maag. En ik wist dat dit heel bijzonder was en niet zo maar een droom.

Het speelde zich voornamelijk af op een soort landgoed, met allemaal onbekende (tenminste niet van het hier en nu) mensen. Al pendelde ik af en toe heen en weer, dan weer naar een gebouw waar ik niet meer weet wat ik er doen moest, weet alleen dat ik er weer wegging..dat ik toen alleen was, een stuk bos voor het gebouw was en het een beetje schemerig en mistig was. Even later was ik weer terug bij het landgoed.

Het rare is trouwens dat de dingen die ik heb gedaan toen ik weg ging/moest dat ik die niet meer kan herinneren (ik ging oa naar een bar en dat gebouw dus toe, maar weet alleen weer het moment dat ik eruit kwam), maar wel grote gedeeltes van het landgoed/thuisbasis. Ik voelde me daar trouwens erg op mijn gemak, heb ook het gevoel dat het mijn huis was. Ook liepen daar een soort obers rond, die niks zeiden (volgens mij zei niemand trouwens wat) maar voor het eten zorgde enzo. Er was trouwens ook nog een soort serre verbonden aan het landhuis en daar zaten heel chique of belangrijke mensen, ik kon ze zien (via het glas) en het was verbonden met een deur. Die obers gingen ook van mijn gedeelte naar hun gedeelte toe. En zorgde ook voor hun. Toen ik weg was gegaan (ander bezoekje ergens bracht) en weer terugkwam, verbaasde ik mij er nog over dat ze zo vroeg in de weer waren. Het begon net ochtend te worden en hun begonnen weer met werken, eigenlijk net toen ik binnenkwam. Gidsen misschien?!

maandag 1 december 2003 @ 13:55:56 #207
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15059363
Vannacht weer een tijd lucide geweest:

Ik fietste op weg naar school, op een gegeven moment besef ik dat ik droom. Ik gooi vervolgens de fiets weg, en neem een duik naar voren. Ik blijf inderdaad zweven.
Ik stijg op, en vlieg over een landschap, dat bestaat uit weilanden en flats. Helaas verloor ik halverwege de droom mijn luciditeit.

Free Your Mind
  maandag 1 december 2003 @ 18:57:49 #208
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_15066808
dat hrb ik dus ook !
begin eindelijk weer me dromen te herinneren , en af en toe... vooral in het weekend wanneer ik dus al een keer wakker ben geworden en dan weer in slaap val ... denk ik opeens hey wacht ff ik droom !
maar dat verlies ik dan weer...en word ik toch weer in me droom meegesleurd

wel jammer eigenlijk

pi_15115498
Ik heb de laatste tijd weer vaker lucide gedroomd. Dat is waarschijnlijk gekomen doordat ik heb geluisterd naar de cd "Lucid dreams" van het label em:t (emit?).

Twee avonden heb ik hem helemaal beluisterd, en in beide gevallen had ik de nacht erop een lucide droom.

Kent iemand anders deze cd uit 1996? En ook zulke goede ervaringen daarmee?

pi_15115891
ik probeer al een tijdje een lucide droom uit te lokken, maar het lukt me geoon niet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15116218
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik probeer al een tijdje een lucide droom uit te lokken, maar het lukt me geoon niet
Heb je ze wel eens spontaan gehad dan?
pi_15118281
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:18 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:

[..]

Heb je ze wel eens spontaan gehad dan?

volgens mij maar 1 x
maar toen besefte alleen dat ik droomde, ik wist zeg maar nog niet dat ik de droom ook kon sturen.
toen rende ik weg voor iets, en ineens bedacht ik me: ja, maar dit is toch maar een droom, dus waar maak ik me druk om

het lijkt me echt ubergaaf om zelf te kunnen bepalen wat je doet enz. in je droom.

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 3 december 2003 @ 21:08:40 #213
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_15127541
Had er laatst 2 achter elkaar, wat erg cool was!

Het was ook echt heel grappig hoe ik me er bewust van werd.
Ik liep namelijk langs een pad vlak bij mijn huis, waar een bushalte staat. In die droom stonden er 3, maargoe, meestal merk je dat in een droom niet.
Maar tot mijn eigen verbazing merkte ik ineens op, he, dat kan niet er hoort er maar 1 te staan..He shit, ik droom gewoon!

Nja, toen ik dat besefte wist ik dat ik snel moest zijn, omdat je nou eenmaal snel wakker wordt. Het grappige is dat ik ook meteen aan dit topic dacht en zoiets had van, eindelijk gebeurd het weer eens met mij.
Ook dacht ik aan een maat van me, omdat ik hem er ook over had verteld.

Het erge is dus gewoon, het eerste wat ik ging doen, was kijken of meiden op straat het erg zouden vinden als ik ze gewoon zou zoenen...Nee dus..
Daarna probeerde ik als een gek te vliegen, hopende dit te kunnen doen voor ik wakker werd...lukte niet echt..

Toen ik wakker werd daarna had ik meteen zoiets van, dit wil ik weer en verdraaid..toen ik daarna weer in slaap viel had ik er weer een..
Ook in deze droom weer een aantal niet nader te beschrijven zaken gedaan..

Was erg leuk weer...alleen damn...ze zijn zo zeldzaam!

pi_15337649
Hey wat gaaf dat hier het lucide dromen ook opduikt!

Voor de fanatiekelingen onder jullie, op www.lucidedromen.nl kan je alvast een voorproefje krijgen van de officiele website die in 2004 online gaat. Hij is nog niet af, maar ik ben er hard mee aan de slag!

M'n huidige (oudere) website is te vinden op www.thematrix.nl.nu waar je toegang hebt tot talloze documenten en lessen om je zo snel mogelijk naar die eerste bewuste droom te brengen!

You have to see it for yourself

Droom'ze,
T-Pex

[Dit bericht is gewijzigd door lucidedromer op 11-12-2003 19:41]

Resistance is Futile
pi_15337922
Leuk dat dit topic weer omhoog getrapt wordt, was net weer bezig met vanalles te lezen.

Ik heb btw altijd dat ik de dromen wel echt 'beleef' (zonder te weten dat ik droom) maar als ik wakker wordt moet ik die herinneringen wel terug halen.

Ik droom meestal rare dingen, en als ik wakker wordt vind ik het raar dat ik niet door had dat ik droomde.

Leuke site btw, leuke 'preview' !

vrijdag 12 december 2003 @ 09:57:53 #216
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_15351230
quote:
Op donderdag 11 december 2003 19:37 schreef lucidedromer het volgende:

Voor de fanatiekelingen onder jullie, op www.lucidedromen.nl kan je alvast een voorproefje krijgen van de officiele website die in 2004 online gaat. Hij is nog niet af, maar ik ben er hard mee aan de slag!

M'n huidige (oudere) website is te vinden op www.thematrix.nl.nu waar je toegang hebt tot talloze documenten en lessen om je zo snel mogelijk naar die eerste bewuste droom te brengen!

Droom'ze,
T-Pex

Die site, is Ge_weldig!
  vrijdag 12 december 2003 @ 15:08:17 #217
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15359457
quote:
Op donderdag 11 december 2003 19:37 schreef lucidedromer het volgende:

Droom'ze,
T-Pex

Hee Tim! Jij ook hier Je nieuwe site ziet er echt veel belovend uit! En je oude was al erg leerzaam.

Groeten,
De Mol

Free Your Mind
pi_15359842
quote:
Vraagje merken jullie ook dat nadat je dromen bij gaat houden dat het heel paralel loopt aan je echte leven ??
Lijkt dat niet maar zo omdat je ze normaal vergeet en nu onthoud?
  zaterdag 20 december 2003 @ 14:14:41 #219
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15563276
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 15:45 schreef Demol het volgende:

[..]

Ik heb het boek inmiddels besteld, en over drie weken heb ik het in bezit. Ik ben benieuwd!

Hij is net binnen gekomen! Ik ga zo even naar de boekwinkel om het te gaan halen
Free Your Mind
pi_15582268
Heb het vanmorgen nadat ik wakker werd weer eens geprobeert. Dat is meestal de tijd dat het 't beste werkt heb ik ergens gelezen, en het klopt. Dan ben je relaxed, niet moe en kun je toch nog prima in slaap komen.

Allereerst begon het natuurlijk met het bekende gesuis in het oor, en toen gebeurde er iets geks. Ik dacht dat ik weer wakker geworden was maar toen ik op m'n wekkerradio keek was het 16.30 ipv 9.00. Nou ja, toen wist ik dus dat het een lucide droom was en ben ik maar een beetje gaan rondwandelen.

Heb ook maar even een spiegel opgezocht om daardoorheen te kijken. Spiegels schijnen in lucide dromen niet helemaal gelijk te zijn, maar ik zag mezelf duidelijk in de spiegel en meer ook niet.

Voor de rest is er eigenlijk weinig bijzonders gebeurt, zal de volgende keer eens wat buiten rondkijken.

iemand nog evt. tips om te proberen

[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 21-12-2003 15:48]

pi_15593326
Ik heb dit megeemaakt na lange tijd mediteren na een uur ofso ik zat in een zwembad en alles leek F*CKING ECHT de droom deed ik zelf gewoon ech heel vaag maar erg positief maak het mee en je weet het
  maandag 22 december 2003 @ 15:37:25 #222
77007 Fidje
- ondertitel -
pi_15611570
Lucide dromen is nieuw voor mij, maar ik ben wel zeer geinteresseerd.

Vraagje voor de ervaren lucide dromers: Wat ik opmaak uit verhalen hier en daar is dat je elkaar zou kunnen ontmoeten in dromen, of iets dergelijks. Moet dat met een bepaalde vorm van toestemming van de ander? (lijkt me wel, anders zouden er genoeg mensen zijn die verhalen hebben over vreemde idioten die ineens in hun droom kwamen ) Zou iemand anders in mijn droom kunnen komen en mij zo 'lucide' wakker maken?
Ik wil dat wel eens proberen. Jammer dat ik er zelf niet zoveel ervaring mee heb.

maandag 22 december 2003 @ 22:18:12 #223
51330 Sylv3r
Irri^H^H^H^H Lief
pi_15623177
Een jaar geleden heb ik ook geprobeerd om lucide te worden in mijn dromen. Ik leefde heel bewust, af en toe ff checken of ik niet droom enzo en ik schreef mijn dromen op. Ook had ik een vast punt waar ik naar keek voordat ik in slaap viel, een rood lichtje van een stekkerdoos op mijn kamer.
Het lukte me helaas niet, totdat ik op hield met proberen.

Ik droomde dat ik op een nacht door een straat liep en keek bij een huis naar binnen. Ik wilde net weg lopen, toen mijn oog viel op een stekkerdoos met een rood lampje. Ineens vroeg ik me af of ik droomde en ging de dingen doen die ik normaal deed om te controleren. Ik keek naar een wekkerradio en zag dat het 01:00 uur was, ik draaide mijn hoofd weg en keek weer. De wekkerradio gaf 02:22 uur aan en op dat moment wist ik dat ik droomde.
Helaas was ik zo enthousiast dat ik vrijwel meteen wakker werd.

Later heb ik het nog een keer meegemaakt. Ik besefte dat ik droomde, omdat ik door een straat liep en me bedacht dat ik de straat ken van een eerdere droom (mijn lucid droom). Ik sprong toen in de lucht en bleef een tijdje zweefde. Dat was echt een ontzettend gaaf gevoel

Ik vind het alleen zo jammer dat ik altijd nogal snel wakker wordt, wanneer ik besef dat ik droom.

Tiger Woods; bad place for a picknick
pi_15673818
quote:
Op maandag 22 december 2003 15:37 schreef Fidje het volgende:
Lucide dromen is nieuw voor mij, maar ik ben wel zeer geinteresseerd.

Vraagje voor de ervaren lucide dromers: Wat ik opmaak uit verhalen hier en daar is dat je elkaar zou kunnen ontmoeten in dromen, of iets dergelijks. Moet dat met een bepaalde vorm van toestemming van de ander? (lijkt me wel, anders zouden er genoeg mensen zijn die verhalen hebben over vreemde idioten die ineens in hun droom kwamen ) Zou iemand anders in mijn droom kunnen komen en mij zo 'lucide' wakker maken?
Ik wil dat wel eens proberen. Jammer dat ik er zelf niet zoveel ervaring mee heb.

Volgens mij moet je iemand wel persoonlijk kennen wil dit werken, het gaat niet op username of e-mail
pi_15744272
ik had eergisteren dat ik net wakker was. Toen dacht ik wat rond en opeens gebeurde het echt voor me. Ik wist toen wel dat ik wakker was, dus ik dacht van dit is niet echt een lucide droom ofzo dus het is niet leuk. Maar toen begon alles steeds realistische te lijken en ik kon toen gewoon wat rond gaan vliegen. mooi was dat
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')