abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66945046
Pfoe, gisteren weer kruipend naar huis na training. 8x250 in 36 met 4 minuten rust, als toetje 3x300m in gemiddeld 51 (de eerste 2 in 53, de laatste in 47) met anderhalve minuut rust. De kramp zit nog steeds in mijn kuiten.
pi_66945947
Pittige training

Gisteren 40-60-80-150-250-350-250-150-80-60-40. Knieblessure is nu gelukkig over, maar mis toch een boel 'duurvermogen' en de competitie komt ook weer snel.. dus ik moet ook weer eens gaan trainen op het verspringen.

Kreeg verleden week toch weer het advies van een van mijn trainers om de overstap te maken naar de 400-800, wanneer ik weer fit genoeg ben ipv van de 200-400..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_66946844
Achja, dat is de Lathouwers-hype in Nederland tegenwoordig, iedereen kan & moet langere afstanden lopen. Heb het zelf ook vaak genoeg gehoord, ik ben nog niet eens gewend aan de 400m.
pi_67064636
Kuijken is ook weer aardig bezig bij de NCAA indoor. Een PR van 8.56,27 gelopen op de 3km. achter de imponerende Jenny Barringer. Vorige twee op de NCAA cross al 2e achter Sally Kipyego.

Susan gaat zich nu proberen te plaatsen voor het WK outdoor in Berlijn op de 1500m en laten we eerlijk zijn, dat moet toch makkelijk gaan lukken.
pi_67268975
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:04 schreef Brownietje het volgende:
Achja, dat is de Lathouwers-hype in Nederland tegenwoordig, iedereen kan & moet langere afstanden lopen. Heb het zelf ook vaak genoeg gehoord, ik ben nog niet eens gewend aan de 400m.
In Belgie is er ook al een 400m -> 800m hype gaande
pi_67312658
quote:
Diack wil valse start bannen

De voorzitter van de Internationale Atletiekfederatie (IAAF), Lamine Diack wil een verbod voor valse starts vanaf 2010 in de sprintnummers.

"We willen een verbod voor valse starts en hopelijk stemt het IAAF-congres er deze zomer mee in. In 2010 zijn er geen grote kampioenschappen zoals Olympische Spelen of wereldkampioenschappen, zodat de atleten dan kunnen wennen aan de nieuwe regel", aldus Diack.

Sinds 2003 wordt nog maar één valse start toegestaan. Wie een tweede valse start veroorzaakt, wordt onherroepelijk uitgesloten, ook al was een andere atleet verantwoordelijk voor de eerste valse start.
pi_67314978
Volgens mij was de gedachte erachter om het een expres een valse start aannaaien tegen te gaan, maar iedereen kan onbewust een valse start maken.

Qua tijd zal het wel een aantal minuten schelen.. maar als Bolt onbewust een valse start maakt.. en je als toeschouwer veel geld heb neergelegd om hem te zien sprinten, kom je ook van een koude kermis thuis.
(Even dat op een IAAF wedstrijd natuurlijk meer onderdelen te zien zijn achterwege gelaten)
pi_67315006
quote:
In 2010 zijn er geen grote kampioenschappen zoals Olympische Spelen of wereldkampioenschappen
Wel het EK.
pi_67319061
Ik vind de huidige startregel wel goed eigenlijk. Qua tijd zal het niet zo veel schelen denk ik, dat was bij de vorige startregel wel anders. Tsjah, valse starts aannaaien hoort er ook bij, het blijft toch een spelletje, al denk ik niet dat het veel voorkomt op het hoogste niveau, wel veel sprinters die gokken.

Bij een nieuwe startregel zou je dan ook de starter eruit moeten halen en over moeten gaan op hetzelfde principe van een zwemstart. Want bij deze nieuwe startregel zou het dan beteken dat op het moment dat de starter veel te lang wacht of het publiek geluid maakt en daar een reactie opkomt dat ook meteen een valse start zou zijn.
Daarnaast is het nog mogelijk om onder de 0.10 te reageren, waardoor hele snelle starters er dus ook uit zouden liggen. En wat als er meerdere tegelijk vals starten? Iedereen eruit? Worden lege series dan in het begin...

Nee, voor mij is de huidige regel perfect en mag de nieuwe zo snel mogelijk in de prullenbak, dat zal ook wel gebeuren denk ik, neem aan dat er ook naar de mening van de atleten wordt gevraagd?
pi_67322396
Ik zou het wel een vooruitgang vinden. Ze kunnen bijna allemaal gewoon wachten als er een keer vals gestart is nu, dan kunnen ze dat ook bij een eerste keer.
pi_67322460
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:10 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wel het EK.
Hij vergat ook nog het WK Indoor..
pi_67322565
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:35 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Hij vergat ook nog het WK Indoor..
Hij heeft het dan ook over grote kampioenschappen. Een EK is natuurlijk een continentaal kampioenschap en een treetje lager dan een WK. Het WK indoor is, met alle respect, nog een treetje lager dan een EK outdoor.

Het onbewust of per ongeluk een valse start kan nu net zo goed gebeuren nadat er al een keer vals gestart is. Het is niet zoals bij pakweg schaatsen dat je eens een keer weg glijdt of je evenwicht niet kunt houden.
pi_67593597
Pittig trainikje weer. 10x200m met 4min rust, ze moesten in 27, maar het mag natuurlijk altijd harder. Uiteindelijk gingen er 5 in 26. Vooruitzicht voor donderdag: 6x300 in 40 en daarna eindelijk minder omvang, heerlijk.
pi_67594535
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:55 schreef Brownietje het volgende:
Pittig trainikje weer. 10x200m met 4min rust, ze moesten in 27, maar het mag natuurlijk altijd harder. Uiteindelijk gingen er 5 in 26. Vooruitzicht voor donderdag: 6x300 in 40 en daarna eindelijk minder omvang, heerlijk.
pff. Ik word al moe bij de gedachte
Ik had vanavond 300 (ontspannen hard 47-50) - 30 seconden rust en 100m (100%) en dat 4 keer op het program.
pi_67594568
Wie zal het winnen
quote:
Sprintduel VS - Jamaica in 2010

De Verenigde Staten en Jamaica maken volgend jaar in een onderling duel uit wie zich dé mondiale sprintnatie mag noemen. De Amerikaanse sprinters daagden hun collega’s uit het Caribisch gebied begin maart in een brief uit voor een duel. De Jamaicanen, met drievoudig olympisch kampioen Usain Bolt als boegbeeld, namen de uitdaging gretig aan.

De wedstrijden op de verschillende sprintnummers moeten volgend jaar mei en juni worden afgewerkt, zo maakten beide landen dinsdag bekend. De Amerikanen kwamen met het verzoek omdat ze nog altijd maar moeilijk kunnen leven met de dominatie van Jamaica op de Olympische Spelen, vorig jaar in Peking.

Suprematie
De eilandbewoners pakten het goud op de 100 en 200 meter bij de mannen en vrouwen, de 4×100 meter (mannen) en 400 meter horden (vrouwen). De equipe uit de Verenigde Staten moest het doen met vijf keer goud, op minder aansprekende nummers.

Door het drukke programma dit jaar kan het prestigeduel niet eerder dan medio 2010 worden afgewerkt. “We kijken uit naar de confrontatie met onze Amerikaanse vrienden in 2010″, zei de Jamaicaanse voorzitter van de atletiekunie,
pi_67596873
Ben benieuwd wie het het serieust neemt. De Amerikanen kunnen zoiets, met de huidige sprinters, alleen winnen doordat ze met meer zijn en over de gehele lijn beter zijn. Op de topnummers (100m, 200m) zullen de Jamaicanen het gewoon moeten winnen, maar als er ook horden en een 400m wordt gelopen zijn de Amerikanen in het voordeel.
pi_67597196
Doet mij wel een beetje denken aan de Finnkampen tussen Zweden en Finland (met de meeste atletiekonderdelen)
pi_68141874
Morgen ver, 100m en een 200m in de Zweedse op het programma.

en maar 1 keer getraind op ver.. oftewel.. op routine springen
pi_68187569
Hoe ging het daar? Bij ons over het algemeen niet best, moet nog veel beter willen we weer terug. Moet ook wel lukken, we hadden nu eigenlijk niemand op de 110mH en kogelslingeren was sowieso al niets, dat is er de volgende keer niet bij. M'n 200m ging niet zo, veel tegenwind, slecht weg, kuttijd. 300m ging wel naar behoren, begon met flinke achterstand op het kopgroepje, daar liep ik zo naartoe en toen bleef ook nog de verzuring uit, alleen hadden ze dat voor mij wel en kon ik er niet meer omheen

Hoe ging het bij jou? Zag aardige tegenwind bij de 100m, tevreden?
pi_68211582
Dat kost aardig wat punten

Het ging naar behoren, de 100m was klote. Er werd 2x vals gestart in mijn serie. Bij de derde start ging het lekker waaien. Pas op 50m was ik op snelheid en liep ik in op de nummer 1. Ik had op een hoge 11 gehoopt, maar met -2.5 was dat amper te doen.

Ver ging op routine... begon met 5.51 en in een laatste alles of niks sprong 5.74.. maar goed met 1 keer trainen. Hoop tijdens de competitie nog een keer over de 6 te springen, want anders stop ik na dit jaar met verspringen. Sowieso train ik de laatste tijd wat selectiever omdat ik nu full time werk

Zweedse ging goed, de 200m ging eigenlijk best lekker. Ik had alleen het gevoel dat de nummer 2.. dicht achter mij zat, maar het gat bleek alleen maar groter te worden. Nu maar hopen dat de 400m niet geschrapt wordt, omdat wij weer problemen hadden met de ET.
pi_68344377
Gisteren een mindere 200m gelopen op een instuif bij mijn vereniging... en weer met een behoorlijke 'zwakke' bezetting. Komt mede door de promotie van de wedstrijden en het helaas ontbreken van ET.

Door een hele slechte start van mij toch nog iets van 24.4 gelopen... De Jongen A naast mij had echt een mega start die overigens behoorlijk rap liep en terecht won.

Ik had meer een start van "oh ja.. wat moest ik ook al weer doen na het startschot".
pi_68351639
Haha dat had ik dus precies ook op de seniorencompetite. Vol in de wind en halverwege echt het idee waar ben ik nou mee bezig, ik kan veel harder joh.
Handtijd Dat is lang geleden voor mij, ga tegenwoordig die wedstrijden gewoon maar uit de weg.

Vandaag kracht gedaan, nog altijd niet mijn ding al gaat vooral het squatten de laatste tijd meer dan goed.
Gisteren 4x250m in gemiddeld 30.5 (met de laatste het snelst, 30.3 ) met 10 minuten rust. Dinsdag 4x200m (in gemiddeld 24.0 en de laatste in 23.6) en dan minuutje rust en dan 120m voluit. Maandag 3x3x50m knallen. Begon de week al met spierpijn uit de seniorencompetitie, dat is alleen maar erger geworden en nu dus echt rampzalig, daarom maar ook morgen vrijgenomen
pi_68508448
Het was ook een van de laatste keren dat ik donderdagavond op de baan gaat lopen... Ik train liever, want het niveau (mede door het ontbreken van ET) is nou niet echt hoog.

Gisteren op de klok gelopen...
Begonnen met 80m in 14 seconden .. elke 10 meter extra kwam er 1 seconde bij.. Tot de 190 ging het goed (25 seconden).. daarna was het ook echt over... en de afsluitende 200 hoefden wij gelukkig niet te lopen

Zei de trainer gisteren doodleuk.. in de zomer, als het weer lekker warm is en jullie echt in vorm zijn... dan doen we dit nog een keer.

en het was nog rustweek... Omdat de meeste nu op Tenerife zitten
pi_68522141
Ramzi.

Wel sneu voor Bahrein though. Was het eerste goud voor dat land.
pi_69161529
Bolt met een supertijd op de 150m... alleen zonder de bocht.

Competitie ging gisteren wel redelijk. De baan was echt klote, het water kon niet goed weg en het was mega zacht, dat je bijna crossspikes moest indraaien.

100 ging in 12.24, met een beetje tegenwind... maar kwam een beetje laat op gang.Ver was door de tegenwind dramatisch slecht.. en heb het daar liever niet over....

4*100m ging erg goed. Knalde goed weg, was snel op snelheid en had een strakke wissel

Oh ja en er was weer eens problemen met de ET, maar daar heeft onze poule wel een beetje patent op. Staan nu tweede in de poule en vijfde landelijk.. Dus gaat het eindelijk toch eens gebeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')