quote:
Durf jij maar eens te beweren dat Hiu dat niet heeft gedaan? Dat is namelijk óók allemaal op band terug te zien.
Gaat het over Hiukwan? Nee, het gaat over Hans. Waarom moet je in godsnaam gaan wijzen naar iemand anders.
Omdat Pietje een euro heeft gejat mag Jantje er ook een jatten? Daarbij ging Hiukwan anders om met mensen dan Hans, er bestaat nog zoiets als verschillende gradaties. Dus in dit geval: Pietje heeft een euro gejat, dus mag Jantje een tankstation overvallen met een doorgeladen vuurwapen.
Je probeert heel wanhopig recht te lullen wat krom is, en je doet het op de verkeerde manier omdat je naar andere mensen aan het wijzen bent en geen argumenten aandraagt om het tegendeel te bewijzen. Volgens jou zijn alle uitspraken die Hans gedaan heeft, ineens terecht. Dus kom je weer in die cirkel terecht waar je altijd naar een ander wijst en altijd een ander de schuld geeft. Je gaat er per definitie van uit dat Hans de onschuld zelve is, en een slachtoffer van de hele wereld, de grote boze wereld, want Hans heeft natuurlijk niets gedaan dat slecht is, Hans kan niets doen dat slecht is, dus als het lijkt alsof Hans iets doet of zegt dat niet goed is, dan is het andermans schuld, omdat Hans nooit iets fout heeft gedaan.
quote:
Onderbouw dit graag ff met feiten, zijn de kijkcijfers gedaald gedurende de laatste afleveringen?
Blader eens door de verschillende fora, kijk eens in de verschillende topics hier op Fok. Het meerendeel van de mensen vond het een kut-finale omdat het Yin en Hans waren tussen wie de strijd ging, en vrijwel iedereen hoopt dat dit jaar het laatste jaar was.
Daarbij ondersteun je alleen maar mijn punt in je volgende stukje, waar je zelf al aangeeft dat kijkers mensen graag in een hokje goed of fout stoppen. Als je twee foute figuren hebt waarvan er een is die je met een prijs naar huis ziet gaan, kortom: als de schurk wint, denk je dat de mensen die kijken dat "leuk" vinden?
Je weet net zo goed als ik dat het antwoord op die vraag nee is.
En discussie over dat punt is vrijwel overbodig, vooral als je denkt dat je een parallel moet gaan trekken met programma's en boeken en films waar de "bad guy" populairder is dan de "good guy" omdat we niet met fictie te maken hebben, we hebben niet te maken met figuren die de wereld dreigen op te blazen of te veroveren, we hebben te maken met mensen die meedoen aan een spel en die anderen de grond in boren, manipuleren, mensen die liegen om zelf verder te komen en die vol arrogantie lopen te verkondigen dat ze altijd winnen.
quote:
Kijk nou kopieer je dus weer het gedrag van Hans in ER naar de realiteit en het dagelijks leven. En doe je alsof je Hans aan de hand van 14 afleveringen door en door kent. Waarom willen TV kijkende mensen toch zo graag deelnemers in een hokje plaatsen van goed of fout? En kunnen ze niet gewoon accepteren hoe iemand zich gedraagd.
Hoe simpel kan je zijn? Niemand hier baseert zijn mening op iets anders dan de beelden die ze gezien hebben. En ook al schreeuwen mensen moord en brand, je weet net zo goed als ik dat mensen het hebben over de Hans die meedeed aan Expeditie Robinson, en niet over Hans buiten ER om.
En die Hans, de ER Hans, dat is een klootzak.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!