Je kan in je definitie f natuurlijk naar een willekeurige vectorruimte laten gaan (lijkt me conceptueel beter). De beide definities zijn equivalent met elkaar: f:VxV->E wordt vastgelegd door z'n samenstellingen met de projecties van E naar eendimensionale deelruimten (elke vectorruimte heeft immers een basis).quote:Op zondag 30 november 2008 19:12 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ben je daar zeker van? Hoe werkt dat dan? f moest een functionaal zijn naar het veld waarover we de ruimte V beschouwen.
heey. Ik zie het nu. Dank je wel.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:01 schreef thabit het volgende:
Als x = som(b_i a^i) niet in Z[a] zit, neem dan de hoogste index i met b_i niet in Z. Dan is t(an-1-ix) niet geheel.
Schrijf het gewoon uit. Je hebt b.v. a3*a2 = a*a*a * a*a = a*a*a*a*a = a5.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:21 schreef matjuhhh007 het volgende:
Vraagje:
Ik heb nu een hoofdstuk van machtsfuncties en dergelijke, met allerlei rekenregels als:
iets tot de macht a x iets tot de macht b, dat moet je dan bij elkaar optellen.
maar wat als er staat iets tot de macht a-iets tot de macht b dus bijvoorbeeld x3-x2 wat wordt het dan?
en die vraag heb ik ook voor +. wat als x3+x2 er staat, en de 3 en 2 zijn machten alleen ik weet niet hoe je dat doet op de pc.
Een vriend van me is nogal wiskundig aangelegd, en als ik vragen heb ga ik vaak naar hem toe. Het dwingt me om het probleem goed te omschrijven en dat geeft vaak al heel veel duidelijkheid. Soms ben ik net na de vraagstelling al bijna bij het antwoord, zonder dat-ie z'n mond nog heeft opengetrokkenquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:44 schreef Borizzz het volgende:
Opgelost!![]()
Het posten alleen is schijnbaar voldoende!![]()
Dat ervaar ik vaak ook als ik hier iets post. Meestal ben ik door het posten opzich al een stap verder.quote:Op zondag 14 december 2008 20:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Een vriend van me is nogal wiskundig aangelegd, en als ik vragen heb ga ik vaak naar hem toe. Het dwingt me om het probleem goed te omschrijven en dat geeft vaak al heel veel duidelijkheid. Soms ben ik net na de vraagstelling al bijna bij het antwoord, zonder dat-ie z'n mond nog heeft opengetrokken
Ja, maar hoe komt dit uitwerkingenboekje in vredesnaam aan die -50000, want ik kom daar aan -75000quote:Op maandag 15 december 2008 19:27 schreef GlowMouse het volgende:
Als je daar -5000 leest dan kopt het verder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |