Lees danquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:28 schreef RacerDKB het volgende:
Stemacteur van Ubisoft neergeschoten
Heeft dat te maken met deze aanslagen?
Ja dus.quote:De acteur Michael Rudder ligt momenteel in het ziekenhuis te herstellen van een drietal schotwonden die hij opliep bij een aanval in Mumbai. Hij was aan het dineren in het restaurant van het Oberoi Hotel toen verschillende terroristen binnenvielen en om zich heen begonnen te schieten
Tja ik heb ook mijn leven op Katholieke scholen gezeten net als 80% van de zuiderlingen. Zelfs nog les gehad van nonnen. Maar die moslimscholen lijken inderdaad broeinesten voor het kwaad. Echter ik kan niet zeggen of dat algemeen zo te stellen isquote:Op zaterdag 29 november 2008 16:03 schreef msnk het volgende:
Waarom zoveel aandacht voor één gezin als er minstens 200 anderen ook zijn verwoest, dat snap ik niet helemaal
Jpjedi, dat klinkt wel bizar. Van het een op de ander moment. En zijn ouders hadden niet eens door dat hij dood was gegaan... Lekker luguber.
Ik ben dan ook tegen Islamitische scholen. Ik denk niet dat het ook maar iets toevoegt, ook niet voor moslims. Je kunt de Koran namelijk ook leren in een moskee
Niet iedereen is zo intelligent als jij Starlaquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:25 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, in dit soort situaties lekker je moraal opzij zetten en alle onderbuikgevoelens laten heersen![]()
Zeer intelligent
Onzin mischien wel in Pakistanquote:Op zaterdag 29 november 2008 16:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja ik heb ook mijn leven op Katholieke scholen gezeten net als 80% van de zuiderlingen. Zelfs nog les gehad van nonnen. Maar die moslimscholen lijken inderdaad broeinesten voor het kwaad. Echter ik kan niet zeggen of dat algemeen zo te stellen is
Jij in ieder geval nietquote:Op zaterdag 29 november 2008 16:41 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo intelligent als jij Starla
Je moet je afvragen waarom hij geradicaliseerd is. Zouden de terroristen hem over de situatie in Kashmir hebben verteld? De terroristen kunnen natuurlijk niet verzinnen dat er onrecht gaande is in bepaalde delen v/d wereld. Als je werkelijk die terroristen wilt verslaan zou je eerst het onrecht moeten stoppen zodat de terroristen niets meer in handen hebben om dit soort jongens mee te rekruteren.quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:32 schreef jpjedi het volgende:
Een verhaal wat me toch aan het denken heeft gezet.
Ik weet het wel hoor maar mag het niet uitsprekenquote:Op zaterdag 29 november 2008 16:03 schreef msnk het volgende:
Waarom zoveel aandacht voor één gezin als er minstens 200 anderen ook zijn verwoest, dat snap ik niet helemaal![]()
Bron: http://www.depers.nl/buit(...)bai-wilden-meer.htmlquote:Terroristen in Mumbai wilden meer
De terroristen die woensdagavond in Mumbai neerstreken waren eigenlijk van plan het kolossale hotel Taj Mahal geheel te verwoesten en beoogden duizenden doden te veroorzaken.
De krant The Times of India meldde zaterdag op gezag van de politie dat één van de daders die wordt verhoord, heeft bekend dat ze het luxe hotel wilden opblazen. De verdachte zou een 21-jarige Pakistaan zijn. Hij is voor zover bekend de enige van de daders in Mumbai die niet is doodgeschoten door Indiase commando's.
Hij werd aan het begin de aanvallen van de meer dan tien terroristen in de nacht van woensdag op donderdag niet ver van het centraal station van Mumbai neergeschoten en aangehouden.
De vicepremier Patil van de deelstaat Maharashtra zei zaterdag dat de terroristen zo veel munitie hadden meegenomen dat ze waarschijnlijk wel vijfduizend mensen wilden vermoorden.
Kijk dat dan. Zoals ik eerder al had gezegd, ik ben zeer verbaast over het aantal slachtoffers. Dat is gezien de zorgvuldigheid van de terroristen erg laag. Dat snap ik dus gewoon nietquote:Op zaterdag 29 november 2008 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens dit bericht had het allemaal nog veel erger kunnen aflopen...
[..]
Bron: http://www.depers.nl/buit(...)bai-wilden-meer.html
... waarmee ik trouwens niet bedoel te zeggen dat ik het niet erg vind wat er is gebeurd.
http://timesofindia.india(...)icleshow/3773792.cmsquote:According to a Mumbai crime branch official, the ten terrorists had not come to Mumbai before this to conduct any 'recce' and they had learnt about the locations with the help of Google Earth.
http://www.expressindia.c(...)ndian-border/392219/quote:Posted: Nov 29, 2008 at 2137 hrs IST
Karachi Pakistan may relocate around 100,000 military personnel from its restive border area with Afghanistan if there is an escalation in tension with India, which has hinted at the involvement of Pakistani elements in the Mumbai carnage, a media report said.
Private channel Geo News reported that Pakistan's military and intelligence sources told a select group of journalists that NATO and American command had been told that Islamabad would be forced to relocate its military from the borders with Afghanistan if there is escalation in tension with India, where nearly 200 people were killed in the multiple terror attacks on the Indian financial capital.
"These sources have said NATO and the US command have been told that Pakistan would not be able to concentrate on the war on terror and against militants around the Afghanistan border as defending its borders with India was far more important," Geo News quoted senior Pakistani journalist Hamid Mir as saying.
He also said the sources had briefed the media that the decision not to send the ISI chief Lt Gen Shuja Pasha to India was taken after Indian Foreign Minister Pranab Mukherjee used a very aggressive tone with Pakistani officials on telephone after the Mumbai attacks.
"The decision to not send the ISI DG to India was taken because Mukherjee used strong words with Pakistani officials and warned of consequences," Mir quoted the military sources as saying.
Pakistan is een groot kankergezwel in de regio, je zou bijna hopen dat één van die gestoorde islamietjes daar op de knop drukt. Het zou een legitieme reden zijn om dat hele land te asfalteren.quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:21 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.expressindia.c(...)ndian-border/392219/
dat gaan ze dan meteen merken in Afghanistan.
en dan wordt Amerika/NAVO ook boos op Pakistan.
en Obama wou wel Pakistan aanvallen als ze Pakistan de terroristen niet genoeg aanpakt.
ISAF fire artillery rounds inside Pakistan
http://www.dailytimes.com(...)ory_29-11-2008_pg7_2
I've got it, I've got it moppiequote:
quote:Wrijven helpt niet, Rennies wel!
Waarom zoveel aandacht voor één aanslag terwijl er in Afrika duizenden mensen sterven aan hongersnood.quote:Op zaterdag 29 november 2008 16:03 schreef msnk het volgende:
Waarom zoveel aandacht voor één gezin als er minstens 200 anderen ook zijn verwoest, dat snap ik niet helemaal
Jpjedi, dat klinkt wel bizar. Van het een op de ander moment. En zijn ouders hadden niet eens door dat hij dood was gegaan... Lekker luguber.
Ik ben dan ook tegen Islamitische scholen. Ik denk niet dat het ook maar iets toevoegt, ook niet voor moslims. Je kunt de Koran namelijk ook leren in een moskee
Ja maar....... da's nu niet in het nieuws.... toch?quote:Op zondag 30 november 2008 02:59 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Waarom zoveel aandacht voor één aanslag terwijl er in Afrika duizenden mensen sterven aan hongersnood.
Klopt, komt ook nooit in het nieuws behalve een jaarlijkse mededeling dat het nog steeds zo slecht gaat daar.quote:Op zondag 30 november 2008 03:01 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ja maar....... da's nu niet in het nieuws.... toch?
Ik relativeer alquote:Op zondag 30 november 2008 03:03 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Klopt, komt ook nooit in het nieuws behalve een jaarlijkse mededeling dat het nog steeds zo slecht gaat daar.
Ik meld het alleen even om het te relativeren.
Ik weet niet of het erg is dat ik het allemaal in dit topic plaats maar toch...quote:Op zondag 30 november 2008 03:05 schreef msnk het volgende:
De hongersnood in Afrika zijn de meesten alweer gewend aan geraakt.
Bovendien treft deze aanslag de westerse samenleving waardoor het een hogere prioriteit krijgt voor de meesten van ons.
Het mag dan wel triest zijn, het is nou eenmaal zo.
Ja, daar kunnen er natuurlijk wel een heel topic over wijden. Maar zelfs in Nederland zijn er gezinnen die met zijn 6-sen moeten rondkomen met 60 eurie, weet je? Vreselijk kut allemaal maar tot nu toe nog steeds geen idioot (gelukkig) moslim, christen, hindu of wat voor een geloof dan ook die er een einde aan maakt, hoe KUT je het ook hebt. Vooralsnog ben ik daar wel blij omquote:Op zondag 30 november 2008 03:10 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik weet niet of het erg is dat ik het allemaal in dit topic plaats maar toch...
Het ligt er gewoon aan dat de mensen in Afrika die eraan sterven geen 'naam' hebben en geen 'invloed'. Gebeurd er iets in kaapstad dan zijn de rapen ook gaar.
Maar om iedere dag weer berichten te plaatsen dat er een X aantal mensen in Afrika zijn doodgegaan is ook zo wat... Fijne wereld waar we in zitten!
Ontzettend blij! Zolang ik mijn eigen boterham maar heb maakt het mij helemaal niets uit hoe anderen het hebben!quote:Op zondag 30 november 2008 03:18 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen er natuurlijk wel een heel topic over wijden. Maar zelfs in Nederland zijn er gezinnen die met zijn 6-sen moeten rondkomen met 60 eurie, weet je? Vreselijk kut allemaal maar tot nu toe nog steeds geen idioot (gelukkig) moslim, christen, hindu of wat voor een geloof dan ook die er een einde aan maakt, hoe KUT je het ook hebt. Vooralsnog ben ik daar wel blij om![]()
Jij ook?
Okay, point takenquote:Op zondag 30 november 2008 03:22 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ontzettend blij! Zolang ik mijn eigen boterham maar heb maakt het mij helemaal niets uit hoe anderen het hebben!
Blijft toch een ver van mijn bed show. Met de 9/11 aanvallen voelde ik ook weinig emotie eigenlijk. (Was dan wel een stuk jonger) en dat terwijl ik er een naaste heb wonen en er iedere zomer ben...quote:Op zondag 30 november 2008 03:27 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Okay, point taken![]()
Ik heb ook een eigen boterham, so to speak. Maar deze aktie in Mumbai irriteert mij mateloos. Gek toch wel eigenlijk he? En dan heb ik niet eens wat tegen moslims.....
en Japanners, en Canadezen en iemand uit Singapore en Japan.quote:Op zondag 30 november 2008 03:22 schreef NorthernStar het volgende:
De eerste dagen heb ik niks anders gehoord dat de terroristen het speciaal op Amerikanen en Britten hadden voorzien. Later werd daar nog Israeli's cq. joden aan toegevoegd.
Een officieel dodental is er nog steeds niet maar de BBC houdt het atm op 195 doden.
Van die 195 doden zijn er in totaal 16 buitenlanders.
Onder die buitenlandse slachtoffers bevinden zich tenminste 4 Duitsers, 2 Fransen en 2 Australiers.
Is het dan geen grote flauwekul geweest dat ze het speciaal op Amerikanen, Britten en Israeli's hadden voorzien?
Neuh, niet zo achteloos doen nu. Anders haal je dat hele Afrika punt niet aan. Het interesseert je wel degelijk.quote:Op zondag 30 november 2008 03:30 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Blijft toch een ver van mijn bed show. Met de 9/11 aanvallen voelde ik ook weinig emotie eigenlijk. (Was dan wel een stuk jonger) en dat terwijl ik er een naaste heb wonen en er iedere zomer ben...
Zolang het niet in mijn achtertuin afspeelt is het moeilijk me in te leven in de problemen van een ander en de emoties die ermee gepaard gaan.
Het interesseert me zeker wel, maar zoals jij zegt, ik ga er niets aan veranderen dus is het ook nutteloos om erover te blijven piekeren.quote:Op zondag 30 november 2008 03:45 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Neuh, niet zo achteloos doen nu. Anders haal je dat hele Afrika punt niet aan. Het interesseert je wel degelijk.
Nee, vrees van niet. Niettemin, je mag te allen tijde je standpunten blijven behouden. Dat is ook goed. Doe ik ook. Zoals ik ook doe over die gasten die "shoot to kiil until you die" aanhouden. Simpel minded. Geen eigen mening. Ik hou er niet van want ik denk voor mezelf. Hoef niet bij e.o.a. "kudde" te behoren. Dus m.i. korte metten met die gasten, in mijn visie dan.quote:Op zondag 30 november 2008 03:47 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Het interesseert me zeker wel, maar zoals jij zegt, ik ga er niets aan veranderen dus is het ook nutteloos om erover te blijven piekeren.
Vraag me af of het ooit nog gaat veranderen.
http://www.dailytimes.com(...)ory_30-11-2008_pg1_3quote:Pakistan may pull back troops from Afghan border
* Defence officials say Pakistan could shift focus on more immediate threat
ISLAMABAD: Tensions with India would force Pakistan to pull nearly 100,000 troops from its western borders, Defence sources said on Saturday.
The officials said Pakistan had already made it clear to the US and NATO that in case of mounting escalation with India, Pakistan’s priority on the war on terror would shift and it would to take care of the more immediate threat to its security.
http://www.dailytimes.com(...)ory_30-11-2008_pg1_8quote:Cabinet ‘hoping for best, planning for worst’
ISLAMABAD: The situation between India and Pakistan is very serious and Pakistan will take all necessary political and security measures to safeguard its national interests, Foreign Minister Shah Mehmood Qureshi said on Saturday. Briefing reporters after an in-camera cabinet meeting on the post Mumbai attacks situation, he said Pakistan wanted peace with India but was not neglecting its security responsibilities. “We should hope for the best and plan for the worst,” he said about the possibility of outbreak of hostilities. He said the government, the army and all other institutions of the country were in complete harmony and in regular consultation to deal with the situation. He said the cabinet decided to take entire political leadership into confidence and the prime minister had already contacted with political leadership to evolve common strategy to deal with any eventuality. sajjad malik
http://www.dailytimes.com(...)ory_30-11-2008_pg1_1quote:India should not over-react, says Zardari
* President vows ‘strictest’ action if any Pakistani group proved involved
* Says ISI chief is too senior to be involved in probe
ISLAMABAD: President Asif Ali Zardari on Saturday went all out to deny any Pakistani role in the Mumbai attacks and pledged action against any group found to be involved, while advising New Delhi not to ‘over-react’.
Tot zover dus het speciaal op Britten, Amerikanen en Israeli's gemunt hebben.quote:Op zondag 30 november 2008 03:42 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
en Japanners, en Canadezen en iemand uit Singapore en Japan.
quote:Kalava is the sacred Hindu thread. It is worn while performing Hindu rituals like Yajna or Puja. It is tied by a priest on the wrists of all the people attending the prayer ceremony. Kalava is tied on right hand of males and unmarried females, and on left hand of married females. Sometimes it has small yellow parts in between the mostly red string. It sometimes has knots which are tied up while reciting Sanskrit mantras to invoke God and is worn to ward off evil from the person who wears this red thread.
quote:We hebben tot dusver 10 Nederlanders aangetroffen onder de gasten van beide hotels, maar er zitten nog mensen in zowel de Taj als een deel van het Oberoi (Trident is nu leeg) en er liggen - zegt men - overal lichamen. ik weet dus niet wat er nog op ons afkomt. Met de 10 Nederlanders gaat het op het oog goed. Ze zijn moe en soms zwaar beroet (sommige kamers met mensen erin werden in brand gestoken) en aan het hoesten, en ze zijn vooral blij dat ze weer in veiligheid zijn.
Het zal wel meevallen denk ik. Zo niet dan weet je waar je moederland is.quote:Op zondag 30 november 2008 07:28 schreef jpjedi het volgende:
Als hier de pleuris uitbreekt dan is JP mooi met het eerste vliegtuig terug naar NL![]()
denk het ook wel.. zo lang het maar niet te prominent in de krant komt in NL anders heb ik moeders weer in paniek aan de telefoon. Die heeft het slechter dan ons.quote:Op zondag 30 november 2008 07:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Het zal wel meevallen denk ik. Zo niet dan weet je waar je moederland is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |