quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:01 schreef Fems het volgende:
Ja, een aantal vrienden en mn ouders weten ook grotendeels hoe ik het wil hebben. En vooral hoe ik het niet wil hebben..
Lijkt me wel tof om alles ff als geest te kunnen checken om daarna andere dingen te kunnen doenquote:... zodat zijn ziel, na zekerheid te hebben gekregen dat de begrafenis correct is verlopen, zich in vrede bij zijn voorouders kon voegen
Och, ik vind wel dat ze na mijn crematie de kroeg in mogen en een biertje/martinitje/wijntje/malibocolatje op mij mogen drinkenquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:32 schreef Rikketik het volgende:
Pfff.![]()
Zelfde gelul als 'mijn begrafenis moet een feest zijn.'
Maar zou dat dan ook in feeststemming gebeuren?quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:43 schreef Fems het volgende:
[..]
Och, ik vind wel dat ze na mijn crematie de kroeg in mogen en een biertje/martinitje/wijntje/malibocolatje op mij mogen drinken
Ik denk dat er vanzelf herrinneringen komen. En ik denk en merk zelf aan mensen die dicht bij die jongen stonden vanmiddag, dat de herrinneringen kwamen en dat men kon lachen om wat ze samen hadden meegemaakt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:48 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Maar zou dat dan ook in feeststemming gebeuren?
Ik vind dat je dat niet van mensen kunt vragen. Als het gebeurt, prima.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:48 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Maar zou dat dan ook in feeststemming gebeuren?
Als het vanzelf gaat is er niks mis mee, maar eisen dat er een feestje wordt gebouwd... De enige crematie die ik me kan herinneren is die van mijn vader en ik was niet bepaald in de stemming om te lachen daarna.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:59 schreef Fems het volgende:
[..]
Ik denk dat er vanzelf herrinneringen komen. En ik denk en merk zelf aan mensen die dicht bij die jongen stonden vanmiddag, dat de herrinneringen kwamen en dat men kon lachen om wat ze samen hadden meegemaakt.![]()
Daar geloof ik ook in.
En een feestje, tuurlijk geen feestje. Maar ik wil dat men aan de leuke tijd met mij terugdenkt.
En nu ga ik slapen, vermoeiende dag vandaag
Herinneringen ophalen gebeurt meestal wel aardig snel, maar het is allemaal zo bittersweet. Je kunt wel lachen om bepaalde dingen, maar tegelijkertijd heb je het verdriet dat het ook altijd bij herinneringen zal blijven.quote:Op zaterdag 29 november 2008 00:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Slaap lekker Femke![]()
O nee, wij hebben dat tot nu toe bij iedere begrafenis en crematie wel gehad. Herinneringen ophalen, zowel positieve als negatieve, lachen om dingen van vroeger, huilen omdat je iemand mist etc.
Het enige wat ik écht naar vind bij een uitvaart is dat verplichte condoleancerijtje. Dat je daar als familie met al je verdriet geëtaleerd wordt voor in de zaal en dat iedereen daar dan plichtmatig een handje komt geven. Daar heb ik nooit aan meegewerkt en dat zal ik ook nooit doen. Ik wil bij de mensen zitten waar ik om geef en samen die herinneringen en dat verdriet delen.
Dat wil ik dus ook niet op mijn begrafenis.
Dan ga je daar toch lekker heen met je stijve pik?quote:Op zaterdag 29 november 2008 00:23 schreef TheVotary het volgende:
Jullie TT sugereert 1 en al geiligheid hier, maar de plaatjes vallen toch wat tegen. Zijn er die het beter doen.
sorryquote:Op zaterdag 29 november 2008 00:23 schreef TheVotary het volgende:
Jullie TT sugereert 1 en al geiligheid hier, maar de plaatjes vallen toch wat tegen. Zijn er die het beter doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |