Maar dat zijn eendaagse evenementen en de marathon van Rotterdam trekt niet alleen atletiekliefhebbers.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:32 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij atletiek in Nederland.
De FBK Games en de marathon van Rotterdam trekken toch wel altijd veel publiek.
Maar het leeft hier inderdaad niet zoals in Zweden, Finland, Zürich of Brussel.
Carmelita Jeter heeft dit jaar echt enorm veel progressie geboekt. Ben ik de enige die dat vreemd vind?quote:Op zondag 20 september 2009 17:48 schreef Szura het volgende:
En Jeter doet hem in 10,64. Dat is nog maar 0,15 boven FloJo
bij temperaturen rond het vriespuntquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:35 schreef Ambrosius het volgende:
Wanjiru wint de marathon van Chicago in een sterke tijd van 2.05.41.
In Amsterdam leeft atletiek gewoon niet, probeer het dan ook niet en laat Hengelo het organiseren. Daar trekt atletiek dus wel een groot publiek.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:18 schreef PieterBas het volgende:
Amsterdam gaat voor EK atletiek in 2016
Hoe tof ik het ook vind.. je krijgt het NK atletiek niet eens vol en de kaarten worden onder de grootste doelgroep gewoon gratis weggegeven.
Als het doorgaat, zal ik in 2016 op de tribune zitten, maar zie liever het EK georganiseerd worden in een land waar atletiek wel leeft.
Mijn wintertraining is begint deze week ook al weer. Trainen in het bos en in de duinen van Hoek van Holland, dat betekent ook weer dat ik onbewust interval trainingen ga krijgen.. Klote honden...quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:14 schreef Brownietje het volgende:
[..]
In Amsterdam leeft atletiek gewoon niet, probeer het dan ook niet en laat Hengelo het organiseren. Daar trekt atletiek dus wel een groot publiek.
Hoerenkas? Mooi ding zeg, past ook mooi bij de omgevingWanneer is die helemaal klaar voor gebruik? Hij is zeker niet open voor niet-leden enz? Met Zoetermeer en Naaldwijk in de buurt wordt het wel heel verleidelijk om eens in de week binnen te trainen, maar dan moet ik vast ergens gastlid worden.
Jee, winterMijn favoriete trainingsperiode, vol minutenloopjes
![]()
lange tempo's
![]()
geen start en amper snelheidstrainingen
![]()
allemaal lompe blessures door kou
![]()
en mijn domme belofte om me dit jaar op langere afstanden te richten
Erg mooi ja. Ook apart die Yelling die wint nadat ze gestopt was.quote:Op zondag 13 december 2009 15:11 schreef PieterBas het volgende:
Een hele mooie derde plaats van Herzog en een hele sterke race van Yelling op het EK cross
Waarschijnlijk had ze tijd zat, met haar baan als docentequote:Op zondag 13 december 2009 15:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Erg mooi ja. Ook apart die Yelling die wint nadat ze gestopt was.
Die gast is amper te verstaanquote:Op zondag 3 januari 2010 18:50 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen in Studio Sport (Ned. 1 - 19.00u) een reportage over Usain Bolt.
quote:Usain Bolt gaat uitdaging over 60m niet aan met NFL-speler
Chris Johnson, de running back van de Tennessee Titans én de snelste man van de NFL, twijfelt er sterk aan of Usain Bolt de snelste man op deze planeet is op korte afstanden. De 24-jarige Amerikaan daagde de Jamaicaan dan ook uit voor een wedstrijd over 60 meter, maar de manager van de sprinkeizer heeft het voorstel afgewimpeld. Bolt wil enkel een 100 meter lopen omdat een wedstrijd over kortere afstand helemaal niet in zijn trainingsschema past.
Johnson liet al tijden klokken van 4.34 op 40 meter, dat is 30 honderdsten beter dan de tijd die Bolt na 40 meter liep op het WK in Berlijn, waar hij zijn WR op de 100 meter op 9.59 zette. Hoewel Bolt pas in het tweede deel van de race zijn opmars inzette, is dit toch een significant verschil. Daarom ook dat Johnson de Jamaicaan wou uitdagen over 60m, zodat ze beiden wat water bij de wijn moesten doen. Bolt wil enkel duelleren in een 100 meter, maar dat ziet de enorm explosieve Johnson dan weer niet zitten.
Dat is best een rappe tijdquote:Bolt opent seizoen met zege op 400 m
KINGSTON - Usain Bolt is het atletiekseizoen 2010 begonnen met een zege. De Jamaicaanse sprinter, wereldrecordhouder op de 100 (9,58) en 200 meter (19,19), liep zaterdag tijdens de Camperdown Classic in Kingston een 400 meter.
Hij maakte in baan vier indruk met een eindtijd van 45,86 seconden. Op het laatste rechte eind hield hij duidelijk in. Bolt zei dat het ging zoals hij had gehoopt. ''Een 45'er lopen is een goed teken.'' Vorig jaar opende hij het seizoen op dezelfde manier en noteerde toen in de Jamaicaanse hoofdstad 46,35.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |