Misschien heeft zij ook een interesse die TS niet deelt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:04 schreef PradaKikker het volgende:
Intellectuele uitdaging, dat is belangrijk. Je partner hoort mijns inziens jouw sparringpartner te zijn. Jij zal door de jaren heen jezelf intellectueel meer ontwikkelen, bij haar zal het constant blijven. Niet fijn, lijkt mij.
Meeste mannen kappen uiteindelijk met hun relatie vanwege het seksgebrek.quote:Nu hoef ik niet elke dag op het scherpst van de snede te discussiëren, maar het gebrek van een intellectuele uitdaging ervaar ik als het niet hebben van seks
Kijk, dat iemand niet zo knap is... Okay, dat went wel. Maar minder intellectueel? Dat zegt heel wat over de diepzinnigheid van een ander. Het zou toch fijn zijn om een partner te hebben waarmee je samen de werkelijkheid beter kunt doorgronden, en met hetzelfde bewustzijn het leven, de dingen ervaart.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:07 schreef kwiker1244 het volgende:
Wat jij nu mee maak ik ook nu mee ook. Ik heb een vriendin en een kleine van 7 maanden maar vindt het maar niks met haar ze is echt heel erg aardig ze houdt heel veel van me en ze kan heel erg goed met me familie omgaan maar ik heb zelf gewoon zoiets van je bent leuk maar ook niet zo leuk. Ik heb dus nu een ander ontmoet die is wel heel erg leuk maar mist ook sommige dingen zoals slim zijn.
Wat zou je er tegenmoeten doen ?
Het is een soort ziekte denk ik , je kan nooit de perfecte vinden er is altijd wat.
Genoegen nemen met wat je hebt !
Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant, maar kan blijkbaar niet het juiste niveau vinden met zijn vriendin. En dan is de vraag, aan wie ligt dat. Natuurlijk is je eigen niveau het beste (denk je), maar probeer eens te kijken door de ogen van de ander? Misschien is dat een tip?quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien heeft zij ook een interesse die TS niet deelt.
Afhaken, heel intellectueel...quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:21 schreef PradaKikker het volgende:
Ik ga hier weg. Jongens, jongens, jongens toch...
Precies.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant, maar kan blijkbaar niet het juiste niveau vinden met zijn vriendin. En dan is de vraag, aan wie ligt dat. Natuurlijk is je eigen niveau het beste (denk je), maar probeer eens te kijken door de ogen van de ander? Misschien is dat een tip?
Ja, intellectuelen weten wanneer een discussie al bij voorbaat kansloos is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:22 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Afhaken, heel intellectueel...
Ik denk dat dit de spijker op zijn kop slaat.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:58 schreef TryX het volgende:
Blijf bij je huidige vriendin, iedereen verlangt wel eens naar een andere chick, nobody is perfect you know!
Als iemand van zichzelf weet dat hij intelligenter is dan een ander, dan is dat niet gelijk dat hij zichzelf heel erg interessant vindt hoor. Er is ook gewoon zoiets als zelfkennis. Het hoeft niet perse arrogantie te zijn. Ik denk niet dat je dan zo'n topic opent als je even wilt vertellen hoe slim je wel niet bent.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant, maar kan blijkbaar niet het juiste niveau vinden met zijn vriendin. En dan is de vraag, aan wie ligt dat. Natuurlijk is je eigen niveau het beste (denk je), maar probeer eens te kijken door de ogen van de ander? Misschien is dat een tip?
Hoe het ook zij, jij bewijst bij deze in ieder geval dat je zelf ook geen uiterst helder licht bent.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Hehehe, studeren onder het motto 'omdat iedereen het doet'. Carrière: hoogopgeleid tegen een baby brabbelen en hobbywerk van 2 dagen in de week dat vooral 'leuk' moet zijn. Toch?quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gebakje, die vriendin. Ongelofelijk dat zoiets op de universiteit zit.
Puike seksistische post!quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:46 schreef Yggie het volgende:
Erm. voor de duidelijkheid, je vraagt ons wat te doen, onderstaande is dus mijn input. Geen kritiek, maar advies....
Twee vragen:
1) Moet je per se met een meisje op intellectueel niveau gedachten uitwisselen?
2) Moet je per se met een meisje/intellectueel persoon een relatie aanknopen om af toe lekker te ouwehoeren/discussieren op een voor jou prettig niveau?
Als ik jou was zou ik eens in je vriendengroep gaan zoeken, kijken of daar geen gesprekspartner in kan vinden, die op jouw niveau mee kan praten. Of anders op die universiteit van je. En ik bedoel dan een jongen. En blijf dus bij je huidige vriendin.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:22 schreef mgerben het volgende:
Oh, wat zul je je wulpse gewillige meisje missen
Tuulijk niet.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:41 schreef Starr_003 het volgende:
Heb je het trouwens wel al eens besproken met je vriendin?
Dat is inderdaad goed advies Asquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:56 schreef As_33 het volgende:
Tot je nu weer verliefd werd was je vriendin wel goed genoeg, je had het iig nog niet uitgemaakt. Nu ben je verliefd en denk je er over met die ander door te gaan. Mijn advies: wach in ieder geval tot die verliefdheid over is en je weer wat objectiever naar je relatie kan kijklen, contact met die andere meid dus afkappen, dan maak je waarschijnlijk een meer weloverwogen keuze dan in je roes van verliefdheid.
Wat een achterlijke reactie zeg. Ken jij haar? Hoogstwaarschijnlijk niet. Makkelijk conclusies trekken dan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gebakje, die vriendin. Ongelofelijk dat zoiets op de universiteit zit.
Wat je hierboven omschrijft is 'iets' wat een liefdespartner sowieso voor je moet betekenen...quote:Het hele verhaal gaat dieper dan praten over politiek of kunst. Ik denk dat iedereen van dag tot dag alles wat hij of zij meemaakt bewust of onbewust overdenkt en een plek geeft in zijn of haar gedachten. Dag in dag uit ben je aan het relativeren, aan het nadenken waarom dingen gaan zoals ze gaan of zijn zoals ze zijn of waarom mensen op een bepaalde manier handelen. Dit gaat beter als je de conclusies die je uit dat soort overdenkingen trekt kunt voorleggen aan iemand die je vertrouwd en ze met diegene's gedachtes kan vergelijken om op die manier tot een meer evenwichtige en genuanceerde gedachte te komen.
En jij als expert weet alles beter toch?quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:55 schreef PradaKikker het volgende:
En jongens die hier lopen te claimen dat je maar elders sparringspartners moet gaan zoeken, zoals een forum, politieke partij of weet ik het, zijn echt simplistisch en oppervlakkig. Echt absurd.
WTF, denk ik dan.
Retorische vragen stellen op een forum. Heel logisch.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij als expert weet alles beter toch?
Niks retorisch aan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:03 schreef PradaKikker het volgende:
[..]
Retorische vragen stellen op een forum. Heel logisch.
Je doet nu heel dom.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks retorisch aan.
Gewoon simpel ja of nee.
Of ben je dat niveau ontstegen??
Want?quote:
Wie is nou dom bezig door goede raad af te kraken en te doen alsof de mensen die dat aanraden een stelletje mongooltjes bij elkaar zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:55 schreef PradaKikker het volgende:
En jongens die hier lopen te claimen dat je maar elders sparringspartners moet gaan zoeken, zoals een forum, politieke partij of weet ik het, zijn echt simplistisch en oppervlakkig. Echt absurd.
WTF, denk ik dan.
Retorische vragen beantwoorden is zinloos.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Want?
Omdat jij je nogal superieur voelt vraag ik iets en ik doe nu dom?
[..]
Wie is nou dom bezig door goede raad af te kraken en te doen alsof de mensen die dat aanraden een stelletje mongooltjes bij elkaar zijn.
Het is dan ook Fok!quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:12 schreef PradaKikker het volgende:
[..]
Retorische vragen beantwoorden is zinloos.
Verder ben ik definitief tot de conclusie gekomen dat het bewustzijn van TS wat hoger ligt dan die van de users die hier gereageerd hebben. Jullie begrijpen niet eens waar hij mee zit. Ik bedoel!Jullie advies is over het algemeen dan ook om de intellectuele leegte van zijn partner elders te gaan vullen.
Absurd.
Volgens mij heeft hij juist gezegd niet op zoek te zijn de de perfecte partner, maar naar iemand die op een voor hem belangrijk punt zijn gelijke is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:16 schreef Jajong het volgende:
TS is op zoek naar de perfecte partner.
Newsflash: Die bestaat niet.
Arrogant mannetje ben jij.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:12 schreef PradaKikker het volgende:
[..]
Retorische vragen beantwoorden is zinloos.
Verder ben ik definitief tot de conclusie gekomen dat het bewustzijn van TS wat hoger ligt dan die van de users die hier gereageerd hebben. Jullie begrijpen niet eens waar hij mee zit. Ik bedoel!Jullie advies is over het algemeen dan ook om de intellectuele leegte van zijn partner elders te gaan vullen.
Absurd.
Ik begrijp je probleem niet.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Arrogant mannetje ben jij.
Hoe voelt dat nou om je zo superieur te voelen?
Of denkt te zijn?
En wat is er mis om lid van een vereniging te worden?
Iissues bij jou misschien die je reflecteerd op TS?
Ik zou niet weten hoe jouw conclusie dat ik niet zou weten hoe het leven in de praktijk werkt gerechtvaardigd kan worden. De mensen die ik kwalificeer als "domme schapen" zijn degenen die geen waarde hechten aan de intellectuele kant van een relatie. Mijns inziens is dit volkomen terecht.quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:42 schreef Marsyas het volgende:
Lief, klein, pradakikkertje met een vliegje op je neus..Uit het klaarblijkelijke feit dat jij iedereen die er anders over denkt dan jij kwalificeert als "domme schapen" valt alleen maar af te leiden dat je nog heel veel moet leren over hoe het leven in de praktijk werkt, infantiel kasteelroman-lezeresje..Als jij een intellectueel bent eet ik mijn hoed op..
Toen dacht hij: lekker wijfquote:Op vrijdag 28 november 2008 21:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom ts op dat meisje is gevallen in de eerste plaats. Wanneer je erg veel waarde hecht aan haar intellectuele niveau etc. heb je zoiets toch vrij snel door, lijkt me.
Dat moet dan wel ja.quote:Op zaterdag 29 november 2008 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Toen dacht hij: lekker wijf![]()
![]()
en toen ze eenmaal zijn vriendin werd kwam hij erachter dat ze eigenlijk niet zoveel boeiends te zeggen had.
Maar liefde maakt toch blind (of zo iets)? Alhoewel 5 jaar lang wel erg lang is om erachter te komen.quote:
En dan blijft hij vijf jaar bij haar?quote:Op zaterdag 29 november 2008 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Toen dacht hij: lekker wijf![]()
![]()
en toen ze eenmaal zijn vriendin werd kwam hij erachter dat ze eigenlijk niet zoveel boeiends te zeggen had.
Daar heb je een goed punt, ThaMadEd. Ik heb hetzelfde..Of ik nou met een debiel of een genie 'lul', het maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het ego maar niet teveel in de weg zit. M.A.W. als je fout zit, geef dat toe en wordt wijzer. Je kan van iedereen iets leren. Je bent allemaal in de eerste plaats Mens, de rest is secundair en een kwestie van smaak en aanleg,. En dat geldt ook voor "zelfverklaarde intellectuelen", BTW...quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:09 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik vraag me trouwens altijd af wat mensen intellectueel vinden aan het praten over politiek of kunst? Als ik iets voor semi-intellectuelen vind zijn het wel die ellenlange gesprekken over politiek en kunst.
Daar wil ik nog even aan toevoegen dat het mij niet uitmaakt waarover ik met iemand goed kan praten, zolang ik maar met diegene kan praten en het gezellig is. Ik ga met veel verschillende mensen om van magazijnmedewerkers tot mensen die je intellectueel zeer geslaagd zou kunnen noemen maar met alle soorten mensen kan ik goede gesprekken hebben. Alleen zelfverklaarde intellectuelen praat ik niet graag mee.
Ja, maar je gaat mijns inziens niet een relatie aan met een persoon die intellectueel niet op hetzelfde niveau zit. En daar gaat dit topic dan ook over.quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:40 schreef Marsyas het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt, ThaMadEd. Ik heb hetzelfde..Of ik nou met een debiel of een genie 'lul', het maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het ego maar niet teveel in de weg zit. M.A.W. als je fout zit, geef dat toe en wordt wijzer. Je kan van iedereen iets leren. Je bent allemaal in de eerste plaats Mens, de rest is secundair en een kwestie van smaak en aanleg,. En dat geldt ook voor "zelfverklaarde intellectuelen", BTW...
Wie het 'kleine' niet eert, is het grote niet weerd.
Zolang je de tijd van je leven met die persoon hebt en je je op één of andere manier aangetrokken voelt zie ik het probleem niet. Liefde kent geen kleur maar kent ook niet een bepaald IQ. Oke, met een zwakbegaafde zal ik ook geen relatie aangaan maar mij gaat het meer om de persoon zelf dan hoe intellectueel begaafd ik die persoon vind.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:29 schreef PradaKikker het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat mijns inziens niet een relatie aan met een persoon die intellectueel niet op hetzelfde niveau zit. En daar gaat dit topic dan ook over.
Een begrijpelijk standpunt, opzich...FF speculatief, ik besef dat ik je niet ken, maar het komt er dan in de praktijk op neer dat je alleen maar voor boven je "niveau" zal gaan, omdat "hetzelfde" zowel moeilijk te vinden, als objectief te bepalen zal zijn. Mensen hebben ook wel eens een off-day of zijn gestresst, enz..quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:29 schreef PradaKikker het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat mijns inziens niet een relatie aan met een persoon die intellectueel niet op hetzelfde niveau zit. En daar gaat dit topic dan ook over.
quote:Op zondag 30 november 2008 14:40 schreef Armoed het volgende:
PradaKikker spreekt zichzelf erg tegen.
Hetgene wat je van je partner verwacht kan in de loop der tijd veranderenquote:Op zaterdag 29 november 2008 14:45 schreef Noortje. het volgende:
[..]
En dan blijft hij vijf jaar bij haar?
Klopt en sommige mensen zijn van mening dat zij dat "gebrek aan intellect" wel buiten de relatie zouden kunnen vinden.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:29 schreef PradaKikker het volgende:
[..]
Aan de hand van één taalfout iemands intellect beoordelen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:23 schreef Faithy het volgende:
...maar wel een grammaticafout in de TT maken
Ik denk dat jouw intellect ook wel meevalt
maargoed, als je jezelf niet de rest van je leven met haar ziet delen moet je eerlijk zijn en er een eind aan maken
quote:
Loop je te stangen, of ben je echt zo chauvinistisch ?quote:Op maandag 1 december 2008 02:55 schreef Superfast het volgende:
[..]
Filosofische en levensbeschouwende discussies voer je doorgaans met je vrienden niet met je vriendin
ik wordt is gewoon een hele domme foutquote:Op maandag 1 december 2008 02:29 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Aan de hand van één taalfout iemands intellect beoordelen._!
quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |