abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63592551
Ik heb sinds 5 jaar een vriendin. Het is altijd goed gegaan en we hebben altijd erg veel van elkaar gehouden (nog steeds). Er zijn echter altijd dingen geweest die ik bij haar miste. Het belangrijkste gemis is dat zij niet echt een intellectuele uitdaging is voor mij. Ze is intelligent (ze gaat net als ik naar de universiteit), maar niet ‘slim’. Zo zou ze bijvoorbeeld nooit een politieke cartoon in een krant snappen, omdat ze geen verbanden kan leggen. We hebben zelden een goed gesprek over bijv. politiek, kunst, etc. Nu hoef ik niet elke dag op het scherpst van de snede te discussiëren, maar het gebrek van een intellectuele uitdaging ervaar ik als het niet hebben van seks.

Tegenover dit alles staat dat al het andere aan haar wel leuk is. Ze is mooi, lief, kan goed opschieten met al mijn familieleden en houdt onvoorwaardelijk van me. Ik houd ook heel erg veel van haar, maar zal de rest van mijn leven aanhikken tegen het verschil in intellect. Dat is nogal een big deal voor mij. Dat weet ik doordat ik tijdens onze 5 jaar twee keer verliefd ben geworden op een ander. De eerste keer toen ik in het buitenland studeerde de tweede keer vanaf een week of 4 geleden. In beide gevallen betrof het een meisje waarmee ik wél die gesprekken kon hebben die ik zo mis bij mijn huidige vriendin. De eerste keer is overgegaan, omdat ik weer naar Nederland vertrok. Toen dacht ik dat het iets eenmaligs was, maar nu overkomt het me weer! Ik spreek wel eens af met dat nieuwe meisje en die afspraakjes beginnen vaak met een lunch en eindigen vaak in een kroeg diep in de nacht. We hebben altijd veel lol en de allerbeste gesprekken (zij houdt net als ik enorm van discussies) We hebben nog nooit gezoend o.i.d. Dat laat ik niet toe, omdat ik mijn vriendin nooit zou bedriegen. Maar lastig is het wel.

Nu het dilemma: moet ik kiezen met mijn verstand (wat ik nu heb met mijn huidige vriendin is goed en vormt een goede basis voor de rest van mijn leven, waarom zou ik dat opgeven?) of met mijn hart (ik weet dat ik altijd die intellectuele uitdaging zal missen en hoewel andere vrouwen natuurlijk ook niet perfect zullen zijn, kan ik tenminste op zoek naar iemand die me geestelijk blijft uitdagen)

Advies iemand?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 12:57:48 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63592643
Ja, volg je hart.
Voor de rest, tjsa.
Wat wil je horen?
Door gaan met je vriendin of de gok nemen met die ander?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63592657
Blijf bij je huidige vriendin, iedereen verlangt wel eens naar een andere chick, nobody is perfect you know!
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_63592783
Ik zou proberen de dingen los van elkaar te bekijken. Hoe moeilijk dat waarschijnlijk ook is. geeft je relatie je voldoening? Ben je gelukkig? Als het antwoord daar nee op is, kijk dan of dat een tijdelijke inzinking is, of dat dat niet meer goed gaat komen.

Dat andere meisje heeft wat je bij je vriendin mist, maar misschien is er andersom net zoveel, of meer, wat je vriendin heeft maar je bij dat andere meisje zou missen.
pi_63592808
Intellectuele uitdaging, dat is belangrijk. Je partner hoort mijns inziens jouw sparringpartner te zijn. Jij zal door de jaren heen jezelf intellectueel meer ontwikkelen, bij haar zal het constant blijven. Niet fijn, lijkt mij.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 13:06:45 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63592874
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:04 schreef PradaKikker het volgende:
Intellectuele uitdaging, dat is belangrijk. Je partner hoort mijns inziens jouw sparringpartner te zijn. Jij zal door de jaren heen jezelf intellectueel meer ontwikkelen, bij haar zal het constant blijven. Niet fijn, lijkt mij.
Misschien heeft zij ook een interesse die TS niet deelt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63592891
Wat jij nu mee maak ik ook nu mee ook. Ik heb een vriendin en een kleine van 7 maanden maar vindt het maar niks met haar ze is echt heel erg aardig ze houdt heel veel van me en ze kan heel erg goed met me familie omgaan maar ik heb zelf gewoon zoiets van je bent leuk maar ook niet zo leuk. Ik heb dus nu een ander ontmoet die is wel heel erg leuk maar mist ook sommige dingen zoals slim zijn.

Wat zou je er tegenmoeten doen ?
Het is een soort ziekte denk ik , je kan nooit de perfecte vinden er is altijd wat.
Genoegen nemen met wat je hebt !
pi_63592909
Houd gewoon voet bij stuk en bijf bij je huidige vriendin. Als je echt zo graag discussies wilt voeren, ga de politek dan in ofzo..
kusje
pi_63593013
quote:
Nu hoef ik niet elke dag op het scherpst van de snede te discussiëren, maar het gebrek van een intellectuele uitdaging ervaar ik als het niet hebben van seks
Meeste mannen kappen uiteindelijk met hun relatie vanwege het seksgebrek.

Nou ja, ik snap dat echt niet van bepaalde mannen. Hoe kun je nou een toekomstperspectief in een relatie zien als zij intellectueel niet jou gelijke is? Ik zou daar echt ongelukkig van worden.
pi_63593143
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:07 schreef kwiker1244 het volgende:
Wat jij nu mee maak ik ook nu mee ook. Ik heb een vriendin en een kleine van 7 maanden maar vindt het maar niks met haar ze is echt heel erg aardig ze houdt heel veel van me en ze kan heel erg goed met me familie omgaan maar ik heb zelf gewoon zoiets van je bent leuk maar ook niet zo leuk. Ik heb dus nu een ander ontmoet die is wel heel erg leuk maar mist ook sommige dingen zoals slim zijn.

Wat zou je er tegenmoeten doen ?
Het is een soort ziekte denk ik , je kan nooit de perfecte vinden er is altijd wat.
Genoegen nemen met wat je hebt !
Kijk, dat iemand niet zo knap is... Okay, dat went wel. Maar minder intellectueel? Dat zegt heel wat over de diepzinnigheid van een ander. Het zou toch fijn zijn om een partner te hebben waarmee je samen de werkelijkheid beter kunt doorgronden, en met hetzelfde bewustzijn het leven, de dingen ervaart.
pi_63593177
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Misschien heeft zij ook een interesse die TS niet deelt.
Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant, maar kan blijkbaar niet het juiste niveau vinden met zijn vriendin. En dan is de vraag, aan wie ligt dat. Natuurlijk is je eigen niveau het beste (denk je), maar probeer eens te kijken door de ogen van de ander? Misschien is dat een tip?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_63593268
Ik ga hier weg. Jongens, jongens, jongens toch...
pi_63593286
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:21 schreef PradaKikker het volgende:
Ik ga hier weg. Jongens, jongens, jongens toch...
Afhaken, heel intellectueel...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_63593337
...maar wel een grammaticafout in de TT maken

Ik denk dat jouw intellect ook wel meevalt

maargoed, als je jezelf niet de rest van je leven met haar ziet delen moet je eerlijk zijn en er een eind aan maken
Doei.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 13:26:38 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63593403
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:18 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant, maar kan blijkbaar niet het juiste niveau vinden met zijn vriendin. En dan is de vraag, aan wie ligt dat. Natuurlijk is je eigen niveau het beste (denk je), maar probeer eens te kijken door de ogen van de ander? Misschien is dat een tip?
Precies.
Ik proef een hoop ik, ik, ik, ik in je gedachtes.
Maar hoor niks over haar interesses, of je die leuk vind, mee pakt, iets mee doet.
Of je uberhaupt wel weet wat zij wil.......
pi_63593404
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:22 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Afhaken, heel intellectueel...
Ja, intellectuelen weten wanneer een discussie al bij voorbaat kansloos is.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:32:29 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63593558
zullen we elkaar niet op intellectuele niveaus proberen af te troeven alhier?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63593623
TS gaat nooit gelukkig worden in een relatie, de perfecte partner bestaat namelijk niet. Maar wees getroost, 4 miljoen Nederlanders zijn net zo.
pi_63593835
Netjes van je dat je de verantwoordelijkheid neemt om eerst je relatie af te sluiten voordat je overgaat in een nieuwe relatie.

Dat gezegd zou ik alleen maar kunnen zeggen dat als je niet meer van je vriendin houd, en zeker weet dat iets een belemmering word voor in de toekomst je dit zal moeten aankaarten en eventueel netjes met haar moeten afsluiten.
pi_63593929
Erm. voor de duidelijkheid, je vraagt ons wat te doen, onderstaande is dus mijn input. Geen kritiek, maar advies....

Twee vragen:
1) Moet je per se met een meisje op intellectueel niveau gedachten uitwisselen?
2) Moet je per se met een meisje/intellectueel persoon een relatie aanknopen om af toe lekker te ouwehoeren/discussieren op een voor jou prettig niveau?

Als ik jou was zou ik eens in je vriendengroep gaan zoeken, kijken of daar geen gesprekspartner in kan vinden, die op jouw niveau mee kan praten. Of anders op die universiteit van je. En ik bedoel dan een jongen. En blijf dus bij je huidige vriendin.

Waarom?

Omdat:
- je voor jezelf het emotioneel makkelijker maakt: verliefdheid is geen issue.
- je in de ogen van je vriendin gewoon gezellig af en toe met een makker van je op stap gaat. Ik weet niet hoe je dat nu naar haar communiceert, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat of je momenteel nou eerlijk of niet bent, wanneer je dit veel langer blijft doen, ook zij haar vraagtekens er bij zal gaan zetten. "Goh hij is wel erg vaak weg." (als je liegt) "goh hij is wel erg vaak bij dat meisje."(als je eerlijk bent)
- je toch aan je intellectuele trekken komt maar je relatie er niet voor op het spel zet. Het klinkt alsof jullie iets moois hebben, gooi dat niet te snel weg.

Daarnaast denk ik dat je het contact met het meisje op wie je verliefd aan het worden bent (op een vriendelijke manier als het kan) moet verbreken. Je maakt het jezelf erg moeilijk zo

[ Bericht 1% gewijzigd door Yggie op 28-11-2008 13:53:02 ]
pi_63593942
Reacties worden steeds erger hier, nogmaals BLIJF bij je eigen meisje. Ja welkom in de wereld, maar je moet niet de eerst beste aandachtsgeile hoer inwisselen en je vriendin achterlaten.
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_63593951
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:58 schreef TryX het volgende:
Blijf bij je huidige vriendin, iedereen verlangt wel eens naar een andere chick, nobody is perfect you know!
Ik denk dat dit de spijker op zijn kop slaat.

Iedereen verlangt wel eens naar een ander.
pi_63594193
Bij je vriendin blijven, een intellectueel praatgroepje zoeken, klaar
pi_63594405
Als je al gevoelens heb voor die meid en blijft afspreken dan ben je al bezig met haar te bedriegen!

Zoek mensen om je heen met gemeendschappelijke intereses waarmee je lekker kan discusseren zoveel je wil, en ga dan lekker naar huis naar je vriendin waarvan je veel houd

Grote kans dat je huidige vriendin dingen mist die je graag zou zien (dat heeft elke relatie, grote kans dat zij dat ook heeft, maar dat maakt niet uit) , maar dat geeft geen garrantie dat een andere vrouw wel alles heeft, al lijkt het gras bij de buren vaak veel groener dan die van jezelf

Zoek je uitdagingen niet alleen in je vriendin maar ook in vrienden en mensen om je heen, hobbies, werk en wat dan ook.
Als die meid 'n vriendin is van je dan is daar niks mis mee.. je hoeft niet per-se een relatie te hebben met een vrouw om ermee om te gaan you know..

Verders 5 jaar.. je bent niet voor niks zo ver gekomen samen, niemand is perfect en de dingen waarvan we het meeste houden van onze partner gaat ons het snelste irriteren zeggen ze wel eens.

Doe wat je denkt dat goed is, maar
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_63594433
quote:

[..]

Als iemand van zichzelf weet dat hij intelligenter is dan een ander, dan is dat niet gelijk dat hij zichzelf heel erg interessant vindt hoor. Er is ook gewoon zoiets als zelfkennis. Het hoeft niet perse arrogantie te zijn. Ik denk niet dat je dan zo'n topic opent als je even wilt vertellen hoe slim je wel niet bent.

En het proberen door haar ogen te bekijken? Hij ervaart toch een probleem, zij niet. Dus ik neem aan dat dat zijn probleem of moeilijkheid niet oplost.
Dus...
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:09:17 #26
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63594502
Wat een gebakje, die vriendin. Ongelofelijk dat zoiets op de universiteit zit.

Dat gezegd hebbende, vind ik dat zaken als intellect/intelligentie/slimheid, hoe je het ook noemen wilt, vrijwel geen enkele rol spelen in een vriendin. Ik heb ze liever flink wat dommer zelfs, dan kan ik ze nog van alles wijsmaken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:15:05 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63594640
Ik vind Prakakikker erg scherp en schaar mij achter haar. Het lijkt mij binnen een relatie juist dat je op intellectueel niveau gewaagd bent en blijft. Helemaal als je voor de lange termijn gaat. Dingen zoals uiterlijk en seks worden gewoon minder naarmate de jaren vorderen. Bovendien zijn die twee ook niet per definitie de belangrijkste fundamenten onder een relatie, maar dat ter zijde.

Als je nu al constateert dat het met dat intellect niet helemaal goed zit, krab je je terecht achter je oren. De vraag is denk ik: ga jij dit gebrek aan uitdaging volhouden? Weegt het op tegen al die positieve eigenschappen die ze heeft? Ook op de lange termijn? Een aantal mensen zeggen terecht: koester wat je hebt, niemand is perfect. Maar als juist het ene wat jou zo gelukkig maakt ontbreekt... tja.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:16:51 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_63594690
quote:

[..]

Hoe het ook zij, jij bewijst bij deze in ieder geval dat je zelf ook geen uiterst helder licht bent.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_63594842
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
Hehehe, studeren onder het motto 'omdat iedereen het doet'. Carrière: hoogopgeleid tegen een baby brabbelen en hobbywerk van 2 dagen in de week dat vooral 'leuk' moet zijn. Toch?

Ik denk dat TS het antwoord bij zichzelf moet zoeken. Misschien kun je dit gemis accepteren, misschien kun je accepteren dat niet iedereen hetzelfde is.
Misschien is je volgende vriendin een tuinbroek-dragende twee-erwtjes-op-een-plank type (en nog vegetariër ook), en ruziën jullie voortdurend om niets. Oh, wat zul je je wulpse gewillige meisje missen

Je zoekt in feite 4 kwaliteiten in één persoon:
- intelligente sparring partner
- lichamelijk aantrekkelijk - sexuele partner
- wil graag bij jou blijven (dat geldt natuurlijk ook niet voor iedereen) - partner dus, niet eenzijdig.
- kun je goed, vaak en lang mee samenzijn - aka relatiemateriaal.

Je hebt nu 3 van de 4 eigenschappen, en de eigenschap die mist is de enige die je ook bij anderen zou kunnen halen...

[ Bericht 4% gewijzigd door mgerben op 28-11-2008 14:28:36 ]
pi_63594876
Tering wat een geblabla. Waar gaat het nu eigenlijk om? TS heeft een vriendin maar is nu verliefd op een ander en vraagt zich nu af wat hij moet doen.
Een objectief advies:
Je bent verliefd op iemand anders, oftewel er is iets mis in je huidige relatie (whatever dat dan ook is). Is dit gemis structureel? Volgens TS wel, dan is er dus maar 1 conclusie mogelijk, kappen met je vriendin. Je bent nog jong en blijkbaar verwacht je toch niet dat je de rest van je leven bij je huidige vriendin blijft.
pi_63594956
Je gaat toch al emotioneel vreemd, dus maak het uit en wees gelukkig met die ander.
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:34:06 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63595145
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:46 schreef Yggie het volgende:
Erm. voor de duidelijkheid, je vraagt ons wat te doen, onderstaande is dus mijn input. Geen kritiek, maar advies....

Twee vragen:
1) Moet je per se met een meisje op intellectueel niveau gedachten uitwisselen?
2) Moet je per se met een meisje/intellectueel persoon een relatie aanknopen om af toe lekker te ouwehoeren/discussieren op een voor jou prettig niveau?

Als ik jou was zou ik eens in je vriendengroep gaan zoeken, kijken of daar geen gesprekspartner in kan vinden, die op jouw niveau mee kan praten. Of anders op die universiteit van je. En ik bedoel dan een jongen. En blijf dus bij je huidige vriendin.
Puike seksistische post!

Volgens mij wil hij niet zozeer met een meisje op niveau van gedachten wisselen, maar met zijn meisje. Lijkt me nogal wenselijk dat de belangrijkste persoon in je leven (laten we het even zo noemen) iemand is met wie je niet alleen een seksuele of emotionele klik hebt, maar ook zeker een verstandelijke. Dat laatste kan zich ook uiten in humor - het voorbeeld dat je geeft van die cartoons is niet slecht, in die zin.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:34:59 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63595169
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:22 schreef mgerben het volgende:
Oh, wat zul je je wulpse gewillige meisje missen
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:39:35 #34
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63595291
Bizar trouwens, dat zwart-wit-denken hier. Alsof slimme geile chicks niet bestaan.
Check mijn band Glorybox
pi_63595336
Volgensmij is er altijd wel iets aan iemand, dat je liever anders ziet. Anders gezegd, er zullen altijd wel dingen blijven die je mist. Al is het iets heel kleins. Maarja, je kunt niet alles hebben toch?
Als je er (schijnbaar) zo'n groot probleem mee hebt, moet je een andere meid zoeken. Heb je het trouwens wel al eens besproken met je vriendin?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 14:44:47 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63595407
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:41 schreef Starr_003 het volgende:
Heb je het trouwens wel al eens besproken met je vriendin?
Tuulijk niet.
Zij komt toch niet aan zijn niveau?
pi_63595408
ach, straks treft TS een 'intelligent wijf', maar post hij over 5 jaar dat hij hem niet meer omhoog krijgt omdat ze een kort kittig kapsel aan heeft laten meten na het baren van zijn eerste hoogst intellectuele zoon/dochter
Doei.
pi_63596220
Heb je geen vrienden waarmee je die gesprekken kan voeren?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:25:45 #39
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_63596477
Dus omdat je vriendin niet van politieke cartoons en kunst houdt (want dat kan ook nog hè) heb je het idee net met haar te kunnen praten. Da's wel erg kort door de bocht, denk je ook niet?
Maar goed, als ze je meer aangetrokken voelt tot vrouwen waarmee je wel over dat soort dingen kunt praten, dan moet je daar lekker voor gaan.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:55:38 #40
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63597312
De situatie zoals hij nu is, is toch goed? TS heeft een leuke en lieve vriendin en "vrienden" waar hij zich op intellectueel niveau mee kan meten. Ik zou zeggen dat je gewoon moet kijken dat je niets doet met die verliefdheid voor die andere meid en je zit gebeiteld.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63597342
Tot je nu weer verliefd werd was je vriendin wel goed genoeg, je had het iig nog niet uitgemaakt. Nu ben je verliefd en denk je er over met die ander door te gaan. Mijn advies: wach in ieder geval tot die verliefdheid over is en je weer wat objectiever naar je relatie kan kijklen, contact met die andere meid dus afkappen, dan maak je waarschijnlijk een meer weloverwogen keuze dan in je roes van verliefdheid.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63597678
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:56 schreef As_33 het volgende:
Tot je nu weer verliefd werd was je vriendin wel goed genoeg, je had het iig nog niet uitgemaakt. Nu ben je verliefd en denk je er over met die ander door te gaan. Mijn advies: wach in ieder geval tot die verliefdheid over is en je weer wat objectiever naar je relatie kan kijklen, contact met die andere meid dus afkappen, dan maak je waarschijnlijk een meer weloverwogen keuze dan in je roes van verliefdheid.
Dat is inderdaad goed advies As
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:13:59 #43
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63597831
misschien vindt de dame in kwestie zich wel veel te intelligent voor TS
en wil helemaal geen relatie
zonnig Brasil
pi_63597973
misschien praat de vriendin van TS wel niet over politiek enzo met TS omdat ze denkt dat hij 't niet zal begrijpen
Doei.
pi_63599236
Je voordoen als intellectueel en dan 'ik wordt' in de TT zetten.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_63599473
Ik geloof er eigenlijk heel weinig van dat die vriendin van je geen verbanden zou kunnen leggen. Ze studeert, dus ze is niet volkomen achterlijk. Ik denk dat je het te veel bij haar legt en te weinig naar jezelf kijkt. Misschien vindt ze politiek wel gewoon totaal oninteressant. Misschien vindt ze jouw manier van discussieren irritant maar heeft ze met studiegenoten wél interessante gesprekken. Wat heb jij zelf eigenlijk al geprobeerd om dit probleem op te lossen?
pi_63599507
Het gaat niet per se om politiek, maar ook hoe zij kennelijk haar werkelijkheid (de wereld, de dingen) ervaart.
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:02:05 #48
231196 Marsyas
Bipolarized : Boo ! 2U2
pi_63600291
Dit soort levensbepalende beslissingen zijn te subjectief om objectief over te adviseren..Zoek het lekker zelf uit, m.a.w...Als je hier zelf niet uit kan komen, terwijl jij alle relevante info hebt, hoe moeten wij dat dan doen... Neem zelf de verantwoordelijkheid maar voor de bevrediging van je 'intellectueele' behoeften, loser !
Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.
pi_63600310
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:09 schreef Lemmeb het volgende:

Wat een achterlijke reactie zeg. Ken jij haar? Hoogstwaarschijnlijk niet. Makkelijk conclusies trekken dan.
pi_63600972
Ik heb nog nooit eerder iets gepost op een forum, laat staan een topic geopend en ik ben overdonderd door de vele reacties. Bedankt voor de (vaak nuttige) input!

Ik zie een aantal mensen zeggen: 'nobody's perfect'. Dat is natuurlijk ook zo. Ik heb dan ook niet de illusie dat het meisje waarop ik verliefd ben geworden wel perfect is, net zo min als ik perfect ben. Wél denk ik dat iemand de in zijn of haar ogen minder goede eigenschappen makkelijker of moeilijker kan accepteren afhankelijk van zichzelf en wat hij of zij zelf zoekt in een partner. Ik kan bijvoorbeeld gemakkelijk accepteren dat ze altijd en waar dan ook te laat is.

Het hele verhaal gaat dieper dan praten over politiek of kunst. Ik denk dat iedereen van dag tot dag alles wat hij of zij meemaakt bewust of onbewust overdenkt en een plek geeft in zijn of haar gedachten. Dag in dag uit ben je aan het relativeren, aan het nadenken waarom dingen gaan zoals ze gaan of zijn zoals ze zijn of waarom mensen op een bepaalde manier handelen. Dit gaat beter als je de conclusies die je uit dat soort overdenkingen trekt kunt voorleggen aan iemand die je vertrouwd en ze met diegene's gedachtes kan vergelijken om op die manier tot een meer evenwichtige en genuanceerde gedachte te komen. Voorbeeld: een professor mag een student uitzenden naar een prestigieuze universiteit in Amerika. Kiest hij voor de beste student met het geweldige cv die er ook wel komt zonder die extra studie, of voor de iets mindere student die door de plek in Amerika zijn kansen op de arbeidsmarkt vele malen vergroot. Wat is beter? Elke dag kom je dit soort dingen tegen (op kleinere en op grotere schaal). Ik vind het leuk/boeiend om het hierover te hebben met mensen. Ik heb het wel eens over dit soort dingen met mijn vriendin, maar wat ik zo geweldig vond aan dat andere meisje is dat zij mij meer dan eens mij doet denken: 'shit, zo had ik het nog niet bekeken'. Niet dat we er altijd uit komen, maar het levert wél altijd een uitdagend gesprek op, omdat we steeds op elkaars argumenten kunnen reageren. Ik zeg niet dat ik met dit meisje zal eindigen, maar ik ben wel bang dat ik misschien verliefd zal blijven worden op vrouwen met wie ik die geestelijke klik heb.

Het is in mijn ogen niet zo dat ik niet voldoende geïnteresseerd ben ik mijn vriendin. Juist het tegenovergestelde, ik hoor haar graag vertellen over haar studie e.d. En in tegenstelling tot wat sommige mensen op het forum dachten: ik houd nog wel degelijk erg veel van haar. De vraag is wat de toekomst brengt. Nu kan ik inderdaad nog met vrienden uit (zowel mannelijk als vrouwelijk), om te praten over van alles en nog wat, maar als we eenmaal aan het werk zijn en samenwonen ben je toch meer op elkaar aangewezen, wat dan? Dan heb ik nog steeds de behoefte om mijn wereldbeeld te spiegelen aan dat van iemand anders, maar vaak niet meer de tijd om dat met mensen buiten je eigen huishouden te doen.

Dus, is de wereld niet zo rooskleurig als ik me altijd had voorgesteld en moet ik bepaalde zaken accepteren en in mijn handjes knijpen met mijn huidige liefde, omdat zij mij bijna alles biedt waar ik ooit van droomde, of moet ik de wijde wereld in trekken en hopen dat er iemand op mijn pad komt met wie ik die geestelijke klik wel heb in de hoop dat dat meisje ook voor mij valt (niet per se met dat meisje op wie ik nu verliefd ben). Wat is realistisch?

Excuses voor de lange post, maar ik ben niet erg goed in het kort en bondig opschrijven van zaken.
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:04:33 #51
231196 Marsyas
pi_63603269
Aangezien je /de realiteit die je te wachten staat niet kent, zowel met vrouw A, of B, danwel geen van beide, is het onmogelijk te zeggen wat "realistisch" is, op termijn. Ik kan je wel zeggen dat je op de diverse NL fora genoeg intellectueele 'sparring-partners' kan vinden op elk denkbaar gebied om je de rest van je leven zoet te houden.
Wie het onderste uit de kan wil.....
pi_63604836
quote:
Het hele verhaal gaat dieper dan praten over politiek of kunst. Ik denk dat iedereen van dag tot dag alles wat hij of zij meemaakt bewust of onbewust overdenkt en een plek geeft in zijn of haar gedachten. Dag in dag uit ben je aan het relativeren, aan het nadenken waarom dingen gaan zoals ze gaan of zijn zoals ze zijn of waarom mensen op een bepaalde manier handelen. Dit gaat beter als je de conclusies die je uit dat soort overdenkingen trekt kunt voorleggen aan iemand die je vertrouwd en ze met diegene's gedachtes kan vergelijken om op die manier tot een meer evenwichtige en genuanceerde gedachte te komen.
Wat je hierboven omschrijft is 'iets' wat een liefdespartner sowieso voor je moet betekenen...
Zij hoort jou te kunnen ondersteunen/helpen in het doorgronden van bepaalde zaken.

Intellectuele uitdaging, dat is belangrijk. Je partner hoort mijns inziens jouw sparringpartner te zijn. Jij zal door de jaren heen jezelf intellectueel meer ontwikkelen, bij haar zal het constant blijven. Niet fijn, lijkt mij. <,,,,> Het zou toch fijn zijn om een partner te hebben waarmee je samen de werkelijkheid beter kunt doorgronden, en met hetzelfde bewustzijn het leven, de dingen ervaart.

Ik herken het probleem. Het probleem dat het bewustzijn van veel medemensen anders is (niet per se lager of hoger). Als sommige vrienden hun leven intellectueel anders ervaren, prima. Maar een levenspartner? Wellicht de moeder van jouw kinderen? Nee, ik vind dat je jezelf ernstig tekort doet. Maar accepteren dat jouw liefdespartner altijd een ernstige intellectuele leegte zal hebben is echt een onnodige kwelling!

Je weet zelf jouw eigen antwoord wel. Je hebt de pro's en contra's gegeven. Je hebt de pro's en contra's gehoord van de users. Maak een balans op, en neem een beslissing.

[ Bericht 0% gewijzigd door PradaKikker op 28-11-2008 21:50:50 ]
pi_63604886
En jongens die hier lopen te claimen dat je maar elders sparringspartners moet gaan zoeken, zoals een forum, politieke partij of weet ik het, zijn echt simplistisch en oppervlakkig. Echt absurd.

WTF, denk ik dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 20:59:28 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63605014
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:55 schreef PradaKikker het volgende:
En jongens die hier lopen te claimen dat je maar elders sparringspartners moet gaan zoeken, zoals een forum, politieke partij of weet ik het, zijn echt simplistisch en oppervlakkig. Echt absurd.

WTF, denk ik dan.
En jij als expert weet alles beter toch?
pi_63605160
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En jij als expert weet alles beter toch?
Retorische vragen stellen op een forum. Heel logisch.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 21:04:45 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63605201
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:03 schreef PradaKikker het volgende:

[..]

Retorische vragen stellen op een forum. Heel logisch.
Niks retorisch aan.
Gewoon simpel ja of nee.
Of ben je dat niveau ontstegen??
pi_63605235
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niks retorisch aan.
Gewoon simpel ja of nee.
Of ben je dat niveau ontstegen??
Je doet nu heel dom.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 21:07:55 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63605319
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:05 schreef PradaKikker het volgende:

[..]

Je doet nu heel dom.
Want?
Omdat jij je nogal superieur voelt vraag ik iets en ik doe nu dom?
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:55 schreef PradaKikker het volgende:

WTF, denk ik dan.
Wie is nou dom bezig door goede raad af te kraken en te doen alsof de mensen die dat aanraden een stelletje mongooltjes bij elkaar zijn.
pi_63605489
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Want?
Omdat jij je nogal superieur voelt vraag ik iets en ik doe nu dom?
[..]

Wie is nou dom bezig door goede raad af te kraken en te doen alsof de mensen die dat aanraden een stelletje mongooltjes bij elkaar zijn.
Retorische vragen beantwoorden is zinloos.

Verder ben ik definitief tot de conclusie gekomen dat het bewustzijn van TS wat hoger ligt dan die van de users die hier gereageerd hebben. Jullie begrijpen niet eens waar hij mee zit. Ik bedoel! Jullie advies is over het algemeen dan ook om de intellectuele leegte van zijn partner elders te gaan vullen. Absurd.
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:13:07 #60
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63605519
Ik ben het eens met Pradakikker. Ik denk ook dat het belangrijk is om op hetzelfde niveau te zitten als je partner. En dat heeft niets met suprioriteit te maken in mijn ogen.

Het gaat hier ten slotte wel om je levenspartner, je moet daar toch op z'n minst een goed gesprek mee kunnen voeren.
Toeval is toeval
pi_63605632
TS is op zoek naar de perfecte partner.

Newsflash: Die bestaat niet.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_63605682
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:12 schreef PradaKikker het volgende:

[..]

Verder ben ik definitief tot de conclusie gekomen dat het bewustzijn van TS wat hoger ligt dan die van de users die hier gereageerd hebben. Jullie begrijpen niet eens waar hij mee zit. Ik bedoel! Jullie advies is over het algemeen dan ook om de intellectuele leegte van zijn partner elders te gaan vullen. Absurd.
Het is dan ook Fok! ! !
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:20:27 #63
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63605794
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:16 schreef Jajong het volgende:
TS is op zoek naar de perfecte partner.

Newsflash: Die bestaat niet.
Volgens mij heeft hij juist gezegd niet op zoek te zijn de de perfecte partner, maar naar iemand die op een voor hem belangrijk punt zijn gelijke is.
Toeval is toeval
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2008 @ 21:21:22 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63605826
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:12 schreef PradaKikker het volgende:

[..]

Arrogant mannetje ben jij.

Hoe voelt dat nou om je zo superieur te voelen?
Of denkt te zijn?

En wat is er mis om lid van een vereniging te worden?
Iissues bij jou misschien die je reflecteerd op TS?
pi_63605955
Ik vraag me eigenlijk af waarom ts op dat meisje is gevallen in de eerste plaats. Wanneer je erg veel waarde hecht aan haar intellectuele niveau etc. heb je zoiets toch vrij snel door, lijkt me.
pi_63606779
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Arrogant mannetje ben jij.

Hoe voelt dat nou om je zo superieur te voelen?
Of denkt te zijn?

En wat is er mis om lid van een vereniging te worden?
Iissues bij jou misschien die je reflecteerd op TS?
Ik begrijp je probleem niet. Kennelijk is het met jouw intellectuele capaciteiten dusdanig gesteld dat je het niet kunt verdragen dat andere mensen hier een selectiecriterium van maken voor het uitkiezen van een partner.

Er is niets mis met het lid worden van een vereniging, maar als je kennelijk van jezelf al weet dat je bepaalde behoeften hebt die je graag bevredigd ziet, waarom zou je hiervoor dan een uitzondering maken bij het selecteren van een levenspartner?

Tenslotte betreffende het zogenaamde arrogante mannetje dat ik zou zijn wat zijn issues 'reflecteerd' op TS. Ten eerste ben ik een vrouw. Ten tweede is het niet zo moeilijk om gevoelens van suprioriteit te krijgen bij achterlijke schapen zoals in dit topic. Ik betreur het ten zeerste dat de mensheid kennelijk uit dit hout gesneden is. Dit is een allesomvattende verklaring voor de felle reacties die ik geef op onderwerpen van dit kaliber.
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:15:26 #67
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63607855
TS wordt gedist door users omdat hij - met heel veel omslachtige woorden - vertelt dat hij op bepaalde gebieden de aansluiting met zijn vriendin mist. Het kan dan inderdaad gebeuren dat je iemand tegen het lijf loopt die je op allerlei vlakken meer uitdaagt dan je bestaande liefde. Zeker als je elkaar al vijf jaar kent (zo te horen van de middelbare school) dan kan er een hoop gebeuren in je ontwikkeling.

Het is natuurlijk maar de vraag of er hier advies wordt gegeven waar TS iets aan heeft - hij zal zijn eigen beslissing moeten nemen, maar hem simpelweg gaan afzeiken als een arrogante eikel omdat hij iets mist in zijn relatie vind ik een beetje mis.

On topic: bij iemand blijven uit gewoonte of gemakzucht is niet best. Probeer te analyseren wat de goede en slechte punten van je relatie op dit moment zijn, en hak dan de knoop door. Bedenk wel dat verliefdheid maar tijdelijk is, en probeer je voor te stellen of je met meisje B verder kan dan alleen leuk praten.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:42:47 #68
231196 Marsyas
pi_63608794
Lief, klein, pradakikkertje met een vliegje op je neus..Uit het klaarblijkelijke feit dat jij iedereen die er anders over denkt dan jij kwalificeert als "domme schapen" valt alleen maar af te leiden dat je nog heel veel moet leren over hoe het leven in de praktijk werkt, infantiel kasteelroman-lezeresje..Als jij een intellectueel bent eet ik mijn hoed op..
pi_63609207
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:42 schreef Marsyas het volgende:
Lief, klein, pradakikkertje met een vliegje op je neus..Uit het klaarblijkelijke feit dat jij iedereen die er anders over denkt dan jij kwalificeert als "domme schapen" valt alleen maar af te leiden dat je nog heel veel moet leren over hoe het leven in de praktijk werkt, infantiel kasteelroman-lezeresje..Als jij een intellectueel bent eet ik mijn hoed op..
Ik zou niet weten hoe jouw conclusie dat ik niet zou weten hoe het leven in de praktijk werkt gerechtvaardigd kan worden. De mensen die ik kwalificeer als "domme schapen" zijn degenen die geen waarde hechten aan de intellectuele kant van een relatie. Mijns inziens is dit volkomen terecht.
  vrijdag 28 november 2008 @ 23:27:04 #70
231196 Marsyas
pi_63610159
Er is hier niemand die stelt dat de intellectuele kant verwaarloosbaar/waardeloos is. Wel velen die vinden dat dat niet het enigste is dat telt, of zelfs maar het belangrijkste is..Door die, heel zwart-wit, meteen maar als "domme schapen" te kwalificeren, terwijl ze niet voldoen aan je zelf-gestelde criterium daarvoor, is blijk geven van een bepaalde kortzichtigheid, c.q. gebrek aan nuancering typerend voor Mensen die niet weten hoe 'het' werkt..
pi_63617389
na 5 jaar weet je wat je wel of niet wilt binnen je relatie,
blijkbaar is dat niet lief en leuk zijn de rest van je leven maar iets meer diepgang,

stop met deze relatie en volg je hart.
En er is altijd wel iemand perfect voor jou,
ga er naar op zoek.

succes
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:50:21 #72
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_63617444
Als ik jouw omschrijving van je vriendin hoor zou ik zeker bij haar blijven.
Niemand heeft namelijk alles 100% perfect. Intellectuele sparringpartners kun je ook vinden in vrienden.
Zo weet je e.e.a. prima te combineren mijns inziens.
Ik ben een eckte rapnegert
pi_63618623
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom ts op dat meisje is gevallen in de eerste plaats. Wanneer je erg veel waarde hecht aan haar intellectuele niveau etc. heb je zoiets toch vrij snel door, lijkt me.
Toen dacht hij: lekker wijf en toen ze eenmaal zijn vriendin werd kwam hij erachter dat ze eigenlijk niet zoveel boeiends te zeggen had.
Cool story, Hansel.
pi_63618993
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Toen dacht hij: lekker wijf en toen ze eenmaal zijn vriendin werd kwam hij erachter dat ze eigenlijk niet zoveel boeiends te zeggen had.
Dat moet dan wel ja.
pi_63619264
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat moet dan wel ja.
Maar liefde maakt toch blind (of zo iets)? Alhoewel 5 jaar lang wel erg lang is om erachter te komen.
Cool story, Hansel.
pi_63619306
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

En dan blijft hij vijf jaar bij haar?
pi_63625347
Ik denk zelf dat je verschillende raakvlakken met iemand moet hebben om een relatie gelijkwaardig te kunnen noemen.
Intellectuele gelijkwaardigheid is beslist heel belangrijk, maar emotioneel en qua belevingswereld moet je ook ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Kun je goed communiceren met je partner? Klikt het seksueel een beetje?
Ik denk dat de TS moet overwegen of hij en zijn partner het verder goed hebben samen, en wel goed genoeg om het verschil in denkniveau te overbruggen.
Zij volgt ook een academische studie, dus hemelsbreed zal dat verschil niet zijn..
pi_63626144
Net alsof een academische studie iets zegt over het intellect! Mijn god, dat is zo bedroevend, zeker bij vrouwen.
pi_63626548
Ik vraag me trouwens altijd af wat mensen intellectueel vinden aan het praten over politiek of kunst? Als ik iets voor semi-intellectuelen vind zijn het wel die ellenlange gesprekken over politiek en kunst.

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat het mij niet uitmaakt waarover ik met iemand goed kan praten, zolang ik maar met diegene kan praten en het gezellig is. Ik ga met veel verschillende mensen om van magazijnmedewerkers tot mensen die je intellectueel zeer geslaagd zou kunnen noemen maar met alle soorten mensen kan ik goede gesprekken hebben. Alleen zelfverklaarde intellectuelen praat ik niet graag mee. En ik waardeer een leuk gesprek over van alles of niets ook niet lager dan een "intellectueel" gesprek.

[ Bericht 29% gewijzigd door ThaMadEd op 29-11-2008 21:17:32 ]
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:40:26 #80
231196 Marsyas
pi_63627310
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:09 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik vraag me trouwens altijd af wat mensen intellectueel vinden aan het praten over politiek of kunst? Als ik iets voor semi-intellectuelen vind zijn het wel die ellenlange gesprekken over politiek en kunst.

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat het mij niet uitmaakt waarover ik met iemand goed kan praten, zolang ik maar met diegene kan praten en het gezellig is. Ik ga met veel verschillende mensen om van magazijnmedewerkers tot mensen die je intellectueel zeer geslaagd zou kunnen noemen maar met alle soorten mensen kan ik goede gesprekken hebben. Alleen zelfverklaarde intellectuelen praat ik niet graag mee.
Daar heb je een goed punt, ThaMadEd. Ik heb hetzelfde..Of ik nou met een debiel of een genie 'lul', het maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het ego maar niet teveel in de weg zit. M.A.W. als je fout zit, geef dat toe en wordt wijzer. Je kan van iedereen iets leren. Je bent allemaal in de eerste plaats Mens, de rest is secundair en een kwestie van smaak en aanleg,. En dat geldt ook voor "zelfverklaarde intellectuelen", BTW...
Wie het 'kleine' niet eert, is het grote niet weerd.
pi_63628634
Volgens mij valt dat intellectuele verschil wel mee aan de spelling van de TS te zien Sowieso vind ik mensen die diepgaande gesprekken willen voeren over kunst en politiek maar enge wezens.
Het zijn immers gelukkige mensen die niets hebben om achter slot te doen.
pi_63628643
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:40 schreef Marsyas het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt, ThaMadEd. Ik heb hetzelfde..Of ik nou met een debiel of een genie 'lul', het maakt eigenlijk niet zoveel uit, zolang het ego maar niet teveel in de weg zit. M.A.W. als je fout zit, geef dat toe en wordt wijzer. Je kan van iedereen iets leren. Je bent allemaal in de eerste plaats Mens, de rest is secundair en een kwestie van smaak en aanleg,. En dat geldt ook voor "zelfverklaarde intellectuelen", BTW...
Wie het 'kleine' niet eert, is het grote niet weerd.

Ja, maar je gaat mijns inziens niet een relatie aan met een persoon die intellectueel niet op hetzelfde niveau zit. En daar gaat dit topic dan ook over.
pi_63628825
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:29 schreef PradaKikker het volgende:

[..]

Ja, maar je gaat mijns inziens niet een relatie aan met een persoon die intellectueel niet op hetzelfde niveau zit. En daar gaat dit topic dan ook over.
Zolang je de tijd van je leven met die persoon hebt en je je op één of andere manier aangetrokken voelt zie ik het probleem niet. Liefde kent geen kleur maar kent ook niet een bepaald IQ. Oke, met een zwakbegaafde zal ik ook geen relatie aangaan maar mij gaat het meer om de persoon zelf dan hoe intellectueel begaafd ik die persoon vind.
pi_63629292
TS: ik zou zeggen, blijf zitten waar je zit en bedenk eerst eens wat je wil. Nu een beslissing nemen is niet echt je beste optie, omdat je 'beneveld' bent door dat andere meisje. Richt je eens op de leuke dingen van je vriendin - die heeft dat andere meisje misschien weer niet. En die gesprekken, mis je die nou zo erg dat je het niet af kunt met vriendschappen waarin je lekker kunt discussieren? Je zegt dat je veel van je vriendin houdt en zij van jou, dat het eigenlijk heel goed gaat verder. Als je zo veel goede dingen hebt, denk je dan dat het nog beter kan?

Je moet niet bij iemand blijven 'uit gewoonte' terwijl je er niet gelukkig mee bent, maar pak ook niet overhaast je koffers.
Sanity is (not) statistical
pi_63639110
Kies je voor makkelijk, veilig, verstandig blijf dan bij je huidige vriendin. Kies je voor verandering, turbulentie, mogelijk een fantastisch nieuw iets, of mogelijk een enorme domper (maar eye-opener) volg dan je hart...

In liefde kan alles gebeuren...Dus tsja...wat if realistisch?
  zondag 30 november 2008 @ 09:04:06 #86
231196 Marsyas
pi_63639194
quote:

[..]

Een begrijpelijk standpunt, opzich...FF speculatief, ik besef dat ik je niet ken, maar het komt er dan in de praktijk op neer dat je alleen maar voor boven je "niveau" zal gaan, omdat "hetzelfde" zowel moeilijk te vinden, als objectief te bepalen zal zijn. Mensen hebben ook wel eens een off-day of zijn gestresst, enz..
Dus neem je een (ruime?) marge in acht om latere teleurstelling te voorkomen...Liever teveel hersens dan te weinig, tóch..?
Maar wat te doen als de 'doelgroep' er net zo over denkt als jij, en jou, terecht of niet, te 'min' acht ?
pi_63640366
ik snap wat je bedoelt.
het gras lijkt altijd groener aan de overkant, maar op het moment dat je er dan bent blijkt het niet zo te zijn.
[img]http://users.telenet.be/Noxide/lord.gif[/img]
pi_63640926
Je moet doen wat je zelf denkt dat het beste voor je is
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 30 november 2008 @ 14:40:00 #89
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_63643862
PradaKikker spreekt zichzelf erg tegen.

Excuustruus-gehalte lijkt hoog, however
Well, I can take you far away, with my mind
pi_63655020
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:40 schreef Armoed het volgende:
PradaKikker spreekt zichzelf erg tegen.
en waarom is dat
  zondag 30 november 2008 @ 22:30:17 #91
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63655030
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:45 schreef Noortje. het volgende:

[..]

En dan blijft hij vijf jaar bij haar?
Hetgene wat je van je partner verwacht kan in de loop der tijd veranderen
  zondag 30 november 2008 @ 23:52:25 #92
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_63657294
quote:

[..]

Klopt en sommige mensen zijn van mening dat zij dat "gebrek aan intellect" wel buiten de relatie zouden kunnen vinden.
Op die manier proberen ze nieuw licht te schijnen op het "probleem" van de TS, simpel toch.

Je lijkt je erg op te winden over het feit dat sommige mensen het op een andere manier op zouden lossen dan jij.
Het komt erg klein over.
  maandag 1 december 2008 @ 02:29:09 #93
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_63659083
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:23 schreef Faithy het volgende:
...maar wel een grammaticafout in de TT maken

Ik denk dat jouw intellect ook wel meevalt

maargoed, als je jezelf niet de rest van je leven met haar ziet delen moet je eerlijk zijn en er een eind aan maken
Aan de hand van één taalfout iemands intellect beoordelen. _!
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 1 december 2008 @ 02:42:22 #94
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_63659135
Wat een hoop kansloze reacties weer.

Ik zou het trouwens uitmaken. Innerlijk blijft wel redelijk constant, op dit gebied dan. Als jij op deze manier denkt over je vriendin, dan lijkt me dat geen goede basis voor de rest van een serieuze relatie. Zou je bijvoorbeeld je vriendin als de moeder van je kinderen willen? Een leuk meisje waarmee je wel oneindige uitdagende gesprekken kunt voeren zul je heus nog wel tegenkomen. Dat lijkt me toch iets waardevoller dan een aardige vriendin die er nu mooi uitziet.

Ik vind het dus belangrijker wat ts zelf vindt van zijn vriendin. Daarbij maakt het niet zozeer uit wie er nou wel of niet intellectueel is en of je dit gebrek schaart onder verschillen in ontwikkeling of verschillen in interessegebieden. Het klinkt alsof je geen echte klik hebt met je huidige partner.

Onvoorstelbaar vind ik het persoonlijk, dat je echt denkt in dit geval 'nobody is perfect'. Iedereen heeft zijn minder goede dingetjes ja. Maar niet inhoudelijk goed met elkaar kunnen praten lijkt me vrij essentieel.
ik heb ook altijd pech.. :'(
  maandag 1 december 2008 @ 02:55:54 #95
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63659170
quote:

Filosofische en levensbeschouwende discussies voer je doorgaans met je vrienden niet met je vriendin
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 1 december 2008 @ 17:02:09 #96
231196 Marsyas
pi_63672455
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:55 schreef Superfast het volgende:

[..]

Filosofische en levensbeschouwende discussies voer je doorgaans met je vrienden niet met je vriendin
Loop je te stangen, of ben je echt zo chauvinistisch ?
pi_63718728
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:29 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Aan de hand van één taalfout iemands intellect beoordelen. _!
ik wordt is gewoon een hele domme fout dat is geen typo meer te noemen
Doei.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:06:07 #98
231196 Marsyas
pi_63720275
Dom is, wie dom doet...
Alsof hoe het geschreven wordt, belangrijker is dan wat er geschreven is. Stom mag je het noemen, maar dom niet...
pi_63720337
TS doet ook dom door na 5 jaar te gaan lopen zaniken over wat hij mist in z'n vriendin terwijl hij gewoon zn pik achterna loopt en een excuus wil vinden
Doei.
pi_63935402
quote:

[..]

Precies. TS vindt zichzelf blijkbaar heel erg interessant
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')