Rijbewijs kwijt na inhalen politieautoquote:Een 25-jarige man uit Lemmer moet het sinds gistermiddag zonder rijbewijs stellen. De Fries was namelijk zo snugger om met volle snelheid een politieauto in te halen.
De agenten zetten de achtervolging in, en klokten de snelheid van de man op 83 kilometer per uur, en dat in een 30-kilometerzone. De snelle Fries bleef echter gas bijgeven.
Buiten de bebouwde kom, waar de snelheidsmeter niet meer mag aangeven dan zestig, reed de man maar liefst 110 kilometer per uur. Bij een verkeersheuvel kon de snelheidsduivel eindelijk aan de kant worden gezet. Hij kon ter plekke zijn rijbewijs inleveren.
quote:
quote:Op zondag 30 november 2008 16:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Rijbewijs kwijt na inhalen politieauto
Ik had de smoes wel willen horen van die gast![]()
Maar nu ben ook nieuwsgierig hoe die politieauto eruit zag, want hier zie je ze alleen in een echte politieauto wanneer ze juist eigenlijk beter niet met een politieauto kunt komen (i.v.m vluchten van dader) Voor de gewone controles (id-kaart of rijbewijs ) rijden ze hier in gewone auto's.
Maakt die gast natuurlijk niet minder onschuldig en pak hem maar hard aan, want als je over 30 km zone praat, denk je toch gauw aan spelende kinderen.
Of die politieauto wel of niet als politieauto herkenbaar was.quote:
Friesquote:Op zondag 30 november 2008 17:23 schreef Slappy het volgende:
wat is de natonaliteit van de bestuurderd
Dude, denk je serieus direct aan buitenlanders bij dit soort snelheidsmaniakken?quote:Op zondag 30 november 2008 17:23 schreef Slappy het volgende:
Zeg ben geen racistquote:Op zondag 30 november 2008 18:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dude, denk je serieus direct aan buitenlanders bij dit soort snelheidsmaniakken?
Wat heeft een snelheidsovertreding nou weer met afkomst te maken? Sommige mensen moeten echt overal buitenlanders bij betrekkenquote:Op zondag 30 november 2008 17:23 schreef Slappy het volgende:
Zeg meneertje ik ben ook beetje buitenlands,Maar zal weer een tokkie zijn geweestquote:Op zondag 30 november 2008 18:28 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Wat heeft een snelheidsovertreding nou weer met afkomst te maken? Sommige mensen moeten echt overal buitenlanders bij betrekken
Je denkt aan een woonerf, en ik eerlijk gezegd ook. Maar hier zijn er soms halve wijken 30 km-zone en er zijn stukken waar je met een beetje gasgeven wel 83 km/uur kunt halen.quote:Op zondag 30 november 2008 17:55 schreef Mikkie het volgende:
Als die politieauto onopvallend was is het een nogal nutteloze toevoeging, want dan had de bestuurder het niet kunnen weten.
Daarnaast: als je 83 km/h kan rijden in een 30 km-zone, dan klopt er sowieso iets niet aan de weginrichting.
Klopt helemaalquote:Op zondag 30 november 2008 18:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je denkt aan een woonerf, en ik eerlijk gezegd ook. Maar hier zijn er soms halve wijken 30 km-zone en er zijn stukken waar je met een beetje gasgeven wel 83 km/uur kunt halen.
Het zou inderdaad wenselijk zijn als de wegen dan anders ingericht zouden worden.
Daarom, ik ken meerdere 30 km-zones waar je met 100 km/h doorheen kan omdat er geen huizen en zijstraten zijn. Leggen ze het begin van die zone 1 km verderop, is er niks aan de hand. Maar nu is het makkelijk scoren natuurlijk...quote:Op zondag 30 november 2008 18:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je denkt aan een woonerf, en ik eerlijk gezegd ook. Maar hier zijn er soms halve wijken 30 km-zone en er zijn stukken waar je met een beetje gasgeven wel 83 km/uur kunt halen.
Het zou inderdaad wenselijk zijn als de wegen dan anders ingericht zouden worden.
per definitie? Er zijn wel wat wegen aan te wijzen die 10 jaar geleden nog 80 km waren en nu 30km. De overheid heeft die wegen dan wat aangepast zodat je niet meer fatsoenlijk veilig kan rijden omdat je allerlei verkeerswissels of drempels moet nemen.. er liggen nog net geen kraaiepoten.quote:Op zondag 30 november 2008 17:10 schreef Wombcat het volgende:
83 rijden in een 30 km zone is natuurlijk ook wel van de gekke.
Het was Hassan met zijn golf 2quote:Op zondag 30 november 2008 17:23 schreef Slappy het volgende:
Ah, iemand die het wel snaptquote:Op zondag 30 november 2008 17:55 schreef Mikkie het volgende:
Als die politieauto onopvallend was is het een nogal nutteloze toevoeging, want dan had de bestuurder het niet kunnen weten.
Daarnaast: als je 83 km/h kan rijden in een 30 km-zone, dan klopt er sowieso iets niet aan de weginrichting.
Mja, minder gevaarlijk voor omstanders dus? Maar dan is het gewoon twintig kilometer te hard en dan ben je gewoon dubbel nat wanneer je een politiewagen (al dan niet herkenbaar als) gaat inhalenquote:Op zondag 30 november 2008 18:36 schreef Placenta het volgende:
Mijn dorp, in het nieuws!
Ik ken de weg waar het zich heeft voorgevallen, en de weg is dan nog wel voor een klein stukje 30km-zone, maar daarna 60. Over het algemeen is het niet heel gevaarlijk om er 80 te rijden. ALs je de situatie kent is het te begrijpen.
Nah, het was een Deen met een Mitsubishi Coltquote:
Op de snelweg niet. Dat is wat de meeste leken zullen denken. En ook vaak een dooddoener in dergelijke discussies door diezelfde leken.quote:Op maandag 1 december 2008 00:12 schreef Kees22 het volgende:
Hou je gewoon aan de verkeersregels en -borden. Die zijn er niet voor niets.
Die zijn er ook in juliie/ons belang.
quote:Op maandag 1 december 2008 00:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet verantwoord van de politie om de achtervolging in te zetten. Bloedlink, zelfs.
quote:Op zondag 30 november 2008 18:36 schreef Placenta het volgende:
Ik ken de weg waar het zich heeft voorgevallen, en de weg is dan nog wel voor een klein stukje 30km-zone, maar daarna 60. Over het algemeen is het niet heel gevaarlijk om er 80 te rijden. ALs je de situatie kent is het te begrijpen.
Aldus Slappy die geen normale Nederlandse zin uit z'n toetsenbord kan krijgenquote:Op zondag 30 november 2008 18:30 schreef Slappy het volgende:
[..]
,Maar zal weer een tokkie zijn geweest
Ik ben geen tokkie en jij was vast dronken toen je mijn post las want het was perfeckt Nederlandsquote:Op maandag 1 december 2008 09:50 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Aldus Slappy die geen normale Nederlandse zin uit z'n toetsenbord kan krijgen
quote:Op maandag 1 december 2008 09:51 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik ben geen tokkie en jij was vast dronken toen je mijn post las want het was perfeckt Nederlands
Helaas, het was geen correct Nederlands.quote:Op maandag 1 december 2008 09:51 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik ben geen tokkie en jij was vast dronken toen je mijn post las want het was perfeckt Nederlands
Is het nou zo moelijk om ontopic te reagerenquote:Op maandag 1 december 2008 10:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Helaas, het was geen correct Nederlands.
nummer bord noteren zonder snelheids meting is niet echt handig toch?:Pquote:Op maandag 1 december 2008 00:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet verantwoord van de politie om de achtervolging in te zetten. Bloedlink, zelfs. Hadden ze niet gewoon z'n nummerbord kunnen noteren? Nou ja, in elk geval wel mooi dat -ie gepakt is. Dit soort idioten moet snel de weg af.
Ging het hier niet om 83 rijden in een 30-km-zone?quote:Op maandag 1 december 2008 00:15 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Op de snelweg niet. Dat is wat de meeste leken zullen denken. En ook vaak een dooddoener in dergelijke discussies door diezelfde leken.
Veiligheid heeft met o.a. maximum snelheid veelal niets te maken op de snelweg. Het is meer een financiële kwestie.
quote:Op maandag 1 december 2008 22:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ging het hier niet om 83 rijden in een 30-km-zone?
quote:Op zondag 30 november 2008 23:48 schreef OldJeller het volgende:
In een bebouwde kom zo hard rijden is dan ook idioot.
Snelweg is anders.
Hoe lang is het geleden dat jij in Nederland geweest bent?quote:Op zondag 30 november 2008 16:45 schreef paddy het volgende:
Maakt die gast natuurlijk niet minder onschuldig en pak hem maar hard aan, want als je over 30 km zone praat, denk je toch gauw aan spelende kinderen.
Uit de OP:quote:
quote:Een 25-jarige man uit Lemmer moet het sinds gistermiddag zonder rijbewijs stellen. De Fries was namelijk zo snugger om met volle snelheid een politieauto in te halen.
De agenten zetten de achtervolging in, en klokten de snelheid van de man op 83 kilometer per uur, en dat in een 30-kilometerzone. De snelle Fries bleef echter gas bijgeven.
Buiten de bebouwde kom, waar de snelheidsmeter niet meer mag aangeven dan zestig, reed de man maar liefst 110 kilometer per uur. Bij een verkeersheuvel kon de snelheidsduivel eindelijk aan de kant worden gezet. Hij kon ter plekke zijn rijbewijs inleveren.
Er klopt iets niet aan de mensen die toch te hard rijden. Het zou niet nodig moeten zijn dat je op een bepaalde plaats maar 30 kunt rijden door de weginrichting.quote:Op zondag 30 november 2008 17:55 schreef Mikkie het volgende:
Gewoon het nummerbord noteren heeft weinig zin. De politie moet constateren wie er achter het stuur zat, dan pas kan het rijbewijs worden ingenomen.quote:Op maandag 1 december 2008 00:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet verantwoord van de politie om de achtervolging in te zetten. Bloedlink, zelfs. Hadden ze niet gewoon z'n nummerbord kunnen noteren? Nou ja, in elk geval wel mooi dat -ie gepakt is. Dit soort idioten moet snel de weg af.
Ik woon erquote:Op maandag 1 december 2008 23:26 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hoe lang is het geleden dat jij in Nederland geweest bent?
Kinderen wonen niet in grotere duurdere huizen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik woon er![]()
Ik zie het hier juist op plekken waar kinderen wonen, of bij de grotere en duurdere huizen
Helaas, de wereld is niet eerlijk en de mensen zijn niet verstandig.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:45 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Er klopt iets niet aan de mensen die toch te hard rijden. Het zou niet nodig moeten zijn dat je op een bepaalde plaats maar 30 kunt rijden door de weginrichting.
Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik er geweest ben, maar in mijn oude buurt sloegen 30km zones meestal helemaal nergens op. Soms ook wel, maar dan hadden ze die borden er eigenlijk nieteens neer hoeven te zetten omdat je er sowieso niet harder reed.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik woon er![]()
Ik zie het hier juist op plekken waar kinderen wonen, of bij de grotere en duurdere huizen
Alsof je op de snelweg geen spelende kinderen hebtquote:Op zondag 30 november 2008 23:48 schreef OldJeller het volgende:
In een bebouwde kom zo hard rijden is dan ook idioot.
Snelweg is anders.
Vandaar ook dat in NL zo'n beetje het minste verkeersdoden vallen.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:59 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik er geweest ben, maar in mijn oude buurt sloegen 30km zones meestal helemaal nergens op. Soms ook wel, maar dan hadden ze die borden er eigenlijk nieteens neer hoeven te zetten omdat je er sowieso niet harder reed.
Maar sowieso, als ik verkeer in Nederland vergelijk met hoe het hier gaat, heeft de Nederlandse overheid het gewoon bijzonder slecht aangepakt op heel veel vlakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |